Lekker luie zomer recepten!

27-06-2015 12:53 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat we natuurlijk liever met een roseetje van de zon genieten



Wat maken jullie als het te warm is om lang in de keuken te staan?
quote:pingie schreef op 29 juni 2015 @ 21:43:

[...]



hoe lang is even in de oven? lijkt me erg lekker.Dat is moeilijk te zeggen. Ligt aan de grootte van de garnalen. Als ze roze kleuren zijn ze goed. Gemiddeld ongeveer 10 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond taboulé met munt, peterselie en citroendressing. Verder tomaat, ui, komkommer, paprika, zwarte olijven en goede schapenfeta - geen flauwe geit



Dit is volgens ons de lekkerste, te krijgen bij de Turkse super:

Lahmacun even opwarmen en daarna vullen met sla, komkommer, ui, paprika, tomaat en zelfgemaakte knoflooksaus. Eventueel nog wat aardappeltjes erbij bakken.



Voor de knoflooksaus:

teentjes knoflook, lepel mayonaise, crème fraîche (of yoghurt) en peterselie naar smaak mengen.



Of een salade van gemengde sla, hamreepjes, komkommer, ui, tomaatjes en honing-mosterd dressing.
Een heel afbak stokbrood vullen met gehakt of kip, wat kaas erover strooien en afbakken in de oven.

Salade erbij : sla/komkommer/tomaatjes en 2 el olie & 1 el azijn.



Gevulde paprika met kip of gehakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekkere recepten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 29 juni 2015 @ 22:42:

[...]



eens als voorgerecht in een restaurant gehad: zo'n camembert uit de oven (maar dan niet ingesneden), bedekt met geroosterde amandelen, en het lag op een plak gegrilde ananas. een rode bessen/frambozen saus er bij. De combinatie van zoet, zout, vet, zuur…. echt om je vingers bij op te eten
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 29 juni 2015 @ 20:48:

Oooh ja! Door de kaasfondue herinner ik me nog een makkelijke:



Camembert in een houten doosje bakken.

Eerst het plastic eraf halen en de kaas terug doen in het doosje. Een kruis in de bovenkant snijden en de flapjes iets open trekken of de bovenkant er helemaal afhalen. Vervolgens kan je kiezen om er wat Provençaalse kruiden of komijn op te strooien, of -mijn favoriet- verse tijm en honing!

+/- 15 minuten op 200°C in de oven.

Lekker dippen met stokbrood of ciabatta. Bij die met honing en tijm vind ik uitlepelen met witlof heerlijk. Maar dingen als wortel, bleekselderij, appel (jawel!) kan je natuurlijk ook dippen. Gewoon wat je lekker vindt. Of je maakt er een salade bij.



Een kaasje is als maaltijd genoeg voor 1-2 personen.die wilde ik eigenlijk citeren :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo



Die klinkt trouwens ook super!



Met al dat lekkers, mag die hittegolf wat mij betreft wel een poosje duren!
Alle reacties Link kopieren
Pastasalade met aardbeien en feta, balsamicodressing en wat basilicum en zwarte peper. Super simpel en snel klaar!

Heerlijk fris, ideaal voor bij rosé. Mijn dochter van vijf is er dol op ( de pastasalade dan hè!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dirkiepirk schreef op 30 juni 2015 @ 17:26:

Pastasalade met aardbeien en feta, balsamicodressing en wat basilicum en zwarte peper. Super simpel en snel klaar!

Heerlijk fris, ideaal voor bij rosé. Mijn dochter van vijf is er dol op ( de pastasalade dan hè!)Geef dat kind ook een ro(se)viceetje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Lekker maar toch wel werk.. Géén zin in.

Vis gehaald en trek er een pot worteltjes bij open.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 30 juni 2015 @ 09:26:

Hier vanavond taboulé met munt, peterselie en citroendressing. Verder tomaat, ui, komkommer, paprika, zwarte olijven en goede schapenfeta - geen flauwe geit



Dit is volgens ons de lekkerste, te krijgen bij de Turkse super:

[afbeelding]Daar moet ik bij mijn volgende tripje naar de Turkse winkel eens naar op zoek!
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor vandaag gisteren al een coleslaw gemaakt en aardappels gebakken en ik had nog een beenham in de diepvries dus vandaag even de aardappels en beenham in de pan gegooid en opgebakken dus was zo klaar.
Alle reacties Link kopieren
Pekingeend dus de oven op 200graden lol
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag een rijstsalade met paprika tomaat, ei, tonijn, kappertjes, augurk, olijven en mozzarella. Electische combi, maar heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even staan koken.

Pasta saus, rode saus met kleine gehaktballetjes en veel ui en paprika en tomaat.

In plaats van pasta heb ik broccoli beetgaar gekookt en daar de saus over gedaan met wat vers geraspte parmezaanse kaas. In verband met de lijn en gezond. Was erg lekker, ga ik vaker doen.

Ik heb nog een portie voor overmorgen en 2 porties saus in de vriezer.



Morgenavond eet ik sla met een ons hollandse garnalen, halve avocado en een hardgekookt eitje.
Lekkere dingen!

Wij aten pangasius. (in de aanbieding bij de AH). Aanbakken in de pan, Dan paprika, boontjes, champignons, bosui en knoflook erbij gooien en ketjap. Het geheel een tijdje laten sudderen. Rijst erbij en smullen maar.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren geïnspireerd door dit topic couscous salade, gerookte vis en stokbrood gegeten.



Couscoussalade:

Couscous wellen in bouillon

lente-ui en heel klein gesneden wortel doorheen.

sriracha-saus, olie, sesam-olie en veel limoensap er doorheen.



Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:mystic24 schreef op 30 juni 2015 @ 09:34:

Een heel afbak stokbrood vullen met gehakt of kip, wat kaas erover strooien en afbakken in de oven.

Salade erbij : sla/komkommer/tomaatjes en 2 el olie & 1 el azijn.



Kun je ook met een doorgesneden Turks brood doen.

Heb je twee mega-broodpizza's waar je punten van kunt snijden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een verrassing uit de vriezer. Het ziet eruit als een romige curry. Er staat op: oosters, mild, snijbonen, paksoi, ui + paprika. Geen idee meer met welke kruiden

Ik gooi er denk ik wat gekookte eieren in en dan witte rijst erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vandaag een huzarensalade waar we twee dagen van kunnen eten. Heb nog vlees, vis en vegadingen in de vriezer dus daarvan bak ik wat. En wat extra broccoli of sla erbij.
Makreeltje van de markt op de bbq met citroen en knoflook in zn buik. Ernaast goene bladsalade met tomaatjes en hazelnootolie/citroensap, brood met kruidenboter van dragon/peterselie/bieslook uit eigen tuin. Of misschien salie/ansjovisboter.. ben er nog niet helemaal uit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een pastasalade gemaakt met penne, sla, kip, cherrytomaatjes, lenteui en een yoghurtdressing. Samen met stokbrood een prima maaltijd. Vandaag aardappelsalade met als toetje verse ananas,aardbeien en druiven
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boeren saté (met plakje spek er omheen) gebakken samen met wat krieltjes. Goeie schep satésaus erbij en klaar.
Shoot first, ask questions later!
Lam koteletjes in de aanbieding, gegrild met salade met tomaat, feta en komkommer. Daarbij een yoghurt sausje gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven