Een goede vriend zegt ineens iets súper onaardigs. Waarom?

30-05-2015 11:46 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Post even verwijderd ivm herkenbaarheid etc. Was benieuwd naar jullie (ongezouten) meningen. Dank daarvoor! Vooral ook voor de wat meer invoelende en realistische reacties.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Alle reacties Link kopieren
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 12:00:

Nee, ik voel niets voor hem. Het is en was een goede vriend/bekende etc. Gewoon gezellig. Meer niet.

En 'grumpy old man' zijn diengen die we met een lach ook zo tegen elkaar zeggen.

Dat whatsapp is wat dat betreft ook echt grrr. Zodra er geen smiley bij staat kan het heel verkeerd over komen. Maar toch, we kennen elkaar heel goed. Dan weet je dat toch...Je lijkt wel een tientertje zoals je reageert, hoe oud ben jij?
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 12:00:

Nee, ik voel niets voor hem. Het is en was een goede vriend/bekende etc. Gewoon gezellig. Meer niet.

En 'grumpy old man' zijn diengen die we met een lach ook zo tegen elkaar zeggen.

Dat whatsapp is wat dat betreft ook echt grrr. Zodra er geen smiley bij staat kan het heel verkeerd over komen. Maar toch, we kennen elkaar heel goed. Dan weet je dat toch...Dus je hebt vaker zulke gesprekken met mannen op het strand; dat een relatie er helaas niet inzit vanwege vrouw, kinderen, ex etc.?
Alle reacties Link kopieren
Komt zo over dat hij denkt dat je meer van hem wil en dat hij daar geen belangstelling in heeft. Daarom: ga lekker je ex afzeiken (en laat mij met rust).
Alle reacties Link kopieren
Tipje: je beste vriend better be gay. Dan heb je dit soort gezeik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, jullei maken dat flirten en appen groter dan het is. Was écht écht niets! Ik zeg het ook omdat HIJ zo appte naar mij. Wat ik al zei appte ik wel maar niet op die manier als hij. En dat was eens twee jaar geleden ofzo.

Daarna hebben we 100x met zijn allen met of zonder kids of vrienden of vrouw vriendschappelijk, totaal zonder spanning, koffie gedronken, gegeten etc. Ik zou dat ook niet kunnen als er wél iets in de lucht hing. Gewoon een vriend. Gezellig, Altijd lachen. En soms huilen ja.

Echt, ik ben een suffe muts met dat soort dingen, flirten, erotisch appen of what ever.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Alle reacties Link kopieren
Hij dacht dat hij dat kon maken
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zo súper onaardig vind ik dit nou ook weer niet.

Relax.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Joh die gast zit niet goed in z'n vel, z'n huwelijk loopt niet lekker, die heeft een hoop aan z'n kop.

Laat 'm even een paar dagen met rust, en bel 'm dan ff op om te vragen of het weer een beetje gaat en of hij zin heeft in een bakkie koffie. Bij zowel antwoord 'ja' als antwoord 'nee' vragen of je iets voor 'm kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje1991 schreef op 30 mei 2015 @ 12:05:

Komt zo over dat hij denkt dat je meer van hem wil en dat hij daar geen belangstelling in heeft. Daarom: ga lekker je ex afzeiken (en laat mij met rust).

Waarschijnlijk is het zijn vriendin die denkt dat TO meer van haar vriend wil.

Bel je vriend ipv te appen, je weet anders nooit zeker wie er aan de andere kant van die telefoon zit als de telefoon ook toegankelijk is voor degene met wie hij samenwoont.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 12:05:

Nee, jullei maken dat flirten en appen groter dan het is. Was écht écht niets! Ik zeg het ook omdat HIJ zo appte naar mij. Wat ik al zei appte ik wel maar niet op die manier als hij. En dat was eens twee jaar geleden ofzo.

Daarna hebben we 100x met zijn allen met of zonder kids of vrienden of vrouw vriendschappelijk, totaal zonder spanning, koffie gedronken, gegeten etc. Ik zou dat ook niet kunnen als er wél iets in de lucht hing. Gewoon een vriend. Gezellig, Altijd lachen. En soms huilen ja.

Echt, ik ben een suffe muts met dat soort dingen, flirten, erotisch appen of what ever.

Flirten, erotisch appen etc, dat doe je niet met een 'gewone' vriend en al helemaal niet met eentje die bezet is.

Volgens mij wil jij meer van hem.. hij is bezet en heeft er misschien gewoon geen zin meer in in zoveel contact. Laat hem dan, en ga bij je vriendinnen klagen over je ex.
.
Quote OP: We hébben mss wel ns een beetje geflirt en 2x wat verdergaand geappt, maar de dag erna er gewoon weer om gelachen. Nooit serieus. No way, ik zou het niet kunnen, ik ben met beiden bevriend en zij beiden ook weer met mijn familie, op school etc. Veel te ingewikkeld want alles is vervlochten. Dus ik heb me daar nooit serieus voor opengesteld. We hebben het daar laatst, tijdens een dagje bos en strand samen met onze kinderen, nog over gehad.





Was zijn vrouw erbij toen je het er met hem tijdens het dagje bos en strand over had hoe ingewikkeld alles zou zijn als het wel verder zou gaan tussen jullie?
Alle reacties Link kopieren
En dat vind jij súper onaardig? Wat een groot woord voor zoiets, ik zou het hoogstens een vervelende opmerking noemen.



En dat er iets aan de hand is met je vriend lijkt me duidelijk, waarom vraag je daar niet naar?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
@vivamilla, je draait het helemaal naar een kant die het helemaal niet is. Het is een goed evriend. We lachen over stomme dingen, maar praten idd ook over zijn huwelijksproblemen en mijn nasleep met mijn ex. Bv. Zij grote dingen die ons bezig houden. We hebben het niet gehad over 'dat het tussen ons niet kan omdat hij een vrouw heeft' En ook die dag was totaaaaal spanningsloos.

Dat is (was) ook het leuke. Ook leuk om eens de mannelijke kanten van dingen te horen ipv alleen van vriendinnen. Je kunt toch wel gewoon bevriend zijn met een man? Zo heb ik nog meer spanningsloze vriendschappen met mannen. Niets dubbelzinigs. Sta er niet voor open. Teveel m'n ex nog aan het verwerken. Meer niet. Gewoon gezellig. Wat mij betreft dus
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Wat heeft al die toegevoegde info over wel of niet flirten, wel of niet iemand zien als meer als een vriend, openhartige gesprekken etc eigenlijk met je vraag van doen??



Linkt wel alsof je stiekem iets inscinueert?
Hij was chagrijnig en jij een dramaqueen...

Maar goed ik ken je andere topics ook en jij houd nogal veel van drama en slachtoffer zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ze wil volgens mij de bevestiging dat wij ook nog even zeggen 'ja hij vind je leuk etc'.

Punt is, dat weten wij niet. Als je dat wil weten dan vraag je het aan hem.

Misschien vind hij je leuk of misschien is hij je gewoon wel even zat.

Hij heeft kennelijk genoeg aan zn hoofd, misschien is hij druk bezig zijn gezin te redden en problemen met zijn vrouw oplossen
.
Alle reacties Link kopieren
Joh, waarschijnlijk gewoon ruzie gehad met zijn vrouw die dag. En nou vond hij jou ook zeuren en smeet er even uit dat je dat maar tegen je ex moet doen.

Big deal zeg.

Om dan meteen in verleden tijd over de vriendschap te praten en/of in je hoofd te halen dat hij je leuk vindt...

Is dat nou vriendschap?

Een echte vriendin vraagt dan: hé joh, gaat het wel goed met je? Wat is er aan de hand?

En anders laat je hem even bekoelen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
@Milena, dank je voor dat antwoord. Het is op zon foruw ook altijd lastig het zo ui te leggen als het echt is en voor je het weet worden dingen uit hun verband gerukt. Ik denk nl dat het eerder daar idd mee te maken heeft....



@Alixane tja... ik denk dat ik bang ben dat hij nog steeds chaggerijnig is (en de deksel weer op mijn neus krijg) en dat ik er niet achteraan wil lopen omdat ik het dus wél echt een klote opmerking vind, die je niet maakt naar je vrienden (ik ken hem, ondanks dat hij nogal cru kan zijn, is hij het niet op deze manier zoals hij normaal is) Dus stukje trots... maar ik kijk het nog even aan...

Ik vind gewoon niet dat ik hier zomaar even over heen kan stappen (want dan flikt hij het gewoon nog eens; ik ken dat principe inmiddels van je grenzen verleggen en hoe mensen daar misbruik van maken).



Wat ik er erg aan vind ik dat dit mogelijk het einde is van een leuke vriendschap, we kwamen daar bijna elke donderdag... zou t erg vinden als ik die vriendschap zou verliezen...
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Je maakt onnodig drama en vat andermans mindere buien veel te persoonlijk op.

Een relaxte vriendschap, zoals jij het noemt, was het dus al niet.



En dat flirterige kwam nu ineens enkel vanuit zijn initiatief? Jij moest eigenlijk wel.. Goh ja.

Pas het verhaal nog zo vaak aan als je wilt zou ik zeggen.

Rest my case.
Alle reacties Link kopieren
laat zijn vrouw ook even dit topic lezen, misschien kan zij je wel antwoord geven.



jullie draaien allebei om de hete brij heen zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 12:17:

Ik vind gewoon niet dat ik hier zomaar even over heen kan stappen (want dan flikt hij het gewoon nog eens; ik ken dat principe inmiddels van je grenzen verleggen en hoe mensen daar misbruik van maken). .



Je overdrijft echt ontzettend.

Dit valt niet in de categorie flikken en grenzen verleggen.

Dit valt in de categorie chagerijnig.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:redbuIIetje schreef op 30 mei 2015 @ 11:59:

Het klinkt alsof zijn vriendin zijn telefoon heeft bemachtigd en jou deze smsjes uit zijn naam stuurt....Was ook het eerste wat ik dacht!
quote:klussertje schreef op 30 mei 2015 @ 12:11:

@vivamilla, je draait het helemaal naar een kant die het helemaal niet is. Het is een goed evriend. We lachen over stomme dingen, maar praten idd ook over zijn huwelijksproblemen en mijn nasleep met mijn ex. Bv. Zij grote dingen die ons bezig houden. We hebben het niet gehad over 'dat het tussen ons niet kan omdat hij een vrouw heeft' En ook die dag was totaaaaal spanningsloos.

Dat is (was) ook het leuke. Ook leuk om eens de mannelijke kanten van dingen te horen ipv alleen van vriendinnen. Je kunt toch wel gewoon bevriend zijn met een man? Zo heb ik nog meer spanningsloze vriendschappen met mannen. Niets dubbelzinigs. Sta er niet voor open. Teveel m'n ex nog aan het verwerken. Meer niet. Gewoon gezellig. Wat mij betreft dus



Zo komt het in je OP niet over hoor. Ik heb mannelijke vrienden maar heb nog nooit zo'n gesprek gevoerd op het strand.

Je komt heel naief (of heel gehaaid) over. En ik vermoed dat je vriend daar inmiddels ook van baalt. Jullie dartelen om elkaar heen en jij doet alsof het niks voorstelt. Voor hem stelt het wel wat voor.
Alle reacties Link kopieren
Sjeetje je denkt nogal over hem na. Je lijkt hem toch als een man te zien. Hij is daar minder van gediend dan jij dacht. Ik zou wat minder vlot tegen hem doen. Hij is bezet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 30 mei 2015 @ 12:17:

Joh, waarschijnlijk gewoon ruzie gehad met zijn vrouw die dag. En nou vond hij jou ook zeuren en smeet er even uit dat je dat maar tegen je ex moet doen.

Big deal zeg.

Om dan meteen in verleden tijd over de vriendschap te praten en/of in je hoofd te halen dat hij je leuk vindt...

Is dat nou vriendschap?

Een echte vriendin vraagt dan: hé joh, gaat het wel goed met je? Wat is er aan de hand?

En anders laat je hem even bekoelen.





Dit denk ik dus ook. Hij bevestigde tenslotte dat ie chagrijnig was.

@TO, stuur hem een appje dat je zijn opmerking niet kon waarderen en dat je hoopt dat hij bijtrekt, maar dat je 'm even de ruimte geeft omdat je het gevoel hebt dat hij dat nodig heeft. Maar dat je er wel voor hem bent als hij erover wil praten. Zoiets.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven