Zwanger worden najaar 2015

22-04-2015 16:47 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!



Hier de algemene post; we praten hier gezellig over het beginnen aan kinderen in het najaar van 2015. Als je dat ook van plan bent, of je moet langer wachten of iets dergelijks, praat lekker mee! Graag dik gedrukt aangeven of je met gegevens in de tabel wilt en zo ja met welke

Lijkt mij erg leuk om het proces samen door te gaan!



de tabel!



NaamLeeftijd+PartnerWanneer beginnen?Hoeveelste kindjeNODBijzonderhedenDonkey_24+36Juli/augustus1exxTinkerbell123423+25Juli/November1exStop Juni met pil Rinkiee22+25September1exxSlagroom-met-dip31+24September/November1exxMaulin8628+33Juni1exxAnoniem20141528+30September/Oktober1exxelastiekje26+31Oktober1exjuli/augustus laatste pilviajera2630+32november1exxTinkeltje30+33november1exaugustus mirena verwijderenIkjuh26+26september1exxGijsje198727+28September/oktober1exgestopt met pil in maart
ok gelukt! Ik zet hem in de openingspost! thanx tinkerbell!!!
Alle reacties Link kopieren
Super! Toch nog gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Yess haha. Misschien kun je ook in de openingspost erbij zetten dat nieuwe schrijfsters altijd welkom zijn! Dan kijken we wel wanneer de tabel sluit als het te onoverzichtelijk wordt, toch?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden! Hoe gaat het hier?



Ik zal eerst even mijn gegevens voor de tabel doorgeven: elastiekje__, 26 + 31 jaar, oktober, 1e, X, juli/augustus laatste pil



@ anoniem, beiden de zekerheid hebben van een baan is natuurlijk wel het fijnst, maar je hebt in ieder geval een buffer. Want stel je wacht wel op een baan, dan kan er altijd wel weer iets anders niet "kloppen".



@ slagroom met dip: aaah díe ringen haha! Ik slik al sinds mn 16e de pil dus een beetje narrow minded wat anticonceptie betreft geloof ik



@ donkey: goed dat je al bent afgevallen zeg, mooi resultaat in 4 weken! Ik ben nu bezig met wat minder snoepen en snacken en veel dingen zelf maken zonder pakjes of zakjes en kant en klaar dingen. Niet tot het obsessieve hoor, alleen als het lukt en ik er tijd voor heb. Probeer zo toch wat gezonder te gaan leven.



@ tinkerbell: ik begin denk ik met foliumzuur tijdens de laatste pilstrip. Als er dan niks mis gaat met condoom heb ik toch ruim drie maanden voordat we "proberen" foliumzuur. Zou wel voldoende dan zijn toch? Wist niet dat het van invloed kon zijn op autisme.
Alle reacties Link kopieren
@Elastiekje Ja foliumzuur wordt aanbevolen vanaf 4 weken voordat je probeert. Maar eerder is ook niet erg. In dat onderzoek bevelen ze 3 tot 1 maand voordat je begint en 600 mg ipv 400 mg vandaar dat ik denk ik volgende week alvast begin. Liever alles er aan hebben gedaan dan spijt hebben als het wel zo blijkt te zijn en ik meer had kunnen doen!

Goed dat je op je eten aan het letten bent, zeker als je zelf wat meer vers probeert te maken want in alles dat voorverpakt is zitten zoveel suikers!

Ik snack tussendoor voortaan veel wortels, augurken en komkommers. Komkommers met een klein beetje aromat of frietkruiden, erg lekker. Zo probeer ik me er aan te houden wat minder ongezonde dingen te snacken en dat lukt aardig!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
@tabel misschien ligt het aan mij maar ik zie hem nog niet in de OP staan?



@pil ik slik hem sinds mijn 14e.. heb geen idee hoe mijn cyclus was toen de tijd dus ik ben heel erg benieuwd.



Mijn moeder heeft er 12 jaar over gedaan om zwanger te worden van mijn broer, 2 jaar later kwam ik, dus ik hoop van harte dat dat toeval was. Toen de tijd waren dokters er nog niet zo mee bezig. Ze heeft voor zover ik weet ook niet in de medische molen gezeten.



Deze week word ik er veel mee geconfronteerd, ik ben hobby fotograaf en heb deze week twee fotoshoots, 1 van een vriendin die zwanger is en 1 van een newborn van één week oud
Alle reacties Link kopieren
@Donkey Nee hij staat er nog niet in, ligt niet aan jou!

Oh das ook lang van je broer dan! Het wil inderdaad allemaal niks zeggen maar je neemt het stiekem wel een beetje mee. Daarom heb ik altijd gedacht: als ik jong begin en het lukt gelijk dan ben ik hartstikke blij maar zou het iets langer duren dan heb ik nog de tijd. Terwijl als ik begin als ik wat ouder ben en ik doe er dan nog zo lang over dan wordt meerdere kinderen krapjes.



Vervelend als je wordt geconfronteerd met al die mooie dikke buiken en lieve schattige babys. Maaaar onze tijd komt ook!



Oh ik had gesolliciteerd bij een winkel en uitgelegd dat ik mijn diploma heb behaald en nu op zoek ben naar een parttime baan krijg ik als antwoord:

Jammer helaas (niet eens beste tinkerbell). Wij zoeken wel stagiaires, ken je niet iemand van je opleiding?



Onbeleefd?? Zeg dan gewoon sorry we zoeken iemand die gratis werkt



Hoe is het met de rest van de dames?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een onprofessioneel bericht kreeg je terug tinkerbell!



Ik krijg als het goed is maandag te horen of ik door ben naar de tweede ronde voor een interne functie, dus ben heel benieuwd. Ik hoop het zo!
Hey meiden! Ik heb de helpdesk gevraagd waarom ik steeds niet kan i loggen met oude geb. Naam, snap t niet, maar nog geen antwoord. Ik blijf er mee bezig en houd jullie op de hoogte! Dan zet ik elastiekje er ook in direct.
Alle reacties Link kopieren
@ tinkerbell, jeetje dat gaat nergens over! Een troost, daar wil je nieteens werken als ze zo met mensen omgaan, toch? :p



@ donkey, rinkiee, dat lijkt me zo eng, dat je dan stopt met AC en dan blijkt dat er niks gebeurt.. Bij sommigen lukt het met een klein beetje hulp, maar het kan ook anders gaan!



Een collega van mij is al 6 jaar bezig, heel medisch traject en gaat dit jaar voor de laatste ivf poging. Ze is klaar met het ziekenhuisgedoe.. Ik gun het haar zo! Maar stel dat het niet lukt, en stel bij mij wel, en dan ben ik zwanger en wordt ze dagelijks geconfronteerd met mijn zwangerschap. Ze is gelukkig wel sportief naar anderen toe, maar ik kan me voorstellen dat het alsnog pijn doet.

Weet ook niet hoe ik het haar zou moeten vertellen. Gelukkig is haar instinct heel goed en weet ze vaak dat iemand zwanger is voordat diegene het gezegd heeft!





Vandaag de toekomstige kinderkamer geschilderd. Ziet er weer fris uit. Komende week wat kasten op marktplaats zetten en flink opruimen. Dan is het ook zo omgebouwd als het nodig is.

Stiekem vond ik het wel heel leuk, het idee van, met wat geluk ligt er over 1,5 jaar een baby te slapen!

Ik krijg er dan helemaal kriebeltjes van
Alle reacties Link kopieren
@slagroommetdip wat erg van je collega! Ik snap dat dat je in een vervelende situatie plaatst met je kinderwens. Fijn dat zij wel sportief blijft ondanks dat het haar zeker zeer zal doen. Laten we hopen dat haar laatste ivf poging gaat lukken!

& wat leuk dat je al bezig bent met de toekomstige kinderkamer uit te ruimen, ik begrijp die kriebels helemaal! Eigenlijk wel een leuk idee, misschien dat wij dat binnenkort ook eens zoetjes aan kunnen gaan doen.



@Donkey succes morgen op je werk! Laat je even weten of je wel of niet door bent? Ik duim in ieder geval voor je!



@anoniem vervelend dat je niet in je account komt! Laat maar weten wanneer je iets hoort, anders moeten we het topic misschien opnieuw aanmaken...
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Hallooo! Ik ben er ook weer! Pff wat een hectische weken gehad! Morgen gaan we in ons nieuwe kantoor in het centrum werken, zin in! En deze week ook nog vrienden (+ hond en al hun hebben en houwen) te logeren gehad die even "dakloos" waren door ruzie met familie, heel gedoe. Maar vandaag zijn ze verhuisd naar hun eigen nieuw appartement.

Ik wil ook graag in de tabel, leuk om zo alle info van iedereen bij de hand te hebben! Hier mijn info:

Ik ben 30, partner 32. We gaan in november beginnen voor ons 1e kindje

Slagroom, hier nog een 30-er dus ;)



Leuk dat er ook weer nieuwe dames bijgekomen zijn! Heb alles bijgelezen maar tis teveel om nog op te reageren, ik ga vanaf nu mijn forum-leven beteren en weer meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
@tinkelbel jeetje, wat onprofessioneel om zo'n reactie te krijgen. Dan zou ik er zelf al helemaal geen zin meer hebben!



@viajera Wat spannend zeg! Hoe beviel de eerste dag op het nieuwe kantoor? En dan ook nog vrienden de hele week over de vloer. Maar fijn dat ze bij jullie terecht konden!



@slagroom Wat lastig voor je collega! Lijkt me ook lastig voor als je wel zwanger bent. Fijn dat ze er wel sportief mee om kan gaan. Wat leuk dat de toekomstige babykamer al geschilderd is! Ik snap heel goed dat je daar kriebels van krijgt! Lekker over blijven dromen! En hopelijk wordt de droom ooit werkelijkheid



@donkey Ik ben benieuwd of je door bent naar de tweede ronde! Zou wel super zijn!



Ik heb komende maandag eindelijk mijn eerste sollicitatiegesprek. Via iemand die er werkt getipt, en ze reageerden heel positief! Ik ben benieuwd hoe het maandag verloopt, vind het wel erg spannend. Het is meteen een fulltime functie.

Ik weet niet zo goed wat we moeten met onze kinderwens als ik daar aan de slag mag. Maar misschien eerst ook maar eens afwachten wat er uit komt!
Alle reacties Link kopieren
@Rinkiee Spannend maandag! Hopen dat je de functie krijgt! En wat betreft je kinderwens, er zullen altijd reden zijn om het niet te doen. Ik heb op meerdere topics meegelezen en er zijn voldoende vrouwen die bijvoorbeeld 10 jaar ouder zijn en met precies hetzelfde probleem zitten, zul je denk ik altijd houden..



@Donkey Hoe was je gesprek? Ben je door naar de tweede ronde?



@Anoniem Any luck met je account?



@Hier Ik ben vandaag weer druk bezig met eigen bedrijf en solliciteren. Heb op een leuke baan voor 1 jaar gesolliciteerd van 40 uur. Daar omheen kan ik alle activiteiten voor mijn eigen bedrijf nog plannen mocht ik worden aangenomen. Dat wordt wel druk maar moet lukken. Dan zou ik ondertussen best zwanger kunnen raken.. ipv zwangerschapsverlof stop ik daar met die baan en over een jaar loopt mijn eigen bedrijf hopelijk genoeg om daar een tijd van rond te komen. We zullen zien hoe het loopt!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Ladies de tabel is ein-de-lijk gelukt!

Wiehoe. Ik ga even de mensen die ik er nog bij moet zetten vanavond doen, zit nu op mijn werk en moet echt even wat gedaan krijgen, dus uitgebreider bericht volgt!
Alle reacties Link kopieren
oh en ik ben dus anoniem201415 maar moest dit even doen onder mn andere naam! Maar reageer voortaan weer vanaf anoniem, en log alleen in met andere naam als ik tabel moet veranderen
Alle reacties Link kopieren
Hé goed gedaan anoniem! Ziet er helemaal 'echt' uit zo hahaha.



Spannende voornemens Tinkerbell.

Ik werk nu ook 40 uur en doe daarnaast mijn fotografie. Ik vind het wel lastig combineren met een full time baan.

Ik hoop na de zwangerschap verlof 3 dagen te werken en dan 1 dag volledig aan mijn fotografie te besteden. Ik hoop er ooit mijn brood mee te verdienen maar dat is nu gewoon niet realistisch.



Ik heb trouwens nog steeds geen reactie gehad! Via de andere interne sollicitant bregreep ik dat ze vandaag nog een gesprek hadden en daarna contact met ons zou opnemen, maar nog steeds niks gehoord. Als ik morgen nog niks weet dan ga ik even polsen.
Alle reacties Link kopieren
@Anoniem jeeeej, eindelijk de tabel! Misschien kunnen we OP nog iets algemener maken?



@Donkey Oh leuk fotografie, waar ligt je interesse daarvoor precies? Fotoshoots of landschappen ofzo? Heb er niet zoveel verstand van hihi.

Ik hoop dat je snel reactie krijgt over die nieuwe functie, ik duim iig voor je!



@Maulin Juni is aangebroken.. Spannend!!



@Hier Vandaag slik ik mijn laatste pil en ik ben vandaag gestart met foliumzuur. Ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind nu het allemaal wat echter wordt. Nog steeds niet duidelijk of we volgende maand al beginnen maar kan maar vast starten
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
@Maulin ik heb haar al een tijdje niet gezien of kijk ik niet goed?



@Tinkerbell voornamelijk geïnteresseerd in fotoshoots met huisdieren, baby's/kinderen, zwangerschap en portret foto's en dan het liefst in de studio. (ik heb een mobiele studio dus kan gewoon naar mensen thuis komen)

Leuk dat je bent begonnen met fz! Ik ben ook net een paar weken begonnen en dat voelt net echt haha.



Ik heb een vriendin/collega die nu 13 weken zwanger is en als we het erover hebben dan valt het me op dat ik heel veel praat alsof ik zelf al zwanger ben, zo van jaa als de baby er dan is... hahahah echt stom maar goed, het is nog maar een maandje wachten, dat is zo om.
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

heb de TO post wat algemener gemaakt, en elastiekje ik heb jou in de tabel toegevoegd!

Alleen...nu ziet ie er heel raar uit, dus daar moet ik nog even naar kijken, maar nu geen tijd!

Kunnen jullie mij laten weten als er info in moet, dik gedrukt graag?

Leuk om dit topic levend te houden!
Alle reacties Link kopieren
@tinkerbell Daar heb je helemaal gelijk in. Ik wacht denk ik eerst maar maandag af, en dan denken en zien we wel weer verder.

Spannend dat je gestopt bent met de pil en bent begonnen met foliumzuur! Nu wordt het echt al echt! Leuk!



@anoniem super dat het eindelijk gelukt is met de tabel!



@donkey heb je intussen al wat gehoord over de functie? Hopelijk heb je goed nieuws! Wat leuk dat je ook nog fotografie doet naast je werk. En ideaal een mobiele studio! Heb je vast ook een voordeel mee, hoor je niet vaak.
Alle reacties Link kopieren
Nou ze hebben gister eindelijk contact opgenomen naar meerdere keren zeggen dat ze langskomen of bellen etc.

Helaas ben ik het niet geworden, maar ik was tweede keus. Ze denken dat ik zéker potentie heb voor een soortgelijke functie, maar op dit moment kunnen zij mij niet weghalen bij de functie die ik nu vervul. Ik ben té belangrijk daar op dit moment.

Echt balen en voel me een beetje alsof ik word gestraft voor het leveren van uitstekend werk.



Ik blijf zeker wel solliciteren intern want er komen weer leuke functies aan. Maar aangezien we natuurlijk zwanger willen worden gaat het al niet gebeuren het aankomende jaar. Ik neem toch aan dat ze me niet in een nieuwe functie zetten als er al bekend is als ik zwanger ben oid. (even ervan uitgaand dat het meteen lukt)



Nou genoeg geklaagd, hoe gaat het bij jullie en de klapperende eierstokken?
Alle reacties Link kopieren
@Donkey, ah dat is jammer! Snap dat je baalt, maar aan de andere kant ook fijn om te horen dat je het zo goed doet, toch? Ik zou ook gewoon blijven proberen, je weet niet wat ze doen als je zwanger bent. Misschien doen ze er niet moeilijk over, wie weet!



@Tinkerbell, oe spannend! Laatste pil! Jullie gingen nog even aan het condoom, toch? Ben benieuwd of je je snel anders gaat voelen zonder die rommel in je lijf. Weet je al meer van de sollicitatie?



@Rinkiee, succes maandag!





Voor mijn gevoel lijkt september/november nog zo ver weg! Alsof het nu nog niet relevant is om er uberhaubt al over na te denken. We hebben best wat bruiloften dit jaar (2 gehad, 1 te gaan) en eigenlijk zou ik wel liever eerst trouwen. Dan ligt dat vast, dan ben je officieel een koppel en scheelt een hoop gedoe met erkennen en erven. Hoeft wat mij betreft ook niet heel groots te zijn. Simpele ceremonie en leuk feestje is prima! Maarja, hij vraagt maar niet :p

Dus dat ligt iets meer op de voorgrond voor mijn gevoel op dit moment. Hoewel ik ook wel weer uitkijk naar eind dit jaar ivm kinderwens.. Verder druk bezig met werk, aankomende vakantie, dus veel tijd om voor rammelende eierstokken is er nu niet, haha
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden!



Ik had mijn eigen topic geopend, maar hier mee schrijven is net zo fijn!

Vanaf september/oktober 2015 willen wij er voor gaan! Ik ben 3 maanden geleden gestopt met mijn pil en wacht nu geduldig tot september/oktober. ik ben gestopt met de pil omdat ik veel lichamelijke klachten had en het ongesteld worden steeds meer pijn begon te doen, ik ben sinds mijn 16e aan de pil en vond het ook wel fijn om te stoppen.



Ik heb nu geen last van mijn ongesteldheid dat is fijn. Ik heb zo'n app geinstalleert om mijn cyclus bij te houden. Ik wordt 1x per maand echt ineens heel erg ziek, buikpijn, misselijk en belachelijk veel hoofdpijn. De dokter zegt dat het mijn eisprong is, super fijn dat ik hem voel, vet kut dat ik er zo ziek van wordt. Het is ook maar een dag en dan is het weer over.



Ons huis wordt nu gebouwd en is dan pas af, eerder beginnen is wat onhandig met verhuizen en zo. We wonen nu tijdelijk ergens anders, dus ik wil pas beginnen als ons eigen huis helemaal af is.
Alle reacties Link kopieren
Ahh balen Donkey! Inderdaad alsof je wordt afgestraft voor het leveren van goed werk.. Hoop dat er tussen de aankomende functies iets voor je bij zit!



@Slagroom Ja we gaan nog even verder met condooms kloten, mijn vriend wil volgende maand gewoon beginnen alleen ik zit dus in mn hoofd met werk. Als ik geen werk heb dan komt er niet genoeg binnen om te sparen en wil nog wel graag wat sparen voordat er een baby is.. Van die sollicitatie nog niets gehoord maar dat komt volgens mij ook pas na de 13e, dus nog even afwachten.

Fijn dat je jezelf kan afleiden met andere dingen. En tja eerst trouwen.. Op de een of andere manier vind ik mezelf niet te jong voor kinderen maar wel te jong om te trouwen, stom he haha. En als jij dat liever andersom doet dan zal je je kinderwens denk ik nog even moeten uitstellen. Hij zal je eerst moeten vragen, dan moet er vanalles geregeld worden dus je bent gauw een jaar verder. Tenzij je het niet erg vind om eventueel met een bolle buik te trouwen natuurlijk!



@Gijsje, welkom! Leuk dat je hier wilt meeschrijven! Fijn dat je je eisprong voelt, scheelt weer in ovulatietesten. Wel shit dat je er zo ziek van wordt, hebben ze daar niets tegen? Zoiets als Aleve feminax?

Slim dat je wacht tot je huis klaar is, en september is zo. De tijd vliegt, zeker in de zomermaanden vind ik altijd!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven