Mode & Beauty alle pijlers

Fuck it....PARFUM!

20-06-2015 16:55 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al een paar keer geschreven: parfumtopics mogen niet meer vanwege één of andere uit de hand gelopen ruzie. Wat ik jammer vind, want ik vind niets zo heerlijk als parfum. Dus hier een 'wat vind je lekker/vies' parfumtopic. Als de Mods hier niet blij mee zijn, dan hoor ik het wel.



Ik trap af: Chanel....! En dan de oude wijven luchtjes no5, Coco en Allure Sensuelle.

Wat ik smerig vind zijn de kaugomballen luchtjes en bijna alles van Cacharel (terwijl met Noa ze juist wel de spijker op de kop hebben geslagen)



Welk luchtje kun jij niet missen in je badkamerkastje?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zware geuren ook nu lekker, maar het ligt aan mijn stemming.



Chergui en Shalimar zijn mijn favoriete geuren.

Fahrenheit voor mannen vind ik vreselijk.

Dior Homme en Gucci pour Homme juist weer erg lekker, maar het ligt eraan wie de geur draagt.

Gucci pour Homme gebruik ik zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook echt van de kruidige en oosterse geuren, houtgeuren ben ik ook dol op!

Ck obsession nr 1

Reminiscence Oud nr 2

Reminiscence nr 3



(Aqua achtige geuren hou ik persoonlijk echt niet van.)



Top 3 van moeilijk tot niet verkrijgbare geuren;

Armani Sensi nr 1

Dolce Gabbana By nr 2

Dior Addicted nr 3
Alle reacties Link kopieren
Dior Addict is toch gewoon te koop?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar Armani Sensi. Ik droeg in mijn twintiger jaren veel Armani luchtjes Armani She geloof ik en Armani White. Zou ik nu niet meer kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel ik zelf dus meer van zware / oosterse / wierookachtige parfums hou trek ik die niet als het zo rond de 30 graden wordt, zoals voorspeld voor de rest van de week. Dan ga ik echt voor licht en fris. Heb dus al een kleine selectie gemaakt voor de komende dagen: twee lindenbloesemparfums(Unter den Linden van Frau Tonis en 1A-33 van Schwarzlose), een aquatische geur (daar hou ik normaal gesproken helemaal niet van maar Zeitgeist van Schwarzlose vind ik wel echt heerlijk) en mijn ultieme hittegolfparfum Escale a Portofino van Dior.
Alle reacties Link kopieren
Dior Addict bedoel ik idd oeps, ik hou erg van de eerste formulering, na de herformulering is hij toch erg veranderd.



De Sensi was een zwoele amandelachtige geur, zacht en fris.

De Armani She is ook lekker 😇 een zachte en gangbare geur voor overdag.



Anna Sui is ook heerlijk kennen jullie die nog? De paarse doos met gothic achtige fles, musky rozengeur heel apart! Droeg deze echt vaak, heb hem nog steeds staan maar hij past niet zo goed meer bij me
Alle reacties Link kopieren
Escale a Portofino heb ik ook. Citroentjesgeur, maar het is jammer dat de geur zo snel weg is. Het is een dure geur, maar ik ruik em na een uur al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 29 juni 2015 @ 21:20:

Escale a Portofino heb ik ook. Citroentjesgeur, maar het is jammer dat de geur zo snel weg is. Het is een dure geur, maar ik ruik em na een uur al niet meer.Het is ook meer een eau de cologne denk ik, hij blijft bij mij wel iets langer hangen, een uur of drie denk ik. Ik blijf gewoon de hele dag door sprayen. Ik gebruik 'm alleen als het echt heet is dus dan doe je toch nog best lang met zo'n fles.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week op kantoor; mannelijke collega komt de afdeling oplopen zegt:"Wat ruikt het hier lekker." Meerdere stemmen tegelijk:"Ja dat is Sensy." Ik wil best lekker ruiken maar ik hul mijn collega's dus echt in een dikke vette walm



Sprayen jullie gedurende dag? Dat ga ik overwegen. Ik spray 1x (na het douchen 's ochtends') en daar laat ik het bij. Aan het eind, midden op de dag is al het vervlogen (behalve als ik net binnen kom wandelen)



Ik had vandaag Coco op. Hij is bij de dry down zo ongelooflijk lekker. Vlak na het sprayen zeker niet; veel te sterk en mijn hoofd tolt er van. Als de parfum gaat liggen dan komt de ware aard naar boven. Bijzonder vind ik dat met parfums.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik met Youth Dew. Het eerste halfuur vind ik het ook geen lekkere geur, maar daarna wel, heel poederig.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet opeens zo lachen, vandaag had ik zo een zin in Moschino Moschino, kruidig en zwaar. En op warme dagen lijkt mijn huid een spons. Ik spuit en na de topnoot....niks tot nauwelijks waarneembaar!

Echter mijn manager is helemaal geen fan van kruidige geuren hahaha ze had me een bui oh my god nou ik heb dus even lekker bijgespoten. Ze kwam me niet meer lastigvallen ik rolde zowat van mijn bureaustoel van het lachen.



In de ochtend ongeveer 20 tot 30 minuten na het douchen op een ingesmeerde huid spray ik vaak op deze wijze: links en rechts in nek, achterkant nek, op mijn borst, linker en rechterpols.

En de fles neem ik vaak met me mee/of in travelspray voor een extra paar spuitjes als ik daar zin in heb.



Vind het heerlijk als ik iemands parfum ruik, natuurlijk is dat voor iedereen persoonlijk maar ik heb er nooit problemen mee als iemand lekker komt parfumwalmen in mijn buurt.
Alle reacties Link kopieren
Als het hoogzomer is gebruik wel wat bloemengeuren. Dan vind ik Shalimar Initial of een ambergeur echt niet lekker. Nu ben ik weer aan de Rose Splendide van Annick Goutal. Ik spray of tip maar 1 x na het douchen 'sochtends. Ik las iets over By van Dolce and Gabbana. Kijk weleens op EBay en zie 'm dan staan maar ik ben toch bang dat ik een verschaalde geur aanschaf. Iemand wel goede ervaringen met het kopen van een geur die al zolang niet meer gemaakt wordt? In Amsterdam ben ik ook bij Marjo geweest zag ik: Mystere de Rochas van Rochas. Maar ik kon 'm niet uitproberen en durfde het niet aan. In mijn hele jonge jaren viel ik al voor diepe, zwoele Amber- en chypregeuren.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden goed naast elkaar kunnen werken meissie
quote:Cateautje schreef op 20 juni 2015 @ 16:58:

Ik had vroeger een parfummetje van de markt en dat heette Esperanza, dat is altijd mijn lievelingsparfum gebleven. Het bestaat al heel lang niet meer, maar ik heb nooit meer een luchtje gevonden dat ik zo lekker vond.Het merk bestaat nog, wellicht andere variaties
Alle reacties Link kopieren
Echt hey Sensy12 wij zouden een mooi parfumstel zijn, lekker walmen 😂



Ik geef toe ik overspray met regelmaat, maar ik geniet zo van een lekkere walm om me heen. Laatst stapte iemand alvast in mijn auto omdat ik nog even iets moest pakken.

Ik stap ik zegt die persoon; Jeetje de auto ruikt echt naar meissie1982 hahaha!



Als hij op Ebay in een dichte en versealde doos word aangeboden is het vaak prima.



Het is en blijft altijs een risico om een geur aan te kopen die al een tijd uit de productie is en niet meer luchtdicht in het doosje in de seal zit. Zodra zuurstof in contact komt met je parfum gaat de "klok tikken" maar door je fles uit direct zonlicht te houden, niet in de badkamer te bewaren (temperatuurs schommelingen zijn killing!) kun je lang genieten je parfum.
Alle reacties Link kopieren
Niet in de badkamer bewaren?
Alle reacties Link kopieren
Parfums zitten vaak in de mooiste flesjes waardoor je snel de neiging hebt om ze voor de sier op de badkamer te zetten. Maar dit is eigenlijk niet verstandig. Een badkamer is alles behalve ideaal om je kostbare parfum te bewaren. Wat is dan wel een geschikt plek voor parfum, zodat hij langer goed blijft?



Warmte, vochtigheid en fel zonlicht zijn de redenen dat je parfum beter niet op de badkamer kunt bewaren. Deze invloeden kunnen er namelijk voor zorgen dat parfum bederft, waardoor hij anders gaat ruiken. (Een veranderde kleur, dikker geworden vloeistof en zure lucht zijn tekenen dat je parfum bedorven is.)



Je kunt parfum dan ook beter op een koele en donkere plek bewaren. De slaapkamer is dus een veel geschiktere plek dan de badkamer. Zorg ook dat de parfum goed afgesloten is. Het is misschien wat minder praktisch, maar je parfum blijft langer goed wanneer je hem telkens terug doet in het kartonnen doosje.



Vond dit bovenstaande op internet.

Ik bewaar mijn collectie in de doosjes indien aanwezig en in de kast waar geen zon op schijnt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al mijn geuren (meer dan 100) in lades in een kast, de meesten met doos.
Even een vraag... hoe kun je in Godsnaam ruzie krijgen over parfum?! Vallen forumsters dan over elkaar heen omdat de meerderheid luchtje A het einde vind en een enkeling luchtje B en dat mag en kan dat niet of zo? Zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat!



Mijn favoriet is Hugo Boss - Femme. Dit is mijn uitvalbasis luchtje. Voor het werk heb ik een goedkope van de Body Shop en die spuit ik dan wel eens een tweede keer op, want die vervaagd. Collega's ruiken wel mijn Femme, maar over deze heb ik ze nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook in een la (zijn er minstens 50) en een hele rij flesjes van Shalimar, zo'n mooi flesje met een glazen stopje (de meeste leeg) op een kastje in de slaapkamer. En een stel miskopen op het toilet. En in de keuken slingeren er ook nog een paar.



Vandaag gekozen voor Lemon Sorbet van Etro. Lijkt op Escale a Portofino. Citroen.
Alle reacties Link kopieren
Kan me er ook niks bij voorstellen ruzie over parfum...

Zou het weleens willen teruglezen 😃



Al mijn flessen zijn mij dierbaar, sommige door een emotioneel verhaal erachter.

Wat de een lekker acht vind de ander smerig, prima toch?

Over smaak valt immers niet te twisten. Het is zo persoonlijk.



Een complimentje krijgen over hoe lekker ik ruik kan ik zeker waarderen. Maar mocht iemand zeggen bah wat stink jij wat is dat?!?

Pfff lekker belangrijk lig er niet wakker van😉

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar het kruidige segment en kan daardoor weleens door een ander als zwaar en heady worden benoemd.
Alle reacties Link kopieren
De ruzie ging niet over parfum, die had te maken met de verstoorde onderlinge verhoudingen. Voor de ramptoeristen: topic heette Welke geur draag jij vandaag?

De hardste woorden zullen wel weggemodereerd zijn.



vandaag gekozen voor premier figuer van artisan parfumeur. Niet de lekkerste vijgengeur die ik ken, het was een proefje.



Ik zoek ook nog iets voor de tropische dagen, zonder citrus of kokosnoot.



Live Free van Benetton komt in de buurt (de groene uit de lijn United Dreams) en voor een tientje heb je al een tasverstuiver ervan.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 30 juni 2015 @ 11:53:

Even een vraag... hoe kun je in Godsnaam ruzie krijgen over parfum?! Vallen forumsters dan over elkaar heen omdat de meerderheid luchtje A het einde vind en een enkeling luchtje B en dat mag en kan dat niet of zo? Zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat!

.Zo is het ongeveer wel begonnen ja.
Ik draag nu al twee jaar Saharienne van YSL, daarvoor Escale a Portofino van Dior. Ik hou van citrusachtige geuren die toch vrouwelijk zijn, if that makes any sense ?

Ik had een mannelijke collega die zich meerdere malen per dag compleet onderspoot met Flowerbomb van V&R, Jezus wat kreeg ik daar hoofdpijn van!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Haakje, ik wil je nogmaals bedanken😘

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven