Weinig plasluiers

04-09-2008 01:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht moeders en misschien ook vaders,



Ik zit met een dringende vraag en wil weten of jullie dit ook herkennen.

Ik heb namelijk een zoontje van 6mnd en zijn eerste tandjes komen door. Hier heeft hij gelukkig weinig last van, al stopt hij alles in de mond wat hij maar te pakken krijgt.

Alleen de laatste 2 weken ongeveer heeft hij een verkoudheid die maar niet overgaat. De dokter zei dat het vanzelf wel overwaait, maar het is afwachten hoelang het nog gaat duren. Hierdoor drinkt hij minder, meestal laat hij de helft van zijn flesje staan, en zijn fruit en groentehapjes wat er in het begin goed ingingen, laat hij nu ook vaak staan. Hij eet zeg maar minder dan de helft.

Nu heb ik opgemerkt dat hij heel weinig plasluiers heeft. In het begin plaste hij zoveel dat ik zeker wel in 1 uur paar keer zijn luier moest verschonen omdat die goed vol zat. Maar nu heeft hij na 2 uur vaak nog een vrij droge luier.



Hij is verder wel gewoon allert en heeeeeeeel erg actief, en er lijkt verder niet veel aan de hand.

Herkent iemand dit? Ligt het misschien aan de leeftijd, of zou er een andere reden kunnen zijn?

Ik heb een hele afwachtende huisarts, die meestal alles wegschuift en overal overheen praat, dus weet ik niet of ik nu al hiermee naar haar toe moet gaan.



Dus..............herkennen jullie dit probleem ook bij kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd???
Alle reacties Link kopieren
als ie een paar natte luiers per dag heeft is er geen probleem. Kijk ook naar de kleur van de urine als die geel en stroperig is kan dat op uitdroging duiden. Maar je zegt zelf dat ie wel halve flessen drinkt dus hij krijgt zeker wel vocht binnen. Ik moet zeggen dat ik meerdere plasluiers in een uur wel heel veel vindt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn urine is gewoon dun, maar wel heel licht van kleur. En er zit soms niet eens een echte urinegeur aan.

Vandaag ben ik er eens goed op gaan letten en na 2,5 uur had hij misschien maar 1 plasje gedaan. Ik had elke keer gekeken of hij nat was, maar niet dus.



Dus ik vind dit wel raar als ik het vergelijk met een paar weken terug.
Alle reacties Link kopieren
Heb je inmiddels misschien een maat grotere luiers gekocht?

Of een ander merk?



Normaal gesproken heeft een kind per dag 5 á 6 luiers (waarvan minimaal eentje met de grote boodschap).
Alle reacties Link kopieren
Oh, en met normaal gesproken bedoel ik dus gemiddeld he... Uitzonderingen bevestigen de regel en elk kind is anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me eerder zorgen over het feit dat je in 1 uur een paar keer zijn luier moest verschonen omdat deze goed vol zat.



Als je de huisarts niets vind kan je altijd nog de vraag bij het consultatiebureau neerleggen. (Niet dat ik daar erg fan van wqas, maar ja, je moet toch wat.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
In 1 uur een paar keer een luier verschonen? Jeetje...dat vind ik wel heel erg veel. En nu een natte luier á 2,5 uur, dat vind ik helemaal niet zo vreemd. Onze dochter dronk en drinkt nooit heel veel(ze is inmiddels 2,5), maar toentertijd waren haar luiers ook nooit doordrenkt. Alleen de nachtluier. Ik zou me er nog niet zo druk om maken nu.



Ze is 1 keer heel erg ziek geweest en droogde naar mijn mening dan ook uit. De huisarts vertelde dat wanneer ze ongeveer drie kopjes drinken in totaliteit binnen zou krijgen, dat dit genoeg zou zijn in de dagen van het ziek zijn. En dat redde ze wel.



Hoe gaat het nu?



Josje
Alle reacties Link kopieren
1 natte luier om de 2,5 uur is volstrekt normaal, de urine hoort ook bijna niet gekleurd te zijn, dan is het kind goed gehydrateerd. Bij meerdere plasluiers per uur denk ik alleen maar, jeetje hoeveel geef jij je baby dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven