Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…



Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.



Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.



Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.



De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.



Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Hou je taai Plensbui...
Sterkte weer.
Bij mijn zoon zeiden de neurologen dat die onrust een teken was van herstel. Ik kon me daar toen niks bij voorstellen, maar achteraf denk ik dat ze wel eens gelijk konden hebben gehad. Het duidt er toch op dat er hersenactiviteit is en dat ie min of meer adequaat reageert op prikkels, of zo. Dat dat dan allemaal nog een beetje onbekookt gaat, so be it.



Moraal van het verhaal: probeer de moed niet te verliezen. En ga af en toe iets voor jezelf doen, al is het maar een half uurtje. Op deze manier is het niet uit te houden, voor geen mens.
Sterkte Plensbui! Ik kan me goed voorstellen dat je met lood in de schoenen naar het ziekenhuis gaat iedere morgen. Hoop dat je weer goed slaapt!
Alle reacties Link kopieren
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Fijn dag de toestand in ieder geval gestabiliseerd is plensbui...



Probeer inderdaad een kleine activiteit voor jezelf te doen. Om het voor jezelf ook iets draaglijker te maken.





Jammer dat je je steun niet bij je eigen familie vindt. Maar gelukkig wel in de familie van je vriend. En de meiden van het forum steunen je allemaal. Wel virtueel, maar wel gemeend.



Sterkte!
Fijn dat je toch steun kunt vinden bij je schoonfamilie Plensbui. Zij hebben jou ook vast hard nodig, prettig dat jullie steun aan elkaar hebben. Ik wens je een nacht vol goede nachtrust toe lieve Plensbui.
Alle reacties Link kopieren
Plensbui ik kom hier elke dag een paar keer lezen, hoop zo op goed nieuws. Wat er nu gebeurt klinkt gelukkig beter, niet die wond natuurlijk. Maar hij reageert wel en dat is een goed teken.

Heel veel sterkte en ik leef met je mee
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Lieve plensbui, ik kom weer even lezen of er nog nieuws is en je een geven
Alle reacties Link kopieren
Ben je de nacht een beetje goed doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren




Wat jammer dat je weinig steun hebt aan je familie... Gelukkig dan wel aan zijn familie. Heel veel sterkte en kracht gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte hoor! Denk veel aan je/jullie!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu, plensbui?
.
Vanaf mijn vakantiebestemming denk ik toch aan jullie. Veel sterkte Plensbui
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal Plensbui. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Plensbui?
Heel veel sterkte TO
ik kom vaak even kijken hoe het gaat. Wat erg dat je geen steun van je familie hebt. Hopelijk gaat het wat beter.
Sterkte en kracht! Ik hoop dat hij vannacht goed is doorgekomen. Fijn dat je zelf een goede nacht hebt gehad, dat is goed om je eigen batterij op te laden en dat heb je hard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven