Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2

24-03-2015 15:57 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



Alweer deel 2 van ons topic. Dat er nog vele delen mogen volgen!! Link naar deel 1 Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Hierbij het algemene topic voor dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn tussen 15 en 30 september 2015. Hier praten we over onze kwaaltjes, onzekerheden, mooie momenten en minder mooie momenten



We kunnen dan zelf de tabel bij houden. Mocht het niet zelf lukken. Zet je gegevens dan even in vetgedrukt dan kan iemand anders het voor je doen.



De tabel is vol!



NaamLeeftijd#UitgerekendVolgende echoBijzonderhedenGeslachtUiltje198529/271ste kindje10-09-2015 hartje gezien goede 20-weken echo jongen Strandjutter233/401ste kindje16-09-2015 hartje gezien goede uitslag combinatietest en goede 20 weken echo jongenBieno29/281ste kindje18-09-2015Hartje gezien goede 20-weken echomeisjeAriadne8331/321e kind19-09-2015 gezien goede 20-weken echo jongenNouke2933/342e kind19-09-2015 gezien goede 20-weken echoTitato26/321e kindje19-09-2015hartje gezien en goede uitslag combinatietest en 20-weken echomeisje Jola93 21/28 1e kindje 19-09-2015 20 mei hartje gezien meisje Ninnoc31/44eerste kindje20-09-2015 gezien goede 20 weken echomeisjeLatteke29/29tweede kindje 21-9-2015 Hartje klopt! goede 20-weken echosuprise me Vlammetje-129/321e kind21-09-2015 meerdere keren gezien, combinatietest en 20-weken echo waren goedmeisjeDiamonds8728/351ste kind22-09-2015 gezien en goede 20-weken echo famkeMama_lin33/302e kindje26-09-201515 juli Goede 20 wkn echo! wordt ingeleid met 38 weken (begin-half september)Bekend, maar niet op het forum Patsy_Stone33/392e kindje27-09-2015hartje gezien groei echo met 30 wekenjongetjeVlasje8826/301ste kindje27-09-2015 Goede 20 wkn echo en nu groeien maar! suprise me Baby4284e kind28-09-2015 gezien Goede 20-weken echo geslacht wel bekend Meisie9024/291e kind28-09-2015 klopt! Goede 20-weken echojongenSchmutzonio35/361e kind28-09-2015weet ik nog nietwoont in t buitenland, gezien, kindje zien bewegen!jongen Appelientjex33/312e kindje, al een zoon van 329-09-2015 hartje gezien Goede 20 wkn echo! meisjeRanonkeltje8826/331e kindje29-09-2015 13-5 20 wkn echoOnder controle in het ziekenhuis ivm bloeddruk en BMI. 11 april voor het eerst het gehoord!meisjeJen198529/291e kindje01-10-201520 weken echo 12 Mei hartje gezien,kindje zien bewegenjongetje



jongens: 7

meisjes: 8
@Vlasje, ik heb raamdoeken van Jemako. Zijn ideaal. Je doet eerst met de natte doek erover en dan met de droogdoek. Je krijgt dan streeploze ramen, maakt niet uit hoe je veegt.
@vlasje, klopt. Gaviscon helpt al zodra t door je keel gaat. Beter dan tabletten.



morgen moet ik weer prikken en dan krijg ik de volgende keer weer uitslag. Bezoeken zitten nu te kort op elkaar om elke keer te prikken. Wel krijg ik weer een echo om de druk in de hersen-slagader te controleren. Daaruit halen ze ook al veel.



Maar het einde is hoop ik over zo'n 12 weekjes pas in zicht, maar de magische grens van 30 weken is beter voor de gezondheid van de baby. Hoe langer de kleine blijft zitten, hoe beter! Ben nu idd 27+2



@ ramen lappen, heb je geen kant van t huis dat nu in de schaduw is? Doe ik altijd wel. Tuin op t zuiden dus vóór de middag doe ik de ramen voor huis en na etenstijd doe ik ze achter.
Alle reacties Link kopieren
@maagzuur hier ook een extra kusssen. Te plat en het komt omhoog. Als het wat erger is kan ik ook alleen op m'n rug liggen, bijna zoals je een boek leest in die houding. Op m'n zij komt het dan ook omhoog. Verder niet echt last van gelukkig



@ramen lappen pffff word al moe van de gedachte hahaha



@dementie net alles gelezen en echt geen flauw idee meer wat er op de vorige pagina is gezegd heb echt steeds meer last van 'zwangerschapsdementie'. Dat ik me bedenk dat ik iets moet doen en een seconde later vergeten ben wat. Of dat ik m'n man vraag of hij de hond eten wil geven en hij zegt 'uhhh... Dat heb ik net gedaan...?' Terwijl de hond dan dus 2 meter naast me heeft staan eten. Of dat we een bordspel spelen en ik als het moeilijk is wat ik ga doen, ik na een paar minuten weer precies hetzelfde bedenk als wat ik al bedacht had, dat iedereen me raar aankijkt. Zeg me alsjeblieft dat ik niet de enige ben
@meisie, ik heb de kat volgens mijn man gister 4x eten gegeven ipv 2x. Ik vond t voer al zo snel gaan... net iets in de magnetron gedaan om ff op te warmen, loop ik er bij weg en dacht van....hm t stinkt hier wel wat... kat vergeten binnen te laten (kwam ik 1 uur vanacht achter), kippen vergeten vrij te laten... ik kap nu maar, want de rest ben ik vergeten

you are not alone
Alle reacties Link kopieren
Hahaha heerlijk om te lezen mamalin
Alle reacties Link kopieren
Mama_lin, ik wil zo’n geboortebal kopen van 65 cm. Die is voor mensen tot 1,74 maar ze zijn uitverkocht helaas. Heb even gemaild naar de webshop maar nog geen reactie gekregen.

Logisch dat je het spannend vindt om morgen weer op controle te gaan! Blijft spannend denk ik, hopelijk gaat alles goed.



patsy, bedankt voor de link! Ga eens kijken of het bevalt.



Meisie, haha ik had het vanmorgen ook tegen man over een walvis. Ik zag mezelf bij het opstaan in de spiegel. Pff…



@ ramen lappen, ja moet bij ons ook weer eens gebeuren maar ik vind dat zo’n vervelend werk. En dan wil ik ook gelijk de gordijnen wassen enzo. Misschien in het weekend een keertje met man samen doen.



@ man, mijn man is wel behulpzaam hoor maar ik moet het wel even aangeven. Hij doet veel in huis (maar dat deed ‘ie toch al wel) en gaat voortaan de weekboodschappen doen. Dat wordt echt te zwaar voor me. Alleen toen ik zaterdag blijkbaar een keer te veel had geklaagd dat ik zo moe was zei hij “ja dat weten we nou wel”. Ohhh toen was ik pissig!



@ boek vrije geboorte, ben ‘m nu ook aan het lezen maar sommige stukken sla ik over hoor. Vind het stuk “de reis naar binnen” een beetje te zweverig. Maar leest verder wel lekker weg! Het lijkt erg op het boek over hypnobirthing, maar die vond ik niet zo zweverig.



Zo dan hier maar even klagen, pff ik ben moe! Vanavond komt de kapster dus kan ik niet vroeg naar bed, nou ja komt ook wel weer goed. Merk wel dat ik de laatste tijd weer een stuk vermoeider ben dan in het tweede trimester.
Alle reacties Link kopieren
Zo weer een tijdje niet geschreven maar heb het vorige week erg druk gehad op het werk. Vrijdag de hele dag bruiloft gehad van een hele goede vriendin en de rest van het weekend genomen om daarvan bij te komen. Nu weer aan t werk, wel weer fulltime maar gelukkig minder afspraken en hopelijk minder drukte..so far so good.



Heel herkenbaar om van jullie te lezen dat het zwaarder wordt, dat heb ik ook echt. Ik merk vooral dat bij een lange dag staan en (ongemakkelijk) zitten, tijdens de bruiloft dus, dat op het einde van de avond mijn hele buik stijf is waardoor bewegen en comfortabel zitten echt onmogelijk wordt. Of het nou een harde buik is weet ik niet maar alle spieren zijn dan stijf. Was om 02:30 uur thuis vrijdagnacht, dat gaat dus echt niet meer zo makkelijk. Verder (nog) weinig last van maagzuur of andere dingen behalve dan de slechte nachten, veel wakker, veel naar de wc..

Oh ja sinds vandaag volgens mij wel iets dat lijkt op hielspoor, zere hak die bij elke stap vervelend aanvoelt. Schijnt ook bij de zwangerschap te kunnen horen, hoop dat het niet erger wordt! En hooikoorts die maar niet minder wil worden, haha als ik het zo opschrijf toch best veel kwaaltjes eigenlijk!



@mamalin, @meisie, ja die dementie is verschrikkelijk! Telefoon in koelkast, constant sleutels kwijt, vanochtend stond ik voor de kast van mijn vriend om kleren uit te zoeken en pas toen hij me vroeg wat ik daar deed drong het door.. Normaal is hij de dromer van ons tweeën dus dat wordt nog wat de komende tijd.



@vlasje, hier ook zo'n ontzettende lieverd van een vriend die me echt alles uit handen wil nemen. Mag bijna niets meer doen en als ik de stofzuiger pak dan trekt ie hem net zo gauw weer uit mijn handen. Hij is nu al met mijn ouders aan het bellen dat ze me moeten ophalen einde van de week omdat het zo heet wordt in ons huis.. Heel lief maar soms moet ik hem ook even aangeven dat ik best sommige dingen nog zelf kan.



Net bij de kinderopvang geweest voor een gesprek en rondleiding. Het zusje van mijn vriend werkt daar, dat vind ik wel een prettig idee. En we zijn erg enthousiast, mooi pand, grote vertrekken en verschillende groepjes van kindjes in dezelfde leeftijd. Misschien gaan we nog ergens kijken maar dit is wel een grote kanshebber, zag onze spruit er al helemaal rondkruipen.. Ze gaat waarschijnlijk 1,5 of 2 dagen daar naartoe, afhankelijk of mijn ouders een dag gaan oppassen.



Vanavond pretecho! Met ouders en schoonouders. Heb zin om weer even te kijken, inmiddels alweer 8 weken geleden. Eens kijken of er niets tussen de beentjes is gegroeid ☺️
Alle reacties Link kopieren
Baby4 ben niet zo'n ramenzemer eigenlijk, maar wie weet schaf ik ooit zulke lappen aan..



Mamalin toch vind ik het einde al in zicht hoor! Ben al aant aftellen tot mn verlof bijv en moet vanaf nu om de drie weken naar de vk ipv om de vier.. ook alweer iets sneller dus..



Meisie en mamalin dementie valt mee hier eigenlijk.. Soms wel wat dingen maar valt mee eigenlijk..



Latteke vermoeidheid hier niet ech verandert, pff wel last van de warmte maar niet meer dan normaal volgens mij..



Net bij de vk geweest alles was goed. Kindje was vorige keer twee centimeter voor en nu nog een, dus trekt weer bij. Verder nette bloeddruk enzo dus das mooi. Ook bloed geprikt voot de reshus c factor.

Bah morgen weer werken
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
@Vlasje, ik ben ook niet zo'n ramenzemer en daarom vind ik het fijn als het heel gemakkelijk is zonder strepen enzo.

Fijn dat alles goed was met jou en je baby.



@ Mama_Lin en Meisie, ooooh ik dacht dat ik al best wel wat vergat, maar genoemde voorbeelden zijn wel heel grappig ja



@Vlammetje, kun je daar ook wat aan doen? Hielspoor? Verder geen ervaring mee, maar een dikke buik en een zere hak lijkt me geen fijne combinatie... Fijne echo gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh vlammetje vergeet jou! Fijne echo!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Zo net weer rondje hard gelopen. Ging prima! Maarja dit was ook maar 3,5 km afwisselend rennen en wandelen, maar ben weer aant opbouwen dus, fijn!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje vlasje dat je kan rennen, Als ik Al een meter ren moet ik harstikke plassen



@vlammetje Fijne Echo! En rot van die howls poor



@zwangerschapdementie haha wat voor een voorbeelden! Hier ook wel last van maar weet even Geen voorbeelden vast vergeten haha



@mannen irritant dat sommige mannen "hier" Denken dat het hetzelfde blijft

We Kunnen heus wel Genoeg wel maar alles...

Hier is vriend echt heel erg bezorgd, mag bijna niets zelf haha

Hij zei net ook met een hele bezorgde gezicht dat hij het best eng vind worden, Als hij dan hoort dat ik nog ️Zo aan het fietsen ben met de kinderen en me thUis half ziet instorten en last ziet hebben vind hij dat heel erg, die schat



@kersen Al 2 dg uitverkocht!!! Ik Wil kersennnnn!!!



Sorry Als ik dames ben vergeten, Als ik een blz terug ga lezen is alles weg!



Morgen weer van half8 tot 18.00

Ik tel echt af tot de vakantie.. Nog 5 wk!!
Alle reacties Link kopieren
Oh de echo was zo leuk! Heb echt een heel mooi filmpje waarin ze zich heerlijk uitrekt met een armpje in de lucht, zo lief! En echt heel menselijk al.. Nu echt helemaal verliefd ☺️



Echoscopiste gaf me 99% zekerheid voor een meisje.. En het was een andere echoscopiste dan die bij de 20 weken echo, dus ga er nu niet meer vanuit dat het anders kan zijn. Ga geen jongensnaam meer bedenken.. Ouders en schoonouders vonden het ook helemaal leuk!



Volgens mij kun je niet zoveel aan hielspoor doen.. Alleen rust. Maar hoop dat het morgen weer gewoon over is.



@vlasje, vind het ook heel knap dat je kunt rennen! Ik moet idd al plassen als ik ga staan..😁
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ook geen last van plassen gelukkig en anders,mask ik gewoon een tussenstop! ben zwanger dus dat moet kunnen



titato wat een scheetjes he die mannen?!



Vlammetje fijn dat de echo leuk was! Nu nog een tijd wachten tot het echie!!!



Ik duik mn bedje in slaap lekker meiden!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Ook weer even een bericht van mij. Alles goed hier, vanavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Was wel fijn, even een moment voor jezelf en naast oefeningen ook wat informatie, dus best handig. Het is niet inspannend verder, dus sporten kan ik het niet noemen maar dat hoeft ook niet. Gister wel naar de sportschool gegaan voor een groepsles, en dat ging nog prima. Ben wat sportiever dan tijdens vorige zwangerschap, moet zeggen dat het wel lekker is, voel me wel fit. Verder van het weekend met een vriendin wezen shoppen en een paar hele leuke zwangerschapskleren gekocht!! Had nog niks gekocht dus het mocht wel van mezelf. Een leuke rok, 2 shirtjes en een onesie. Helemaal blij mee.



@vlasje jij dus ook nog hardlopen. Ik loop sinds de vakantie ook korter, 3,8 km ipv 5 (wel zonder te wandelen tussendoor). Geen zin om het weer verder op te bouwen naar 5 km . Ik kijk ook nog wel even hoelang ik het volhoudt, de laatste keer voelde het wat onaangenaam in mijn kruis, misschien door de verweking van het bekken ofzo.

@vlammetje fijn dat de echo leuk was!! Ik vond zelf de 3D echo wat tegenvallen. We hebben wel mooie foto's hoor, daar niet van. Maar ik kreeg een idee van 'dit kan elk kindje zijn', omdat het nog heel neutraal is. Mijn vriend had achteraf zoiets van; moeten we dit wel willen, zo naar binnen kijken? Ik kijk af en toe wel verliefd naar de foto's hoor, maar toch zegt het gezichtje me gewoon nog niet zoveel. Ik denk dat ik gewoon moet wachten tot ze er eenmaal is!!

@latteke ik vond het boek vrije geboorte ook soms wel zweverig hoor, dat ben ik ook niet. Gewoon iets meepikken uit de stukken waar je wat aan hebt! Er is nu een boek over hypnobirthing naar me onderweg, ben benieuwd!

@zwangerschapsdementie gelukkig nog geen last van haha!

@zwaarder worden hier gelukkig nog geen last van, gaat nog prima. Buik is natuurlijk ook nog niet groot dus zit nog niet in de weg. Ook geen last van moeheid of andere zaken. Vriend hoeft me dus niks uit handen te nemen en dat doet ie ook niet en biedt hij ook niet aan. Op zich kan hij wel bezorgd zijn en zorgzaam hoor, daar niet van! Maar hij is me nog niet anders gaan behandelen nu ik zwanger ben. Maar is tot nu toe eigenlijk ook nog helemaal niet nodig geweest.

@mamalin succes morgen! Elke dag telt en je bent gelukkig al ruim 27 wkn. Ik heb goede hoop dat de kleine nog wel even zal blijven zitten! Jammer dat je vriend niet altijd even behulpzaam is. Hem ook gewoon laten koken hoor! Met je nesteldrang doe je al genoeg in huis volgensmij!

@plassen ik moet 's nachts wel vaak naar de WC, irritant! Kan gelukkig nog wel lekker op mijn buik slapen.

@strandjutter hmmm klinkt erg lekker, je recept met havermout en banaan. Ik heb de laatste week elke ochtend een banaan, melk, yoghurt, wat honing en havermout in de blender gedaan. Supersimpel, lekker en vullend!! Maar jouwe ga ik ook eens proberen, moet hem even onthouden. Maak nu een lekker (en calorierijk) recept van Rens Kroes: havervlokken en cashewnoten een nachtje in water laten weken, de volgende ochtend dadels erbij en mixen maar. Veel calorieen, maar je zit ook de rest van de dag vol hahah.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!



Net wakker geschoten van een helse kuitkramp, ouch!



Zwangerschapsdementie: vreselijk!



Helaas geen tijd om een uitgebreid bericht te typen want ik moet naar mijn werk.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Iedereen klaar voor de warme dag?

Gelukkig vannacht beter geslapen. Hoefde er maar 2x uit en gelukkig geen maagzuur. Wel nog hoesten.

@dementie: ja! Vergeet dingen regelmatig en vrijdag wat weggegooid op het werk wat ik moest bewaren. Balen.

@sport: ben al tijd niet op de sportschool geweest. Hopelijk gaat het nog lukken.

@mannen: mijn man doet ook veel voor me. Wel erg lief, maar maakt het voor hem ook zwaarder.
Goedemorgen,



@strandjutter, totaaaaal geen zin in de hitte vandaag. Airco in de auto heeft de geest gegeven en moet vanmiddag naar t ziekenhuis.



@patsy, werkze (de rest ook natuurlijk!)



@hier, heel slecht in kunnen slapen door gepieker. Ik voel de kleine niet zo duidelijk meer.

Er ging me dus al een heel doemscenario door t hoofd dde kleine dus al tekort heeft, omdat de kleine steeds minder wild wordt. Zo nu en dan een fladdertje voel ik, terwijl de kleine me hele nachten kon wakker houden met alle karatetrappen. Ook beweegt mijn buik niet meer...ik moet vandaag toch op controle, anders had ik nu dus met het ziekenhuis gebeld met dat ik dus heel weinig leven voel.

ow ik vind het nu echt wel heel eng...

(Adem in adem uit) waarom heb ik geen vesntertje in mijn buik
Alle reacties Link kopieren
He knuffel mamalin! Hopelijk krijg je snel en goede uitslag.



Veel succes vandaag, gaat er iemand mee met de controle?
Alle reacties Link kopieren
Oh helemaal jou vergeten mama-lin. Succes vandaag! Jeetje wat rot dat je het idee hebt dat je de kleine minder voelt. Maar even duidelijk aangeven straks!!
Alle reacties Link kopieren
Mama_lin dikke knuffel en succes vandaag!
Tnx dames! Ik hoop dat t gewoon n lui kindje is!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mama-lin, succes straks bij de controle. Even goed aangeven dat je het kindje minder denkt te voelen. Snap dat je er onzeker door bent maar denk ook aan andere mmogekijkheden waardoor de baby wat stiller kan zijn. De warmte, wat gedraaid.



Mijn meisje reageert vaak als ik iets zoets eet (eet stukje chocolade bijv.) Of als ik op mijn linkerzij ga liggen. Of als ik een beetje naar voren ga zitten. Heb jij bepaalde triggers voor een druk kindje in de buik?



(Oh en ik loop hier net te klagen dat ik al 3 nachten zo vreselijk slaap en dat ik vannacht ook echt wakker werd gehouden door de kleine, dan voel ik me bijna schuldig dat ik daar ff van heb gebaald).



Hier draaien de duimen voor je in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Zo 150 nieuwe mailtjes en een enquete die ik moet invullen. Hele saaie dus even afleiding tussendoor kan ik daarna weer verder.. Pff



Appelientje, ik liep inderdaad de laatste tijd steeds iets van 6 a 7 km maar kreeg dan halverwege echt zo'n last dus daarom maar even via die start to run aan het kijken of ik iig naar de 5 km kan komen aan 1 stuk.. Duurt 10 weken dus op zich ben ik er daarna ook klaar mee haha!

Ik vind die yoga maar wennen, ik dacht nou we gaan wat doen. Maar dat viel vies tegen. Het gaat juist om ontspannen haha, niet mijn sterkste kant zeg maar



Patsy ja die kuitkramp is echt verschikkelijk he?! Gelukkig tot nu toe maar 1x gehad..



Strandjutter fijn dat je nachtje beter is geweest dan vorige nacht! Hier zeker 3x naar de wc haha! Maarja had tijdens het hardlopen gewoon water op en voor het slapen gaan thee. Drink altijd veel tijdens en na het hardlopen zeker met dat warme weer. Dus ja beetje eigen schuld..

Verder hele moeie benen van het hardlopen merkte ik. Ben natuurlijk ook op vakantie geweest dus drie weken niet gerend ja dan voel je het wel!



Mamalin wat rot zeg! Hopelijk kan de gyn je wat gerust stellen, positieve is wel dat je het kindje nog voelt dus het leeft! Dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat het leeft en gezond is. Zolang het beweegt gaat het nog voldoende goed anders zou het kindje niet meer bewegen! *steekt hart onder de riem!*



Ranonkeltje hier idd ook als ik voorover ga zitten soms de kleine die dan gaat trappelen..



Warmte, ik zit binnen in kantoor redelijke warmteregulatie hier dus dat is fijn Ik bekijk het positief, daardoor zit ik in iedergeval koel! Ook heel fijn



Mamalin
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
@ranonkeltje, dat geeft toch niks! Het is ook irritant als je wakker wordt geschopt.

hier reageert de kleine ook altijd wel op suiker of ff porren, maar helaas blijft het bij fladdertjes wat ik voel.

als ik dan de fladdertjes voel, voel ik ze op mijn blaas, dus kleine ligt nog altijd mrt t koppie omhoog. 14:40 u ben ik aan de beurt (fingers crossed)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven