In dubio over telefoonabonnement, tips welkom (Ben)

23-06-2015 19:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een telefoonabonnement afsluiten bij Ben. Met mijn huidige toestel die defect is en een abonnement welke weer afgesloten dient te worden lijkt het op een mooie deal...

Alleen waar ik mee zit zijn de (vele) negatieve ervaringen die ik lees op internet. Nou weet ik dat men eerder een negatieve review plaast, dus ben erg benieuwd of hier op het forum ook mensen zijn die juist tevreden zijn over Ben? Ik lees veel over dat de klantenservice slecht bereikbaar is, dat het lang duurt voordat men dingen gedaan krijgt (sim activeren, nummbehoud) en dat er veel "onverklaarbare" facturen zijn (waarbij men een te hoge rekening had, vooral door teveel data verbruik).



Tot op heden heb ik in de jaren dat ik een abonnement heb (overigens bij Vodafone gehad) misschien in totaal 2 x contact gehad met de klantenservice, en daar was ik redelijk tevreden over. Dus als het gewoon goed gaat in 1 x bij Ben en ik de klantenservice niet nodig heb, dan lijkt het mij een prima deal.



Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen? Ik wil graag vandaag de knoop nog doorhakken of ik het wel of niet doe :-)



Alvast mijn dank!
Alle reacties Link kopieren
Als je verkeerd gefactureerd wordt en de klantenservice kan dat niet corrigeren (dit lees ik namelijk als vaker voorkomende klacht), dan is het toch al geen goede deal meer? Je bent dan meer geld kwijt dan dat je nu berekent.

Ik heb geen Ben en dat heb ik toch wel gebaseerd op onder andere de negatieve ervaringen van anderen.
Alweer een aantal jaren bij Ben, nooit problemen gehad dus geen idee wat de reactiesnelheid van de klantenservice is.
Ik heb 1x gedoe gehad met meenemen nummer weer terug naar Ben, zo opgelost.

Denk dat je bij andere aanbieders zelfde of ergere revieuws gaat lezen. Ben is gewoon van T-mobile al jaren btw.
Sorry, maar drama hier. Raad t niemand aan.
Alle reacties Link kopieren
Al jarenlang meer dan tevreden met Ben. Maar 1x met de klantenservice moeten bellen om een rekeningnummer te wijzigen, en toen heb ik wel een half uur in de wacht gestaan en dat ging ook niet zo makkelijk. Maar goed, als dat het enige euvel is in al die jaren... ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier al bijna 2 jaar aan het proberen om voicemail uit te krijgen, en steeds steeds staat hij weer an. Ze snappen het zelf ook niet bij Ben, zeggen dat ik het zelf doe... Talloze keren gebeld, gemaild, om gek van te worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook alweer jaren bij Ben en ben er prima tevreden over. Heb eigenlijk nooit problemen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ook fijn om te lezen dat het goed kán gaan... @onipaa: kan je toelichten wat de problemen zijn die je ondervindt bij Ben?



Over de bereikbaarheid van de klantenservice lees ik inderdaad veel negatieve ervaringen. Ik heb tot nog toe ook bij mijn vorige aanbieder (waar ik nu ruim 10 jaar zat) maar 2 x gebruik van hoeven maken, als dat bij Ben ook zo zou zijn dan is het niet heel erg om lang te moeten wachten. Aan de andere kant, als je meerdere problemen hebt en je krijgt de service niet dan wordt het inderdaad een vervelende grap. Vooral als men facturen die onterecht zijn niet kan crediteren.



@Kris33 dat is wel inderdaad erg vreemd dat het niet lukt. Zoiets zou toch simpel op te lossen moeten zijn, zou ik denken. Ik heb zelf ook geen voicemail op mijn mobiel en zit er inderdaad aan te denken om ook bij een nieuwe aanbieder dit uit te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 23 juni 2015 @ 20:45:

Dank voor de reacties. Ook fijn om te lezen dat het goed kán gaan... @onipaa: kan je toelichten wat de problemen zijn die je ondervindt bij Ben?



Over de bereikbaarheid van de klantenservice lees ik inderdaad veel negatieve ervaringen. Ik heb tot nog toe ook bij mijn vorige aanbieder (waar ik nu ruim 10 jaar zat) maar 2 x gebruik van hoeven maken, als dat bij Ben ook zo zou zijn dan is het niet heel erg om lang te moeten wachten. Aan de andere kant, als je meerdere problemen hebt en je krijgt de service niet dan wordt het inderdaad een vervelende grap. Vooral als men facturen die onterecht zijn niet kan crediteren.



@Kris33 dat is wel inderdaad erg vreemd dat het niet lukt. Zoiets zou toch simpel op te lossen moeten zijn, zou ik denken. Ik heb zelf ook geen voicemail op mijn mobiel en zit er inderdaad aan te denken om ook bij een nieuwe aanbieder dit uit te zetten.



Ik heb in al die jaren 1 keer de klantenservice gebeld en stond toen inderdaad ook vrij lang in de wacht. Dit heb ik echter bij andere bedrijven ook ervaren.

Wat wel snel werkt is hun FB pagina liken en dan via een privé bericht je vraag stellen. Ik heb altijd binnen 1 werkdag een reactie. Snel en goedkoop.
Ik ben er gelukkig weg, maar ik had twee simcards (prive en zakelijk) waarvan er een niet werkte. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb echt heel vaak met ze gebeld, een klacht ingediend per brief, maar er gebeurde niks. Wel betalen maar het werkte niet en er werd ook niks aan gedaan.



Ik heb uiteindelijk op omslachtige wijze (denk aan iets als "vriendjes bij autoriteit X") mijn gelijk moeten halen. (niks onwettigs overigens)
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 23 juni 2015 @ 20:50:

[...]





Ik heb in al die jaren 1 keer de klantenservice gebeld en stond toen inderdaad ook vrij lang in de wacht. Dit heb ik echter bij andere bedrijven ook ervaren.

Wat wel snel werkt is hun FB pagina liken en dan via een privé bericht je vraag stellen. Ik heb altijd binnen 1 werkdag een reactie. Snel en goedkoop.





Dank voor de tip. Soms werkt het inderaad makkelijker via social media.

Hoe is de bereikbaarheid van Ben qua telefonie?

Ik lees ook dat zij 4G invoeren. Heb je daar al ervaring mee? Is de dekking goed? Nu gebruik ik weinig internet buitenshuis - alleen als navigatie en soms om snel iets op te zoeken- maar merk je veel verschil met 4G vergeleken met 3G?
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 23 juni 2015 @ 20:52:

Ik ben er gelukkig weg, maar ik had twee simcards (prive en zakelijk) waarvan er een niet werkte. Om een lang verhaal kort te maken; ik heb echt heel vaak met ze gebeld, een klacht ingediend per brief, maar er gebeurde niks. Wel betalen maar het werkte niet en er werd ook niks aan gedaan.



Ik heb uiteindelijk op omslachtige wijze (denk aan iets als "vriendjes bij autoriteit X") mijn gelijk moeten halen. (niks onwettigs overigens)



Dat is inderdaad niet zo fijn dan als het gewoon niet werkt. Wel betalen maar de dienst niet geleverd krijgen. Nou heb ik wel een lange adem en weet ik in grote lijnen wel een beetje hoe het werkt met klachtenprocedures maar soms wil je daar gewoon liever géén energie aan besteden. Ik wil gewoon bereikbaar zijn

Was dat trouwens op je prive of zakelijke sim welke niet werkte?
Zakelijk werkte niet. Was overigens geen zakelijk abonnement, gewoon normaal, maar wilde twee verschillende nummers hebben omdat ik deze ook online wilde kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het

Dan kan het ook niet liggen aan het feit dat het een "ander soort" abonnement was...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al jaren Ben. Je krijgt prima waar voor je geld. Het kost bijna niks en je krijgt dus ook een basic service. Heb ook wel eens een onverklaarbare hogere rekening gehad. Ze losten het inderdaad niet op. Maar omdat Ben heel goedkoop is stelde het qua geld niks voor.

Bereikbaarheid is net als bij Tmobile (dat is het moederbedrijf) niet altijd optimaal, maar voor mij meer als voldoende. (ik ben geen dokter ofzo waar levens afhangen van mijn bereikbaarheid!)

Als ik het vergelijk met alle providers die ik gehad heb (zo'n beetje allemaal) krijgt de prijs/kwaliteit verhouding een dikke acht.

Als je echt topservice wil en ultieme bereikbaarheid, moet je echt een ander nemen, maar daar betaal je dan ook een paar tientjes extra voor per maand.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie!



Ik bel zelf erg weinig, maar wil wel redelijk tot goed bereikbaar zijn, vooral voor noodgevallen (hier geen huistelefoon). Ik ga ervan uit dat ik gewoon in huis bereikbaar ben iig. Geen HR++ glas of stalen/betonnen constructies hier dus ik verwacht dat ik gewoon normaal bereik heb in huis.



Daar mijn budget het momenteel niet toelaat om een duur abonnement icm telefoon af te sluiten leek Ben mij een goede kanshebber. Echter, de "spookfacturen" cq. hoge rekeningen dat is wat mij ook een beetje doet schrikken. Mag ik vragen wat de reactie van Ben was waardoor de rekening hoog was? Waren het overigens telefoniekosten of juist dataverbruik?
quote:latulipe schreef op 23 juni 2015 @ 22:12:

Dank voor je reactie!



Ik bel zelf erg weinig, maar wil wel redelijk tot goed bereikbaar zijn, vooral voor noodgevallen (hier geen huistelefoon). Ik ga ervan uit dat ik gewoon in huis bereikbaar ben iig. Geen HR++ glas of stalen/betonnen constructies hier dus ik verwacht dat ik gewoon normaal bereik heb in huis.



Daar mijn budget het momenteel niet toelaat om een duur abonnement icm telefoon af te sluiten leek Ben mij een goede kanshebber. Echter, de "spookfacturen" cq. hoge rekeningen dat is wat mij ook een beetje doet schrikken. Mag ik vragen wat de reactie van Ben was waardoor de rekening hoog was? Waren het overigens telefoniekosten of juist dataverbruik?Ik geloof niet dat zo'n probleem zich niet voordoet bij andere providers, Alle ook de duurdere providers hebben horrorverhalen. Lees anders even op radar forum bij telefonie.
Latulipe, ik zit nu bij Simyo en krijg daar wel een goede service! Ze hebben me bijvoorbeeld erg goed geholpen toen ik in het buitenland zat. En je zit op het KPN netwerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven