snelle levering internet bij verhuizing?

26-06-2015 14:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben verhuisd en had tele2 internet aangevraagd, was goekoop, maar leveringstijd 4 weken!

ik kan nog annuleren, en heb via google geprobeerd uit te zoeken of de levering ergens ander sneller is, maar kan het niet vinden.

Iemand tips? Vind weken belachelijk lang! Dacht eerlijk gezegd dat zo'n pakketje binnen 2 dagen bij je op de stoep lag tegenwoordig..... dus vandaar niet eerder geregeld.....stom van mij, maar niet meer terug te draaien.

Hoop op tips, zonder internet is het wel erg saai!



groetjss
Ziggo is iets sneller in mijn ervaring. Maar dat kan nog steeds een paar weken duren.
Alle reacties Link kopieren
Ach je kan overal pech hebben. Bij mijn eerste verhuizing bij Zonnet (is volgens mij Tele2 nu) heeft het 4 maanden geduurd voordat ik tv en internet had. Ja woon bij Amsterdam waar ik 100 % bereikbaarheid had.



En mijn laatste verhuizing 10 of 11 jaar geleden was ik weken zonder tv en internet. (dezelfde plaats)



Ben nu overgestapt naar Online maar alleen de prijs bevalt, verder mag en kan je er niets van verwachten, wat een hel daar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Sorry.. wettelijk gezien mag het niet super snel. Heeft iets te maken met bedenktijd geloof ik, is mij ooit eens verteld. Ik geloof dat ik bij Tele2 toen 2 weken had, en dat was het wettelijk minimum.
Huh? Ik heb geen dag zonder internet gezeten, KPN stuurde de ochtend na mijn verhuizing een meneer langs (gratis) die de aansluiting deed. Had niet gehoeven, want dat kan ik zelf ook wel, maar och, kon ik mooi de muur schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Oke pff shit zeg.....Ik heb ook online.nl gevonden ja. Maar een "hel" daar dus.....
Alle reacties Link kopieren
Kpn is duur vind ik....misschien daarom de snelle levering....
Je hebt sowieso die twee weken bedenktijd, dat is verplicht.
Ik heb net verhuizing aangevraagd bij KPN (was al klant) en duurt minimaal 3 weken daar. Ze sturen wel gratis iemand die t weer allemaal komt aansluiten. Ik zit dan in totaal 2 weken zonder internet, maar bij het klussen heb ik dat toch niet nodig (en heb natuurlijk ook gewoon internet op mobiel via netwerk)
KPN service vind ik tegenwoordig best oke. Gratis en goed bereikbare klantenservice, en bij problemen lossen ze t op, gaat er iets mis of duurt t lang, gewoon zelf om coulance vragen (soms bieden ze gratis een +pakket vor tv aan, hoef ik niet, ¤20,- korting op volgende factuur mogen ze je geven maar wel zelf expliciet om vragen)
Alle reacties Link kopieren
Ben je van de ene op de andere dag verhuisd dan? Dit had je toch allang aan kunnen vragen in de periode dat je nog moest klussen e.d.?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, niet aan gedacht, heel stom:( Dacht echt dat dat zo geregeld was....
Alle reacties Link kopieren
quote:jesju82 schreef op 26 juni 2015 @ 14:38:

Oke pff shit zeg.....Ik heb ook online.nl gevonden ja. Maar een "hel" daar dus.....



Zeker en als je een abonnement wil afsluiten kan je gratis bellen maar als bestaande klant moet je een betaald nummer bellen.



Verder zeggen ze bij internet (ik heb internet, tv en telefoon) dat ik van 20 naar 30 mb zou gaan. Hij is nog langzamer dan die 20 mb. Vaak over gebeld en dan beloven om terug te bellen maar aankomende augustus loopt mijn abo af, ben dan 2 jaar abo, en het is nog niet opgelost.



Ik zou heel graag weg willen en in de maand juli ga ik ook zeker kijken of ik voor hetzelfde geld een abo kan krijgen. Zo klantonvriendelijk zijn ze daar.



Tegen die tijd zullen ze wel weer bellen omdat ze dan iets van je nodig hebben maar de afgelopen 2 jaar kon ik stikken. Vreselijk daar. Jammer dat ze goedkoop zijn en ze een air hebben van ` als het je niet bevalt dan rot je maar op` , klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het wel of geen bedenktijd hebben komt volgens mij door het verschil tussen een abonnement meeverhuizen of vanwege de verhuizing een niew abonnement afsluiten.

Als je bij je huidige provider blijft, je abonnement mee laat verhuizen en dit tijdig doorgeeft bij je provider dan maak je gewoon een afspraak met de monteur wanneer deze het in je nieuwe woning komt aansluiten, als alles goed gaat hoef je dan geen dag zonder te zitten.

Maar als je vanwege een verhuizing een nieuw abonnement afsluit dan ben je wel gebonden aan de wettelijke bedenktijd. En als ik de OP lees is daar hier sprake van, dus dan ben ik bang dat een paar dagen niet gaat lukken, altijd minimaal een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Er is toch tegenwoordig overal WIFI beschikbaar ?



Het enige dat je nodig hebt is een inlogcode van Ziggo of van UPC, afhankelijk van welke provider er bij jou zit.



En wanneer het moet kan je daarmee vervolgens weer een lokaal netwerkje voor jezelf opzetten.



Uiteraard is dit wel een noodoplossing tot je eigen internet rond is.
bitje93 wijzigde dit bericht op 26-06-2015 17:20
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 26 juni 2015 @ 14:44:

Je hebt sowieso die twee weken bedenktijd, dat is verplicht.



Twee weken bedenktijd is consumentenrecht; je kan dan kostenloos afzien van de koop.



Een ISP zou wel gelijk kunnen leveren, maar dan loopt hij het gevaar dat de consument kostenloos opzegt terwijl de ISP al de (hoge) initiele kosten heeft gemaakt (en moeten alle spullen weer terug). Daarom wachten de meeste ISPs inderdaad twee weken, en starten dan de levering pas op.



Dus daarmee heeft het consumentenrecht een effect dat niet prettig is voor consumenten.



Oplossing: 4 weken vantevoren bestellen.

Woraround: je buren twee weken om hun Wifi-wachtwoord vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven