Hulp nodig bij e-reader (Kobo)

04-06-2015 21:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een e reader van Kobo gekocht.

Nu wil ik een boek er op zetten wat ik uit de bibliotheek heb geleend.



Ik heb het boek gedowlaod maar ik krijg het niet op mijn e reader geïnstalleerd.



Ik heb een adobe account aangemaakt, maar de e reader wordt niet herkend.



Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
Ik hang mijn reader altijd gewoon aan de computer en dan wordt deze herkend als verwisselbare schijf. Daar kopieer ik de boeken heen.

Die hulpprogramma's vind ik niet zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Er staan ook e books op de computer en die kan ik wel slepen naar de reader.

Op dezelfde manier als jij.

Maar dit lukt dus niet met dat geleende bieb boek.

Via de bieb is legaal want ik ben lid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een boek via de bieb geleend, dus dan durf ik er niets zinnigs over te zeggen. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet. Evengoed bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je voor de boeken van de bieb nog iets extra's downloaden op de site van de bieb. Zoiets hoorde ik laatst van mijn schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Oke. Misschien moet ik daar nog eens naar kijken. Maar het lijkt me van niet. Want ik kan zoeken in de catalogus van de bieb, en dan klik ik het boek aan en dan kan ik aangeven op welk apoaraat ik het boek wil lezen. E reader of pc of tablet. En dan download ik het boek maar dan kom ik dus niet verder.

Hij gaat niet naar mijn reader, en mijn man zit ondertussen heel internet af te speuren maar echt duidelijk wordt het niet.
Kan je niet via de WiFi van je e-reader het boek rechtstreeks op de e-reader zetten? Dus vanaf de site van de bibliotheek? (Geen idee of dat kan hoor, maar wie weet?)
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan niet.



We maken nu een nieuw adobe account aan. En nu opnieuw naar de bibliotheek site kijken of we er uit komen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn Sony e-reader staat ook het programma Reader op mijn laptop. Het e-book van de bibliotheek komt binnen in mijn downloads, en als ik die aanklik met rechtermuisknop, dan open ik met Reader.

Dan komt het boek in Reader te staan. Als ik dan de e-reader aan de laptop sluit, dan synchroniseert hij en staat het boek erop. Zo werkt het bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ligt het aan het bestand soort. Dit zijn acsm bestanden.

Vraag me niet hoe het gelukt is maar het is gelukt.



We hebben accounts aangemaakt, verwijderd en weer aangemaakt. En nu lukt het opeens.
Alle reacties Link kopieren
Het programma adobe digital editions is gratis te downloaden.Het programma installeren.Als je daarna dubbelklikt op een epub bestand , opent het boek in adobe digital edions. Kies aan bibliotheek toevoegen. Bibliotheek openen, op het boek gaan staan met de cursor, rechtermuisknop toevoegen aan kobo ereader.

Natuurlijk eerst met de usb kabel de kobo ereader aan de computer aansluiten, kies verbinden op het scherm van de kobo ereader.

Het apparaat wordt dan gekoppeld aan de computer. Niet de boeken toevoegen via de map die de epub bestanden op de ereader weergeeft, maar via adobe digital editions. Dit werkt bij mij met mijn kobo glo ereader.
Alle reacties Link kopieren
Gebra bespaart me een hoop typwerk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Calibre downloaden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 05 juni 2015 @ 08:20:

Calibre downloaden.Die werkt niet bij de "openbare bibliotheek". Daarvoor moet je echt Adobe Digital Editions hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw probleem. Ik heb de letterdikte aangepast, maar nu krijg ik dit niet meer ongedaan. Ook wijzigt de reader het lettertype niet meer.



Ik klik op Aa en dan ga ik naar geavanceerd daar wijzig ik wat ik wil qua lettertype en dikte. Dan "klik" ik op toepassen maar er wijzigt niks. Ik heb wel 2 voorbeeldbladzijdes in het klein (een voor en na voorbeeld ) die wijzigen wel mee. Maar als ik terug ga naar mijn boek is er niets veranderd.
Alle reacties Link kopieren
De niet zo legale downloads werken prima bij Kobo. Heb één boek gekocht, maar die blijft in 'n soort cloud staan waardoor je 'm niet eens kan delen met anderen.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven