Nieuwe partner in leven van vader

29-05-2015 17:53 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn verhaal kwijt! 2e pinksterdag is mij medegedeeld dat mijn partner bij me weggaat en intrekt bij een vrouw die hij 4 weken kent! Er is in die 4 weken niets gebeurd alleen uitgesproken dat ze elkaar leuk vinden. Geregeld is door hem dat hij bij haar intrekt en we zijn nu bezig om alles goed op papier te zetten. Ik zit momenteel vol verdriet, onbegrip, boosheid en voel ik mij verraden! Dit zal zeker tijd nodig hebben! Wel zou ik willen dat we goed door 1 deur kunnen blijven gaan en zie ik een vriendschappelijke basis in de toekomst uiteraard ook voor onze dochter. Graag zou hij op den duur onze dochter ook te logeren hebben maar ik hou dit voorlopig af. Wil niet dat ze nu al geconfronteerd wordt met een nieuwe vrouw. Zou dit momenteel ook niet aankunnen daar ik nog vol zit met emoties, maar ook met wrok! Hier heb ik overigens een afspraak voor gemaakt met maatschappelijk werk.. Wat is een goed stappenplan voor kinderen! Wanneer kennismaken rekening houdend met het feit dat papa al bij haar is ingetrokken en dit mijns inziens geen normale situatie is... Pfff heel verhaal, dank alvast voor het lezen en meedenken!!
quote:tvandattum schreef op 30 mei 2015 @ 11:21:

[...]





Kinderen heel flexibel? Kinderen hebben geen.keuze. Ir's as simple as thatDaarom maar goed dat ze zo flexibel zijn. Ze hebben namelijk heel veel opties. Even nadenken helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 30 mei 2015 @ 00:09:

Maar het gaat om de hele beladenheid die er voor Lois aan hangt en het verdriet wat zij heeft. Voor dochter hangt er een andere beladenheid en verdriet aan het vertrek van haar vader. Wat Nummerzoveel en Amand bedoelen denk ik, is dat je niet je eigen verdriet van verlaten partner aan dochter erbij geeft, bovenop haar verdriet dat haar vader weg gaat. Die hele vriendin heeft pas de beladenheid als dochter begrijpt dat zij de reden is dat haar vader weg is bij haar moeder. Aangezien ze negen is, zal ze dat wel weten zonder dat moeder dat uitlegt.





Denk je nu werkelijk dat een kind van 9 Geen gevoelens heeft? Dat gaat niet alleen over de nieuwe partner, maar dat vader ineens weg is. Ergens anders woont. Haar veilige haven ineens een farce bleek te zijn. Daar is een kind al een jaar mee bezig om dat op orde te krijgen. Ineens hoort Ze op school bij het kind van de gescheiden ouders. Haar veilige wereld Die ze kende bestaat niet meer.



9 jaar!



Maar volgens types als Amand En nog wat anderen hier moer ze maar gewoon naar pa en.niet miepen? Het kind hé.

Goh. Zouden jullie dit voor je eigen kind willen?
Joh, flikker toch op, vandattum.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al schreef heeft het meisje verdriet. Haar verdriet, dat haar vader weg is. Dat hij niet meer gewoon thuis is bij haar. Dat er speciale dingen moeten worden geregeld wil ze haar vader zien en spreken. Dat zijn allemaal consequenties van zijn onbezonnen gedrag. En dat verdriet is groot. Die mevrouw zal echt niet populair zijn bij dochter, want dat zij ermee te maken heeft dat vader niet gewoon haar vader bij haar thuis meer is, zal haar duidelijk zijn.

Als vader denkt aan belang van dochter, dan kiest hij ervoor om haar alle ruimte te geven om hem te zien, wanneer zij wil, waar zij wil.
Dus vandattum,het kind maar helemaal bij vader weghouden is beter?
quote:tvandattum schreef op 30 mei 2015 @ 11:20:

[...]



Lees Villa Pinedo. Alleen.maar verhalen van kinderen over de scheiding van hun ouders.Ben je aandeelhouder van dat boek ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 30 mei 2015 @ 11:25:

[...]



Daarom maar goed dat ze zo flexibel zijn. Ze hebben namelijk heel veel opties. Even nadenken helpt.Welke opties dan?
Overigens vind ik niet dat kind maar mee moet naar het huis van de vriendin maar er zijn ook andere wegen natuurlijk..
quote:tvandattum schreef op 30 mei 2015 @ 11:40:

[...]





Welke opties dan?Vader kan het kind in het ouderlijk huis bezoeken,vader kan het kind meenemen naar zijn ouders,vader kan af en toe een middagje met kind weggaan etc etc.. mogelijkheden genoeg om elkaar toch te kunnen zien zonder dat de vriendin daar bij is..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 30 mei 2015 @ 11:39:

Dus vandattum,het kind maar helemaal bij vader weghouden is beter?





Zeg ik dat of iemand anders? Werkelijk bizar Hoe de discussies hier uitmonden in bijvoorbeeld kind 'weghouden', terwijl de vraag gaat over 'waar kan kind vader beste zien'.



Kinderen dingen door de strot duwen kan als het kleuters zijn. Worden ze ouder dan zul je toch echt rekening met ze moeten houden.



TO: hebben jullie samen al verteld dat vader gaat verhuizen? Dat jullie uit elkaar gaan? Stap voor stap lijkt mij het beste. Anders krijg je em onherroepelijk terug. (Of vader)
quote:rosemetijs schreef op 30 mei 2015 @ 11:41:

Overigens vind ik niet dat kind maar mee moet naar het huis van de vriendin maar er zijn ook andere wegen natuurlijk..Het kind gaat naar (het nieuwe huis van) haar vader.
quote:tvandattum schreef op 30 mei 2015 @ 11:27:

[...]





Denk je nu werkelijk dat een kind van 9 Geen gevoelens heeft? Dat gaat niet alleen over de nieuwe partner, maar dat vader ineens weg is. Ergens anders woont. Haar veilige haven ineens een farce bleek te zijn. Daar is een kind al een jaar mee bezig om dat op orde te krijgen. Ineens hoort Ze op school bij het kind van de gescheiden ouders. Haar veilige wereld Die ze kende bestaat niet meer.



Wat een aannames allemaal weer. Zolang jij niet weet hoe het huwelijk van de ouders was (er waren spanningen, schreef TO al) en welke invloed dat specifiek op dit kind had, kun jij er helemaal niets van zeggen.



9 jaar!



Nog maar eens: waar schrijft TO dat?



Maar volgens types als Amand En nog wat anderen hier moer ze maar gewoon naar pa en.niet miepen?



We schrijven dat het kind recht heeft op omgang en dat moeder daar niet over moet miepen. Als begrijpend lezen zo moeilijk voor je is, kun je misschien beter geen interpretaties maken!





Het kind hé.

Goh. Zouden jullie dit voor je eigen kind willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 30 mei 2015 @ 11:43:

[...]



Vader kan het kind in het ouderlijk huis bezoeken,vader kan het kind meenemen naar zijn ouders,vader kan af en toe een middagje met kind weggaan etc etc.. mogelijkheden genoeg om elkaar toch te kunnen zien zonder dat de vriendin daar bij is..Dat weet het kind toch niet? Lijkt mij aan de ouders om daarover te beslissen. En ja. Vele malen beter dan bij vader en nieuwe partner. Laat het kind eerst even wennen. Vader heeft ook een stem en hopelijk kan hij even zijn hormonen opzij zetten in het belang van zijn dochter. En wie weet Wat de inbreng van zijn nieuwe partner gaat worden....
quote:Amand schreef op 30 mei 2015 @ 11:44:

[...]



Het kind gaat naar (het nieuwe huis van) haar vader.

Ja het huis van de nieuwe vriendin van vader..

Beter zou vader eigen onderdak zoeken i.p.v. van het ene bed in het ander rollen..
quote:tvandattum schreef op 30 mei 2015 @ 11:44:

[...]



Zeg ik dat of iemand anders? Werkelijk bizar Hoe de discussies hier uitmonden in bijvoorbeeld kind 'weghouden', terwijl de vraag gaat over 'waar kan kind vader beste zien'.



Vaders 'zien' hun kinderen niet, maar kinderen worden verzorgd door hun vader. Verder heeft TO (of wie dan ook) geen stemrecht in de beslissing waar vader zijn deel van de zorg voor zijn kind uitvoert.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 30 mei 2015 @ 11:44:

[...]

Oke. Moeder moet niet miepen? Vader moet zijn hormonen opzij zetten. Net zo'n dooddoener hé. Volgens mij is de puinhoop bij de actie van vader begonnen. Kinderen hebben is geven en nemen. Pa mag wel even Wat meer geven....
.
quote:rosemetijs schreef op 30 mei 2015 @ 11:46:

[...]



Ja het huis van de nieuwe vriendin van vader..

Beter zou vader eigen onderdak zoeken i.p.v. van het ene bed in het ander rollen..Dat kan pa niet bekostigen en zou betekenen dat moeder en kind het ouderlijke huis moeten verlaten. Ook niet ideaal voor een kind dat al aan een grote verandering moet wennen, vind je ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 mei 2015 @ 22:59:

[...]



TO heeft niets te willen. Dat is nou juist het hele punt.

De waarheid als een koe.



Maar laat het arme mens godsamme éven wennen aan deze situatie. Ze is net voor een voldongen feit gesteld waar haar hele wereld van duizelt, haar ouderlijke, beschermende instincten slaan op hol en ze slaat hier op dit forum even door (een uitroepteken minder zou fijn zijn, maar illustreert haar gemoedstoestand wat mij betreft momenteel prima).



Ze zal uiteindelijk wel tot bovenstaande conclusie moeten komen, maar haar weerstand van dit moment kan ik me helemaal indenken.



TO, even proberen adem te halen. Je zult alles bij elkaar moeten rapen om deze voor jou nieuwe en ongewilde situatie het hoofd te bieden. Door een scheiding verlies je voor een deel zeggenschap over je kind. Het is zo. Je kunt je dochter steunen door er voor haar te zijn, goed dat je een afspraak met maatschappelijk werk hebt gemaakt.

Veel sterkte de komende tijd.
conversation = awareness
quote:tvandattum schreef op 30 mei 2015 @ 11:48:

[...]



Oke. Moeder moet niet miepen? Vader moet zijn hormonen opzij zetten. Net zo'n dooddoener hé. Volgens mij is de puinhoop bij de actie van vader begonnen. Kinderen hebben is geven en nemen. Pa mag wel even Wat meer geven....Pa speelt open kaart, maakt een duidelijke keuze en gaat akkoord met de wensen van ma. Hoezo nog meer geven?
quote:Miss_Communicatie schreef op 30 mei 2015 @ 11:52:

[...]



De waarheid als een koe.



Maar laat het arme mens godsamme éven wennen aan deze situatie. Ze is net voor een voldongen feit gesteld waar haar hele wereld van duizelt, haar ouderlijke, beschermende instincten slaan op hol en ze slaat hier op dit forum even door (een uitroepteken minder zou fijn zijn, maar illustreert haar gemoedstoestand wat mij betreft momenteel prima).



Ze zal uiteindelijk wel tot bovenstaande conclusie moeten komen, maar haar weerstand van dit moment kan ik me helemaal indenken.



TO, even proberen adem te halen. Je zult alles bij elkaar moeten rapen om deze voor jou nieuwe en ongewilde situatie het hoofd te bieden. Door een scheiding verlies je voor een deel zeggenschap over je kind. Het is zo. Je kunt je dochter steunen door er voor haar te zijn, goed dat je een afspraak met maatschappelijk werk hebt gemaakt.

Veel sterkte de komende tijd.Gelukkig hebben we jou voor de broodnodige nuance
Alle reacties Link kopieren
Ja, idealiter had pa zijn huwelijk nieuw leven ingeblazen en was hij er niet vandoor met een ander. De man is in ieder geval geen stiekeme affaire begonnen. Dat was voor nu prettig geweest, maar op het moment dat zoiets uitkomt voel je je als vrouw nog erger verraden neem ik aan.

In dit geval zou het fijn zijn geweest als er genoeg financiële ruimte was geweest dat vader op zichzelf was gaan wonen en met dochter samen een nieuwe routine op te bouwen om met haar samen te zijn een deel van de tijd. Hij vindt het belangrijk dat dochter in haar vertrouwde huis blijft wonen en daarom spendeert hij daar het geld aan dat beschikbaar is. Hij trekt in bij een vrouw die hij amper kent en wil zijn dochter vaak zien. In praktische zin zal het misschien erop neer komen dat deze vrouw soms ook thuis is waar hij gaat wonen terwijl dochter bij haar vader is. Dit is niet ideaal, maar het is niet de slechtste optie (dat dochter haar vader bijna niet meer ziet).
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel terug dat ik mijn dochter ga weghouden bij haar vader! Niets van dat alles.. Ze mogen elkaar iedere dag zien! Ik vind alleen wel dat ik het belang van mijn dochter voorop zet door aan te geven dat haar vader eerst moet gaan zorgen voor stabiliteit voor haar! Dat moet ik ook en zal dat dan ook gaan bespreken met maatschappelijk werk! Belangrijk is dat ik weer verder ga en het goed doe met m'n dochter! Band tussen papa en dochter is enorm sterk, dag zit wel goed! Ze kennen elkaar 4 weken en in die weken hebben ze elkaar 3 keer ontmoet! Te onzeker voor onze dochter en mijns inziens niet goed! Ook dag zal in de gesprekken met maatschappelijk werk naar voren komen! Ik denk dat ik heel duidelijk ben geweest in wat ik wil voor onze dochter! Goed contact met vader en ervoor zorgen dat ze alle tijd krijgen... Inderdaad ik heb verdriet en veel wrok en daar zal ik aan moeten werken! Het feit dat ik het nu te vroeg vind om haar daar te laten overnachten staat daar los van! Hij mag haar zien zoveel mogelijk, iets leuks gaan doen met haar... Helaas kan dat niet bij zijn ouders want dat contact heeft hij 2 jaar geleden verbroken..
quote:Ladylois schreef op 30 mei 2015 @ 12:48:

Ik vind alleen wel dat ik het belang van mijn dochter voorop zet door aan te geven dat haar vader eerst moet gaan zorgen voor stabiliteit voor haar!Dat klinkt heel nobel, maar wat zijn precies de criteria die jij meent te mogen hanteren als rechtvaardiging om jouw ex te verbieden zijn eigen dochter in zijn eigen (nieuwe) huis te mogen verzorgen (waar je trouwens niets over te beslissen hebt)?
Aan wel criteria moet hij voor jou voldoen om zijn dochter bij zich te mogen hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven