Tablet of minilaptop, waarop letten?

24-06-2015 03:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn volgende vakantie wil ik niet mijn laptop van 2 kilo meeslepen, maar wel graag mijn foto's van mijn SD-kaartje af kunnen halen en ergens opslaan, en eventueel posten op Instagram, Facebook, in een reisblog. Voorheen ging ik dan op zoek naar internetcafé's met vaste pc's maar dat ben ik zat.



Ik neem aan dat ik met mijn iPhone 5 niet foto's van een SD-kaart af kan halen en opslaan, met een of andere kabeltje met card reader eraan? (sorry als dit een domme vraag is.)



Dus ik ben net begonnen te kijken wat voor lichtgewicht opties er dan zijn, ik denk een tablet? De minilaptops die ik zie, zijn bijna allemaal veredelde tablets maar dan slechtere kwaliteit...?



Wat ik ermee wil kunnen:

- foto's van SD-kaart halen (normale SD-kaart, niet mini of micro), eventueel via reader met USB-aansluiting ofzo. Mijn fototoestel heeft geen internet / wifi / bluetooth.

- een paar honderd foto's opslaan in origineel formaat, desnoods op een USB-stick die ik in de tablet kan steken. Ik zie dat dit bij veel tablets niet kan?

- een app gebruiken om foto's bij te snijden en wat op te pimpen (op iPhone al heel tevreden met de app PS Express)

- internetten met wifi (onderweg hotelkamers boeken, blog bijhouden, misschien online tv of uitzendinggemist kijken ofzo), geen 3G nodig



(overigens heb ik in iPhone al een handige app waarmee ik heel makkelijk het reisblog kan bewerken.)



Ik heb al een e-reader. Op de tablet hoef ik dus geen boeken te lezen.

Ik denk niet dat ik een iPad wil, die hebben vaak geen USB of andere aansluitingen. Samsung of ander merk? Ik hoef niet perse al mijn apps erop die ik al heb.



Ik hoop iets te vinden voor maximaal 250 euro, maar eventueel tot 400 euro als dat echt VEEL beter aansluit op mijn wensen.



Eerlijk gezegd heb ik nooit iets begrepen van de hele tablet-mania voor in huis en op het werk enzo. Ik vind die dingen eigenlijk maar onhandig en veel websites werken er niet goed op. En ik krijg pijn in mijn nek (vergeleken met laptop die hoger staat).

Als ik er eenmaal één heb zal ik hem thuis misschien ook gebruiken alhoewel ik me dat op dit moment eigenlijk totaal niet kan voorstellen! iPhone + laptop zijn thuis meer dan genoeg.



Kortom het is puur een kwestie van gewicht op reis (en omdat ik volgens mij niet met alleen een iPhone foto's kan overzetten van SD naar USB-stick en Facebook enzo... toch?).



Waar moet ik allemaal op letten tijdens de zoektocht? Ik heb de Consumentenbond-tests gezien van tablets maar dan is het vaak toch niet duidelijk of ik nou foto's van SD-kaart kan bewaren op die tablet enzo.



Alvast bedankt voor alle tips aan deze technische nitwit!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:roodwitblauw schreef op 27 juni 2015 @ 13:30:

Je kunt een cardreader voor je iphone gebruiken als je het echt simpel wil houden en voor 29,- klaar wil zijn. Als je googlet op card reader iphone 5, kom je er een hoop tegen. Mijn man gebruikt deze om films en grote bestanden mee te nemen.Dank je, ga ik ook eens zoeken!
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven