Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit jurkje?

29-05-2015 14:24 50 berichten
Ik heb een heel leuk jurkje gekocht, blauw met roze/rood. Deze:

http://www.esprit.nl/jers ... 8?referrer=direct-result#!ThumbDetailView

Bij het bestellen had ik alleen even gemist dat de rug zo laag is. Hij valt net boven mijn bh-bandje. Kan ik het dan wel zonder jasje aan naar mijn werk (ambtenarenomgeving, dus niet superzakelijk)? Een jasje/vestje vinden dat hierbij past is natuurlijk een onmogelijke opgave. Ik houd de jurk wel, want verder zit en staat hij hartstikke leuk. Gewoon in je vrije tijd kun je toch wel met zo'n blote rug (boodschappen of op het schoolplein )?
Nee, ik bedoel als ik als inspecteur op bedrijfsbezoek ga, en dan natuurlijk niet bij een bedrijf met mantelpakjescultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 mei 2015 @ 16:38:

Nee, ik bedoel als ik als inspecteur op bedrijfsbezoek ga, en dan natuurlijk niet bij een bedrijf met mantelpakjescultuur.Ja hoor, kan best.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 mei 2015 @ 15:46:

Stel dat er een bouwinspecteur of controleur van de belastingdienst langs komt in deze jurk. Is dat raar?Ik vind dat echt niet kunnen. Sorry. Dit is een vrijetijdsjurk.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je zeker weet dat je in geen enkele houding het rugpand van je BH te zien krijgt, kan hij naar kantoor.



Als belastinginspecteur ergens op bedrijfsbezoek twijfel ik. Dan zou ik een zakelijker outfit kiezen, dus met een jasje.

Mannen die dan wat mij betreft in pak met das en als vrouw draag je dan een jasje of een formelere jurk, rok/blouse combi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook een beetje neigen naar een strand/weekend/vrije tijd jurk.

Ik zou het persoonlijk niet aantrekken naar mijn werk (kantoorbaan)

Dat model ziet er idd uit als het zieke zielige zusje van Lieke van Lexmond, wat een mager scharminkel. Staat echtvoor geen meter bij haar.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 29 mei 2015 @ 16:40:

[...]





Ik vind dat echt niet kunnen. Sorry. Dit is een vrijetijdsjurk.



En dit. Ik zou je niet serieus nemen en het betreffende bedrijf ook niet.



Daarnaast vind ik dit type jurken ook niet voor een volwassen leeftijd. Net alsof je er nog als een kind bij wilt lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ben het eens met wat Hiltje zegt. Op kantoor kan hij prima aan. Vind hem te informeel als je in functie ergens heen gaat.
quote:MinkeDeWit schreef op 29 mei 2015 @ 16:38:

Nee, ik bedoel als ik als inspecteur op bedrijfsbezoek ga, en dan natuurlijk niet bij een bedrijf met mantelpakjescultuur.Ik vind het prima kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 29 mei 2015 @ 18:08:

Ben het eens met wat Hiltje zegt. Op kantoor kan hij prima aan. Vind hem te informeel als je in functie ergens heen gaat.Dit. En verder vind ik het een leuk jurkje voor mijn kleuterdochter. Zelf zou ik er niet in gaan lopen, al is het stofje wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima
Alle reacties Link kopieren
Vind het een leuk jurkje voor kantoor. Overigens denk ik dat het heel leuk te combineren is met een spijkerjasje.
Ik word naar aanleiding van dit soort topics altijd heel nieuwsgierig naar hoe iedereen eruitziet.

Ik ben vandaag vrolijk op extern bezoek gegaan op mijn sneakers, legging en lange shirt en bij ons gelden dit soort jurkjes als extreem netjes, zoiets als naar een bruiloft ofzoiets.

Collega's vinden roepen dan dat ik vast bij een heel leuk contact op bezoek ga als ik eens in een jurk (simpel van cos oid) verschijn.

Pumps dragen wat oudere collega's onder een spijkerbroek. (En ik ben veertig plus dus echt ouder haha).

Heb onder invloed van het forum maar eens wat panties gekocht. Echt, mijn opvoeding begint hier lijkt wel!
Alle reacties Link kopieren
Draagt dat model nou een soort Birkenstocks onder? Zo onvrouwelijk.....

Het jurkje, tja, ik vind het op het randje. Het hangt er van af wat voor type je bent, wat voor uitstraling je hebt. Bij de een kan het degelijk staan terwijl een ander er door bepaalde styling en curry vormen er wat uitdagender mee kan uitzien. Ik heb met deze jurk minder moeite dan met een jurk met een flink decolleté.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Twijfel is altijd nee!



Overigens een degelijk model hoor, kinderlijke print dat wel.
Hier zou mijn baas toch niet happy mee zijn.

En achter de rug zou er een boel gepraat worden over zoveel rug.



Ik zou er dus zelf een vestje op dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons (ook ambtenarij) zou er niemand van opkijken. Als ik ermee op huisbezoek of anderszins extern zou gaan zou ik een jasje of vestje met korte mouwen erbij aandoen (WE heeft dat soort vestjes in 1100 kleuren). En geen Birkenstocks.

Vind het een leuk jurkje. Er lopen al genoeg grijze muizen rond
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Bedankt allemaal. Zou een wit of zwart vestje ook kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Wit ziet niet zakelijk uit en zwart vloekt. Heb je geen net blauw jasje. En nette bruine of blauwe pumps voor extern zakenbezoek?
Jawel, ik heb een donkerblauw (denimachtig, maar zakelijk model) en een felblauw jasje. Is alleen niet hetzelfde blauw als de jurk. Idem voor mijn roze jasje. Uiteraard heb ik blauwe pumps.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik het niet naar mijn werk dragen zonder blazer erbij te combineren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip voor dit jurkje - heb 'm net besteld



En over je vraag: het hangt natuurlijk van je werkomgeving af. Je zou er een licht transparant bolerootje over kunnen doen, zodat de rug wel zichtbaar blijft. En als de klant dan de deur uit is en je bent onder je collega's, het bolerootje uitgooien. Doen mannen toch ook? Als er bezoek komt, gaat ineens dat jasje aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 mei 2015 @ 16:38:

Nee, ik bedoel als ik als inspecteur op bedrijfsbezoek ga, en dan natuurlijk niet bij een bedrijf met mantelpakjescultuur.

Dat ligt idd erg aan het bedrijf. Ik zou het raar vinden als iemand met hoge hakken op een bouwterrein rond banjert. Evenals een mantelpak. Zit je bij iemand thuis zou ik voor iets langers gaan. Op een lage stoel (en je weet niet waar je terecht komt ) zit een rok boven de knie zo snel vér boven de knie.

Op een gewoon kantoor/bedrijf zou dit jurkje best kunnen denk ik, wel met een jasje.
Alle reacties Link kopieren
flodderjurkje voor dagje strand.



zeker niet voor werk.
Leuk met een spijkerjasje en enkellaarsjes, maar niet erg zakelijk. Voor een dagje op kantoor kan dat nog wel (vind ik) maar als je ergens in functie naartoe moet zou ik altijd iets kiezen dat niet tevens dienst kan doen als gezellige weekend outfit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven