Koopsom woning erg laag?

30-05-2015 10:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een aantal huizen aan het bezichtigen voor onze 1e koopwoning.

Nu heb ik van 1 van deze woningen de koopsom opgevraagd bij het kadaster.

Ik kreeg een sms terug en hierin staat vermeld dat de koopsom iets minder dan 16000 euro is.

Is dit een fout of kan dit echt? En als dit echt kan, betekend het dan dat er op dat huis nog een hypotheek van 16000 euro rust of hebben ze hem voor dat bedrag aangekocht? (lijkt me onwaarschijnlijk ...)

De woningen zijn in 1999 gebouwd en de verkopers zijn 1e eigenaar.

Hij staat nu voor 195.000 te koop..
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 30 mei 2015 @ 11:15:

Wat is het nut van een koopsoim opvragen?



Ik vond het gewoon interessant om te weten voor hoeveel de woning verkocht is tijdens de nieuwbouw .. En tuurlijk weet ik dat er in de jaren allemaal extra kosten gemaakt kunnen zijn en dat de prijzen in die tijd anders waren, maar leek me een mooie indicatie.. Hier op het vivaforum wordt het namelijk vaak voorgesteld om eerst het kadaster in te schakelen voor je een bod doet op het huis..

Maargoed.. Aan een indicatie van ongeveer 16.000 heb ik natuurlijk niks;)



We gaan gewoon nog een x kijken en zullen dan een bod doen naar eigen idee.
quote:elkemow schreef op 30 mei 2015 @ 11:34:

[...]





Ik vond het gewoon interessant om te weten voor hoeveel de woning verkocht is tijdens de nieuwbouw .. En tuurlijk weet ik dat er in de jaren allemaal extra kosten gemaakt kunnen zijn en dat de prijzen in die tijd anders waren, maar leek me een mooie indicatie.. Hier op het vivaforum wordt het namelijk vaak voorgesteld om eerst het kadaster in te schakelen voor je een bod doet op het huis..

Maargoed.. Aan een indicatie van ongeveer 16.000 heb ik natuurlijk niks;)



We gaan gewoon nog een x kijken en zullen dan een bod doen naar eigen idee.Aan 16.000 euro heb je zeker niks Zijn er al andere vergelijkbare huizen verkocht in de buurt? Dan kan je daaraan misschien afleiden of de vraagprijs reëel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 30 mei 2015 @ 11:43:

[...]





Aan 16.000 euro heb je zeker niks Zijn er al andere vergelijkbare huizen verkocht in de buurt? Dan kan je daaraan misschien afleiden of de vraagprijs reëel is.Nee niet echt... De afgelopen 2 jaar alleen 1 woning in dezelfde straat, maar is een totaal andere woning.. Wel 2 onder 1 kap, maar andere bouw. Die stond te koop voor 175.000.. WOZ waarde is ook 175.000..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven