Nog iemand wakker? Ben bezorgd!!!!!

30-06-2015 00:56 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een half uur geleden seks gehad en ik ben 7 weken zwanger. Nu heb ik een orgasme gehad en 10 minuten later kwam er vrij veel bloed!!1 Ik ben bezorgd!!! ik lees op internet dat een orgasme zeker geen kwaad kan, maar heel kort na mijn orgasme kwam er best veel helderrood bloed!!! Ik ben beszorgd! Weet iemand of dit mis is....?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een bijdrage waar je niks mee kan, maar ik merk dat veel vrouwen vanaf het prille begin van hun zwangerschap al helemaal hyper zijn. Ze testen al een paar dagen nadat ze ongesteld hadden moeten worden, stuiteren dan van blijdschap en de stress bij elk dingetje dat anders is, begint.



De kans dat het misgaat de eerste 12 weken is 10%. Eén op de tien! Daarom testte ik pas rond een week of tien, elf en maakte dan een afspraak met de verloskundige. Eerder kan ze toch niks met je. En ik wilde niet blij worden van iets dat nog helemaal niet zeker is.



Bij mij is het een keer na een week of zes en een keer na ruim acht weken misgegaan. Op die momenten constateerde ik pas echt dat ik inderdaad zwanger was geweest. Van een kindje dat niet goed was. Jammer. Maar ook gelukkig dat moeder natuur er een eind aan gemaakt had. Die van zes weken leek op een flinke ongesteldheid, maar die van acht weken heb ik wel even goed bekeken. En daarna doorgespoeld. Balen, maar ik was vooral blij dat ik dit gehandicapte vruchtje niet zou voldragen. Zo liggen de kansen nou eenmaal. Op naar de volgende!



Inmiddels heb ik vier prachtkinderen.
quote:yette schreef op 30 juni 2015 @ 09:59:

Misschien een bijdrage waar je niks mee kan, maar ik merk dat veel vrouwen vanaf het prille begin van hun zwangerschap al helemaal hyper zijn. Ze testen al een paar dagen nadat ze ongesteld hadden moeten worden, stuiteren dan van blijdschap en de stress bij elk dingetje dat anders is, begint.



De kans dat het misgaat de eerste 12 weken is 10%. Eén op de tien! Daarom testte ik pas rond een week of tien, elf en maakte dan een afspraak met de verloskundige. Eerder kan ze toch niks met je. En ik wilde niet blij worden van iets dat nog helemaal niet zeker is.



Bij mij is het een keer na een week of zes en een keer na ruim acht weken misgegaan. Op die momenten constateerde ik pas echt dat ik inderdaad zwanger was geweest. Van een kindje dat niet goed was. Jammer. Maar ook gelukkig dat moeder natuur er een eind aan gemaakt had. Die van zes weken leek op een flinke ongesteldheid, maar die van acht weken heb ik wel even goed bekeken. En daarna doorgespoeld. Balen, maar ik was vooral blij dat ik dit gehandicapte vruchtje niet zou voldragen. Zo liggen de kansen nou eenmaal. Op naar de volgende!



Inmiddels heb ik vier prachtkinderen.Ik had de eerste afspraak met de verloskundige al met 8 weken en verder vind ik het juist wel handig om te weten of ik al dan niet zwanger ben. Niet omdat ik hyper ben of wil zijn, maar omdat er toch wel een paar zaken zijn waar je rekening mee moet houden. Eten, drinken, maar oom het inplannen van een echo en afspraak met de verloskundige bijvoorbeeld (moet hier allemaal weken van tevoren). Verder was mijn dochter al ingeschreven voor het kdv toen ik 13 weken zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Nog even, gefeliciteerd met je zwangerschap
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 30 juni 2015 @ 12:44:

[...]



Ik had de eerste afspraak met de verloskundige al met 8 weken en verder vind ik het juist wel handig om te weten of ik al dan niet zwanger ben. Niet omdat ik hyper ben of wil zijn, maar omdat er toch wel een paar zaken zijn waar je rekening mee moet houden. Eten, drinken, maar oom het inplannen van een echo en afspraak met de verloskundige bijvoorbeeld (moet hier allemaal weken van tevoren). Verder was mijn dochter al ingeschreven voor het kdv toen ik 13 weken zwanger was.Het verschil is dus dat ik mijn eerste echo 2-3 weken later kreeg dan jij en ook zonder de voorlichting van mijn verloskundige al gezond leefde.
quote:yette schreef op 30 juni 2015 @ 13:14:

[...]



Het verschil is dus dat ik mijn eerste echo 2-3 weken later kreeg dan jij en ook zonder de voorlichting van mijn verloskundige al gezond leefde.Ik begrijp niet zo wat het toevoegt om zo laat te testen. Als ik twee weken overtijd ben weet ik echt wel hoe laat het is. Of ik nu test of niet, en dan is een miskraam toch niet minder verdrietig?
Beetje vreemde opmerking ook over dat gezond leven. Er zijn dingen die niet direct ongezond zijn maar die je beter niet doet/eet als je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 30 juni 2015 @ 13:18:

[...]



Ik begrijp niet zo wat het toevoegt om zo laat te testen. Als ik twee weken overtijd ben weet ik echt wel hoe laat het is. Of ik nu test of niet, en dan is een miskraam toch niet minder verdrietig?

Misschien wist jij het na twee weken al. Ik was er nooit helemaal zeker van tot de test. Als je zeker bent, hoef je niet te testen, toch?



Wat ik probeerde aan te kaarten, is dat de 'Hieperdepiep zwanger state of mind' bij velen toeslaat zodra ze twee streepjes zien. Ook hier op het forum lees je dat deze blijdschap al heel vaak ontzettend snel met de buitenwereld wordt gedeeld. Eerder schreef ik dat het in de eerste 3 maanden in 10% van de gevallen misgaat, maar volgens sommigen eindigt zelfs 20% voor die tijd in een miskraam. Dat is 1 op de 5. Alle reden om een flinke slag om de arm houden om jezelf een hoop verdriet kan besparen. Ik denk gewoon liever: 'Waarschijnlijk krijg ik een kind, hopen dat het goed gaat', dan dat ik juich voor ik gewonnen heb. Toen het bij mij misging, was ik blij dat ik daar rekening mee had gehouden en dat ik het verdrietige nieuws niet met iedereen hoefde te delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 30 juni 2015 @ 13:20:

Beetje vreemde opmerking ook over dat gezond leven. Er zijn dingen die niet direct ongezond zijn maar die je beter niet doet/eet als je zwanger bent.Laten we het er dan op houden dat ik niks hoefde te veranderen aan hoe ik leefde en at
Hier in Zweden zie je de verloskundige pas voor de eerste keer als je 8-9 weken bent en krijg je de eerste (en enige) echo op 18 weken. Als er iets misgaat in het eerste trimester kan je er toch niets aan veranderen en de overheid bespaart vast een hoop geld door geen vroege echo´s te doen die eigenlijk toch medisch gezien geen verschil maken.



Maar ik snap eerlijk gezegd het nut niet om pas 2 weken later te testen. Als je een regelmatige cyclus hebt, weet je toch wel hoe laat het is als je eens een paar dagen overtijd bent? En of je het nieuws nu vertelt aan de hele wereld, of het voor jezelf houdt, dat maakt het toch niet minder verdrietig?



Back on topic, TO, hoe gaat het nu met je? Ben je vandaag nog bloed verloren? Ik denk ook dat het gewoon een bloedvaatje is. In elk geval veroorzaakt seks of een orgasme geen miskraam, en als het toch zou misgaan kan je er helaas niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Er is geen spoedeisende medische situatie. Dat ze iemand wel laten komen met angst voor een dreigende miskraam vind ik ook wel bijzonder, wat wil men daaraan doen dan?[/quote]





Je wilt niet weten wat er allemaal op de spoeddienst voorbij komt, dat niet medisch urgent is.

Of mensen maken er een ander (dramatischer) verhaal van om een afspraak te krijgen. Of mensen maken zich zodanig ongerust dat een bezoekje goedkoper en sneller is, dan minutenlang een gesprek aan gaan met iemand die steevast een arts wil spreken. Dan kan je l*llen als brugman, maar dat horen zij echt niet.

Helaas werkt dat nu eenmaal zo in NL, wat de zorg ook lekker duur maakt :(





OT; Hoe gaat het nu met je TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik leefde alcoholarm vóór de zwangerschap, in die zin dat ik niet meer dronk als we seks hadden gehad. Toen het raak was, hebben we drie maanden gewacht en zijn we daarna pas naar de huisarts gegaan. Op de termijnecho zagen we dus een prachtig, compleet kindje, i.p.v. een koffieboon.



TO, voel je je weer wat rustiger ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er niks mis is............
Alle reacties Link kopieren
quote:fruithagelll schreef op 30 juni 2015 @ 17:51:

Eens. Er is geen spoedeisende medische situatie. Dat ze iemand wel laten komen met angst voor een dreigende miskraam vind ik ook wel bijzonder, wat wil men daaraan doen dan?[/quote]





Je wilt niet weten wat er allemaal op de spoeddienst voorbij komt, dat niet medisch urgent is.

Of mensen maken er een ander (dramatischer) verhaal van om een afspraak te krijgen. Of mensen maken zich zodanig ongerust dat een bezoekje goedkoper en sneller is, dan minutenlang een gesprek aan gaan met iemand die steevast een arts wil spreken. Dan kan je l*llen als brugman, maar dat horen zij echt niet.

Helaas werkt dat nu eenmaal zo in NL, wat de zorg ook lekker duur maakt :(





OT; Hoe gaat het nu met je TO?Daar hebben zorgverleners natuurlijk ook een rol in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 30 juni 2015 @ 20:44:

[...]





Daar hebben zorgverleners natuurlijk ook een rol in.Tuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven