iPhone 5S geheugen steeds vol

26-06-2015 14:22 34 berichten
Ik krijg op mijn iPhone (1,5 jaar oud) steeds de mededeling dat het geheugen vol is en dan loopt hij vast. Inmiddels heb ik al de meeste apps verwijderd en er zit nog maar 1.6 GB aan foto's op, maar toch heb ik nog maar beperkte ruimte. Gisteren gaf hij aan dat er 1,5 GB beschikbaar was. Ik heb geen foto's gemaakt (of ontvangen) en niets gedownload, en toch stond hij net weer op 0 GB beschikbaar. Na het verwijderen van weer een app (124 MB) en twintig foto's, zegt hij nu dat er 3 GB beschikbaar is. Voor zolang het duurt...

Herkent iemand dit en is er een oplossing?
Muziek is 5.9 MB en mail 14 MB. Daar doe ik niet zoveel mee
Alle reacties Link kopieren
Dat blijkt :-)



Ik heb 7,7GB aan muziek, 5,9GB aan foto's en een kleine 700MB mail.

Maar ik had in het verleden ook 900MB aan "spookmail" die ik niet zag, maar het systeem wel.

Die waren na een VERSE installatie pas weg. Bij terugzetten van een complete Back-up kwamen ze net zo hard weer terug.



Overigens kun je in iTunes bij een aangekoppelde iPhone onderin ook de verdeling van het opslaggebruik zien, dat vertelt misschien meer (visueel) dan een droog lijstje cijfers.
quote:MinkeDeWit schreef op 28 juni 2015 @ 16:33:

[...]



Ik krijg geen foto op tinypic. Vandaag staat hij op 8.4 in gebruik, en 3.6 beschikbaar. iCloud op totale opslag 5.0 GB en beschikbaar 3.1 GB.

Bij beheer opslag:

Minecraft 485 MB

Foto's en camera 279 MB

Whatsapp 244 MB

Facebook 180 MB

Google 179 MB

spelletje 115 MB

AH 74.3 MB

Youtube 55.9 MB

spelletje 47.9 MB

Reisplanner 46.5 MB

NOS 36.5 MB

iBooks 31.5 MB

spelletje 30.7 MB

En vervolgens nog 11 kleine applicaties met max 14 MB per stuk.



Snap jij het?! Volgens mij heb ik hem helemaal leeg getrokken. Dus toch verborgen gebruik.En wat gebruikt het systeem?
quote:MinkeDeWit schreef op 28 juni 2015 @ 16:52:

[...]



Waar vind ik die 'overige data'?Je kunt in iTunes zien wat het is dat veel ruimte verbruikt (muziek, video's, apps, foto's of dus overige data) als je je telefoon aan de computer hangt.
Ik lees mij, want soortgelijk probleem. Ik moet een update doen, wat niet lukt vanwege te weinig geheugen. En ik heb geen idee waar het in zit. (iphone 4s)
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 juni 2015 @ 22:06:

De apps van nu.nl, telegraaf en spotta zetten heel stiekem je telefoon vol met bekeken folders en nieuws berichten.

Dat bleek tenminste bij mijn 4s zo te zijn.Hoe kan ik dat zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 28 juni 2015 @ 19:56:

[...]

Hoe kan ik dat zien?



Instellingen -> Algemeen -> Gebruik -> Beheer Opslag



Dan even wachten op de opbouw van de lijst en je ziet de apps gesorteerd van veel naar weinig opslaggebruik.

Tikje op de naam van de app dan zie je een scherm waarin boven naast het app-icoon de grootte van de app staat (daar is niks aan te doen) en onder dat blokje staat wat de app extra verbruikt aan data voor cache en dergelijke.



Mbt het updaten; doe dat via USB op een computer met iTunes, dan heb je minder vrije ruimte nodig. Voor een OTA-update heb je ruimte nodig om de update te downloaden, dan moet de update worden "uitgepakt", dan geïnstalleerd en als dat gelukt is start de telefoon op van het nieuwe systeem, om vervolgens de tussenbestanden en het oude systeem pas te verwijderen.

Doe je dat met iTunes dan gebeurt dat bijna allemaal op je computer en kost dus geen ruimte op je telefoon.
Nou, heel veel apps weggehaald, een reserve kopie gemaakt (nou ja man dan, ik ben echt een tut met deze dingen), en zowaar ik heb genoeg vrij om een update te kunnen doen!

Straks mijn apps maar weer terugzetten. Vind het nog steeds wel een gedoe moet ik zeggen.
Het lijkt te zijn gelukt. Ik heb vanmorgen de telefoon gesynchroniseerd, reservekopie, iPhone hersteld. Dat duurde allemaal vreselijk lang. Vervolgens paniek want ik kreeg een melding 'wij kunnen uw telefoon niet verder herstellen. Bel de helpdesk of probeer het later opnieuw'. Toen iTunes opnieuw geïnstalleerd (update), en gelukkig kon ik toen wel mijn reservekopie terug zetten.

Er is nu maar liefst (ruim) 9 GB beschikbaar. In de 'overige data' zat bijna 8 GB, het is me nog steeds een raadsel wat dat dan precies is. Cookies e.d. door het surfen?

Nou, nu maar alle apps terug zetten die ik heb verwijderd. Ook jammer dat er nu helemaal geen foto's meer op staan, maar in ieder geval genoeg ruimte. Hopelijk blijft dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven