Werk & Studie alle pijlers

Bachelor afronden - motivatie topic

29-04-2015 13:21 49 berichten
Hallo forum(st)ers!



Ik ben derdejaars student en moet deze zomer afstuderen. Ik merk dat de laatste loodjes me erg zwaar vallen! Waar ik voorheen uren achter elkaar kon studeren, lukt het me nu nauwelijks om er voor te gaan zitten. En als ik er al voor zit, dan komt de helft (of meer) niet binnen.



Zijn er meer mensen die deze zomer moeten afstuderen, maar, net zoals ik, de laatste loodjes erg zwaar vinden? Ik dacht dat het misschien wel leuk was om elkaar hier te motiveren! Wat moeten jullie nog? Waar lopen jullie tegen aan? Zit er druk achter of kan je je nog vertraging permitteren?



Ik zal de spits afbijten: ik moet nog vier tentamens, een kleine scriptie van 6 ect's, een paper en een afstudeerpresentatie! Voornamelijk met die tentamens heb ik heel veel moeite. Ik hoop van anderen te horen, want ik kan de motivatie wel gebruiken



Liefs, Prima Donna
Mooi cijfer!



Bij mij gaat alles een beetje in stroomversnelling nu die presentatie er zo snel aan komt. Ben best nerveus haha. Ik ga morgen weer een poging doen om in de boeken te duiken.
Alle reacties Link kopieren
Dat leren gaat goed. Al een paar dagen, alleen het idee nu ik alles ken dat ik alles vergeten ben. Achja beter nu dan maandag ochtend! Toch hele mooie punten yme. Ik ga nu voor het vak van woensdag is beginnen met leren.... als mijn kat dat toelaat. Die wil momenteel heel veel aandacht, best vervelend. Prima-donna dat gevoel ken ik die stroom versnelling. Heb ik ook wel een beetje last van....

Alsof de tijd opeens super snel gaat en ik niet de tijd krijg om alles te doen dat ik nog moet en wil doen.

Hoe gaat het met leren Yme? Dus we zitten allemaal binnen op deze zonnige dag te leren :(
Moet nu m'n labjournaal bijwerken en dan gaan leren voor de laatste tussentoets van vrijdag, daarna alleen nog tentamens. Ik vind het vooral ook onwerkelijk dat ik over een maand een diploma heb als het goed is. Verder ben ik vrolijk aan het solliciteren, maar vind het wel moeilijk om dingen te vinden waar ik op kan solliciteren. Heel vaak denk ik oh leuk! en dan blijkt dat ze weer 10 jaar ervaring zoeken en kennis van 100 systemen
Alle reacties Link kopieren
Troost je yme. Ik ben al weken aan het zoeken voor een stage plek maar niks nopppes nada! Allemaal wegbezuinigd of niet te vinden.... pff dat belooft wat dadelijk. Ik heb vandaag een tentamen gemaakt verder nog 2 te gaan deze week. Volgende week ook nog een paper deadline! :(
Wil je hierna ook gelijk gaan werken of doe je eerst nog een master?

Ik heb morgen de laatste tussentoets (ik dacht vrijdag, maar bleek dinsdag te zijn , toe aan vakantie denk ik), maar ik kan me echt niet aanzetten tot leren. Heb veel meer zin om bijvoorbeeld vanavond te gaan bbq'en en allerlei lekkere dingen te halen
Heel veel succes allemaal nog trouwens .Sorry soms vergeet ik dat dit topic ook nog bestaat



Ik ben nu aan het leren en het wil echt niet lukken grr. Superfrusterend. Mijn afstudeerpresentatie is dan wel goed gegaan en met een 8 beoordeeld dus daar ben ik wel blij om.



Hoe gaan jullie om met persoonlijke dingen van je af zetten en je focussen op het studeerwerk?
Een 8! supergoed!



Niet zo goed op dit moment. Heb gisteren een mail gehad van Twente dat het een premaster wordt icm met je minor daar, aangezien dat dus voor mij niet geldt, moet ik nog gewoon 2 jaar doen. Ondertussen kan je je voor geen enkele andere master meer inschrijven en voel ik me dus flink genaaid! (sorry voor het taalgebruik ) Ik ben nu dus dan maar aan het kijken voor duale HBO opleidingen en zag net een vacature voor x, dus dat is misschien ook wel tof. Daar moet je al wel een HBO/WO bachelor voor hebben, dus dat is toch iets minder helemaal opnieuw beginnen zegmaar. Ik hoop dus iets te vinden wat ik wel wil gaan doen, en of dat dan WO/HBO is maakt me niet zoveel uit, alleen als het HBO is moet het bijna wel duaal zijn, want ik krijg natuurlijk geen stufi/OV etc meer voor een bachelor. Heb vandaag dus nog helemaal 0 geleerd, dus niet echt productief. Ik ga maandag beginnen voor mn tentamens, 1 dag vrij mag wel (toch?). De rest van het weekend moet ik werken, dus dan wordt er ook niet geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Yme, ik doe eerst een master maar daar heb ik een stage voor nodig.



Prima-donna, een 8 is super goed!

Ik heb pas weer 3 juli een tentamen ben nu aan het afwachten op mijn punten van vorige tentamens. Bij mij lukt persoonlijke dingen van mij af zetten momenteel ook niet zo goed. Ik heb namelijk al zoveel afwijzingen voor stages en uni zegt niet te kunnen/willen helpen baal ik wel van.



Yme dat is ook last minute balen!hoop dat je iets vind. Ik moet een stage vinden als ik dat niet doe kan ik alleen richting onderzoek en dat wil ik niet. Dan is mijn master dus waardeloos. Dus ik baal enorm
Mijn tentamens zijn 26 en 30 juni, daarna ben ik klaar! Morgen posterpresentatie voor project, dan is dat in ieder geval al afgerond. Heb gesolliciteerd voor x, dus nu maar duimen. Als het net zo gaat als met de rest waar ik dit jaar op 'gesolliciteerd' heb voor opleidingen, word ik gelijk afgewezen, maar het zou toch onderhand een keer mee mogen zitten zou je zeggen.

Wat voor soort stage zoek je? Wat voor iets wil je doen? Balen dat het zo moeilijk te vinden is! Snap dat je baalt
Alle reacties Link kopieren
Ohh heerlijk dat is lekker vroeg. Ik zal voor je duimen!

Ik zou het liefst iets in het ziekenhuis doen, maar verder is klinisch werk eigenlijk allemaal goed wat betreft stage.
Waar jij een stage in zoekt, zoek ik dus werk in Sluit je opleiding hier wel bij aan? En in welk gebied zoek je iets? Hoe ver wil je reizen? 'Solliciteer' je alleen op echt aangeboden stages of mail je ook zelf direct mensen van een afdeling? Denk dat het laatste beter werkt, hoop voor je dat het lukt!
Hee primadonna,

Ik zie nu je andere topic pas over je vader. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het, ondanks alles, toch nog een beetje meevalt, voor zover zoiets mee kan vallen. Als ik je ergens mee kan helpen mag je altijd een berichtje sturen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn opleiding sluit hier bij aan. Kan in principe in alle klinische werkvelden (dus niet technisch gezondheid onderzoek zoals bij jou) stage kunnen lopen. Solliciteer en mail mensen direct. Ik ga gewoon even afwachten. Hoe gingen jou tentamens? Ben je nu klaar?
Heb morgen en dinsdag tentamens, dan klaar! Ik heb voor ons project een 8 gehaald, dus daar ben ik heel blij mee. En ik mag op gesprek komen voor x, dus ik ben nu stuiterstuiter dolgelukkig haha. Had de hoop al opgegeven omdat ik het lang vond duren en er stond dat de eerste gesprekken al in juni zouden zijn.

Heb jij je andere cijfers al terug? Ben benieuwd wat voor opleiding je dan precies doet? Je mag ook pb'en als je dat liever niet hier wegzet. Ik haal de functie ook zo weg denk ik ;)
Alle reacties Link kopieren
Psychologie. Ja ik heb mijn andere tentamens gehaald, nog 1 te gaan volgende week vrijdag, maar totaal geen zin. Super blij dat je op gesprek mag komen.
Oke, dat lijkt me inderdaad wel moeilijk om iets klinisch te vinden Ook niet zo makkelijk om werk te vinden denk ik na je master? Of valt dat mee. Ik heb vanochtend degene gehad waar ik het minste vertrouwen in had en ik heb m vrijwel zeker gehaald denk ik Dus dat scheelt! Nu dinsdag nog de allerlaatste! Toch een raar gevoel dat het écht de laatste is

Is jouw tentamen vrijdag ook echt het allerlaatste, of heb je nog wel andere dingen die je in moet leveren?
Alle reacties Link kopieren
Echt de allerlaatste. Dus snap het rare gevoel
Het zit erop! Heb over allebei wel een goed gevoel, dus diploma is hopelijk binnen! Succes nog vrijdag met de állerlaatste!
Ik heb mijn beide tentamens gehaald, dus mijn diploma is binnen! Bij jullie al nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet al bijna twee weken dat ik mijn diploma binnen heb :D Yaay! (laatste toets zelfde dag nog de uitslagen.)

Super blij voor je Yme dat je het hebt gehaald
Ooh gefeliciteerd! Dan zijn ze bij jullie een stuk sneller met nakijken dan bij ons.

Is het al gelukt met een stage? Ik ben aangenomen voor een tijdelijke zomerbaan in een ziekenhuis en heb verder nog andere sollicitatiegesprekken en meeloopdagdelen voor andere vacatures, dus ik hoop dat het goed komt!
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet gelukt maar ik blijf proberen. Wel leuk dat het jouw gelukt is!
Het gaat bij jou vast ook goedkomen! Ik heb vandaag introductie gehad, dinsdag beginnen. Morgen en maandag heb ik meeloopdagen voor 2 verschillende vacatures, dus ben benieuwd! Bij de ene is dit ook gelijk de laatste sollicitatieronde dus hopen dat ze me aannemen!
Alle reacties Link kopieren
ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven