Mag jouw kind om plaatjes (etc.) vragen bij de supermarkt?

27-06-2015 22:56 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als de supermarkt een actie heeft met bijvoorbeeld dierenplaatjes of voetbalplaatjes of iets anders, mag jouw kind dan buiten de supermarkt gaan staan en aan onbekende mensen vragen of die plaatjes voor ze over hebben? En mag dat dan onbeperkt, of alleen binnen kaders (bv. alleen als je zelf in de winkel bent, tot je klaar bent)?



En qua 'TO trapt af': Ik zou wel aftrappen, maar ik heb zelf geen kinderen.

Mag jouw kind om plaatjes vragen?

Totaal aantal stemmen: 193

Ja, onbeperkt, ik zie er geen kwaad in (8%)
Ja, maar binnen kaders (18%)
Nee (74%)
quote:toda schreef op 29 juni 2015 @ 00:38:

Vriendin van mij uit een ander deel van het land keek ook even op toen we hier bij de AH samen boodschappen gingen halen en ze de dranghekken zag staan. Ze dacht even dat er een hoogwaardigheidsbekleder in de winkel was en dit een veiligheidsmaatregel was. Totdat ze de joelende en schreeuwende kinderen zag die ondanks de dranghekken nog een oudere vrouw met klem probeerde te lopen en vroegen of ze haar kassabon mochten zien. Bij de AH van mijn vriendin spelen dit soort taferelen kennelijk niet, ik woon zelf in het oosten van het land. Ik doe zelf zelden boodschappen bij de AH, maar als ik zo'n actiedingetje krijg, vraag ik meestal aan een ouder met kind in boodschappenwagentje of zijn of haar kind van die dingen spaart. De schreeuwers krijgen niets. Mijn kinderen mochten nooit op die manier voor de supermarkt staan. Ze spaarden wel van alles en nog wat, maar kregen dan van kennissen, familie van die dingen.



Ik woon ook in het oosten, nou ja, meer midden, en zo gaat het hier ook. Klemrijden als je naar buiten stapt, schreeuwen en schelden.



Het gaat mij niet om het vragen, vragen mag altijd, en als ze netjes zijn krijgen ze mijn stickers (die ik bijna nooit krijg, want niet genoeg geld uitgegeven). Maar als een kind mij kutwijf noemt omdat ik zeg dat ik die plaatjes niet heb, of vraagt of hij in mijn tas mag kijken, dan erger ik me inderdaad ontzettend.



Die kleintjes met grote ogen zijn ontzettend schattig, maar kunnen niets want die schreeuwers staan in de weg. Mijn stickers geef ik weg bij de kassa, aan de kinderen die naast een karretje staan.



Ik begrijp niet dat sommige mensen niet begrijpen dat dat brutale gedrag niet oké is en dat winkelende mensen dat vervelend vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 juni 2015 @ 21:05:

[...]





Dat is iets wat ik wel in mijn overweging mee zou nemen als Mason erom zou vragen of ie bij dat spandoek mag gaan staan. Hier staan de kinderen aan de kant van de parkeerplaats en eerlijk gezegd geeft me dat een beetje een creepy gevoel. Kinderen hebben geen flauw benul van hoe kwetsbaar ze eigenlijk zijn. Maar ik kom zelden meer bij de AH en dus speelt het hier thuis ook niet.



Maar ik kan niet zeggen dat ik last heb van kinderen die achter dat spandoek staan, die enkele keer dat ik er kom. Het maakt me vrij weinig uit. Dus an sich zou die van mij het wel mogen, maar ik zal dan wel in de buurt blijven.Bedankt voor je antwoord. Ben er oprecht benieuwd naar. Ik kan me zo voorstellen dat je je kind wel kan leren om beleefd te zijn en daar dan op te vertrouwen. Maar je kunt er niet op vertrouwen dat vreemden niet zo gehaaid zijn om je kind mee te lokken. Dat is een behoorlijk risico. Mij lijkt het om die reden eng.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
quote:kookwekkertje01 schreef op 29 juni 2015 @ 01:28:

[...]





Bedankt voor je antwoord. Ben er oprecht benieuwd naar. Ik kan me zo voorstellen dat je je kind wel kan leren om beleefd te zijn en daar dan op te vertrouwen. Maar je kunt er niet op vertrouwen dat vreemden niet zo gehaaid zijn om je kind mee te lokken. Dat is een behoorlijk risico. Mij lijkt het om die reden eng.





Het punt is, je kan je kind niet in een glazen kooitje zetten.

Gevaar is overal wat dat betreft.

Toch gaat je kind op een geven moment alleen buiten spelen, alleen naar school etc.

Kortom, met constant die gedachte kan je je kind eigenlijk nooit loslaten.



En dat is natuurlijk ook niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Ik stuur die van mij gewoon in een enorme hamsterbal naar buiten. Verpakt in bubbeltjesplastic. Met een bedelverbod.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Kunai schreef op 29 juni 2015 @ 01:05:

[...]





Ik woon ook in het oosten, nou ja, meer midden, en zo gaat het hier ook. Klemrijden als je naar buiten stapt, schreeuwen en schelden.



Het gaat mij niet om het vragen, vragen mag altijd, en als ze netjes zijn krijgen ze mijn stickers (die ik bijna nooit krijg, want niet genoeg geld uitgegeven). Maar als een kind mij kutwijf noemt omdat ik zeg dat ik die plaatjes niet heb, of vraagt of hij in mijn tas mag kijken, dan erger ik me inderdaad ontzettend.



Die kleintjes met grote ogen zijn ontzettend schattig, maar kunnen niets want die schreeuwers staan in de weg. Mijn stickers geef ik weg bij de kassa, aan de kinderen die naast een karretje staan.



Ik begrijp niet dat sommige mensen niet begrijpen dat dat brutale gedrag niet oké is en dat winkelende mensen dat vervelend vinden.Huh Kutwijf roepen gaat wel heel ver! Dat maken we hier echt nooit mee, dan zat er wel een heel naar jong tussen, dan had ik wel even gevraagd of ie verwijderd kon worden daar, sommige dingen gaan echt te ver.
quote:hollebollegijs schreef op 28 juni 2015 @ 23:22:

[...]

Precies en dan zijn er hier huilebalken, vermoedelijk kinderloos, die vinden dat bedelen en maken er een heel drama van.



Dus je mag dit alleen ongewenst gedrag vinden als je zelf kinderen hebt? Want een, eh.. "aparte" redenatie.



Maar goed, ik vind het wel prima dat deze generatie in een vroeg stadium leert bedelen. Dat gaan ze waarschijnlijk nog wel nodig hebben.
Ungh dubbel.
Dus ik moet me maar door brutale kinderen voor trut uit laten schelden omdat ik die kloteplaatjes niet afgeef? Sedert wanneer is dat geen hinderlijk hondsbrutaal gedrag dan?
Ik denk dat je dit soort reacties wel kon verwachten op de kinderpijler grumpycat.

O wee als je wat over de bloedjes zegt.



Een keer een kind die netjes wat vraagt, geen probleem. Maar dag in dag uit kinderen die inderdaad niet eens in staat zijn het op normale toon te vragen vind ik ook heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kunai schreef op 29 juni 2015 @ 01:05:

[...]





Ik begrijp niet dat sommige mensen niet begrijpen dat dat brutale gedrag niet oké is en dat winkelende mensen dat vervelend vinden.



Iedereen vind "kutwijf" zeggen brutaal al vermoed ik dat dit soort verhalen uit de duim zijn gezogen of een incident zijn.

Gewoon vragen is niet brutaal, schelden wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In de supermarkt zijn het kinderen die vragen om plaatjes. Dan loop je naar buiten en staat er een dakloze junk die om geld vraagt. Ik geef alleen de junk wat. Die geloof ik wel als hij zegt dat hij er de nachtopvang van wil gaan betalen. Maar die kinderen... ik weet het niet, die gaan het volgens mij gewoon ruilen voor snoep.
Alle reacties Link kopieren
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juni 2015 @ 19:02:

[...]





Iedereen vind "kutwijf" zeggen brutaal al vermoed ik dat dit soort verhalen uit de duim zijn gezogen of een incident zijn.

Gewoon vragen is niet brutaal, schelden wel.



Ja hoor ik waag me met gevaar voor eigen leven op de kinderpijler en verzin dat die koters bij de Appie schelden?! Whahaha!

Er wonen aaardig wat brutale nesten hier! Dus ik geloof degene die voor kutwijf werd uitgescholden hier gelijk.



Laatst kwam ik naar buiten bij de AH en zie ik hoe een of ander snotblaag een fiets van een volwassene op de grond gooit. Een ander meisje vraagt waarom ze dat doet. "Omdat mijn moeder een zeikhoer is" zegt het kind, nog geen 10 jaar oud. Op dat moment zie ik mij genoodzaakt om haar toch even te sommeren die fiets weer overend te zetten want zo praat je niet over je moeder. Komt net die moeder naar buiten en die begint me toch op mij te tieren waar ik het lef vandaan haal om haar bloedje ergens op aan te spreken! Whahaha kind had dus gewoon gelijk. Zeikhoer eerste klasse.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen mogen niet schooien, dus ook niet om AH-plaatjes.
quote:nessemeisje schreef op 30 juni 2015 @ 13:14:

Mijn kinderen mogen niet schooien, dus ook niet om AH-plaatjes.In jouw stad is vragen om minions toch ook geen ding? En Sint Maarten is er ook al niet... Het rapport is eigenlijk nog de enige optie
Alle reacties Link kopieren
Nou Sint Maarten is in opkomst, oh-gruwel.

Ik mag trouwens hopen dat mijn kinderen niet met hun rapport bij een wildvreemde komen
Ow ja Sint Maarten hahaha mijn inmiddels man had een bak snoep klaar gezet en zei me als er kinderen aan de deur kwamen dat ik ze dan wat kon geven. Maar waar ik vandaan kom doen we helemaal geen Sinte Maarten dus ik dacht oh ze bellen aan, ik geef ze een snoepie en dat is dan dat. Niemand had me mentaal voorbereid op de niet om aan te horen liedjes. Dit jaar mag hij lekker de deur open maken
Ze mogen hier wel langs hoor, ik hou wel van wat ondernemingslust bij kinderen
Mijn kind mag het.

Hij moet wel achter een dranghek, er netjes om vragen en dankjewel zeggen als ie iets krijgt. En alleen als ik hem in de gaten kan houden en gedurende de tijd die ik nodig heb om in een aangrenzende winkel mijn boodschappen te doen.

Ik vond het heel wat dat mijn verlegen kind dit durfde



Overigens gaat het er bij ons in het dorp heel beschaafd aan toe als ik het zo lees: er wordt niet geschreeuwd, er wordt niemand klem gereden of uitgescholden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe jullie hier over denken. Mijn appie staat midden in drukke wijk. Het is een niet erg goede wijk maar het winkelcentrum is groot met meerdere supermarkten bij elkaar dus ook uit dorpen verderop rijden mensen hier naar toe voor hun boodschappen. Hier in de stad zijn er meerdere supermarkten maar de dorpen in de omgeving hebben vaak geen supermarkt of anders een andere supermarkt dan de AH. Nu gebeurt het hier regelmatig dat ouders hun kinderen naar het winkelcentrum brengen om een middagje voor de AH te gaan staan. De AH wil dit liever niet en heeft ook bordjes opgehangen dat er niet om plaatjes mag worden gevraagd. De kinderen worden dus ook regelmatig weggestuurd, zeker als erg geschreeuwd wordt of als er mensen komen klagen.

Nu zijn de ouders boos want hun kind zou daar twee uur staan en is weggestuurd. Kinderen geen telefoon (bij) dus hebben geen andere optie dan maar een beetje rond te zwerven. De appie is toch geen oppas? Die ouders zijn toch er zelf verantwoordelijk voor dat die kinderen veilig zijn?
Wat een surrealistische constructie. Laten ouders hun kind echt uren bij een supermarkt achter zonder communicatiemedium? In Brabant, te zien aan je woordkeus? Hoe weird...
Helemaal met de appie eens en WTF denken die ouders in vredesnaam door hun kind daar maar even te droppen.

Echt..... en o ja die ouders hadden toch ook kunnen zien dat er bordjes hingen?
En typisch de huidige opvoeding (mijn kind is een halfgodje) dat de ouders nu boos zijn op de Appie in plaats van op zichzelf.
quote:GrumpyCat2 schreef op 30 juni 2015 @ 14:02:

En typisch de huidige opvoeding (mijn kind is een halfgodje) dat de ouders nu boos zijn op de Appie in plaats van op zichzelf.Ik denk dat ouders die hun kind als halfgodje zien het niet uren alleen achterlaten bij een supermarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven