Hoe filmpjes op je iPad?

14-06-2015 13:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, over een aantal weekjes hebben we een heerlijke vakantie naar Frankrijk gepland met zoontje van twee jaar. Vorige vakanties keek hij filmpjes in de auto op de iPad via Itube. De nieuwe versie werkt helaas niet meer goed. Wie heeft er een tip om gratis of goedkoop leuke filmpjes voor zoontje op de IPad te krijgen?



Dank alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon downloaden en dan via iTunes op je iPad zetten, of snap ik je vraag niet
Als je een film lokaal op je pc hebt, kan je het via iTunes overzetten naar de iPad, het komt dan in de video-app terecht. Werkt dat niet, omdat het een niet ondersteund formaat is, dan moet je een app zoeken die er wel mee overweg kan of je moet eerst converteren op je pc, en opnieuw is iTunes dan een route om het over te zetten.



Als je bedoeld dat je een filmpje niet lokaal hebt, dan eerst downloaden. Staat het op een site die downloaden niet ondersteund, dan op je pc een appje of een site zoeken die dat downloaden voor je overneemt. Alles wat niet live gestreamd wordt, valt te downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Download je ze dan via iTunes? Bedoel je dat? Dat is bij veel filmpjes behoorlijk prijzig toch?
Alle reacties Link kopieren
Of kan ik het via YouTube downloaden zodat ik bij het kijken niet hoef te streamen?



Ben een beetje een digibeet wat dit betreft 😁
Alle reacties Link kopieren
Nee je zet ze over via iTunes. Downloaden kan op allerlei verschillende manieren. Dan hoef je inderdaad niet te streamen want dat is een duur geintje onderweg,

Maar TO miisschien kan je beter iemand zoeken die er een klein beetje meer verstand van heeft omje IRL te helpen want ik zie ons het via het forum allemaal niet aan je uitleggen zodanig dat je net ook snapt en er iets mee kan (sorry)
Het lijkt simpeler dan het is inderdaad. Ik heb het vorig jaar zo gedaan voor de vakantie:



filmpje op iPad zetten
Alle reacties Link kopieren
Zou toch graag ook zelf een poging wagen. Als ik weet waar ik het moet zoeken. Waar kan ik bijvoorbeeld filmpjes downloaden? Kan dat via YouTube?



Misschien kan iemand me helpen door een paar stappen aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
@Damocles dat moet me lukken.



Itube was overigens een ideale app. Kon gewoon dingen opslaan in een speellijst die ook zonder streamen was af te draaien. Is er niet zoiets vergelijkbaars?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik daarvoor de app Video Downloader Pro. Je installeert de app en als je de browser in de app opent kun je filmpjes van bv YouTube downloaden naar je iPad. Werkt heel handig en simpel vind ik zelf;)
quote:liefpief schreef op 14 juni 2015 @ 13:40:

Download je ze dan via iTunes? Bedoel je dat? Dat is bij veel filmpjes behoorlijk prijzig toch?

Nee, downloaden kan in iTunes-de winkel, maar overzetten naar iPad doe je via iTunes-de overzetter.



iTunes is een wat raar allegaartje van functies.
quote:damocles schreef op 14 juni 2015 @ 13:49:

Het lijkt simpeler dan het is inderdaad. Ik heb het vorig jaar zo gedaan voor de vakantie:



filmpje op iPad zetten

Dat klinkt inderdaad simpeler dan het is. Maar het is dan ook imho nogal omslachtig wat daar wordt gedaan.



Persoonlijk zou ik al het voorbereidende werk op mijn computer doen. Dus downloaden, eventueel converteren naar iPad-formaat, opnemen in de video-bibliotheek van iTunes. Daarna syncen met de iPad, en klaar.
quote:liefpief schreef op 14 juni 2015 @ 13:50:

Zou toch graag ook zelf een poging wagen. Als ik weet waar ik het moet zoeken. Waar kan ik bijvoorbeeld filmpjes downloaden? Kan dat via YouTube?



Misschien kan iemand me helpen door een paar stappen aan te geven.Downloaden in youtube kan volgens mij niet direct vanuit youtube, maar er zijn talloze sites en apps die dat wel voor je kunnen. Op de Mac gebruik ik daarvoor iSkysoft Studio, dat werkt probleemloos en zorgt meteen voor de conversie naar een formaat dat de iPad snapt.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden: videodownloader. Heb ik m'n trage laptop ook niet voor nodig. Thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan. Heb zelf ook lang gezocht naar een app om filmpjes op mijn iPad te krijgen maar dit was veruit de handigste manier;) Succes met downloaden!
Alle reacties Link kopieren
Thanks!
Even inhaken op deze vraag. Ik heb de app Video Downloader Pro maar van welke sites downloaden jullie de (kinder)filmpjes dan? Want van bv You Tube kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kan dat wel gewoon. Raar dat hij het bij jou niet doet. Lukt het op andere sites wel gewoon Kirikou?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kan dat wel gewoon. Raar dat hij het bij jou niet doet. Lukt het op andere sites wel gewoon Kirikou? En waar gaat het precies mis? Kun je Youtube filmpjes wel afspelen via de browser van de app of ook niet?
Afspelen wel, downloaden niet. Hij zegt dat hij niet mag downloaden.

Ik zit niet in NL, maar kan verder wel alles zien op You Tube.
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat het te maken heeft met het land waar je je bevindt? Omdat je zegt dat het niet mag.

Lukt het op andere websites wel?
Ja misschien is het dat. Stom!

Heb een andere site geprobeerd (dailymotion) en dat lukt wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou gelukkig dan maar dat het op andere sites wel werkt. Ik weet van een vriendin die in Duitsland woont dat het daar ook niet mogelijk is dus het zal inderdaad aan het land liggen waar je je bevindt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven