Hytter in Noorwegen - wat meenemen?

21-06-2015 21:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaan we naar Noorwegen. We gaan rondreizen en verblijven in Hytter (kampeerhutten).

Lees op internet wisselende verhalen over de inventaris van dergelijke hutten, dus was benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben?



Wat moeten we zeker niet vergeten en wat kan er thuisblijven?

Bedankt!
Slaapzakken en kussens kun je het beste wel meenemen.
Veel hytter die ik gezien heb hadden echt alleen bedden en een tafel en stoel. Verder moet je dan alles meenemen van brandertje om te koken tot kaasschaaf.
handdoeken

theedoekjes

gastendoekjes

blender

etagere

konijnenbontjes

losse kapstokken

kaasplateau's

citruspers

dekenkisten

keukenrol

dekbedhoezen (dezelfde als van willem en maxima)

en een groot bedrag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen een rondreis via een reisbureau geboekt en in de informatiemap stond wat elke hut had. Op de websites van de campings staat vaak ook wat er wel en niet is (bijvoorbeeld of er een kookplaatje aanwezig is). Sommige hutten zijn erg basic en andere hebben zelfs een tv.
Alle reacties Link kopieren
Sommigen zijn volledig uitgerust, anderen hebben idd alleen een bed, stoel en misschein een koelkast. Vaak kun je wel spullen lenen/huren bij de receptie. Beddengoed ook maar kan kostbaar zijn. Ik zou beddegoed en onderlakens zeker meenemen. Plus wat kookgerei, kopjes, borden, bestek. Gelegenheid tot koken is er vaak wel.

De vorige gast en de schoonmaakploeg laat niet altijd alles even fris achter....
Slaapzakken en een hele grote zak met geld.
Alle reacties Link kopieren
Veel campings hebben een gemeenschappelijke kookruimte. Verder wisselt het inderdaad heel erg. Van een stapelbed met tafel en stoelen tot een keukentje met inventaris en warm/koud water. Als we geen kookstelletje hadden in de hut, gebruikten we vaak een wegwerpbarbecue, met wat brood en salade ofzo. Neem dus wat pannetjes (2) mee, bestek, 2 borden, 2 glazen, iets om in af te wassen, jerrycan voor water, lucifers, wc-papier. Als je met de auto gaat: wat voorraad, zoals pannekoekenmix, zak soep, blikjes groente, crackers, beleg etc. Maar wij waren erg jong en hadden een laag budget dus alles wat we meenamen scheelde weer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel veel verschillende hutten in Noorwegen gehad. Ze hadden allemaal bedden, tafel en stoel, een kookplaatje en een koelkast. Beddengoed, kussen en slaapzak zijn dus zeker een vereiste. Verder kookgerei en borden en bestek enz.
Alle reacties Link kopieren
Hutten zijn er van het niveau "houten hok zoals je tuinschuurtje" tot en met "heerlijk luxe huisje"



Altijd aanwezig in hutten waar ik ben geweest:

bedden met matrassen

elektrisch fornuis (twee pitten).



Soms: twee/drie rudimentaire pannen



Dus zelf meenemen:

slaapzakken, kussens

pannen, servies, bestek, afwasspullen



en ... geld! Noorwegen is fantastich maar duur.
Alle reacties Link kopieren
Ja geld. Duur, maar iedere cent waard. Mooiste land op aarde....



En een emmer en sop.

En als je beetje in de buurt van water zit een flinke klamboe.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie zelf vanuit NL met de auto? Dan zou ik alle lege hoekjes en kiertjes volgooien met eten

Blikjes vis, pasta, bloem, noodles etc. Boodschappen zijn bizar duur in Noorwegen, brood kost al minimaal een euro of 4 (en in afgelegen gebieden kostte t goedkoopste brood het dubbele 😳)



In de hutjes waar wij hebben gezeten waren overal een gaspitje en koelkast en minimaal 2 anderhalfpersoons bedden. Wel dubbel beddengoed meenemen dus als je niet de hele vakantie opgepropt wilt liggen.



En stoeltjes waarmee je biiten kunt zitten zijn ook niet overal aanwezig
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! In principe dus alle kampeerspullen exclusief tent, koelkast en gaskookstelletje, helder verhaal.

Dat N duur is wisten we al maar4-8¤ voor een brood is echt waanzinnig! Grote krat met eten mee dus.

Zijn er qua eten nog lokale betaalbare dingen die jullie kunnen aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Betaalbaar, helemaal niets! Alles is duur. En ik kan het weten want ik woon er. Wel hebben veel supermarkten een b merk in de schappen, tegen normale nederlandse prijzen.

Als je echt iets typisch Noors wil proeven, potetbal. Aardappelmeelbal met een stuk worst erin, geserveerd met gekookt schapevlees, uitgebakken spek en koolrabistamppot. Voor gevorderde fijnproevers. Evenals lutefisk, geloogde vis. Als snack is gedroogde stokvis populair, vind je in elke supermarkt. Wil je helemaal wat anders, maar dit is meer een herfstgerecht, smålahove. Een gekookte schapekop op een bedje van kool.

Gelukkig is pizza ( rond de 25e) en hamburger met patat (20e) hier ook populair
Alle reacties Link kopieren
Stond de Noorse kroon niet lager dan gemiddeld dan?



Eten zou ik inderdaad voor een deel uit NL meenemen of uit Zweden (mocht je via Zweden gaan). Vlak voor de grensovergang staan er mega shopping centrums... dus sla je slag
Alle reacties Link kopieren
Een tekentang en kijken je als je via Zweden reist of je ergens Jungleolja vandaan kan halen of Mygga. En zoals boven al is genoemt, even lekker in slaan over de grens qua etenswaren
Alle reacties Link kopieren
Even goed navragen bij het reisbureau. De hytter waar wij in zaten waren zeer compleet, daar zat echt alles in.



Wel meenemen als het even kan: eten en, als je graag een drankje doet, je eigen alcohol! Mijn vriend heeft ooit ongeveer tien euro (omgerekend) betaald voor een biertje in een restaurant. Gelukkig was het wel een lekker biertje. Ook hebben we ooit zes euro betaald voor een prei en zeven voor kipfilet. Diepvriesproducten zijn wel goedkoper, maar hou er rekening mee dat boodschappen ongelofelijk duur zijn. Vis is trouwens wel relatief goedkoop, dus als je dat lekker vindt: leef je uit! Uit eten gaan is iets duurder dan hier met uitzondering van alcoholische dranken, maar wel te doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
@Prikkelbosje: jungleolja is antimuggen-spul?



@Hybelkanin: vind de lokale specialiteiten nog niet zo geweldig klinken. Fijn dat pizza ook populair is :-)



Wat betreft eten meenemen: we gaan met onze eigen auto, dus zal voor vertrek nog even goed inslaan hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Speeseend schreef op 03 juli 2015 @ 09:18:

@Prikkelbosje: jungleolja is antimuggen-spul?



@Hybelkanin: vind de lokale specialiteiten nog niet zo geweldig klinken. Fijn dat pizza ook populair is :-)



Wat betreft eten meenemen: we gaan met onze eigen auto, dus zal voor vertrek nog even goed inslaan hier.



Klopt dat is anti-muggen spul, werkt echt super



Een typisch Noors iets is ook hotdogs op lomper of op lefse, is even wennen maar wel erg lekker Ik zou de Grandiosa diepvries pizza links laten liggen en kiezen voor de Big One, die is wat beter qua smaak (lees smaakt niet naar de doos waar deze uitkomt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven