Ik wil opgenomen worden...

29-06-2015 22:18 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Bij mij is het goed afgelopen. Mijn eerste psycholoog heeft me helpen zoeken naar een tweede, en toen die een heel specifiek aandeel niet haar terrein vond hielp ze opnieuw zoeken. Ik heb vriendschappen en een relatie opgebouwd, en ben opgekrabbeld uit een diep dal. Het heeft even geduurd, maar ben er sterker uitgekomen.
quote:nerdjee schreef op 29 juni 2015 @ 23:42:

[...]





Dank je voor je tip, ik kon het gewoon niet. Zelf bij de psycholoog was ik bang hoe er over me gedacht ging worden..Lastig, maar ik durf je te garanderen dat je psycholoog nits raars over je zal denken hoor. Die zien zoveel, die hebben echt wel begrip voor je situatie. Ik denk als je daar de brief volgende keer geeft dat dat al een hele goede stap zou zijn. Dan weet je psycholoog ook waar nog meer aandacht voor moet komen. Succes!
quote:nerdjee schreef op 30 juni 2015 @ 00:13:

[...]





Ja, en dat vind ik heel fijn bedankt daarvoor!, maar ik wil anderen ook niet lastig vallen met mijn problemen.



Daar is dit forum juist voor.

We vallen elkaar doorlopend lastig met onze problemen.

Alle reacties Link kopieren
quote:Nyx- schreef op 30 juni 2015 @ 00:19:

Bij mij is het goed afgelopen. Mijn eerste psycholoog heeft me helpen zoeken naar een tweede, en toen die een heel specifiek aandeel niet haar terrein vond hielp ze opnieuw zoeken. Ik heb vriendschappen en een relatie opgebouwd, en ben opgekrabbeld uit een diep dal. Het heeft even geduurd, maar ben er sterker uitgekomen.Fijn om te horen, dit geeft mij ook wat meer hoop. Echt een rot nacht gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:rennie_girl schreef op 30 juni 2015 @ 00:26:

[...]





Lastig, maar ik durf je te garanderen dat je psycholoog nits raars over je zal denken hoor. Die zien zoveel, die hebben echt wel begrip voor je situatie. Ik denk als je daar de brief volgende keer geeft dat dat al een hele goede stap zou zijn. Dan weet je psycholoog ook waar nog meer aandacht voor moet komen. Succes!Ik neem vandaag contact met mijn psycholoog, ik hoop dat er wat afspraken zijn uitgevallen, heb iemand nodig om mee te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 30 juni 2015 @ 06:52:

[...]





Daar is dit forum juist voor.

We vallen elkaar doorlopend lastig met onze problemen.

Haha,
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je je kind hetzelfde aan als hetgeen jij je vader kwalijk neemt? Jouw kind zal jou ook kwalijk nemen dat je er niet voor hem/haar was.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 30 juni 2015 @ 09:03:

Waarom doe je je kind hetzelfde aan als hetgeen jij je vader kwalijk neemt? Jouw kind zal jou ook kwalijk nemen dat je er niet voor hem/haar was.Ik heb momenteel de afspraak met mijn ex dat ik hem om de week 2 dagen bij mij mag hebben (in het weekend). We hadden al wel afgesproken dat we nog een keer om de tafel gaan zitten voor een ouderschapsplan. Ze heeft het momenteel druk met school en heeft wat tijd nodig. Ik ben niet trots op wat ik heb gedaan, ik zal er daarom ook alles doen dat ik en de kleine een goede band zullen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kon je vandaag terecht bij je psycholoog?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 30 juni 2015 @ 18:04:

Kon je vandaag terecht bij je psycholoog?Nee helaas niet, ik heb de brief wel naar haar opgestuurd. Als reactie daarop heeft ze mijn huisarts gebeld en die heeft rustgevende pillen voorgeschreven. Ik heb vrijdag afspraak bij de huisarts en volgende week dinsdag bij de psycholoog. Ik heb mijn ex toch maar verwijderd en geblokkeerd, ze laat me op dit moment alleen maar slechter voelen.
Goed dat je stappen hebt genomen en verdere afspraken hebt om verder te komen.

Ik sluit me aan bij leo, hier kan je gerust terecht met problemen. We schrijven hier allemaal vrijwillig en er zijn genoeg andere topics als je dit topic niet wilt lezen.



Ik ben zelf al heel lang in behandeling. Ik ben 5 keer opgenomen geweest, dit waren crisisopnames. Er is mij wel meerdere keren voorgesteld om intern behandeling te volgen maar dat vond ik te heftig. Achteraf gezien was dat misschien wel beter geweest.

Ik moet wel zeggen dat het echt heel heel slecht met mij ging.

Het meest ben ik geholpen door dagbehandeling. Bijna 2 jaar lang 3 dagen per week. Daarna de nazorggroep 1 middag per week. Nu heb ik 1 keer per week een uur een individueel gesprek. De insteek is weer anders de de dagbehandeling. Er liggen nog wat dingen waar ik zeker mee aan de slag moet. Inmiddels begint mijn zorgverzekering wel te sputteren maar voorlopig heb ik nog genoeg uren.



Weet je als je eruit kan komen zonder opname (en overigens is het best moeilijk om opgenomen te worden, mijn ervaring is dat je alleen "kans" maakt als de hulpverleners er zelf over beginnen. 1 maal heeft een therapeute tegen mij gezegd: "Zodra jij aangeeft opgenomen te willen worden regel ik dat dezelfde dag nog". Uiteindelijk was het idd. onvermijdbaar) heeft dat altijd de voorkeur.



Voor nu lijkt mij de start met medicatie en vervolggesprekken een goede stap. Voel je gerust vrij om hier te schrijven, ik zal je iig lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 30 juni 2015 @ 20:06:

Voor nu lijkt mij de start met medicatie en vervolggesprekken een goede stap. Voel je gerust vrij om hier te schrijven, ik zal je iig lezen.



Ik vind het heftig om dit te lezen, mag ik vragen waarom jij hulp nodig hebt?.

Ik denk dat het ook goed is om het van me af te schrijven. Het was echt moeilijk vandaag, ik heb constant mijn vriendin in me hoofd. We hebben 7 jaar met elkaar gehad sinds onze 17e. Het voelt echt alsof ik aan het afkicken ben. Ik weet dat ik haar beter met rust kan laten maarja, ons zoontje was niet zo lekker dit weekend, ik had graag gewild dat ze even vertelde hoe het met hem ging. Dat was teveel gevraagd denk ik. Ik kan niet wachten tot de week voorbij is zodat ik aan de slag kan. Ik heb wel vandaag een paar dingen op een rij gezet. Ik zou graag weer naar de sportschool willen, werken aan mijn gezondheid. Misschien dat ik mezelf gewoon in het diepe ga gooien.



Bedankt voor de steun, ook al ken ik jullie niet, ik krijg een warm gevoel van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Hai Nerdjee, voel je inderdaad niet bezwaard je problemen of overdenkingen hier te schrijven. Waar denk je dat dit forum voor is, alleen voor vrolijke, blije mensen zonder zorgen? Dan zou het snel saai worden 😉.



Goed dat je je psycholoog hebt laten weten hoe het met je is. Zij kan alleen wat doen als je bespreekt wat er in je omgaat. Wat me wel opvalt aan je berichten is dat je je wel erg druk maakt over wat anderen van je vinden. Is dat ook een onderdeel van je behandeling? Leren minder bang te zijn be- of veroordeeld te worden?



Verder is sporten geweldig voor je psychische gezondheid. En voor je lijf natuurlijk. Hoezo voelt dat als in het diepe springen?
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik heb je OP gemist, dus misschien stond daar het antwoord op mijn vragen?
quote:nerdjee schreef op 30 juni 2015 @ 19:57:

[...]





Nee helaas niet, ik heb de brief wel naar haar opgestuurd. Als reactie daarop heeft ze mijn huisarts gebeld en die heeft rustgevende pillen voorgeschreven. Ik heb vrijdag afspraak bij de huisarts en volgende week dinsdag bij de psycholoog. Ik heb mijn ex toch maar verwijderd en geblokkeerd, ze laat me op dit moment alleen maar slechter voelen.Wat goed! Hopelijk komen de huisarts en psycholoog met een goed plan om alles aan te pakken! Fijn dat er gelijk gereageerd is!
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 30 juni 2015 @ 21:47:

Verder is sporten geweldig voor je psychische gezondheid. En voor je lijf natuurlijk. Hoezo voelt dat als in het diepe springen?Ik voel me niet op mijn gemak bij mensen die ik niet ken of bij grote groepen mensen. Als ik naar de sportschool wilde dan was dat een hele opgave. Dan moest ik me gewoon in het diepe gooien en kijken hoe het zou lopen. Ik heb gisteren thuis geprobeerd te touwtje springen. Alleen gingen er op dat moment heel veel dingen door me heen, had een focus van 0,0 .
Alle reacties Link kopieren
quote:rennie_girl schreef op 30 juni 2015 @ 21:59:

[...]

Wat goed! Hopelijk komen de huisarts en psycholoog met een goed plan om alles aan te pakken! Fijn dat er gelijk gereageerd is!Ja ik ben er ook heel blij om, nu mezelf zien te herpakken, de stress wordt er niet minder op...
Alle reacties Link kopieren
Het is nu een paar weken dat het uit is met mijn vriendin en ik vroeg me af wanneer we rond de tafel konden om het een en ander te bespreken over hoe het gaat met de kleine. Ik denk dat het slim is dat we beide weten waar we aan toe zijn. Ik vroeg aan haar kunnen we een datum prikken wanneer we in gesprek kunnen? Het is nu al een aantal weken dat we uitelkaar zijn en ik vind duidelijkheid toch wel goed voor beide kanten. Nu krijg ik dit van haar terug:



jij weet hoe moeilijk ik het heb met leren, ik maak wel tijd na mijn toetsen, dit maakt het alleen maar moeilijk voor mij. Dan zit ik er weer dagen aan te denken waardoor ik me niet kan concentreren en ik moet het halen vooral voor de kleine. Dus geef mij gewoon de tijd.



Zal ik haar de tijd geven? of moet ik zeggen dat het gewoon moet zodat we beide weten waar we aan toe zijn... Het voelt nu alsof ze dit express doet ofzo, hem gebruiken zodat zij even van haar problemen af is.
Hoelang duurt het nog met die toetsen?

Wellicht dat ze als dat achter de rug is van die stress af is en wél normaal met je in gesprek kan gaan over jullie kind..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 01 juli 2015 @ 15:53:

Hoelang duurt het nog met die toetsen?

Wellicht dat ze als dat achter de rug is van die stress af is en wél normaal met je in gesprek kan gaan over jullie kind..Nog 2 weken...
quote:nerdjee schreef op 01 juli 2015 @ 15:56:

[...]





Nog 2 weken...Oké nou dan zou ik die 2 weken even afwachten en dan toch echt wel aandringen op een gesprek over hoe jullie het goed kunnen regelen voor jullie zoontje..
quote:nerdjee schreef op 30 juni 2015 @ 21:06:

[...]





Ik vind het heftig om dit te lezen, mag ik vragen waarom jij hulp nodig hebt?.



Bedankt voor de steun, ook al ken ik jullie niet, ik krijg een warm gevoel van jullie!



Ik heb diverse problemen/diagnoses. Ik heb regelmatig depressieve klachten, heb PTSS en een vermijdende persoonlijkheidsstoornis. Mijn zelfbeeld is erg laag waardoor ik het extreem moeilijk vind om grenzen aan te voelen en al helemaal om aan te geven. Ik ben in mijn jeugd psychisch mishandeld en verwaarloosd, ik werd wees toen ik 20 was en weduwe toen ik 27 was. Al met al flink wat probleemgebieden.



Ik zou overigens naar je ex aangeven dat je dat respecteert maar dat je wel vast een datum en tijd en plek wilt afspreken als haar tentamens achter de rug heeft. Dan heb je toch een beetje duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 01 juli 2015 @ 19:52:

[...]





Ik heb diverse problemen/diagnoses. Ik heb regelmatig depressieve klachten, heb PTSS en een vermijdende persoonlijkheidsstoornis. Mijn zelfbeeld is erg laag waardoor ik het extreem moeilijk vind om grenzen aan te voelen en al helemaal om aan te geven. Ik ben in mijn jeugd psychisch mishandeld en verwaarloosd, ik werd wees toen ik 20 was en weduwe toen ik 27 was. Al met al flink wat probleemgebieden.



Ik zou overigens naar je ex aangeven dat je dat respecteert maar dat je wel vast een datum en tijd en plek wilt afspreken als haar tentamens achter de rug heeft. Dan heb je toch een beetje duidelijkheid.Ik hoop dat het goed met je komt :( . Ja klopt, ondanks dat ik probeer afleiding te zoeken, lukt het niet. Ik kan ook niet slapen. Ik weet het niet meer hoor. Het liefst zou ik er even tussenuit gaan ofzo, maarja dat is geen oplossing. Ik verlang naar het gesprek met mijn psycholoog...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Nerdje
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om op iemands huis te passen terwijl ze op vakantie zijn? Volgens mij kan dat ook bij vreemden, al vragen sommige een vergoeding. Er zijn wel hele goedkope last minute vakantiehuisjes te huur. Ik zag er een voor 190 euro voor een hele week.



Je kunt ook naar een recreatiegebied fietsen en daar dagkamperen. Dat kan bij sommige. Dat kost niet zoveel meestal. Er zijn altijd rustige plekken te vinden, waar je alleen bent.



Of je maakt een vakantie in je eigen huis. De badkamer maak je een spa van bv. Elke dag bedenk je een activiteit, naar het zwembad, wandelen, fietsen. Wat je op vakantie ook zou doen.



Ik noem maar wat ideeen, geen idee of het wat is. Sterkte iig, probeer iig te ontspannen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven