Went Windows 8 ooit?

15-06-2015 21:42 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat geruststelling nodig.

Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen, maar ik snap echt helemaal niks van Windows 8. Op het eerste zicht; wat een stom systeem zeg. Mijn menu start is weg, om allerlei dingen te kunnen gebruiken moet ik me aanmelden met een Microsoft account (en ik wil niet NOG een extra mailadres) en er is niet fatsoenlijk naar mijn taakbalk te komen vanuit dat gekke scherm met apps, zonder dat ik rare trucs uit moet halen.

Dat laatste kan vast wel maar ik heb het nog niet gevonden.



Wie stelt me gerust dat het vast wel went en dat het allemaal echt niet zo slecht is als het nu lijkt?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien ben ik wel mosterd.



Ik was er redelijk snel aan gewend. Een windows-account aanmaken hoeft niet, ik gebruik gewoon internet/word/excel/weer/nieuws/verkenner/etc. zonder het hebben van een windowsaccount. Voor sommige apps heb je het volgens mij wel nodig, maar die gebruik ik niet.



Als je op het windowslogo linksonder met je rechtermuisknop drukt, dan krijg je een groot deel van het oude menu terug. Had je dat al gevonden?
quote:S0LEIL schreef op 17 juni 2015 @ 00:24:

Ik vond het vrij snel wennen eigenlijk. Je kunt instellen dat je direct op het bureaublad start, dus die gekke apps-pagina zie ik nooit. Ook die balk die rechts verschijnt als je er in de buurt komt met je muis kun je uitzetten.

Je startmenu went ook snel, zo heel anders is het eigenlijk niet eens.

Al met al geen enorme moeite met Windows 8.1 eigenlijk.Dit vind ik ook. Ik start gewoon op het bureaublad en merk verder weinig verschil met Windows 7. Die apps-pagina is wel rete-irritant, dus daar kom ik nooit. Ik begrijp dat als je dat als startpagina hebt, je er wel gek van wordt. Daar kun je echt niks op vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad allemaal heel anders. Maar als je werkt vanuit je bureaublad, gaat het best prima. Gebruik veel en vaak de windowsknop op je toetsenbord om te schakelen. En binnenkort kun je al over naar windows 10. Als je net een nieuwe laptop hebt, kun je volgens mij ook gratis upgraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wen er niet aan, en heb al heel veel frustraties gehad. Wat ik ook ontzettend &*#$* vind, is dat hij automatisch gaat updaten (je kan het 1 keer uitstellen ofzo en daarna doet hij het gewoon) en dat duurt soms een half uur! Werkelijk altijd als ik dat ding aanzet, omdat ik wil werken, kan ik een halfuur wachten (heerlijk als je maar een uurtje hebt). Maar goed, voor handige mensen is ook dat vast anders in te stellen. Can't wait for windows 10
Ja die updates! Gallisch wordt ik ervan en ook altijd op momenten wanneer het mij NIET uitkomt. Hij is ook al 2x tijdens zo'n update een uur blijven hangen. Grom grom grom. Hiervoor heb ik in totaal 5 jaar op een Mac gewerkt en had je ook weleens een update hier en daar, maar bij Windhoos is het schering en inslag.
Oja, 100 updates krijgen, dam eindelijk na een half uur weer opstarten en dan weer 20 updates. Hoe kom je aan windows 10? Ik heb (nog) niet zo'n melding gehad voor een update naar 10.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit zomaar ineens een update gehad als ik aan het werk ben, die komen alleen bij afsluiten van de laptop.
quote:S0LEIL schreef op 18 juni 2015 @ 21:22:

Ik heb nog nooit zomaar ineens een update gehad als ik aan het werk ben, die komen alleen bij afsluiten van de laptop.Ik sluit nooit af. Ik weet in W8 niet hoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 18 juni 2015 @ 21:23:

[...]



Ik sluit nooit af. Ik weet in W8 niet hoe



Huh, echt?

Ik verbaas me er over dat zoveel mensen hier het zo lastig vinden. Er is echt helemaal niet zoveel verschil met oudere Windows versies. Je moet alleen even een paar dingen instellen. Hoe je dat doet, is via Google in een vloek en een zucht gevonden en staat overal heel duidelijk uitgelegd (ik geloof dat ik het meeste toen van een site voor senioren heb gehaald ).

Ik had echt veel meer moeite met de overgang van XP naar W7 dan van W7 naar W8.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 18 juni 2015 @ 21:23:

[...]



Ik sluit nooit af. Ik weet in W8 niet hoe



Werk je gewoon via een bureaublad of heb je die pagina met al die apps voor je?



Bij het eerste heb je linksonder een Windows logo. Dat is eigenlijk zoals je oude startmenu. Klik met je rechtermuisknop op dat logo en dan opent er een menu. Onderaan staat dan Afsluiten of afmelden.



Bij het tweede staat rechtsbovenin een uit-tekentje. Zoals op je afstandsbediening. Daar klik je op en voilà.
quote:S0LEIL schreef op 18 juni 2015 @ 23:58:

[...]





Werk je gewoon via een bureaublad of heb je die pagina met al die apps voor je?



Bij het eerste heb je linksonder een Windows logo. Dat is eigenlijk zoals je oude startmenu. Klik met je rechtermuisknop op dat logo en dan opent er een menu. Onderaan staat dan Afsluiten of afmelden.



Bij het tweede staat rechtsbovenin een uit-tekentje. Zoals op je afstandsbediening. Daar klik je op en voilà.Het eerste en nooit geweten! Thanks
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, dus misschien staat het er al. Ik heb Windows 7, maar dan met het uiterlijk van Windows XP. Dit doe ik via het programma wat je hier kunt downloaden. http://www.classicshell.net/
Alle reacties Link kopieren
Het is echt waar, Marels: Windows 8 was nóg erger dan 8.1. Daaraan ben ik nu wel enigszins gewend, maar dat komt vooral doordat ik er alles aan heb gedaan het zoveel mogelijk op Windows 7 te laten lijken! Nog steeds haalt W8.1 het niet bij W7, wat mij betreft. Ik ben benieuwd naar nummer 10...
Had ik maar een motto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven