Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Mijn vraag is opgelost. Stekker van de telefoon zat niet goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat was ook wel de meest voor de hand liggende oorzaak.

Of in de verkeerde geplugd, dat doe ik dus met regelmaat.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:paulaner schreef op 19 april 2015 @ 23:16:

Dat was ook wel de meest voor de hand liggende oorzaak.

Of in de verkeerde geplugd, dat doe ik dus met regelmaat. Ja, stom he? Had ik alle details nagekeken met hoe alle stekkertjes aan het modem moeten, goede volgorde de boel opgestart etc. Heeft het ding gewoon geen stroom
Hee alwetende nerds

Ik hoop dat jullie raad weten met mijn probleem, want ik krijg onderhand zin om mijn pc het raam uit te gooien



Desk pc, Windows 7 en gebruik Mozilla als browser. Toen de pc net nieuw was, werkte alles naar behoren. Op een gegeven moment, merkt ik dat Youtube-filmpjes niet meer automatisch bleef afspelen. Dus ik klik op filmpje, hij speelt af en na een paar sec blijft beeld hangen. TOTDAT ik met mijn muis beweeg oid, dan gaat hij weer verder en vervolgens herhaalt het riedeltje weer.

Dit is dus een ding.



Maar vandaag weer "wat anders" (?)

Ik ben aan het surfen, mails schrijven en forummen Op een gegeven moment kan ik niks meer met de browser, kan wel muis bewegen, maar wat ik ook doe, er gebeurd niks. Ik kan wel naar mijn andere programma's (Word, Google Chrome) maar niks meer met Mozilla. Ik sluit Mozilla af via Taakbeheer en dat gaat normaal en start opnieuw Mozilla op. Ik ga weer aan de gang en na een verloop van tijd gebeurd het weer.

Nu kan ik wel een andere browser gebruiken, maar kan het probleem aan mijn pc liggen?



Alvast bedankt!!
Mozilla en Flash opnieuw installeren.
Ga ik doen nadat ik boodschappen heb gedaan

Bedankt voor het advies! Mocht het werken, dan is geen bericht goed bericht

Mocht het niet helemaal verholpen zijn, kom ik weer langs



Nickchange gehad?
Nee, nieuw account aangemaakt :P.
Flash (opnieuw) geïnstalleerd.

Niet helemaal gewenste effect...

Mozilla herinitialiseerd (ipv opnieuw installeren)

Als het goed is wel het gewenste effect



Bedankt!
En, werkt het nog Lovestar?
Als het goed is wel
Kan iemand deze digibeet vertellen hoeveel foto´s er op een kaartje van 4G passen??
Dat ligt aan de kwaliteit van de foto. Stel dat ze 10MB zijn, dan passen er 400 op. (4000GB/10MB)
Hm. Ik zei al dat ik digibeet ben he.... (lees; ik snap de afkorting RTFM van het plaatje uit de OP niet eens).



Het gaat om een fototoestelletje van sony en op de camera staat 14.1 mega pixels. Is overigens de camera van mijn dochter, die van mij bevat de tekst 14.2 mega pixels. En die maakt ook mega foto´s.



(Mijn nichtje mag het een paar dagen lenen en zelf neem ik de laptop mee op vakantie en zet ze gewoon elke avond even om. Zij zijn echter niet in het bezit van een laptop.)



*Gaat nu werken dus meldt zich pas weer na twee uur vanmiddag*
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoera een nerd topic!



Ik ben geen echte nerd en dat is precies het probleem. Heb een HP probook en omdat die mij veel te traag is wilde ik een clean install doen van Windows 8.1. Dat is gelukt, alles is weg. Dus ook een paar essentiële dingen zoals internet drivers...



Nu heb ik op de website van HP gekeken wat ik moet installeren maar zie een enorme waslijst.

http://h20564.www2.hp.com ... swLangOid=8&swEnvOid=4158

Moet ik dit echt allemaal installeren? Hoe weet ik nu wat ik wel of niet moet installeren? Probeer dit te controleren met de HP support assistant maar daar kom ik ook niet verder mee. Help!
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels een toelichting van HP gevonden en die iets beter gelezen. Voor dit moment ervoor gekozen om alle drivers in de lijstjes die staan onder onderstaande te installeren:

* Storage device drivers

* Graphics or video adapter drivers

* LAN or ethernet drivers
Alle reacties Link kopieren Quote
Hooooi!

Gisteren is de stroom uitgevallen hierzo.

Ik was een film aan het kijken via een externe hardeschijf op mijn tv.

Tv werkt volgens mij prima, maar mijn hardeschijf niet.

Ik kan geen films meer fatsoenlijk afspelen (ook niet op mijn laptop via die externe harde schijf)

Moet ik gewoon zsm een nieuwe kopen of kan ik hier iets aan fixen?

Liefssss
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Met pech heeft de HD geleden onder de stroomuitval ( en misschien een stroompiek).



Je kunt kijken of je nieuwe software kunt downloaden voor de HD, heeft mij ooit geholpen op een multimediaplayer.
Je bent zelf een theepot
HD formateren?
...

Lees dit:

Voor het idee van back-up, herstel en opnieuw laden van software. https://www.windowscorner ... /windows_8_herstellen.php
Zonder back-up? Bestaan er nog mensen die geen bakc-up maken?
Van de HD van een provider niet, want dat kan niet.

Om maar een voorbeeld te noemen. Verder worden steeds meer bestanden beveiligd. LEES: onbruikbaar gemaakt na updates van software (maar dat is een afgeleide) Zelfs MET back-up hoeft het niet te lukken.



Verder geen commentaar en tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theegek, er zijn meerdere opties om een harde schijf te controleren op fouten en/of reparatie. Laten we eerst een eenvoudige oplossing proberen;

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2641432/nl



ps.

Deze oplossing is niet specifiek voor de C:\ partitie, een selectie van overige partities/schijven (bijv. d:\ toebedeeld aan de externe schijf via USB) kunnen ook gecontroleerd worden via bovenstaande beschrijving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel! Ik ga ermee aan de slag. Het is trouwens niet dramatisch ofzo, ik heb al mijn foto's en belangrijke bestanden ook op mijn laptop staan en sommige dingen zelfs nog op een andere harde schijf.

Komt goed! Groetjes
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Een smartphone-vraag, kan dat ook?



Ik heb er een met een abonnement en ik zie op de nota dat er voor gesprekken geld in rekening gebracht wordt, terwijl ik 100 gratis belminuten heb. Omschrijving: 'Ontvangen gesprekken in buitenland'. Nu denk ik dat dat komt omdat ik in de grensstreek woon (wel in NL). Hoe kan dat? Gaat het zomaar over op een andere provider? Betaalt de beller dan ook, of ik alleen? De kosten buiten mijn abonnement lopen zo stiekem toch wel aardig op..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
@Elmervrouw



De telefoonaanbieder mag kosten rekenen voor ontvangen gesprekken in het buitenland. Als het buitenlandse signaal sterker is dan het Nederlandse signaal schakelt hij automatisch over naar het buitenlandse netwerk.



Dit kan je uitzetten. Wat voor telefoon heb je?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven