Zwanger worden met een lange cyclus, wie sluit zich aan?

01-06-2015 15:01 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor vrouwen die proberen zwanger te worden, maar een lange cyclus hebben. Het is soms erg lang wachten op je eisprong en je hebt meteen ook minder kansen per jaar dan iemand met een normale cyclus(28 dagen). Je kan hier je hart luchten, samen wachten op een eisprong of NOD en alles met elkaar delen. Dat het maar een vruchtbaar topic mag worden!



Het topic is nog lang niet vol, dus vers bloed is altijd welkom! Het maakt niet uit of je net begonnen bent, of al lang bezig, we hebben ze in alle soorten en maten



Regels:

- Het maakt niet uit waardoor je cyclus langer is en of je onder behandeling bent of niet.

- Jouw gegevens kunnen in de tabel geplaatst worden als je al een tijdje mee schrijft.

- Als je zelf de tabel niet kan aanpassen geef de wijzigingen dan dik gedrukt in je bericht weer, dan zorgen wij dat het aangepast word.



NOD= Niet Ongesteld Dag.

DPO= Days Past Ovulation.

LF= Luteale Fase, de fase tussen eisprong en menstruatie.





NaamLeeftijdRonde?Wanneer begonnen?Nod/UdBijzonderhedenInspiratielooos275Maart 201511 SeptKorte LF(8-9dgn)Madelief99346November 2014?Zwanger Mv42814Maart 201419 juni3e kindjeLavendel269Juli 2014na 20 augustusWaarschijnlijk PCO, intake gyn gehadKorfje13274 (1e met clomid)Maart 201525 septemberPCOS, Clomid & controles gyn
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik @lavendel! Hoeveel cyclussen heb je nu achter de rug en wisselen ze erg? Ik blijf gewoon voor je duimen tot zondag hoor !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@madelief99, ik zit nu in mijn 10e cyclus sinds het stoppen met AC (nuvaring). We zitten nu in de 8e ronde wat betreft zwanger raken. Mijn eerste cyclussen waren kort: 24-24-27. Daarna 1 lange: 86. Daarna: 37-38-36-41-37.



Laatste tijd redelijke regelmaat erin dus. Maar in het begin heb ik wel een raar verloop gehad.
Alle reacties Link kopieren
@lavendel, dan hoop ik dat het nu een goed teken is dat je cyclus weer 'langer' is !!
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik houd jullie zeker op de hoogte als ik leuk nieuws te melden heb! Gister weer een positieve ovulatie test gehad op precies de zelfde dag als vorige maand, ik denk dat ik toch een korte en regelmatige cyclus heb dus dat is fijn! Ik voel me zo ontzettend relaxd eronder deze ronde, hopelijk weet ik dat vast te houden als we nog even bezig zijn! Ik ben er denk ik toch gevoelig voor aangezien het stoppen met schrijven hier me rust geeft, ik zoek ook bewust helemaal niks meer op op google over alles wat met zwanger worden, zwanger zijn of baby's te maken heeft! Mijn vriend en ik zeiden gister tegen elkaar dat we beide een goed gevoel hebben bij deze ronde haha, de positiviteit houden we erin



@ Lotus, ik wilde toch heel even kort reageren, ik heb niet alles gelezen wat je geschreven hebt sorry! Maar als ik in jou schoenen zou staan denk ik haast dat ik me net zo zou voelen!! En ik zou dan hulp gaan zoeken, ik heb in het verleden hulp gehad van een psycholoog vanwege een burnout en ik vond het zo verhelderend en rustgevend. Ik weet heel zeker dat het je zo veel meer rust zal gaan geven. Suc6 ermee meid!



Suc6 allemaal! Ik kom over een tijdje wel weer een keer buurten maar blijf jullie wel volgen!
Alle reacties Link kopieren
Ha inspiratieloos, wat goed om even van je te horen, en nog veel beter dat je je er nu zo veel rustiger onder voelt! Op die manier is zwanger worden zó veel leuker en relaxter! Houden zo en ik hoop dat je cyclussen mooi regelmatig en kort blijven en dat jullie gauw die positieve test in handen hebben !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos, wat fijn dat je even wat van je laat weten! Super dat je een positieve ovulatietest had op dezelfde dag als in je vorige cyclus. Op dat hoeveel is dat? Heerlijk dat je er nu wat relaxter in staat. Dat is echt heel fijn. Houden zo
Alle reacties Link kopieren
@lavendel, jij ging vandaag toch testen??? Spannend - ik duim nog steeds !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@madelief99, Ja gisteren weer getest, maar helaas weer negatief. Was zo verdrietig dat ik niet meer op het forum gekeken heb. Ik heb vanochtend meteen een afspraak bij de huisarts gemaakt en we kunnen vanmiddag al terecht. We gaan nu dus bezig met vervolgstappen.
Oh Lavendel, wat enorm balen! Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Wel fijn dat je vanmiddag naar de huisarts kan. Het is een schrale troost misschien, maar beter dan een week moeten wachten. Laat je ons weten wat de huisarts zegt en wat nu de verdere stappen zullen zijn? Misschien ga ik over een week hetzelfde traject in, dus dan kunnen we elkaar in ieder geval steunen



Inspiratieloos, fijn om weer even van je te horen. Je 'klinkt' positief, dus dat bewijst dat je een juiste keuze hebt gemaakt. En wat lijkt het me heerlijk dat je cyclus stabiliseert! Geniet lekker van het 'baby's maken' en mocht je toch weer behoefte hebben om mee te schrijven ben je van harte welkom! Oh en laat ons inderdaad weten als je zwanger bent, dat vind ik zeker leuk om te goed



Lotusbloem, ik maak me een beetje zorgen om je. Misschien is het goed om het nu voor die paar weken tot de gyn even proberen los te laten? Niet temperaturen, geen ovulatietesten, alleen seks omdat je er vreselijk veel zin in hebt, even niet op het forum schrijven en veel leuke dingen doen! Ik weet niks over het traject op het ziekenhuis en bovendien verschilt het per ziekenhuis en per ' geval'. Als je bij de gyn bent geweest, hoor ik (en ik denk de rest ook), natuurlijk graag je verhaal.



Ik maak me niet druk hoor, Madelief. Weet ook wel dat 'Trijn' misschien ook lang bezig is geweest en ik kan niet oordelen over wie het meer wil (en dat maakt eigenlijk ook niet uit). Vond het gewoon even stom, maar uiteindelijk gun ik het iedereen Bij mijn zwangere vriendinnen (echt ze schieten momenteel als paddenstoelen uit de grond) heb ik dat nooit, maar die zijn natuurlijk allemaal heel erg leuk haha. Leuk trouwens dat je in een 'uitgerekend in'-topic meeschrijft en ik kan me voorstellen dat het allemaal nog een beetje onwerkelijk en onzeker voelt. Voor je het weet zie je de kleine uk tijdens de echo en ik denk dat het dan wel echter wordt. Die roze wolk heeft niet iedereen trouwens hoor, dus ik zou me er niet al te druk om maken. Net als dat je leven niet om zwanger worden meot draaien, lijkt het me ook niet gezond als het om zwanger zijn draait. Hebben jullie het eigenlijk al mensen verteld of heeft de B&B-drukte je nu helemaal in beslag genomen?



Ik ben verder rustig in afwachting van de afspraak met de huisarts volgende week. Erg benieuwd of dat een soort formaliteit is of dat hij nog ingewikkelde vragen gaat stellen of lichamelijk onderzoek gaat doen of iets dergelijks. Verder blijf ik temperaturen, maar omdat ik het in het weekend vergeet en doordeweeks gewoon niet consequent op dezelfde tijd wakker ben, vraag ik me af of het echt uitsluitsel gaat geven. Meestal zit ik rond de 36.8, maar vanmorgen was ik vroeger wakker en toen was het 36.4. Ook ben ik sinds dit weekend aan het ovutesten (vanaf CD 25), maar voorlopig lichte streepjes. Ik ben benieuwd of ik een eisprong ga detecteren met een van beide methodes.

Verder een heerlijk relaxt weekend gehad, eigenlijk vrij weinig gedaan behalve geborreld, inde zon gezeten en lekker op de bank gehangen en met het heerlijke weer dat eraan zit te komen alweer aan het uitkijken naar het volgende weekend
Helemaal vergeten te vragen: mv4, hoe is het bij jou?



Misschien moeten we trouwens de OP aanpassen dat mensen die in behandeling zijn of het traject ingaan voor een lange cyclus ook welkom zijn, aangezien we nu alle drie naar de HA/gyn gaan? En dan meteen de inactieve mensen uit de tabel halen? Van Tinka en Love horen we weinig en aangezien inspiratieloos in principe niet meer gaat schrijven, denk ik dat het slim is hen er uit te halen. Lotus kan zichzelf er dan inzetten en dan sluiten er wellicht weer nieuwe mensen aan. Het is hier soms zo rustig, dat wat extra vers bloed geen kwaad kan volgens mij
Alle reacties Link kopieren
@lavendel, super balen dat je negatief testte!! Wel fijn dat je snel naar de huisarts kunt en zo je eerste stappen kunt zetten richting vervolgonderzoek. Hopelijk gauw met positief resultaat! Hou je taai en laat je niet gek maken, probeer vertrouwen te houden en te genieten van de rest van het leven!



@korfje, jij ook alvast succes bij de huisarts. Ik had mijn temperatuurgrafieken meegenomen van de afgelopen cyclussen, misschien i dat voor jou ook handig. Hoeft niet perse hoor.

Mijn moeder en een aantal vriendinnen van mij weten dat ik zwanger ben. Ook kreeg ik al 2x de vraag van anderen of ik soms zwanger ben..... komt doordat mijn, anders platte, buik nu mega opgezet is door de verstopping.

Vrijdag hebben we dus de 1e echo en dan willen we, als alles goed is, zondag het grote nieuws gaan vertellen aan de 3 zoons van mijn man. Die zijn in de leeftijd van 15-21 jaar. Ik ben ontzettend benieuwd hoe zij gaan reageren en dat is ook we een beetje spannend natuurlijk, vooral ook voor mijn man. Maar we willen er vooral iets feestelijks van maken, dus een taartje erbij en we gaan 's avonds BBQ-en met ze. Hopelijk valt het nieuws in goede aarde! Ik ben dan nog maar 8 weken, maar een maandje later gaan we met z'n 5-en op vakantie, en ze zijn hier maar om het weekend, dus we willen ze even een maandje de tijd geven om aan dit nieuws te wennen (indien nodig), voordat we op vakantie gaan.



Donderdag hebben we ook een spannende dag, dan gaan we naar het ziekenhuis, naar een deskundige op het gebied van erfelijkheid en genen. Mijn man heeft namelijk een genetische afwijking (waar hij zelf geen last van heeft, maar hij draagt een gen met een foutje en dat kan hij doorgeven aan zijn kinderen). Zijn kinderen kunnen daardoor, als ze het foute gen ervan, eventueel het Syndroom van Kallmann krijgen (google maar indien je meer wilt weten). Wij hebben hier 3 jaar geleden al een keer een gesprek over gehad en toen DACHTEN wij dat het alleen erfelijk was voor jongens, en dat er dan per jongetje 25% kans was. Maar nu hebben we de papieren van destijds nog eens goed nagelezen, en lijkt het er nu op dat het ook erfelijk is voor meisjes en dat de kans 50% is. Oftewel, ons kindje heeft dan dus ongeacht het geslacht, 50% kans op dat foute gen. Maar we weten niet zeker of dit klopt, en we weten ook niet hoe groot de kans is dat ALS het kindje het foute gen heeft, het ook daadwerkelijk het Syndroom van Kallmann krijgt. Van de 3 zoons van mijn man heeft alleen de oudste het (en dat is een onwijs leuke jongen, studeert lekker, en je ziet/merkt niks aan hem. Wel was het zo dat hij niet vanzelf in de puberteit kwam en hormonen moest gebruiken hiervoor, en zijn reuk is niet zo goed en wellicht is hij zelf verminderd of niet vruchtbaar maar dat is nog niet bekend). We maken ons dus geen enorme zorgen want het levert meestal geen grote handicaps op, maar we willen ons erg graag laten voorlichten over wat nu echt de kansen/risico's zijn, of het bij jongens en bij meisjes is, en of ik (of het kindje) tijdens of na de zwangerschap nog speciale controles of begeleiding nodig heb.



Kortom: eerst donderdag dat gesprek en dan vrijdag de echo; een spannende week dus waar ik eigenlijk al lang naar uitkijk, want ik hou van duidelijkheid! Ik ga uit van het positieve en dat we vrijdag een mooie echo krijgen ! Maar ik blijf een beetje huiverig ook, haha, maar dat hoort er een beetje bij denk ik.



Succes allemaal meiden!
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een spannende dingen allemaal!



@ Lavendel, heeft het bezoek aan de huisarts je geholpen? Ben erg benieuwd.



@korfje, sporadisch temperaturen geeft je denk ik niet echt duidelijkheid al hoop ik voor jou dat je er nog iets aan kunt aflezen.

wat betreft de tabel, ik vind het wel een goed idee.



@Madelief, ik ga voor je duimen vrijdag!



@ Hier...vandaag cd48-12dpo en mijn tempkaart maakt mij niet veel wijzer en mijn lichaam ook niet....



Veel last van krampjes in buik, hoofdpijn, winderigheid, zweten, puistjes en over hele lichaam zijn ineens dikke blauwe aderen te zien. Het ene moment denk ik ohnee ik ga ongesteld worden en vervolgens is het alleen maar afscheiding en heb ik toch weer wat hoop.

heel erg aan het heen en weer slingeren dus en weinig nieuws nog.



Vergeet allemaal niet van het mooie weer te genieten!
@madelief Spannend morgen, hoop dat je er een beetje duidelijkheid door krijgt. Kallmann heeft volgens mij een nogal ingewikkeld overervingssysteem, dus wel fijn dat je dan terecht kan bij (ik denk) een klinisch geneticus die je alles even rustig uit kan leggen. En daarna natuurlijk de superspannende echo! ik ben benieuwd



@mv4 Blauwe aderen lijken mij wel een goed teken... Maar goed, ik ken het gevoel dat je overal iets in wil zien, dus afwachten maar. Balen ook dat die temp zo onduidelijk is. Vandaag dus 13dpo waarschijnlijk, knap dat je dan nog niet stiekem getest hebt (weet niet of ik me in zou kunnen houden). Heb je al bedacht wanneer je gaat testen als je niet ongesteld wordt?



@lavendel Hoe is het gegaan bij de huisarts? En hoe voel je je nu? Heb aan je gedacht de laatste dagen.



Hier waarschijnlijk volgende week al een afspraak bij de gyn. Doodtoevallig mailde ik met een vraag over wachttijd en stuurden ze me info over een afspraak maken. Ik dus uitgelegd dat we pas volgende week naar de HA gingen en dus nog geen verwijzing hadden, maar dat we als het mogelijk was graag alvast afspraak maakten + onze voorkeursdagen doorgegeven, hebben ze toevallig volgende week een plekje vrij omdat iemand was uitgevallen en precies op een moment dat ons uitkomt. Dit was mijn voorkeurszkh, dus echt ideaal (normaal wachttijd van 7 weken). Het lijkt wel voorbestemd Nu hopen dat de HA ons daadwerkelijk een verwijzing geeft, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ha korfje, wat super goed dat je al een afspraak hebt staan bij de gyn ! Die verwijzing van de huisarts komt vast goed. Fijn zeg!

Kallmann is inderdaad ingewikkelde materie, het kan ook via verschillende genen worden doorgegeven, bij mijn man weten we dat het om het PROK2 gen gaat, en dat geeft dan weer andere verschijnselen dan via bepaalde andere genen. Het fijne weet ik er allemaal nog niet van. Donderdagochtend horen we meer .



@mv4, spannend, wanneer ga je testen? Gewone afscheiding en die aders overal, dat klinkt mij wel positief in de oren. Ben benieuwd !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@ Korfje, wat fijn al zo snel naar het ziekenhuis, was vast voorbestemd!



@Madelief, spannend, wel fijn denk ik om van te voren al te weten wat er kan gebeuren en wat de risicos zijn denk ik?



@hier, ik wil aan de ene kant morgen testen, morgen nod maar aan de andere kant durf ik niet bang voor teleurstelling.

Als ik zeg ik wacht eerst morgen af of er niks komt dan kan ik zaterdag pas weer testen aangezien ik het met ml samen wil doen...dilemma's...



ml zegt morgen en is het nog niet gestreept halen we gewoon nieuwe en hopen we nog paar dagen door
Alle reacties Link kopieren
Dames, wat fijn dat jullie zoveel interesse in mij tonen! Ik heb even niet op het forum gekeken, moest even bijkomen...

Maandagmiddag zijn we naar de huisarts geweest. De huisarts was erg lief en begripvol, had ik wel verwacht. Hij begon meteen over een verwijzing en het blijkt dat we een centrum voor vruchtbaarheid hier in de buurt hebben. Is dus geen ziekenhuis, maar meer een soort kliniek. Ik heb op de website gekeken en dit ziet er goed uit. 23 juli hebben we een afspraak staan voor een intake!

De huisarts heeft ook meteen een uitstrijkje gemaakt, gezien ze altijd willen weten of hier ook afwijkingen zijn. Deze uitslag krijg ik over 2 weken. Dan krijg ik ook de verwijsbrief. Ik vind het allemaal heel spannend, maar het geeft een goed gevoel dat er nu stappen worden gezet.



@mv4, wat spannend voor jou! Ik duim voor een positieve test!

@madelief, voor jou is het ook allemaal super spannend! Gelukkig is het al bijna vrijdag

@korfje, wat een mazzel! Ik ben heel benieuwd hoe het gesprek bij de gyn verloopt, houd je ons op de hoogte?

@tabel, hier ben ik het mee eens. Kunnen wel wat inactieve mensen uit en hopelijk komen er nog wat nieuwen bij...misschien inderdaad de titel even aanpassen, kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, Ik ga jullie advies even opvolgen en de komende weken niet meer lezen en schrijven op het forum, want het gaat niet zo goed met mij op het moment. Wanneer mijn afspraak in het ziekenhuis is geweest zal ik jullie op de hoogte brengen hoe het is geweest. Tot over een paar werkjes:)
Alle reacties Link kopieren
@lotusbloem, wijs besluit ik hoop voor je dat je een beetje rust vind en dat je toch snel goed nieuws komt melden!



@lavendel wat fijn! Dat is nog best snel zeg.



@hier, we zijn nog niks wijzer.

gisteren en kv2v5 gedaan en tegen het licht in was er een schaduwstreepje te zien of in te beelden dat kan ook maar hij was in elk geval niet duidelijk positief dus we wachten weer tot zaterdag.

inmiddels 15 dpo en mijn temp stijgt iets dus er is nog hoop.
Alle reacties Link kopieren
@mv4, dat is nog best spannend dus! Knap van je dat je tot zaterdag wacht. We duimen door!

@lotusbloem, wat verstandig van je. Ik hoop dat jij je snel beter voelt.

@hier, nog steeds niet ongesteld, dag 48 inmiddels...vandaag zelfs veel afscheiding (sorry), lijkt wel op vruchtbaar slijm. Ondanks die hitte vanavond voor de zekerheid maar gezellig maken, je weet maar nooit :P Snap echt niks van mijn lichaam, had best wel regelmaat de afgelopen tijd, ook al had ik lange cyclussen. Maar dit slaat echt alles, pff....word er gek van.
Alle reacties Link kopieren
Spannend @mv4, ik duim voor je dat het streepje donkerder wordt !



@lavendel, hopelijk was het alsnog je eisprong! Wel erg lange cyclus dan.



Ik heb vanochtend om half 12 mijn allereerste echo ooit... ben nu 7 weken en 5 dagen. Heb 4 weken afgeteld naar dit moment.... en nu vind ik het zo spannend! Ik hoop zo dat er een goed vruchtje met een kloppend hartje te zien is..... duim duim! (Ik schrijf ook mee in een groep van dames die allemaal in februari 2016 zijn uitgerekend, en daar hebben er de afgelopen weken helaas meerdere een miskraam of slechte echo gehad.... dus ik ben daar best van geschrokken... maar gelukkig gaat het vaker goed dan fout, dus daar probeer ik me aan vast te houden.... nog een paar uurtjes geduld!).





O ja, gisteren hebben we het gesprek gehad in het ziekenhuis op de afdeling Medische Genetica; voor degenen die het interessant vinden om te volgen, hier het verslagje ;) :

Mijn man heeft een bepaalde genenafwijking (in het PROK2 gen, voor de liefhebbers ) die erfelijk is en die het Syndroom van Kallmann kán veroorzaken (hoeft niet, je kunt ook, zoals mijn man, het gen dragen maar niet de ziekte hebben). Mijn man heeft al 3 zoons en zijn oudste zoon (die al 21 is) heeft daadwerkelijk het Syndroom van Kallmann. Dit houdt voor hem in dat hij een verminderd reukvermogen heeft en dat hij niet vanzelf in de puberteit kon komen en ook nu nog hormonen moet toedienen en waarschijnlijk alleen met medische hulp zich kan voortplanten.

Wij wilden dus graag weten wat de risico's zijn voor ons kindje. De kans dat ons kindje dezelfde genenafwijking krijgt, blijkt 50% te zijn, waarbij het geslacht niks uitmaakt. Als het kindje inderdaad het afwijkende gen krijgt, HOEFT het niet de ziekte te krijgen. De kansen daarop zijn helaas niet bekend. Als het wel de ziekte krijgt, dan is de kans dat het nog érger wordt als bij de oudste zoon van mijn man, eigenlijk bijna nihil. Bij Syndroom van Kallmann kun je namelijk ook ernstige afwijkingen zoals een hazenlip, hartafwijkingen en misvormde ledematen krijgen. Een schrikbeeld natuurlijk voor ons! Maar met de specifieke genenafwijking die mijn man heeft (PROK2), komt dat eigenlijk nooit voor; andere genenafwijkingen die óók tot Syndroom van Kallmann leiden, die veroorzaken deze ernstigere gevallen.



Ik ben dus best wel gerustgesteld nu. Enerzijds is 50% kans op de genenafwijking best groot, maar dat wil niet zeggen dat het kindje dan ook de ziekte krijgt. Bovendien zal het naar alle waarschijnlijkheid nooit erger worden dan de mate waarin mijn man's oudste zoon het heeft, en dat is een onwijs leuke jongen, studeert, en je ziet niks aan hem. Natuurlijk is hormonen toedienen enzo geen pretje, maar het vormt voor mij ook geen rampscenario.



Hoe nu verder? Tijdens de zwangerschap hoeft er niks bijzonders gedaan te worden en zal het waarschijnlijk ook niet zichtbaar zijn ALS er wat is. Na de geboorte kan er meteen bloed worden afgenomen uit de navelstreng, dat gaat dan naar Utrecht en dan doen ze genenonderzoek bij ons kindje om te kijken OF het de genenafwijking heeft. We krijgen een setje spullen thuisgestuurd die dan mee moeten naar de bevalling, waarmee ze het bloed kunnen afnemen, en 4-6 weken na de geboorte krijgen we de uitslag. Heeft het de afwijking niet, dan is dat super en een zorg minder ! En heeft het de afwijking wel, dan weten we dus niet of het de ziekte ook gaat krijgen, maar dan zullen we extra alert zijn op eventuele aanwijzingen (heeft het kindje een goed reukvermogen? ontwikkelen zijn/haar geslachtsdelen zich goed en komt het normaal in de puberteit?). Wanneer de puberteit zou moeten beginnen, kunnen we dan indien nodig maatregelen nemen door die hormonen toe te dienen, zodat het in de puberteit komt.
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@ madelief ik ga duimen voor eem goede echo!

Wat je verteld over het gen en afwijking klinkt toch wel een soort van positief, niet verkeerd bedoeld maar zelfs als jullie kindje het mocht hebben is het wel leefbaar en dat is wel fijn.

natuurlijk hoop ik voor jullie dat jullie baby het niet heeft en gewoon helemaal gezond is!



@lavendel ik hoop dat het alsnog je ei was.



@hier mijn temp maakt ineens een doorstijging, ziet er heel raar uit voor mij dan.
Alle reacties Link kopieren
@mv4, ik ben ook heel gerustgesteld door het verhaal van die genenafwijking! De verwachting is zeker niet dat het kindje echt gehandicapt zal zijn. Ik heb er veel vertrouwen in dat we óf een gezond kindje krijgen, of een kindje met wat symptomen waarmee goed te leven is. Na de geboorte wordt het meteen getest (genenonderzoek) en 4-6 weken daarna weten we meer. Ik maak me er vooralsnog geen zorgen over .





Goed nieuws: ik heb vanochtend mijn allereerste echo gehad. We zagen een mooi krachtig kloppend hartje, en een kindje dat precies op schema lag met mijn eigen berekening (7 weken en 5 dagen). Het kleintje ligt met het koppie naar beneden helemaal onderin mijn baarmoeder. Alles zag er goed uit. Je kon ook nog heel mooi het vlies zien dat nog om het vruchtje heen zit, en ook het dooierzakje dat naast het kindje dobbert en waar het de 1e 12 weken uit eten, totdat de placenta klaar is voor gebruik.

De arts verteld ook dat als je een mooi kloppend hartje hebt bij deze termijn, de kans op een miskraam fors daalt, naar nog maar 2 a 3%. Een erg fijne gedachte !

Vanavond gaan we lekker uit eten om het te vieren. Ik ben heel bij !!
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
@mv4, spannend dat je temperatuur stijgt, hopelijk goed nieuws !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn madelief, gefeliciteerd!
Hallo,



Na de eerste blz van deze topic gelezen te hebben, lijkt het me erg fijn om met jullie mee te gaan schrijven als er nog plaats is en het jullie gezellig lijkt.



Ik ben vandaag na een cyclus van 39 dagen aan de tweede ronde begonnen. Wij gaan voor ons tweede kindje. Bij zoontje had ik ook al een redelijk lange cyclus variërend van 32 tot 36 dagen (32 was een uitzondering). Maar toen heb ik wel het geluk gehad dat ik bij de 1e ronde proberen al zwanger was.



Ik schrijf ook al bij een ander fijn en gezellig groepje mee hier op dit forum, maar ik denk dat het fijn is om meiden om ook me heen te hebben die weten wat het is om steeds zo lang te moeten wachten op een nieuwe kans.



Ik hoor nog wel of jullie het goed vinden dat ik aansluiten. Ondertussen ga ik vast verder lezen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven