Kopenhagen tips

30-05-2015 08:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,



Binnenkort gaan vriend en ik voor een citytrip naar Kopenhagen. Daarom kom ik hier even de beste tips verzamelen, voornamelijk qua eten/drinken en doen.



Dus, wie kent er de leukste cafeetjes, lekkerste eettentjes, mooiste verborgen plekjes etc.

Maar ook afraders zijn natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Een bezoekje aan de brouwerij is wel leuk.

De Nyhaven is leuk om te zien maar daar iets eten/drinken is wel duur.

Zeemeermin is klein,je staat tussen de Japanners maar vond het toch leuk eens gezien te hebben.



Verder heb ik geen tips, voor de rest hebben we gewoon door de stad geslenterd.
Alle reacties Link kopieren
Het is lang geleden maar ik herinner me wel dat het eten in restaurants uitstekend is, een drankje behoorlijk prijzig, dat er net zoveel wordt gefietst als hier, dat chocolade héél duur is en dat de kleine zeemeermin echt heel klein is. Wij hebben destijds nog een tripje naar Malmö gemaakt, toen nog met een catamaran. Helaas was het afgrijselijk slecht weer, ijsregen, hartstikke koud.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nyhavn is the place to be voor 'n gezellig terrasje en lekker eten. Weet alleen de naam van 't resto niet meer waar ik 'n pizza to die for op heb, maar volgens mij vrij achter aan. Ja, tis er duur, maar je bent uit, dus geniet!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ergens bij Nyhavn heerlijk gegeten. Het is al een paar jaar geleden, weet de naam van het restaurant niet meer. De zeemeermin is inderdaad klein en omringd door Japanners

Kopenhagen vond ik een leuke stad, leuker dan ik eerst had verwacht.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik heb tips! Kopenhagen is echt mijn lievelingsstad



Ga voor koffie en taart naar Bertels Café (ze hebben een vestiging in Frederiksberg, maar er zit er ook een in het centrum in de Kompagnistraede). Echt een feestje (en je hoeft daarna niet meer te lunchen ). Je kan ook leuk koffie drinken op de bovenste verdieping van Magasin (echt mijn all time favorite warenhuis, moet je sowieso heen), en de allerlekkerste koffie vind je bij de Coffee Collective. Hebben een vestiging in de Torvehallerne (een overdekte markt, moet je ook sowieso heen) en ook in Norrebro.



Eten is heel leuk bij LeLe (een Vietnamees, fijne cocktails ook) aan de Vesterbrogade, Manfreds (een wijnbar in Norrebro). Mijn lievelingsrestaurant is Radio, echt heel bijzonder eten maar wel prijzig. Dat geldt overigens voor alles. Kopenhagen is echt echt duur. Er zitten ook op diverse plekken bakkers/delicatessenzaakjes dus bij goed weer zou ik ergens een broodje halen en dan in een van de parken gaan zitten.



Brunch is leuk bij Café 22, vooral als de zon schijnt want dan kun je er lekker buiten zitten. Wat ook een heel fijne plek was (heb ik bij toeval ontdekt de laatste keer dat ik er was) is Toldboden. Een restaurant, maar ik heb er heerlijk geborreld (je kunt er buiten zitten aan het water) en je kan er ook brunchen maar wij waren te laat met reserveren. Zit in de richting van de Zeemeermin. Die is niet echt de moeite waard, maar Toldboden zeker wel!



Een borrel is ook leuk bij Norrebro Bryghus, een bar/brouwerij in de Ryesgade. Lekkere Deense biertjes en ik heb er bij wat minder weer eens een halve middag zitten yahtzee-en



Aanvulling: Nyhavn vind ik niet zo. Het is een heel fotogeniek stukje Kopenhagen, maar je struikelt er letterlijk over de toeristen. Ik heb geen idee waar je daar lekker kan eten/drinken, ik ben er alleen langs/doorgelopen. Ik ben trouwens ook enthousiast over het 100% gidsje van Kopenhagen. Staan veel leuke wandelingen in buiten hartje centrum.



Heel veel plezier!
fiet wijzigde dit bericht op 30-05-2015 10:20
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk haring eten!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiet schreef op 30 mei 2015 @ 10:15:

Oooh ik heb tips! Kopenhagen is echt mijn lievelingsstad



Ga voor koffie en taart naar Bertels Café (ze hebben een vestiging in Frederiksberg, maar er zit er ook een in het centrum in de Kompagnistraede). Echt een feestje (en je hoeft daarna niet meer te lunchen ). Je kan ook leuk koffie drinken op de bovenste verdieping van Magasin (echt mijn all time favorite warenhuis, moet je sowieso heen), en de allerlekkerste koffie vind je bij de Coffee Collective. Hebben een vestiging in de Torvehallerne (een overdekte markt, moet je ook sowieso heen) en ook in Norrebro.



Eten is heel leuk bij LeLe (een Vietnamees, fijne cocktails ook) aan de Vesterbrogade, Manfreds (een wijnbar in Norrebro). Mijn lievelingsrestaurant is Radio, echt heel bijzonder eten maar wel prijzig. Dat geldt overigens voor alles. Kopenhagen is echt echt duur. Er zitten ook op diverse plekken bakkers/delicatessenzaakjes dus bij goed weer zou ik ergens een broodje halen en dan in een van de parken gaan zitten.



Brunch is leuk bij Café 22, vooral als de zon schijnt want dan kun je er lekker buiten zitten. Wat ook een heel fijne plek was (heb ik bij toeval ontdekt de laatste keer dat ik er was) is Toldboden. Een restaurant, maar ik heb er heerlijk geborreld (je kunt er buiten zitten aan het water) en je kan er ook brunchen maar wij waren te laat met reserveren. Zit in de richting van de Zeemeermin. Die is niet echt de moeite waard, maar Toldboden zeker wel!



Een borrel is ook leuk bij Norrebro Bryghus, een bar/brouwerij in de Ryesgade. Lekkere Deense biertjes en ik heb er bij wat minder weer eens een halve middag zitten yahtzee-en



Aanvulling: Nyhavn vind ik niet zo. Het is een heel fotogeniek stukje Kopenhagen, maar je struikelt er letterlijk over de toeristen. Ik heb geen idee waar je daar lekker kan eten/drinken, ik ben er alleen langs/doorgelopen. Ik ben trouwens ook enthousiast over het 100% gidsje van Kopenhagen. Staan veel leuke wandelingen in buiten hartje centrum.



Heel veel plezier!Bedankt! Ik noteer alle plekjes!
Als het lekker weer is, boven bij Café Norden aan het raam zitten en buiten beneden menen kijken. Lagkagehuset (bakker) heeft heerlijke Danish broodjes, vooral de maanzaadstengel. Iemand zei al dat chocolade duur is, echt enorm verschil met Nederland! Dus als je niet zonder kan, meenemen



En ook handig: de openbare toiletten op Radhusplads zijn bemand, best netjes en gratis.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de Bla Planet ( blauwe planeet), een heel groot aquarium met allerlei vissen en andere dieren, mooie architectuur ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven