Moderator Mededelingen

14-01-2013 11:46 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic zal het Viva forumbeheer veranderingen plaatsen met betrekking tot het forum.



Het is dus niet de bedoeling dat hier reacties op komen. Deze zullen dan ook verwijderd worden.



Daarnaast is er een apart topic met beleidsmededelingen:



Beleidsmededelingen



In dit topic zal het Viva forumbeheer uitleg plaatsen met betrekking tot het beleid van het forum aan de hand van de meest gestelde vragen hierover. Deze vragen kunnen worden gesteld via de mail. Uiteraard krijg je ook persoonlijk antwoord op je mail.



Op het topic beleidsmededelingen kan niet gereageerd worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:02
Reden: off topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2015 08:58
Reden: spam
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:03
Reden: off topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,



Hierbij de uitleg van de TD aangaande de storingen op het forum:

Vorig jaar konden we concluderen dat het VIVA forum, in ieder geval qua techniek, al lange tijd niet de juiste aandacht en liefde kreeg. We zagen een forum dat qua uiterlijk, technische opzet, en op allerlei andere manieren niet meer toereikend was voor de dynamische community die het VIVA Forum is.

Er is toen een plan gemaakt. We hebben vooral gekeken naar hoe we het gebruiksgemak konden verhogen. Dat is het zichtbare stukje vernieuwing geweest, ofwel de nieuwe site. Smaken verschillen; zeker niet iedereen was even enthousiast, maar we denken dat iedereen in ieder geval wel blij was dat het forum weer de verdiende aandacht kreeg.

Tijdens de werkzaamheden aan de nieuwe site moesten we helaas ook concluderen dat niet alles koek en ei was in technisch opzicht. Wat doe je dan? We hebben hard nagedacht, goed overlegd met de mensen van VIVA, en natuurlijk jullie trouwe mods gesproken. Vervolgens hebben we ervoor gezorgd dat het VIVA forum alle hernieuwde aandacht kreeg om de groeiende aantal bezoekers aan te kunnen.



En hier is de "mea culpa". De groei is groter geweest dan verwacht, zo ook de technische achterstand die is opgebouwd in het verleden. Met man en macht is er sindsdien aan gewerkt om de bereikbaarheid en snelheid van het forum te verbeteren. En daar zijn we nu nog mee bezig.

We zullen niet teveel in technische details treden, maar er zijn een verschillende wijzigingen doorgevoerd. Het forum is hiervoor een aantal keer uit de lucht gehaald. Al die keren zijn er verbeteringen aangebracht waardoor we het forum gebruik nog beter in kaart kunnen brengen, en we de mogelijkheid hebben om nog veel meer leuke en spannende dingen te gaan doen in de komende tijd.



In het kort, de afgelopen dagen zijn er belangrijke verbeteringen aangebracht. We zien dat het forum aan de achterkant al beter functioneert, en we hebben een gedegen plan om de uptime en snelheid te verbeteren. Langs deze weg, onze welgemeende dank voor het geduld!





met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:03
Reden: off topic
96.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:03
Reden: off topic
96.43% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:03
Reden: off topic
99.25% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Beste VIVA-forummers,



Zoals jullie waarschijnlijk allemaal al hebben ondervonden kampt het Forum de laatste weken met veel downtime. Een van de oorzaken is de verouderde database waarop het VIVA-forum draait. Vannacht gaan we daarom een database-upgrade en migratie uitvoeren. Hiervoor is het helaas noodzakelijk om het forum tijdelijk offline te halen. Dit zal rond middernacht gebeuren en is naar verwachting morgen rond het middaguur klaar.



Onze excuses voor het ongemak.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:04
Reden: off topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ook wij hebben gezien dat er een aantal problemen waren en de TD is ook gelijk ingeschakeld. Het probleem was snel gevonden en opgelost. Alle pb's zijn weer zichtbaar en ook de overzichtspagina is weer zoals hij zou moeten zijn.

Heel erg bedankt voor jullie meldingen waardoor er ook gelijk ingegrepen kon worden.

De TD blijft nog stand-by om zeker te weten dat het echt helemaal is opgelost.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie gemerkt hebben is er gisteravond rond 19.50 uur een fout opgetreden op de nieuwe databaseserver waardoor het forum bepaalde gegevens niet meer kon opvragen, zoals lijsten met actieve topics en de inboxen van forummers. Hierdoor ontstond er ook extra drukte op de database. Om 21:24 is de databaseserver herstart om de drukte op de database af te laten nemen. Hierna trad de fout niet meer op.



De oorzaak van de fout is teruggeleid tot een verkeerde configuratie-instelling op de nieuwe databaseserver. Om deze instelling te corrigeren is de databaseserver nogmaals herstart rond 22:20.



Vandaag heeft de TD om 15:00 enkele optimalisaties gedaan die de kans dat de fout nog een keer optreed verder terugdringt.

Even vanavond afwachten dus om zekerheid te krijgen daarover.



Nogmaals excuses voor het ongemak.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



We nemen jullie klachten over de blogs c.q. artikelen onderaan meer dan serieus en na het weekend gaan we hier ook intern in overleg. Na het weekend komen we er nog op terug.



met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Laat ik beginnen om te zeggen dat ik jullie kritiek rondom de nieuwe aanjaagposities onderaan het forum deel. De uitrol hiervan is een Sanoma brede keuze geweest, en moest daarom ook op het VIVA forum worden geïntegreerd. Ik had deze liever ook anders gezien.



Vandaag heb ik het volgende verzoek ingediend bij de makers van deze tool: Het uitsluiten van content die seks gerelateerd is, het aantal posties van 8 naar 4 terugbrengen en kijken naar het terugbrengen van het dataverbruik op mobiel. Zodra ik meer kan vertellen over de beslissingen zal ik dit doen. Wanneer dit zal zijn kan ik nu niet zeggen, omdat dit niet duidelijk is.



met vriendelijke groet,



Communitymanager Viva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Tussen 10.00 en 12.00 uur zullen er werkzaamheden plaatsvinden aan de servers van alle sites binnen het vrouwencluster van Sanoma.



Het besturingssysteem en de software op de diverse servers die achter het forum draaien hebben eens in de zoveel tijd updates nodig om de kwaliteit en veiligheid van het forum te waarborgen. Voor deze updates is helaas een herstart vereist. Hierdoor zal het forum tijdelijk offline gaan. We doen ons best om deze downtime tot een minimum te beperken en het forum zo snel mogelijk weer online te hebben.



Groeten,

Lot

CommunityManager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen om te zeggen dat ik probeer om alle posts die hier worden geplaatst te lezen. En dat ik reageer op de posts waarover ik ook iets over kan zeggen.



Helaas is de situatie nu zo dat er te weinig developmenttijd is om bugs/wensen/issues daadwerkelijk op te pakken en dat blijft het steken bij een klein aantal punten die kunnen worden opgepakt. Waarbij de keuze vaak moet worden gemaakt tussen security, servers-, database-updates of het oppakken van kleine bugs en wensen. Hier kies ik dan vaak voor de eerste optie, omdat dit in mijn ogen een hogere prioriteit heeft, security gaat boven alles. Jullie moeten immers veilig kunnen forummen.



Ik heb vandaag nogmaals aangegeven bij hoger management dat er echt een verandering moet komen, zodat de focus ook op jullie wensen kan komen te liggen en dat we eindelijk kunnen beginnen om de gebruikerservaring weer te verbeteren.



Ik hoop dat ik binnenkort met een duidelijk antwoord kan komen op de vraag wanneer dingen kunnen worden opgepakt, helaas heb ik deze nu nog niet. Ik ga mijn best doen, zodra ik iets weet zal ik het hier op het forum laten weten.



Groeten,

Lot

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
quote:pastasauce schreef op 06 juni 2015 @ 12:12:

zijn er ook instellingen dat er popups verschijnen als ik gequote word? hoe zie ik of iemand op mijn reacties reageerd?



Beste Pastasauce,



Excuus voor het late antwoord, normaal worden deze vragen gevraagd via de mail of via CM, het was even niet opgevallen.



Op dit moment is die functie niet aanwezig maar het forum blijft zich vernieuwen dus hopelijk dat het binnenkort c.q. in de nabije toekomst wel gerealiseerd kan worden.



Vragen over dit soort dingen is makkelijker te stellen op email forum@viva.nl .



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
quote:cresz schreef op 07 juni 2015 @ 21:27:

Kan mijn laatst aangemaakte topic verwijderd worden? Zwanger en een zwaar irritante broer heet t



Beste Cresz, voor jou ook excuus voor het late antwoord. Deze vragen kan je stellen op forum@viva.nl, op het CM topic bovenaan bij Overig of met het stafje bij je eigen topic, dan zal het direct dezelfde dag nog in behandeling genomen worden.



Dit topic is echt een Mededelingen topic om aan de community iets mede te delen.



Ik ga iig nu wel jouw vraag even bij de moderators leggen, dus je hoort er morgen over.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Vanwege werkzaamheden zal het forum vannacht tussen 02:00 en 08:00 niet bereikbaar zijn. Tijdens deze periode zal er onderhoud gepleegd worden aan de database.



Groeten,

Lot

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
quote:Vrouwzondernaam schreef op 07 juli 2015 @ 20:39:

Hoi



Vraag..ik ben verder gegaan in mijn eigen tipic (wat al beetje dood was) .

Volgens mij is t slimmer een nieuw topic van mijn laatste post te maken. (Van vandaag, dus 7 juli)

Moet ik dat zelf doen, of kunnen jullie splitsen ?



Dank..

Beste Vrouwzondernaam,



Je kan zelf een nieuw topic aanmaken en bij het CM topic aangeven welk topic gesloten moet worden.



Zou je een volgende keer je vraag willen stellen in het topic die er voor is, het CM topic, mailen naar de mods of staffen?



Zie OP hier, dit is bedoelt dat de mods of CM mededelingen doen.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2015 09:12
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:09
Reden: off topic
96.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



De TD heeft een flink aantal bugs en technische verbeteringen opgepakt. Deze zullen vandaag live worden gezet om 10 uur. Wegens het grote aantal aanpassingen hebben we besloten om het forum tussen 10.00 uur en 12.00 uur offline te halen. De volgende verbeteringen zullen na deze uitrol live staan:



• De hapering op de topic- en overzichtspagina’s is opgelost

• De mobiele dataprint is verlaagd

• De nieuwe smilies (die jullie eerder hebben voorgedragen) worden toegevoegd!

• Het uitsluiten van geblokkeerde pijlers in het overzicht nieuwe & active topics

• De JumpTo Page functie zal weer werken zoals deze voor het redesign werkte

• Het is nu verplicht om een reden van wijziging toe te voegen bij posts

• Notificatie probleem bij niet bestaande nieuwe PB's is opgelost

• De achtergrondkleur van OP's is aangepast

• De instellingspagina's van mijn gegevens en voorkeuren zijn samengevoegd.



Ook zijn er nog een aantal verbeteringen aan de achterkant gedaan die voor jullie forummers niet direct zichtbaar zijn, maar wel bijdragen aan betere performance van het forum.

Volgende week zullen er nog een aantal bugs/wensen worden live gezet, zodra wij weten welke dit zullen zijn en wanneer dit zal gebeuren horen jullie dit van ons!



Groeten,

Sanne

Community Manager
Alle reacties Link kopieren
Het heeft wegens een internetstoring helaas iets langer geduurd dan gepland, maar het goede nieuws is dat er flink aantal nieuwe functionaliteiten en technische verbeteringen aan het forum zijn doorgevoerd. Hieronder een overzicht.



• De hapering op de topic- en overzichtspagina’s is opgelost

• De mobiele dataprint is verlaagd

• De nieuwe smilies (die jullie eerder hebben voorgedragen) kunnen worden toegevoegd. Dit zal later vandaag en de rest van de week gebeuren.

• Verborgen categorieën komen niet meer voor in nieuwe en actieve topics

• De JumpTo Page functie werkt weer zoals deze voor het redesign werkte

• Het is nu verplicht om een reden van wijziging toe te voegen bij posts

• Notificatie probleem bij niet bestaande nieuwe PB's is opgelost

• De achtergrondkleur van OP's is aangepast

• De instellingspagina's van mijn gegevens en voorkeuren zijn samengevoegd

• De functie-balk bij reacties is naar de gewenste positie boven de posts geplaatst



Ik zal binnenkort een update plaatsen met de punten die de volgende keer opgepakt zullen worden.



Groet,

Sanne

Community Manager
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Vandaag zal er om 12.00 uur wederom een aantal technische verbeteringen live worden gezet. Daarom zullen we van 12.00 uur tot 14.00 uur offline zijn. Vorige week zijn er een hoop uiterlijke wijzigingen aangepakt waarvan er een aantal eigenlijk deze week pas live zouden gaan. Deze week zijn er daardoor vooral aanpassingen aan de achterkant, om de werking van het forum te optimaliseren. Hierbij een overzicht van de merkbare/zichtbare veranderingen:



• De door jullie aangevraagde paginering aan de bovenkant van de pagina’s wordt toegevoegd

• Ongelezen privé berichten zullen deze dikgedrukt weer worden gegeven (door een bug was dit tijdelijk niet het geval)

• Als je je als nieuwe gebruiker aan wilt melden, krijg je een melding wanneer de desbetreffende gebruikersnaam in gebruik is





Groet,

Sanne

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Vandaag zal er om 11.00 uur wederom een aantal technische verbeteringen live worden gezet. Daarom zullen we van 11.00 uur tot 13.00 offline zijn. Hierbij een overzicht van de merkbare veranderingen:



• De navigatie bovenaan de pagina, zal vast worden gezet wanneer je naar beneden scrolt, zodat je op ieder gewenst moment het menu tot je beschikking hebt.



• De forum start knopt zal weer naar behoren werken.



• Topics waarin de laatste reactie ouder is dan twee weken, krijgen een melding, zodat duidelijk is dat er een tijd geen activiteit op dit topic is geweest.



• Het favoriet maken van een reactie d.m.v. een sterretje, heet vanaf nu bookmarken. In de functie-balk boven een reactie krijgt deze tevens een apart bookmark-icoontje. Jouw bookmarks zijn straks apart terug te vinden onder Forum Start. Een topic kun je dus nog steeds je favoriet maken, aparte reacties worden bookmarks. In het menu wordt tevens een apart tab ‘bookmarks’ toegevoegd.



Groeten,

Sanne

Community Manager VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven