IP adres vinden

19-06-2015 08:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit op verschillende forums en ik zou graag het IP adres van twee users op 1 van die forums willen vinden omdat ik het idee heb dat beide accounts van 1 user is en ik voor de gek gehouden word. Kan ik ergens zien of ze hetzelfde IP adres hebben?
Alle reacties Link kopieren
Als je moderator bent kun je het ip adres zien.
verba volant, scripta manent.
Nee dat kan alleen de admin en mods . IP adressen worden (als het goed is) verborgen gehouden.
Alle reacties Link kopieren
echt? men dat is echt balen, ik hoef ook niet eens het adres te weten alleen of ze hetzelfde adres hebben maarja
Varieert per forum, bij de meeste kan het niet op legale wijze
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de mods een mail sturen en het vragen? Word je bedreigd?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met voor de gek gehouden? Bedreigd?

Anders gewoon negeren.



Je kan altijd bij de moderators melden wat je vermoeden is. Als het goed is zullen zij geen uitspraken doen over het IP adres (ivm privacy) maar zij kunnen wel maatregelen nemen als het klopt wat je zegt.



Leg het voor bij de moderators zou ik zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze het op jou gemunt dan? Berokkenen ze jou schade? Als de admin er niets aan wil doen kan je naar de politie stappen. Ik weet niet of ze in de benen willen komen voor zoiets overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Soms kan je een ip-adres wel zien, maar dat hangt van het forum en de beveiliging af.

Maar ook al zou het ip-adres zichtbaar zijn, zegt dat niet zoveel omdat de meeste providers geen statische adressen hebben.

Providers houden wel bij wie welk ip-adres heeft gebruikt. In geval van strafbare feiten kan de politie bijvoorbeeld verzoeken om het ip-adres aan een pc te koppelen. Jij kan dat zelf niet en ook al zou je de hulp krijgen van moderators op beide fora heb je er dus waarschijnlijk niets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven