Gezondheid alle pijlers

Perfecte schoenen vinden

29-05-2015 18:44 21 berichten
Snel de perfecte schoenen vinden... qua loop en draag gemak.



Alle tips en methoden zijn welkom als je ze wilt delen.



Bedankt!
Je informatie is wel erg summier. Wat voor soort schoenen zoek je? Gympen, pumps, sandalen?
En wat wil je ermee gaan doen? Naar een bruiloft, voor je werk of voor een wandelvakantie? Hoe koop je nu dan je schoenen? Doe je veel miskopen?
Alle reacties Link kopieren
sloffen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Klompen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Sjors007 schreef op 29 mei 2015 @ 18:51:

En wat wil je ermee gaan doen? Naar een bruiloft, voor je werk of voor een wandelvakantie? Hoe koop je nu dan je schoenen? Doe je veel miskopen?



Nee ik doe goede kopen maar volgens mij worden mijn voeten kieskeuriger... Jammer, maar toch.



Ik zoek iedere-dag-schoenen, liefst voor thuis en overal, liefst onverslijtbaar... want die Ecco 's die ik nu slechts weinig draag

zijn toch wel erg snel versleten van onderen.



Ik heb hier ook een paar Ara's. Behoorlijk slijtvast zijn die.



Wie weet altijd perfecte schoenen te vinden ... en hoe?
Alle reacties Link kopieren
Crocs
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:sweetfirefly schreef op 29 mei 2015 @ 19:02:

Crocs





Waar koop je die het beste?



Deze lijken me ook wel fijn zitten.

Alleen lopen lijkt me wat minder:

[img]http://www.kimonofromjapan.com/shoes/images/G044AA.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
Ik loop graag op Nike (air max). Het is niet mooi of gekleed maar ik kan er wel heel de dag op lopen (zorg).
quote:Yavanna schreef op 29 mei 2015 @ 19:12:

Ik loop graag op Nike (air max). Het is niet mooi of gekleed maar ik kan er wel heel de dag op lopen (zorg).Klinkt goed. Hoe goed is dat op de lange duur voor je voeten? Sportschoenen. Maakt dat wat uit?
Alle reacties Link kopieren
In een Croc-winkel. (Hier in de stad is er echt zo een)

Maar: perfecte schoenen vinden wil zeggen, veel passen, passen en nog eens passen. Ik heb ook een paar Ecco's en daar slijt de zool gelukkig niet van. Ik wissel wel mijn schoenen af om de paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 29 mei 2015 @ 19:34:

[...]





Klinkt goed. Hoe goed is dat op de lange duur voor je voeten? Sportschoenen. Maakt dat wat uit?Sportschoenen zijn meestal heel goed voor je voeten. Maar toch: wissel af. Draag verschillende schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch heel persoonlijk. Wat bij mij perfect zit kan bij jou verschrikkelijk zitten. Ik heb smalle voeten en mijn moeder brede, is al een wereld van verschil in wat lekker zit. Heb je een hoge of lage wreef, etc. Het blijft toch iets wat je zelf zult moeten uitzoeken. Ik heb trouwens wel ecco's die al jaren meegaan, helemaal geen problemen met de zolen. Alleen ik moet er altijd zooltjes (of 2 paar zooltjes) in aan, want gekocht tijdens een zwangerschap na een dag winkelen 😉 .
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 29 mei 2015 @ 19:34:

[...]





Klinkt goed. Hoe goed is dat op de lange duur voor je voeten? Sportschoenen. Maakt dat wat uit?Ik heb geen wetenschappelijk bewijs, maar ik heb er nog nooit last van gekregen. Ik loop er al sinds de puberteit op. Maar ik wissel ook af, in mijn vrije tijd draag ik nettere schoenen. Van Ecco of merken van duurdere winkels, dat loopt bijna altijd goed als je goed past in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 29 mei 2015 @ 19:34:

[...]





Klinkt goed. Hoe goed is dat op de lange duur voor je voeten? Sportschoenen. Maakt dat wat uit?Wat je ook kunt doen: een paar goede, op maat gemaakte, inlegzolen kopen. Die kunnen in iedere schoen waar je de binnenzool uit kunt halen. Loop je nooit meer ongemakkelijk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 29 mei 2015 @ 22:23:

[...]



Wat je ook kunt doen: een paar goede, op maat gemaakte, inlegzolen kopen. Die kunnen in iedere schoen waar je de binnenzool uit kunt halen. Loop je nooit meer ongemakkelijk.En waar haal je die?
Alle reacties Link kopieren
mijn favoriete merken zijn: JJfootwear en think!

Mijn voeten zijn rampzalig: kort, breed, hoge wreef en dikke kuiten.
Goede steunzolen laat je maken bij een podoloog. Sommige schoenenwinkels bieden de service ook aan.

Ze zijn best duur, maar sommige zorgverzekeraars vergoeden ze in de aanvullende pakketten.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen van Tamaris schijnen heerlijk te lopen, hoorde ik laatst in de schoenenwinkel. En Gabor ook.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede, duurdere schoenwinkel.Daar kijken ze eerst naar je voet en dan pas zoeken ze er een schoen bij.

Schoenen moet je niet goedkoop willen kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 30 mei 2015 @ 10:04:

[...]





En waar haal je die?Google even op steunzolen op maat en je woonplaats. Dan komt er vast wel iets bovendrijven aan podozorg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven