Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?

17-03-2013 19:15 2437 berichten
Hallo allemaal,



Hier is iedereen welkom om te praten over het (langdurig) lage of afwezige libido van je partner.

Dit probleem kan een groot issue zijn binnen de relatie.

Waar loop je tegenaan? Hoe ga je ermee om? Wil je ervaringen delen, van je af huilen of even lekker "zeuren"?

Schrijf het hier van je af!



Dit topic is een vervolg op Depressief door laag libido vriend



Dat topic heeft inmiddels de 3000 postings bereikt.

Er valt blijkbaar zoveel over te schrijven dat dit deel niet specifiek over één persoon gaat, maar over iedereen die hier tegenaan loopt.



Voor iedereen die het eerste topic nog niet heeft gelezen:

Ik heb zelf niet meer met het probleem te maken, maar schrijf hier wel mee om mijn ervaringen te delen. Er is behoefte aan een deel twee, dus bij deze heb ik deze geopend.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee. Heerlijk dit topic, zoveel herkenning.

Ook hier is het een issue. Man heeft ' onbetrouwbare' piemel met eigen leven lijkt wel.

Ineens slap, of een voor hem heel vreemd aanvoelend orgasme. Daardoor heeft hij weinig zin en als hij het druk heeft, of juist niet of weetikveel wat, dan staat zijn hoofd er niet naar.

Hier net een ontploffing geweest. De nieuwe trend was namelijk: 3 minuten iets van gefriemel, ik net op stop en uitval/orgasme van hem. Hij zo gefrustreerd dat er niks meer van kwam.

Het leek wel zo'n sm relatie, maar dan niet vrijwillig.

Ik merkte dat ik me echt een viespeuk voelde. Wil de druk niet verhogen maar echt, wat een frustratie. Dit uitgesproken (heerlijk ook voor mijn zelfrespect not). En dan vindt hij dat erg. Punt

Maarja ik hououououo van hem he.

Weet echt niet wat ik hiermee niet dus blijk maar meelezen.
Yep, herkenbaar. Ik doe nou wel eens als ze onder de douche staat, dat ik dan naar haar kijk en het dan met mezelf doe zeg maar... want dan zie ik haar eens zonder kleren aan. Soms blijft ze dan gewoon staan en kijkt me met van die "het spijt me" ogen aan, andere keren negeert ze me en doet ze gewoon haar ding. Soms rolt ze met haar ogen en zucht ze. Tja, mannen denken echt maar aan een ding.
quote:sponogap schreef op 28 mei 2015 @ 18:24:

Ik lees al een tijdje mee. Heerlijk dit topic, zoveel herkenning.

Ook hier is het een issue. Man heeft ' onbetrouwbare' piemel met eigen leven lijkt wel.

Ineens slap, of een voor hem heel vreemd aanvoelend orgasme. Daardoor heeft hij weinig zin en als hij het druk heeft, of juist niet of weetikveel wat, dan staat zijn hoofd er niet naar.

Hier net een ontploffing geweest. De nieuwe trend was namelijk: 3 minuten iets van gefriemel, ik net op stop en uitval/orgasme van hem. Hij zo gefrustreerd dat er niks meer van kwam.

Het leek wel zo'n sm relatie, maar dan niet vrijwillig.

Ik merkte dat ik me echt een viespeuk voelde. Wil de druk niet verhogen maar echt, wat een frustratie. Dit uitgesproken (heerlijk ook voor mijn zelfrespect not). En dan vindt hij dat erg. Punt

Maarja ik hououououo van hem he.

Weet echt niet wat ik hiermee niet dus blijk maar meelezen.Met je man eens naar een seksuoloog gaan een optie? Lijkt me voor jullie beide niet fijn.
Voor Gingy en Sponogap, uiteindelijk is mijn man naar de arts gegaan en die zei dat er zoveel mannen zijn met dit probleem en dat er zoveel aan te doen is maar dat mannen nog liever jaren er mee rondlopen dan dat ze naar de arts stappen. Ik ben mee geweest met mijn man als mental support maar hij moest echt van mij. Het was of dat of ik ging bij hem weg. Die stomme uitvluchten en het gevoel wat hij mij gaf had niets eer met liefde te maken maar alleen met zijn eigen trots.
Voor 1intern3t. Hoe hou je het vol maar wat ik me vooral afvraag, wat is je toekomstverwachting met je vrouw? Zou het voor haar niet fijn zijn als je seks met een ander heb zodat zij vrij is van dat gedeelte? Ze lijkt zo wars te zijn van alles wat met seks te maken heeft dat het niet lijkt alsof ze daar ooit in gaat veranderen. Het klinkt een beetje (en ik wil haar absoluut niet beledigen) maar dat zij seks ziet als iets wat je alleen doet voor de voorplanting en niet voor genot. Dat betekent dus eigenlijk dat er aan jouw seksuele wensen nooit tegemoet zal worden gekomen. Heb je haar wel eens verteld dat ze door die houding willens en wetens een bom onder jullie huwelijk legt of maakt haar dat niet uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 29 mei 2015 @ 15:20:

[...]



Met je man eens naar een seksuoloog gaan een optie? Lijkt me voor jullie beide niet fijn.



En waterplant:

Hij maakt er (patroon) een heel 'omdat dat, daarom dit, uiteindelijk zus, daarom zo' verhaal van.

Dit komt in alles terug, zo leven wij met tal onafgemaakte projecten in huis waarover hij geen overzicht meer heeft. Ik zou zeggen:1 voor 1 aanpakken maar hij verbindt alles met elkaar.

Zijn lage libido heeft daar volgens hem ook mee te maken. Geen rust vanwege dus de projectjes (denk aan half af geverfde dingen etc) en werk waarvoor hij de vooropleiding mist.

Hij krijgt op zijn werk alle waardering, ik zit niet zo met de projectjes en ons gezin is dol op hem, we hebben ook veel lol en de kinderen zijn 'pappa-gek'. En ik ook.

Ik kan hem hierin nergens helpen. Hij is iemand die vindt dat hij niks verdient en het zelf moet oplossen.

Ergens iets van vinden is dus precair: Hij zakt weg in nog meer zelfverwijt, verlamt.

Het is een lieverd, echt maar ondertussen sta ik erbij en kijk ik ernaar.

We hebben al hulp gehad en dat heeft veel geholpen maar met deze persoon wilden we niet over het sexuele aspect spreken.

Kort gezegd vindt hij dat hij eerst een ander leven (waarin hij alles 'beter' doet) moet en komt dan de rest vanzelf.

Hij bezweert me dat ik en ons gezin het mooiste is wat hij heeft.

Toch voelt het ondertussen voor mij ook naar, zo'n chronisch ontevreden persoon.

Maar ik ga toch de druk voor een sexuoloog opvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Pff idd herkenning herkenning.. Bij ons is het dus inderdaad het uit elkaar gaan aangebroken.. vanwege het seksprobleem en ook het niet uitten van zn gevoelens naar me, het niet meer aantrekkelijk voelen naar elkaar enz heeft me doen besluiten weg te gaan. Helaas pindakaas en nu financieel alles op orde zien te krijgen.. pff nouja iedereen, sterkte hoor!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte kauwgommy, ik denk dat het uiteindelijk niet te doen is om op zo'n manier bij elkaar te blijven. Wij hebben nu een open relatie, dat is voor nu prima maar je wil toch iemand waar je alles mee kunt delen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt Maca bij je partner, dit heeft een libidoverhogend effect en is op natuurlijke basis.
Dat is ineens snel gegaan Kauwgommy. Hoe gaat het met je? Kunnen jullie het een beetje in harmonie afronden? Jammer is het altijd als een relatie niet lukt maar dit werd wel heel moeilijk. Jammer dat ie dat seksloze nooit echt serieus heeft genomen.
Jeetje Kauwgommy! Hoe gaat het? Ik denk dat het een goede keuze is dat jullie uit elkaar gaan. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Kaugommy.
Dikke voor kauwgommy, heel veel sterkte de komende tijd voor jullie allebei.



@waterplant ik hou het vol omdat ik, ondanks dat ik soms heel erg gefrustreerd kan zijn, het niet waard vind om vier levens voor overhoop te halen. Ergens zal je altijd inleveren, niemand is perfect.

Dankzij twee therapie reeksen kunnen we wel goed over dingen praten dus ook het gebrek aan seks komt aan bod. We zijn nu wel op een punt beland dat we in herhalingen vallen, ik herhaal mijn frustraties en zij herhaalt dat ze er niks aan kan doen. Daarna gaat het weer over de kinderen.

Ze kan me niet vrijlaten voor seks buiten de deur. Voor haar is dat onlosmakelijk verbonden met een liefdesrelatie. En ik ben er ook nog niet aan toe, want ik heb nog niet alle andere oplossingen uitgeput. Zo wil ik binnenkort me laten steriliseren zodat mijn vrouw kan stoppen met de pil. En dan voldoende tijd gunnen om te ontdekken of dit voor haar verschil maakt. Zijn we weer een paar jaar verder. Als dat niks wordt en ons libido ligt nog steeds zo ver uit elkaar, misschien dat ik het onderwerp buitenechtelijke seks nog weer op tafel ga leggen.



Dus af en toe kom ik in dit topic om mijn frustratie eruit te gooien en om te luisteren naar hoe anderen met hun eigen frustraties omgaan.

Dank je waterplant dat je naar mijn verhaal wil luisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:1ntern3t schreef op 01 juni 2015 @ 07:26:

Dikke voor kauwgommy, heel veel sterkte de komende tijd voor jullie allebei.



@waterplant ik hou het vol omdat ik, ondanks dat ik soms heel erg gefrustreerd kan zijn, het niet waard vind om vier levens voor overhoop te halen. Ergens zal je altijd inleveren, niemand is perfect.

Dankzij twee therapie reeksen kunnen we wel goed over dingen praten dus ook het gebrek aan seks komt aan bod. We zijn nu wel op een punt beland dat we in herhalingen vallen, ik herhaal mijn frustraties en zij herhaalt dat ze er niks aan kan doen. Daarna gaat het weer over de kinderen.

Ze kan me niet vrijlaten voor seks buiten de deur. Voor haar is dat onlosmakelijk verbonden met een liefdesrelatie. En ik ben er ook nog niet aan toe, want ik heb nog niet alle andere oplossingen uitgeput. Zo wil ik binnenkort me laten steriliseren zodat mijn vrouw kan stoppen met de pil. En dan voldoende tijd gunnen om te ontdekken of dit voor haar verschil maakt. Zijn we weer een paar jaar verder. Als dat niks wordt en ons libido ligt nog steeds zo ver uit elkaar, misschien dat ik het onderwerp buitenechtelijke seks nog weer op tafel ga leggen.



Dus af en toe kom ik in dit topic om mijn frustratie eruit te gooien en om te luisteren naar hoe anderen met hun eigen frustraties omgaan.

Dank je waterplant dat je naar mijn verhaal wil luisteren.



Hierin zie ik een dijk van een tegenstellig.

Hoe ziet jouw vrouw jullie relatie dan ? Vriendschap ? want van seks is bij jullie geen sprake.



Ik bewonder je geduld overigens.
In de strikte zin van het woord hebben we een volwaardige relatie inclusief seks, hoe weinig dat dan ook is.
Ik kom even uppen, hoe gaat het bij jullie?



Hier heeft vriendlief sinds vorige week netelroos, erg pijnlijk en met zoveel jeuk is seks momenteel ff geen optie.

Gaat het net weer zo goed, krijg je dat weer
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Een aantal jaren geleden was ik actief op dit topic. Heel lang geen behoefte gehad om mee te schrijven, maar nu weer ff wel... Ik herken nog altijd HEEL VEEL in wat jullie hier schrijven.

Ook ik heb een (lange) relatie met een man die geen intimiteit wil, zonder duidelijk aanwijsbare reden eigenlijk. De tijd dat ik daarover heel erg gefrustreerd was heb ik allang achter me gelaten, maar vandaag kwam het ineens weer binnen, keihard. Reden: een artikel in de nieuwste Linda over een vrouw die haar huwelijk opgaf vanwege te weinig seks. De gevoelens die ze daarbij had en beschreven werden, een en al herkenning. Dit in combinatie met een paar hele leuke mannen 'op wie ik het best zou kunnen' die ik de afgelopen weken ontmoet heb maakt dat ik de hele dag me vreselijk gefrustreerd voel. Ik wil óók een keer stomende seks!!



Nee, ik ben absoluut niet van plan om van mijn partner te scheiden, vind mezelf alleen maar even heel erg zielig dat ik me zo 'op moet offeren' voor mijn gezin. Let op: ik weeeet dat ik niets MOET, zo voelt het alleen maar.....



Wie sikkeneurt ff met mij mee, zodat ik morgen (of over een paar dagen) weer kan zeggen: Er zijn ergere dingen?!



Alvast bedankt, Groetjes
voor beukenootje, ik voel met je mee. Hier is de frustratie ook hoog op het moment. Wat doe je om het voor jezelf een beetje te verlichten?



O en heb je misschien een link naar het artikel?
Alle reacties Link kopieren
Beukennootje, praat je er over met je man of lukt dat niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Laat je post op viva aan je man lezen Beukenootje. Wellicht een ene opener voor hem of in ieder geval een reden om samen te praten.



Praten jullie met elkaar over jullie gevoelens?
Alle reacties Link kopieren
De erover-praten fase zijn we voorbij. Dat vind ik niet zo heel erg, want praten loste niets op, veroorzaakte alleen maar heel veel spanningen in huis.



Ik lijd echt niet elke dag in stilte hoor, zo erg is het allemaal niet. Alleen heb ik het nu ff een beetje lastig.



Morgen gaat het vast weer beter
Alle reacties Link kopieren
Beukennootje, hoelang denk je dat je dit aankan? Je gevoelens en verlangens worden met de tijd alleen maar groter. Het is tenslotte niet normaal om zo samen te leven. Hij vindt het best, heeft waarschijnlijk alles wat hij nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hee Beukenoot! Ik heb je verhaal toentertijd met stijgende verbazing gelezen, je hebt redelijk gedetailleerd uit de doeken gedaan hoe dat ging bij jullie thuis. Het onbegrip van je man, zijn complete non libidoloosheid.

Nog niks verandert dus, jeetje jôh, ik gun jou zo ontzettend een fijn, spetterend seksleven.



Logisch dat het af en toe goed de kop opsteekt en ik hoop dat je snel weer in je zen modus komt.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik gun mijzelf ook een spetterend seksleven (oooooo, wat heb ik daar zin in ), maar het is niet voor mij weggelegd...



Dat ga ik overleven, alleen heb ik nu ff zin om te zwelgen in zelfmedelijden, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat teruggelezen beukennootje, dat je hier tegen kan. Ik kon het niet meer, nu uiteindelijk een open relatie. Het is niet voor alles de oplossing dat besef ik zeker. Is dat voor jullie een mogelijkheid of is dat iets wat je zelf niet wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven