Gruwelijk irritante uitspraken

28-10-2012 13:35 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).

Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen

Ik trap alvast af:

Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah

Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.

Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.

En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Anque schreef op 25 mei 2015 @ 17:18:

[...]

Hieraan maak ik me sinds een tijdje ook schuldig. Ongewild overgenomen. Wat is daar mis mee? Ik zeg ook vaak 'oke' als iemand me iets laat weten waar ik niets zinvols op te zeggen heb.
Voordat mijn ultieme trahsprogramma begint, zie ik vaak nog een stukje Masterchef. Bij ongeveer alle uitspraken die voorbij komen weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Ik vind het allemaal lachwekkend en gruwelijk irritant tegelijk.
ik heb vrienden die bij alles wat ze doen op fb zetten:

even spontaan uit eten.

Spontaan een gezellige avond.

alles is spontaan... echt gruwel....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:sedna schreef op 26 mei 2015 @ 09:55:

[...]

Wat is daar mis mee? Ik zeg ook vaak 'oke' als iemand me iets laat weten waar ik niets zinvols op te zeggen heb.

Het gaat om de toon waarop het gezegd wordt. Vaak is het "Okéééééé", dat hoor ik heel vaak. Wel een paar keer per dag.

quote:sedna schreef op 26 mei 2015 @ 09:55:

[...]

Wat is daar mis mee? Ik zeg ook vaak 'oke' als iemand me iets laat weten waar ik niets zinvols op te zeggen heb.Nou, precies dat: het is zo nietszeggend. Dat vond ik al toen iemand het tegen mij gebruikte en nu zeg ik het zelf.
Een drankje doen, een dansje doen, lekker gek doen. Gekkies, besties, knappie (vaak onder een foto van een meid die helemaal niet zo knap is, afkomstig van een ander niet zo knappe vriendin). Overbodig gebruik van engelse woorden, laaiend word ik daar van. Chickslovefood doen dat de godganse dag in een Facebook posts, vreselijk. Skinny, 5 or less, healthy, sinner blablabla. Ik mis de smiley, maar deze dekt de lading ook:

Soms zie ik "vrouw" i.p.v. echtgenote. Bijv. bij een foto: "Arie Jansen en vrouw". Dat vind ik zo knullig staan. Zet dan liever "echtgenote" of "partner". Op de contactlijst van het werk van mijn echtgenoot staat het ook: "bij nood waarschuwen: tel.nr....., Amarna B., vrouw."

Sommige oudere mannen spreken ook wel eens over hun echtgenote als "de vrouw". Of nog erger: "moeder de vrouw". Héél oubollig.
quote:amarna schreef op 26 mei 2015 @ 14:25: Of nog erger: "moeder de vrouw". Héél oubollig.

Hier heb ik wel eens op gereageerd met:"En hoe is het met vader de man?".

De man had geen idee wat ik bedoelde.
quote:Anque schreef op 25 mei 2015 @ 17:18:

[...]

Hieraan maak ik me sinds een tijdje ook schuldig. Ongewild overgenomen. Haha vreselijk he!
het is hier binnen beter dan buiten
quote:bucklebunny schreef op 26 mei 2015 @ 07:55:

Op tv bij van die tweederangs overdag programma's met lifestyle enzo zeggen ze overal "een goeie" en "je" bij.

"Een goeie make up met een mooi mascaraatje en lipglossje en een goed kokerrokje met een mooi pumpje"

jek.Fred van Leer!!!!
quote:bettypage schreef op 26 mei 2015 @ 15:35:

[...]

Fred van Leer!!!!Die vind ik zo leuk, van hem kan ik het wel horen
Ik zie hier op het forum, als iemand advies vraagt over kleding of inrichting, dat de woorden leuk en mooi heel vaak gebruikt worden.

Bijvoorbeeld "Hoe kan ik mijn interieur wat gezelliger maken?"

Antwoord: "Zet een paar leuke vazen neer, een paar mooie kussens op de bank en een leuk kleed op de vloer."

Of iemand post een foto van zijn kleding die dag en vraagt om advies.

"Combineer dat shirtje eens met een paar mooie armbanden, leuk sjaaltje en mooie laarzen."

Dat is zo lekker onduidelijk allemaal
quote:OldWood schreef op 26 mei 2015 @ 15:37:

[...]

Die vind ik zo leuk, van hem kan ik het wel horen
Ik erger me aan het woord "Grappig". Zodra een zin daarmee begint, kun je regelmatig een belediging, betweterige opmerking of een passief agressieve mening verwachten. Zo ook op dit forum. "Grappig dat sommige mensen niet inzien dat....." of "Ik vind het grappig dat jij schrijft dat je mensen niet over één kam moet scheren, terwijl je dat eigenlijk zelf ook doet...".

Het woord grappig betekent meestal "opvallend", "ik wil je verbeteren, ergens op wijzen" of "je zeikt". Schrijf/zeg dat dan gewoon.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Justmaartje123 schreef op 26 mei 2015 @ 14:05:

Een drankje doen, een dansje doen, lekker gek doen. In Limburg kun je alles doen. Ik doe even de aardappels schillen, doe jij even de fiets buitenzetten?
Ik zat eergisteren in de trein met een man en een vrouw én hun zoontje van een jaar of vijf/zes. De vader bleef zijn zoontje steevast 'eikel' noemen. Hey eikel, dat weet je toch wel. Eikel, ga nou even zitten. Haha, ja, wil jij wat te drinken, eikel?

Mijn bloed begon bij elke 'eikel' meer te borrelen.
quote:SarahMary schreef op 30 mei 2015 @ 23:55:

Ik zat eergisteren in de trein met een man en een vrouw én hun zoontje van een jaar of vijf/zes. De vader bleef zijn zoontje steevast 'eikel' noemen. Hey eikel, dat weet je toch wel. Eikel, ga nou even zitten. Haha, ja, wil jij wat te drinken, eikel?

Mijn bloed begon bij elke 'eikel' meer te borrelen.'De appel valt niet ver van de boom' was hier een leuke reactie geweest
quote:noreservations schreef op 26 mei 2015 @ 15:12:

[...]

Hier heb ik wel eens op gereageerd met:"En hoe is het met vader de man?".

De man had geen idee wat ik bedoelde.
Vrouwen die zeggen 'Helemaaaal leuk!'. Bah.
Minnie: die is idd. vrij erg.

Ik vind het redelijk irritant worden dat ze bij elk woon/huizenprogramma ze het hebben over de living en de master bedroom. Echt altijd... .

Is niks mis mee maar ik vind het irritant.
quote:geordie schreef op 24 mei 2015 @ 14:13:

Als je het woord A-relaxed gebruikt, ben ik meteen helemaal klaar met je. Sowieso dat korpsballen taaltje, brrIk ook.. heel erg klaar. En duuuuuuhhh vind ik ook irritant.
quote:phoebe1982 schreef op 31 mei 2015 @ 10:14:

En duuuuuuhhh vind ik ook irritant.

Deze staat bij mij misschien wel op de eerste plaats, in de top tien van irritante uitspraken.

Ik had een collega die dat steeds zei.

Ze is nu weg.

Ik mis haar niet.
Ik weet niet of het al gezegd is, want niet het hele topic gelezen, maar ik vind het irritant als mensen zeggen 'met de beste bedoeling'. Hoezo beste bedoeling, was je gedrag anders dan?

En in principe zag ik al voorbij komen. In principe betekent gewoon nee.
Eigen belang is groot belang
''Wie de schoen past trekke hem aan'' of ''Ik wil me er niet mee bemoeien, maar....''

Heb ik teveel van mijn stiefvader gehoord.
Een kennis van mij kan geen verhaal vertellen zonder voor bijna elke zin "ik zeg" te zeggen.

En 101 keer: "ik zal eerlijk zijn" ....

Stiekem luister ik dan niet meer maar ben ik in mijn hoofd aan het tellen hoe vaak hij dat zegt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven