Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken. Wie doet mee?

18-05-2015 23:39 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ontzettend van mijn afhankelijkheid van die peuken! Ik ben nu 28 en rook al 14 jaar! Ik word steeds bozer op mezelf omdat ik gewoon doodleuk doorga met het roken en ik onderhand last krijg van m'n huid, m'n keel, hoesten, noem maar op. Alle ellende van het roken ben ik zat! Maar stoppen, HO MAAR! Over een paar jaar zou ik graag zwanger willen worden, maar dat mag van mij niet de reden zijn om te stoppen met roken. Ik wil het gewoon nu zo snel mogelijk en op eigen kracht.



Herkenbaar? Doe je dan mee met mij? Ik dacht, elkaar steunen zou een uitkomst zijn! Zo kunnen we elkaar supporten op de lastige momenten! :-)

Let's say, bij min. 5 personen gaan we van start, roken we onze laatste sigaret en STOPPEN we!

Ik ben benieuwd! Wees welkom!



Wat voor beloning heb jij voor jezelf in het vooruitzicht gesteld?
Hmm, op zich snap ik dat ook wel En toch vind ik dat hij uit respect voor jou en jou stoppoging, want heel goed van je, buiten mag staan Let's agree to disagree.





Zo, 100,-! Mag je iets leuks voor jezelf kopen daarvan? En 375 sigaretten, als je dat zo zegt is dat super veel!
Alle reacties Link kopieren
Ja veel he, ik stelde ze me in gedachten ook allemaal voor op een hoopje en walg er dan ook echt van, bah!



Morgen ga ik inderdaad even shoppen en heb al een superleuk cadeautje in gedachten! Ben wel van plan om dat maar eenmalig te doen, als opsteker, niet bij iedere ¤100
Alle reacties Link kopieren
Ach, en mijn man.. Werkt ontzettend hard voor ons, maakt lange dagen en is dit weekend weer weg voor werk. Ik kan gewoon niet eisen dat hij buiten gaat staan. Hij steunt me overigens wel hoor! Zegt vaak dat ik goed bezig ben enz
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 29 mei 2015 @ 20:25:

[...]





O nee! Watsgeburt?toegegeven aan zwak moment... dom dom dom morgen weer een dag, opnieuw tellen!
quote:SH1983 schreef op 29 mei 2015 @ 21:19:

Ja veel he, ik stelde ze me in gedachten ook allemaal voor op een hoopje en walg er dan ook echt van, bah!



Morgen ga ik inderdaad even shoppen en heb al een superleuk cadeautje in gedachten! Ben wel van plan om dat maar eenmalig te doen, als opsteker, niet bij iedere ¤100



Niet?

Wat vindt je van het idee om het bedrag in een potje te stoppen en dan ergens voor de te sparen? Of kan je het maandelijks goed gebruiken?



Ervaar je ook andere positieve effecten van het stoppen?
quote:koekie1980 schreef op 29 mei 2015 @ 22:06:

[...]





toegegeven aan zwak moment... dom dom dom morgen weer een dag, opnieuw tellen!



Balen. En inderdaad, morgen een nieuwe dag. Het is vallen en opstaan. Beter stoppen en beginnen en dan weer stoppen dan beginnen en niet meer proberen te stoppen.



Je kan het!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Hier gaat het goed met het stoppen. Nog steeds niet gerookt. Wel af en toe een moeilijk moment. Ben wel aan het snaaien, maar dat is niet erg want er mogen best wat kilo's bij. Gisteren ook de hardloopschoenen weer onder het stof vandaan gehaald. Was lang geleden en dat was ook wel te merken. Conditie is echt heel erg slecht hopelijk wordt dat ook wel weer beter. Overdag gaat het prima, vooral s'avonds vind ik het lastig maar tot nu toe niet aan toegegeven.

Ik merk wel dat ik slecht slaap, ben meerdere keren per nacht wakker terwijl ik daar normaal geen last van heb. Ach ook dat zal wel weer over gaan.



Koekie wat jammer dat je een zwak momentje had maar top dat je gewoon weer verder gaat met stoppen

Geef jezelf niet te veel op je kop, gewoon weer met frisse moed bannen die peuken, je kan het!



Voor iedereen, ga zo door! Wat heerlijk om te kunnen zeggen dat je niet meer hoeft te roken en vrij te zijn van de verslaving
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ja, het lijkt net of ik op het werk veel meer tijd heb! Nog steeds tijd te kort voor al het werk wat ligt, maar toch.. Normaal gingen we iedere 1 a 2 uur even naar buiten, nu ga ik dus niet meer mee.



En het lijkt net of mijn gezicht een betere kleur heeft! Aan mijn lucht merk ik nog niet zoveel, maar ik ben dan ook een fervent spinner met best een goede conditie, al zeg ik het zelf (ben er zelfs net van terug)



Misschien is zo'n potje best een goed idee ja



Veel succes avl, en doorstoppen koekie! Je kunt het!



En lovestar, bedankt om ons allemaal te ondersteunen!
Alle reacties Link kopieren
Hup Koeksel! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!



Bij mij gaat het goed! Overdag weinig last, en 's avonds word het ook al makkelijker. Het valt me best mee eigenlijk. Hou mezelf wel bezig, door bijvoorbeeld meteen na het eten op te gaan ruimen of een rondje te gaan wandelen. En alcohol zit ook even in de ban, althans geen wilde stapavonden, want dat durf ik nog niet aan. Ik denk wel heel vaak aan roken op een dag, "dadelijk lekker een sigaretje, o nee ik rook niet meer".



@avl: ik slaap ook slecht, veel wakker en onrustig. Heb ergens gelezen dat dat vaker voorkomt bij stoppers, hopelijk gaat het snel over!



Ik heb ook een potje, waar ik per dag ¤ 3,00 in stop, ik rookte ongeveer 10 sigaretten per dag. Weet nog niet wat ik met het geld ga doen, maar daar vind ik vast een bestemming voor!
Alle reacties Link kopieren
@AVL, super dat je je loopschoenen weer tevoorschijn hebt gehaald! Zo werkt het stoppen met roken mooi dubbel door! Zet ém op, alle begin is moeilijk, maar je bouwt best snel op! Ik heb ook nog nooit zoveel beweging gehad als afgelopen 2 weken. Deels om af te leiden, maar ook om niet in gewicht aan te komen. En omdat het heerlijk weer buiten is om te sporten!



Zet 'em op allemaal!
quote:avl schreef op 30 mei 2015 @ 09:48:

Hallo allemaal. Hier gaat het goed met het stoppen. Nog steeds niet gerookt. Wel af en toe een moeilijk moment. Ben wel aan het snaaien, maar dat is niet erg want er mogen best wat kilo's bij. Gisteren ook de hardloopschoenen weer onder het stof vandaan gehaald. Was lang geleden en dat was ook wel te merken. Conditie is echt heel erg slecht hopelijk wordt dat ook wel weer beter. Overdag gaat het prima, vooral s'avonds vind ik het lastig maar tot nu toe niet aan toegegeven.

Ik merk wel dat ik slecht slaap, ben meerdere keren per nacht wakker terwijl ik daar normaal geen last van heb. Ach ook dat zal wel weer over gaan.



Koekie wat jammer dat je een zwak momentje had maar top dat je gewoon weer verder gaat met stoppen

Geef jezelf niet te veel op je kop, gewoon weer met frisse moed bannen die peuken, je kan het!



Voor iedereen, ga zo door! Wat heerlijk om te kunnen zeggen dat je niet meer hoeft te roken en vrij te zijn van de verslaving



Wat goed dat je ook bent gaat hardlopen Ik ben anti hardlopen, maar hoor heel vaak dat het erg fijn en lekker is



Snaai je trouwens gezond? Want teveel suiker is ook weer niet goed voor je haha!
quote:SH1983 schreef op 30 mei 2015 @ 10:09:

Goedemorgen! Ja, het lijkt net of ik op het werk veel meer tijd heb! Nog steeds tijd te kort voor al het werk wat ligt, maar toch.. Normaal gingen we iedere 1 a 2 uur even naar buiten, nu ga ik dus niet meer mee.



En het lijkt net of mijn gezicht een betere kleur heeft! Aan mijn lucht merk ik nog niet zoveel, maar ik ben dan ook een fervent spinner met best een goede conditie, al zeg ik het zelf (ben er zelfs net van terug)



Misschien is zo'n potje best een goed idee ja



Veel succes avl, en doorstoppen koekie! Je kunt het!



En lovestar, bedankt om ons allemaal te ondersteunen!



Haha, graag gedaan hoor. Ik vind het leuk om jullie te steunen en her en der advies te geven. Weet niet of jullie dat willen/kunnen aannemen van een niet en nooit geweest roker? Kan mij voorstellen dat ik rete irritant ben



Ik kan mij voorstellen dat je nu veel beter in de flow komt en blijft.....om de 1 a 2 uur een onderbreking is niet altijd productief lijkt mij.



Ik heb ergens gelezen dat roken minder bevordelijk is voor de doorbloeding, dus nu je gestopt ben kan het best zo zijn dat je meer kleur heb gekregen in je gezicht



Potje
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik met jullie meedoen? Ik ben al vaker geprobeerd te syoppen, maar wil er nu echt voor gaan. Vind het zo vies! Ben nu 32 en rook al 17 jaar ( wat lang!) en lijkt me leuk om hier te schrijven en elkaar te steunen. Ga zo ook het Allan Carr boek weer even lezen.
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Jaaa op naar een rookvrij leven!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen mede stoppers!



Hoe gaat het met jullie? Hier gaat alles goed! Ik herken inderdaad het hierboven genoemde slaapprobleem, maar de scherpe kantjes lijken er langzaam vanaf te gaan.



: ¤ 125,05 gespaard en 480 sigaretten niet gerookt!



Zo trots op mezelf al



Succes allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier gaat het goed, hoop dat ik niet overmoedig word maar dit is de eerste stoppoging waarbij ik ook echt het idee heb dat het me gaat lukken ( er zijn er al heel wat geweest).



Welkom voor alle nieuwe stoppers. Ik heb allen Carr ook gelezen. Eigenlijk staat er niets in wat ik niet al wist, maar het helpt mij wel om de juiste mindset te hebben bij het stoppen: geen zelfmedelijden omdat ik niet meer mag roken, maar goed realiseren dat die sigaretten niets voor je doen en dat het fantastisch is dat je niet meer hoeft te roken.

Succes allemaal, jullie kunnen het!



@lovestar, ik vind je niet irritant hoor. Ik vind het hartstikke lief dat je ons zo enthousiast steunt en het helpt mij echt om gemotiveerd te blijven . En wat betreft het snaaien, neuh dat doe ik niet heel gezond haha maar dat zal wel van tijdelijke aard zijn. Misschien moet ik maar wat meer fruit in slaan.



@sh1983

Wauw, je mag met recht trots zijn op jezelf! Al 480 niet gerookte sigaretten en wat een geld ging er toch eigenlijk op naar die peuken he.



@viennas

Ik ben voorlopig ook maar even de bob. Vind de combi met een biertje of wijntje wel lastig. Moet denk ik nog even ervaren dat een feestje/festival/terassen enz. net zo gezellig kan zijn zonder roken. Slaat natuurlijk nergens op, alsof mijn niet rokende vrienden en vriendinnen het niet leuk zouden hebben bij dit soort gelegenheden. Zit echt nog tussen mijn oren.



Hoe gaat het met de rest van de stoppers in de tabel?



Zet hem weer op allemaal, we kunnen het
Alle reacties Link kopieren
ik zit nog in de "koop ik nog een nieuw pakje of niet" fase

gleuf dat dit even niet het juiste moment is...dat ik het nog niet echt wil
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 02 juni 2015 @ 14:03:

ik zit nog in de "koop ik nog een nieuw pakje of niet" fase

gleuf dat dit even niet het juiste moment is...dat ik het nog niet echt wil

Stel je niet aan koek! Die paar sigaretten die jij rookt kun je best achterwege laten... *geeft schup onder koeks derrière*



Tot zover mijn peptalk..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zich niet zozeer moeite met stoppen met roken, maar ik ben nog niet overtuigd dat ik een leuk mens ben zonder sigaretten. Of dat ik het leven leuk vind zonder sigaretten. De laatste twee weken ben ik niet echt het zonnetje in huis en vind ik het allemaal maar een beetje net nniet. Maar goed, even doorzetten, het zal vast verbeteren..
Welkom Halcon days en Ayha

Goed om te horen dat je het topic doorgelezen bent, ben je helemaal bij



Ben benieuwd wat de aanleiding is voor jou HD om te stoppen met roken.



Laten jullie weten wanneer jullie gestopt zijn?



NaamLeeftijdRookt hoeveel jaarGestopt sinds Bijzonderheden Framboosje2814 19 MeiIsa882713 jaar19 MeiDance012713 jaar19 MeiRaldy5640 jaar19 MeiJuul2914 jaar19 Meiavl34 jaar20 jaar19 MeiEllka2717 Meiviennas3216 jaar19 MeiSH19833215 jaarKoekie1980Was al 2 jaar gestoptHalcon days23 jaar6 jaar2 juniAyuha32 jaar17
@Avl en SH

Wat goed van jullie!!!

Lijkt mij zo fijn om met een "slechte gewoonte" te kunnen stoppen.

Ach, het slechte snaaien moet ook kunnen tot een zekere hoogte. Stoppen met roken is al een hele overwinning



Als ik irritant ben, moeten jullie maar zeggen, maar ben gewoon rete enthousiast



@Koekie

Het kan inderdaad zo zijn dat je "er nog niet aan toe" ben. Maar ja, wanneer wel? Elke dag is een goede dag om te stoppen. Maar de keus is aan jou, jij bepaalt wanneer je rookt en wanneer je dat niet meer wilt.

Maar je kan het



@Viennas

Ik zou als je wilt wel even kunnen opzoeken wat de gevolgen zijn van roken of juist niet meer roken op je psyche. Ik kan mij voorstellen dat je natuurlijk chagrijnig ben van het het afkicken, maar kan ook doordat nicotine iets met je doet of gevolgen heeft voor andere zaken, waar je vervolgens chagrijnig van kan worden.
Ik mis overigens van sommigen ook informatie in het tabel....Post even de missende informatie als je wilt dat het opgenomen wordt in het tabel
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 02 juni 2015 @ 17:14:

Ben benieuwd wat de aanleiding is voor jou HD om te stoppen met roken.



Laten jullie weten wanneer jullie gestopt zijn?



Pff, dat is een lang verhaal haha, maar het komt erop neer dat ik een bindweefselziekte (gaat over gewrichten, vaten, bindweefsel etc.) + een paniekstoornis heb. Ik wil gezonder gaan leven en dus de sigaretten voorgoed uit mijn leven bannen. Daarbij wil ik ook meer geld overhouden. Ik heb gehoord dat o.a. sigaretten paniekaanvallen op kunnen wekken. Ik heb de laatste tijd ook zoveel last van steken in de borst, slijm in de keel en hoesten dat ik er gewoon helemaal van af wil.



Ik heb vandaag mijn laatste sigaret gerookt. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven