Kaal scheren baby, omgeving Den Haag

30-05-2015 11:16 61 berichten
Hallo,



Even een vraagje, mijn neefje is nu 6 maanden en zijn ouders willen graag kaal scheren (echt helemaal) weet iemand in omgeving Den Haag een goede kapper en eventueel ook de prijzen?



Ps; geen 'zijn ze wel goed bij hun hoofd' etc berichten. Hij is hun kind en ik vraag dit alleen maar omdat ze het willen weten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je daarvoor dan het beste naar een barbershop kan gaan. Maar feen idee of ze het bij een baby van 6mnd willen doen...
Alle reacties Link kopieren
Scheren wordt gedaan omdat sommige culturen/religies het haar waarmee een baby geboren wordt (nesthaar) als onrein beschouwen. Ik vind het gaatjes schieten bij n baby meisje vele malen naarder. De uk hoeft er toch helemaal geen last van te hebben?
quote:noespoes schreef op 30 mei 2015 @ 11:28:

[...]





Als er iemand was geweest had ik deze topic niet geopend..Als je dan wil helpen, kun je niet op zoek naar een Hindu gemeenschap in Den Haag of omgeving? Die zal er vast wel zijn neem ik aan (google). Die zullen je dan toch meer kunnen vertellen dan wij lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dit doe je als ouder toch gewoon zelf? Eerst de tondeuse erover heen en dan met het scheermesje. Zal voor het kind ook een stuk aangenamer zijn dan wanneer een vreemde dit doet.
Symbolisch ligt de reden vervat in de Karma leer. Met het kaalscheren begint men met de lichamelijke reinheid gevolgd door geestelijke reinheid, te weten de zorg om de menselijke geest zuiver en rein te houden. Het haar dat in de baarmoeder is gegroeid, wordt geassocieerd met het verleden, met de vorige levens. En met de vorige levens ook de negatieve aspecten die deze levens met zich mee hebben gebracht. De Karma van de mens leidt, volgens het Hindoeïsme, tot positiviteit of negativiteit, al naar gelang hoe men leeft. Als naar de Karma leer, de ziel die heeft plaatsgenomen in het lichaam negatieve daden heeft verricht, krijgt het kind er in dit leven ook mee te maken. De sanskaar rituelen vinden plaats om de mens hiertegen te beschermen. Vandaar ook dat er bij deze ceremonieën mantra’s, liederen en gebeden worden gezongen en opgedragen. Op het kaalgeschoren hoofd wordt vaak een Aum-teken aangebracht (de naam van God).

Op het moment dat het wordt kaalgeschoren, kan het kind zich richten op de toekomst. Met de Moeran begint het kind met de ontwikkeling van diens eigen karma.
Dit gebeurd tijdens een ritueel onder leiding van een pandit. Ga daar eens naar op zoek.
http://www.pandit.nl/faq
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen antwoord voor je maar ik vind t wel heel vreemd dat hier gedaan wordt alsof to vraagt waar ze het beste een meisje kunnen laten besnijden. Het is 'maar' haar. Overdrijven is ook een vak.
Ohja, religie. Dan is het goed, natuurlijk.



Waarom zou je een kind van zes maanden ook maar één seconde willen blootstellen aan een scheermes wanneer daar geen medische noodzaak voor is?
quote:potje_sambal schreef op 30 mei 2015 @ 11:46:

Ik heb geen antwoord voor je maar ik vind t wel heel vreemd dat hier gedaan wordt alsof to vraagt waar ze het beste een meisje kunnen laten besnijden. Het is 'maar' haar. Overdrijven is ook een vak.Dat het om een bepaald ritueel gaat is pas later toegevoegd. Met alleen de vraag over het scheren van een 6 maanden oude baby, zonder verdere uitleg, snap ik die reacties best.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 mei 2015 @ 11:32:

[...]



Even resumeren hoor; die ouders gaan zonder medische noodzaak hun kind van zes maanden kaalscheren en jij gaat ze daarbij helpen 'ondat het dan tenminste goed gebeurd', terwijl je het er niet mee eens bent. Ik weet niet aan wiens beoordelingsvermogen ik harder moet twijfelen; aan dat van hun of dat van jou.En hij/zij/het vraagt vervolgens op een forum vol wildvreemde mensen of iemand een betrouwbaar adres weet, zodat niet een of andere imbeciel dat gaat doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lijkt mij dat als die mensen dit uit traditie/geloof doen ze precies weten hoe en wat.

Vreemd dat dit niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
gedachten gang om baby kaal te scheren zou zijn dat dat haren zijn uit de baarmoeder. Dus onrein.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 30 mei 2015 @ 12:00:

Lijkt mij dat als die mensen dit uit traditie/geloof doen ze precies weten hoe en wat.

Vreemd dat dit niet zo is.

Lijkt mij ook.

Ik had er nog nooit van gehoord maar goed, je hebt wel meer gebruiken en tradities. Die mensen weten dan toch altijd precies bij wie ze moeten zijn? Raar dat TO dat niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, met religie heb ik niks. En door zulke ideeën ben ik daar weer blij om.
quote:Mia1981 schreef op 30 mei 2015 @ 12:02:

gedachten gang om baby kaal te scheren zou zijn dat dat haren zijn uit de baarmoeder. Dus onrein.



De haren van een pasgeborene zijn onrein?? Ik kan je verzekeren dat er heel veel meer dingen onrein zijn in het verdere leven van de mens. En dat is zeker niet het haar van een onschuldige pasgeboren baby. Wat een zottigheid dit.

En dit is niet "even" een hoofdje van een kleine baby kaalscheren met een vlijmscherp scheermes. Het kind houdt het hoofdje geen seconde stil, ik wil niet weten wat ze moeten doen om het hoofdje geen millimeter te laten bewegen. Beter om het maar niet te weten. Zo raar allemaal wat men doet vanwege een of andere overtuiging. Allemaal regeltjes door mensen bedacht. Men zou eigenlijk wijzer moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ahhw.. arm kindje
quote:Mia1981 schreef op 30 mei 2015 @ 12:02:

gedachten gang om baby kaal te scheren zou zijn dat dat haren zijn uit de baarmoeder. Dus onrein.Nee, de haren bevatten het karma uit vorige levens. Het scheren is om die invloeden te weren en de ziel vrij te laten zijn om een nieuw leven te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Onze rijkbehaarde buurkinderen werden ook ma een paar weken ritueel kaalgeschoren. Gewoon thuis, met een imam erbij. Het zijn islamitische Surinamers met een Hindoestaanse achtergrond.



Binnen een paar maanden hadden die kinderen weer meer haar dan mijn kinderen op 2-jarige leeftijd 😉.
Alle reacties Link kopieren
De rest van het kind is toch ook in de baarmoeder gegroeid? Toch niet alleen het haar? Rare geloofsrituelen ook altijd. En wat Amand zegt: waarom een kind zonder noodzaak blootstellen aan een scheermes?
Alle reacties Link kopieren
Waarom doen ze dat niet zelf? Normaal doet de vader dat toch gewoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:TessTan schreef op 30 mei 2015 @ 13:46:

Onze rijkbehaarde buurkinderen werden ook ma een paar weken ritueel kaalgeschoren. Gewoon thuis, met een imam erbij. Het zijn islamitische Surinamers met een Hindoestaanse achtergrond.



Binnen een paar maanden hadden die kinderen weer meer haar dan mijn kinderen op 2-jarige leeftijd 😉.Klopt, ze zeggen... dat het haar idd sneller en mooier terug groeit. zeggen ze....
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 30 mei 2015 @ 11:54:

[...]





Dat het om een bepaald ritueel gaat is pas later toegevoegd. Met alleen de vraag over het scheren van een 6 maanden oude baby, zonder verdere uitleg, snap ik die reacties best.Ik niet. Zonder de reden van de ouders te weten gaat het nog steeds alleen maar om haar. Wat daarna gewoon terug groeit. Wat een aanstelleritis zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 30 mei 2015 @ 11:28:

Kennissen van mij hebben hun baby kaal geschoren, vanwege haar achtergrond, en besneden vanwege de zijne. Het haar is weer aangegroeid.Zijn haar wel....
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:minnimouse schreef op 30 mei 2015 @ 12:06:

[...]



Lijkt mij ook.

Ik had er nog nooit van gehoord maar goed, je hebt wel meer gebruiken en tradities. Die mensen weten dan toch altijd precies bij wie ze moeten zijn? Raar dat TO dat niet weet.In landen rond de middellandse zee doen ze het ook wel volgens mij, zou het haar dikker van terug groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven