Tettertopic versie 32!

03-01-2015 00:56 3004 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw weekend, een nieuwe dag, een nieuwe cake, nieuwe poezels, kortom: tijd voor een nieuw topic!







Veel plezier weer!



En een link naar topic 31
Alle reacties Link kopieren
Ach jee. arme Taart! Vreemde combi van verschijnselen en behandeling idd..hopelijk knapt ze gauw op!



Ik zit hier al dagen met 2 snotverkouden Poekels en een batterij aan AB (voor Fido verlengd voor 10 dgn)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Nog meer zieke huisdieren, ook voor jullie een knuf Olijf!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor Taart en snotpoezen.
hoe gaat het met Tara?
Alle reacties Link kopieren
Snap er niks van maar ben er wel blij mee, er is niks meer aan de hand. Vandaag was ze weer helemaal d'r zelf. Poep is nog niet zoals het moet zijn. Dat is het enige. Raar he? Gisteren gaf je d'r geen stuiver meer en nu is er niks meer aan de hand.



Snotpoezen klinkt niet goed Olijf. Vooral de verlenging van de ab niet.
Wat fijn om te horen, Dee. Maar het blijft raar, he? Vooral dat niet kunnen lopen en zoveel gewichtsverlies. Misschien toch iets onder de leden gehad, dat heel goed en snel reageert op de AB? Geef haar maar een hele grote knuffel en een lekkere smakkerd van mij
Alle reacties Link kopieren
Gedaan!
Mén ik wordt hier hélemaal lek geprikt, ik krab me een ongeluk
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat Taart weer is opgeknapt, vreemd allemaal hoor. Irritant dat beessies dan niet kunnen praten!



Hier gaan de Poekels ook eindelijk weer wat beter. De neuzen zitten nog verstopt en er wordt nog geproest en geniest maar geen bellen meer geblazen of zowat gestikt in hoestbuien. Vooral Fido is heel ziek geweest, daar heb ik me flink zorgen om gemaakt. Het begon met een bronchitis en daarna kreeg hij er nog een lekkere verkoudheid overheen (maffe volgorde). Hij was al een poosje wat hoesterig (heeft 'ie wel vaker - haarballen). Eigenlijk zat 'ie sinds die nacht buiten al niet helemaal lekker in zijn vel, wij dachten dat dat kwam omdat 'ie aan de vrijheid had geroken en baalde dat 'ie weer binnen zat. Op een gegeven moment kreeg hij zo'n hoestbui en ik dacht: daar komt de haarbal! Niet dus, wel een hele plas gekleurd slijm. Gelijk de DA gebeld en bleek hij gewoon bronchitis te hebben (maar geen koorts), maar verder nauwelijks iets laten merken hè? Raar beest. Hij kreeg voor 2 wkn antibiotica mee maar die verdroeg 'ie niet. 3 x geprobeerd en 3 x kotste hij zijn maag zowat uit zijn lijf. Volgende dag nieuwe gehaald en dat ging, na wat opstartproblemen gelukkig een stuk beter. Puk begon alleen helaas ook lekker mee te snotteren dus kon ik er ook nog eens neusdruppels-antibiotica bij halen (die had ie al eerder gehad en hielpen bij hem goed). Fido knapte niet echt lekker op, gisteren DA weer gebeld en moet aansluitend aan deze ab nog 10 dgn doorgaan met een andere. Geen pillen gelukkig maar een soort gelei die in z'n bekkie moet spuiten. Gaat hij morgen mee beginnen. Maar gelukkig, sinds vandaag gaat het beter. Hij heeft als een dokwerker gegeten, wou weer knuffelen en knort weer (ok, als een verrotte Solex maar soit ) Ik dacht echt het gaat toch niet gebeuren dat die tank, die nooit wat heeft, er nu op deze manier tussenuit gaat piepen hè?! Maar gelukkig, dat is hij niet van plan
Ik ben mijn eigen bananenschil
Pffffffffff wat een opluchting Olijf dat het weer beter met ze gaat. Zo te lezen zijn ze behoorlijk erg ziek geweest, zeg.
Dee, ik zie net op FB een bericht waar jij op gereageerd hebt. Zwarte poes met overleden poes. Is dat nou een beeldje op het graf of de overleden poes zelf? Ik kan het niet goed zien. Maarre wel
Jee, wat is dat hier met die zieke beestjes?

Dat is niet de bedoeling hoor! Gelukkig gaat het wel al beter, maar toch lelijk schrikken en rottige zorgen

Olijf, jouw poezels zijn wel gevoelig voor snotterigheid toch? Maar bronchitus en zoveel ab is echt naar. Arm beestje. Is ie wel nog steeds weer meer zijn ouwe zelf? Bah, die angst dat hij er zomaar tussenuit zou piepen.… heb je al een hartig woordje met hem gesproken?



En Tara heeft inderdaad wel een heel gek verhaal! Hopelijk wordt nog wel duidelijk wat ze onder de leden heeft. En blijft het nu gewoon weg. Maar ik kan me wel voorstellen dat je haar nu heel erg in de gaten houdt!



Wij zijn inmiddels in België aanbeland. 1 nachtje in Malmedy, daar komen we in de winter ook vaak. Detail: het halve stadje is nu omgetoverd in een kermis. Ook voor het hotel



Oh, en ik heb vast van alles gemist, maar waarom zie ik op fb ineens allemaal regenboog kleuren?
quote:Splinter_ schreef op 28 juni 2015 @ 17:54:



Oh, en ik heb vast van alles gemist, maar waarom zie ik op fb ineens allemaal regenboog kleuren? ik had precies dezelfde vraag! Ik had 'm al getypt en klaar om te verzenden. Ik heb het ook niet meegekregen van al die kleurtjes
Alle reacties Link kopieren
Regenboogkleuren is omdat in heel Amerika het homohuwelijk nu is toegestaan.



Poekels gaan heel erg ok, ze slapen nog veel maar zijn verder weer zo goed als de oude. Puk is een plantenspuit idd, we laten ze na onze vakantie weer allebei volledig inenten. Toch beter kennelijk. DA raadde het ook sterk aan.



Hoest met Taartje??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:Slofje schreef op 28 juni 2015 @ 17:00:

Dee, ik zie net op FB een bericht waar jij op gereageerd hebt. Zwarte poes met overleden poes. Is dat nou een beeldje op het graf of de overleden poes zelf? Ik kan het niet goed zien. Maarre wel

De zwarte poes leeft nog en de ander is een beeldje. Poes is van mijn vriendin uit Z. Ze is gegrepen door de hond van de buren en was niet meer te redden. Vreselijk nieuws. Ik ben helemaal van slag. Poes heb ik een paar weken geleden nog geknuffeld en nu is ze dood. Toen ik die foto zag schoot ik weer helemaal vol.



Tara is weer helemaal de oude. Op de vieze bedorven bloemkoolscheten na dan.... ze vergast ons nog dagelijks. Gelukkig hebben we de balkondeur altijd wagenwijd open 's nachts, anders kunnen we niet slapen. Niet dat ze nou constant loopt te pruttelen maar er gaat regelmatig een windje waaien hier. En dan K ook nog vragen, ben jij dat of de hond?



En we kunnen onze lol weer op met een dikke vette hittegolf komende week. Ik denk dat ik dan maar een weekje vakantie neem. Dan moet ik nog zo'n 6 a 7 weken werken en dan 'grote vakantie'. Ik heb geen zin om met die bloedhitte met de trein te moeten en dan in dat warme kantoor te moeten werken. Dan maar lekker thuis hoor. Kan ik de beesten ook goed in de gaten houden.
quote:Olijfje_ schreef op 28 juni 2015 @ 20:04:

Regenboogkleuren is omdat in heel Amerika het homohuwelijk nu is toegestaan.



Aha, dat is wel opzienbarend ja. Heel goed!



Fijn dat de beesten het weer doen allemaal. Sammi wordt ook jaarlijks ingeent, maar dat moet voor het pension. Bij Cylke deden we dat nooit. Sammi is trouwens ook zo'n nieshoofd, dus misschien is het wel goed dat hij die entingen krijgt.



Volgende week hittengolf? Lekker dat we dan vakantie hebben. Hoewel het op kantoor dan waarschijnlijk koeler is. Bij jullie niet, Dee? En heb je plannen voor de vakantie straks?



Wij moeten nog een stedentrip uitkiezen voor de laatste week van de vakantie. Madrid gaat het niet worden, het is daar 40 graden…. Misschien Praag of Venetië. Eerst morgen maar eens naar huis en de rest van de vakantie plannen
Alle reacties Link kopieren
Inenten tegen niesziekte is dus, ook als ze niet buiten komen, nuttig omdat wij onze katten kunnen besmetten met het virus (in verzwakte vorm dan weliswaar) via kleding, schoenen, handen... Dat wist ik dus niet Voor Puk de spetteraar is dat dus zeker beter en omdat Fido ook een daggie ouder wordt, doen we die ook maar.



Fijn dat Taart, op bloemkoolgemeur na, weer ok is!



Ik ga komende week wel in bikini werken ofzo, geen kip die daar last van heeft
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Olijfje_ schreef op 28 juni 2015 @ 23:03:

Ik ga komende week wel in bikini werken ofzo, geen kip die daar last van heeft

Haha, ik zit net een topic te lezen over korte broeken op het werk.

Misschien moet je jouw optie daar even noemen
Wat een afschuwelijk verhaal, Dee. Kleaute hond. Arme poes



Fijn dat alle ziekte diertjes weer opgeknapt zijn



Quote: En dan K ook nog vragen, ben jij dat of de hond?





Ik heb vandaag gewerkt! De teamleidster van de huiskamers op de begane grond wist niet dat ik beschikbaar was. Communicatiefout met PZ. Ik kon zelf in een map diensten aangeven en ik ben heul slim geweest! Heb de openstaande diensten tot 14h00 ingevuld! Hoef ik lekker niet te koken

Lekker met de bewoners buiten koffie gedronken, in de schaduw, met begeleiding van een activiteitenmevrouw met accordeon haha
Leuk Slof! Hoe vond je het om te doen? En als het past in het schema, is het toch prima als jij die diensten tot 14u op je neemt? Je moet doen waar je goed in bent.



Wij zijn weer thuis. Zonder Sammi, heel gek is dat. Ben erg benieuwd hoe ze in het pension omgaan met die hitte. Het lijkt me dat ze elke kat goed in de gaten moeten houden dan. Best een klus. Gelukkig krijgt Sammi elke dag zijn oogdruppeltje, dus dan heeft hij eventjes exclusieve aandacht.

Hoe doen jullie dat in het asiel, Slof?
Heb je niet de neiging om Sam op te gaan halen?

Het asiel bij ons is een erg oud gebouw met plat dak en is zomers echt een sauna. Volgens mij worden er geen extra maatregelen getroffen.



Het is altijd grappig om te zien dat zo'n woongroep meestal bestaat uit 9 vrouwen en 1 man! Zo'n soort harem . Vrouwen worden schijnbaar nog steeds ouder. Het is erg leuk om te doen. Je bent lang met ontbijt enzo bezig, boterhammen smeren, helpen en om half 1 weer de lunch. Ik heb ook al mijn eerste te pakken. Met een groot aantal kun je nog heel goed een praatje maken en dat is leuk. Lekker praten over vroegah en wat ze voor werk gedaan hebben enzo.

De kans is alleen dat ik morgen weer in een andere groep kom en morgen sta ik voor het eerst alleen als begeleidster.



Sloffriend komt misschien vandaag, maar hij laat me nog steeds in spanning zitten, de hork. Doet 'ie expres, maar ik doe net of m'n neus bloed en vraag het niet . Lekker volwassen



Zo, nu ff de stofzuiger door de hut, wasje aan, douchen



Teun en Joris zijn buiten en de rest relaxen in de ren, die ik afgesloten heb, zodat ik de keukendeur lekker kan openzetten en makkelijk in en uit kan lopen. De ren is schaduwrijk en de zon draait de andere kant op, dus ze liggen daar wel lekker
quote:Slofje schreef op 30 juni 2015 @ 10:17:

Heb je niet de neiging om Sam op te gaan halen?

Het asiel bij ons is een erg oud gebouw met plat dak en is zomers echt een sauna. Volgens mij worden er geen extra maatregelen getroffen.



Ja! Maar morgen en overmorgen zijn we ook op stap en vrijdag vertrekken we voor 4 dagen naar Lissabon (ja, het stedentrip-ei is gelegd ). Dus het heeft geen zin om hem op te halen. Maar raar is het wel



Klinkt erg leuk, je baan! Lekker aan de klets en je bent enorm waardevol voor de bewoners.

Wel best griezelig om alleen als begeleider te staan, of niet? Heb je wel iemand achter de hand voor als er iets gebeurt?
Oh, jullie zijn idd erg uithuizig. Leuk naar Lissabon. Alvast veel plezier gewenst!



Er is altijd zorg aanwezig, Splinter. De kamers van de bewoners liggen vlak bij de huiskamer en er zijn ook mensen die op de kamer blijven of in bed en er is een alarmklok. Verder is het een gezellig en druk huis met een hoop volk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lissabon!! Ik ben er nog nooit geweest (maar schijnt fantastisch leuk en mooi te zijn), het staat hoog op mijn 'nog naar toe-lijstje".



En leuk van werken Slof!!!



Ik heb me gigantisch verslapen, werd pas om 11 wakker (kennelijk mijn 3 (!) wekkers niet gehoord en om 11 uur start mijn werkdag... Gelijk baas geappt en nu ben ik aan het proberen om mijn hoofd bij elkaar te krijgen. Het veolt als een niet scherp filmbeeld in mijn hoofd
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hee, wat gek Olijf! Hopen dat het geen ziekigheid is.

Hup, bikini aan en aan de slag.



Ik heb ineens mijn zinnen gezet op een maxi-jurk / -rok. Dus ik vrees dat ik moet gaan winkelen. Nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven