Wat is 't raarste wat iemand ooit nonchalant tegen je zei?

03-04-2015 17:01 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-leden,



Ik kwam dit artikel tegen:

http://thoughtcatalog.com ... e-told-them-nonchalantly/

Waarbij er verteld wordt wat het creepiest is geweest wat iemand ooit nonchalant tegen ze gezegd heeft. Er zitten inderdaad hele rare dingen bij!



Nu ben ik heel benieuwd of jullie ook weleens vreemde dingen hebben gehoord, die mensen nonchalant jou even meedelen, waarbij je voor jezelf toch even met je mond vol tanden staat en denkt 'hoorde ik dat nou goed?!'.



TO trapt af:

Ik kan zelf twee situaties bedenken:



De eerste was een meisje waar ik al een tijdje mee aan het daten was. Na een paar weken vertelde ze me even tussen neus en lippen door dat ze nog weleens naar bed ging met haar stiefbroer. Ze vond het vervolgens maar raar van mij dat ik dat niet vond kunnen, want ze was toch lesbisch dus het had niets te betekenen.



Een ander verhaal is dat ik een keer een gesprek had met een oudere man, die mij nonchalant vertelde dat hij pedofiel is geweest. maar dat dat nog prima kon in die tijd...



Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen...
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
quote:labor22 schreef op 29 juni 2015 @ 01:05:

Ik ben nogal slank. Zei ik vorig jaar tegen mijn beste vriendin ( zij had ook weer een vriendin bij haar die ik voor het eerst zag ) " hmm ik heb pas een maand mn menstruatie overgeslagen, zo raar. "

Zegt die vriendin van haar zonder aarzeling: Ja jij moet ook eens meer eten, je bent ook veelste licht! Vind je het gek dat je je menstruatie overslaat.



Duss...........



Als je ook echt erg slank bent is dat best een reële opmerking toch?

Misschien niet erg overdacht als het tegen iemand is die je niet goed kent, maar je bespreekt het ook waar zij bij is.



Dan kan je toch gewoon iets als 'Denk het niet, heb dit gewicht al jaren' ofzo zeggen en er niet mee zitten? Ja je bent erg slank, voor sommigen zou dat misschien te zijn, voor jou niet?



Verschil van persoon denk ik, maar ik vind het fijn als mensen tegen mij geen blad voor de mond hoeven nemen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft denk ik ook wel te maken met hoe lekker je in je eigen vel zit. Dan kunnen mensen van alles roepen, het raakt je niet. Toen ik mega slecht in mijn vel zat - wat bijna mijn hele leven is - kwam iedere opmerking/kritiek echt keihard aan. Ik kan dit topic dus volschrijven met botte opmerkingen die naar mijn hoofd zijn geslingerd, maar achteraf zie ik dat ze lang niet zo erg zijn als wat ik hier teruglees. Bij lange na niet.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je helemaal gelijk in
Alle reacties Link kopieren
quote:mariel1989 schreef op 29 juni 2015 @ 22:13:

[...]





Als je ook echt erg slank bent is dat best een reële opmerking toch?

Misschien niet erg overdacht als het tegen iemand is die je niet goed kent, maar je bespreekt het ook waar zij bij is.



Dan kan je toch gewoon iets als 'Denk het niet, heb dit gewicht al jaren' ofzo zeggen en er niet mee zitten? Ja je bent erg slank, voor sommigen zou dat misschien te zijn, voor jou niet?



Verschil van persoon denk ik, maar ik vind het fijn als mensen tegen mij geen blad voor de mond hoeven nemen.



Nee vind ik niet. Je zegt niet tegen iemand die je helemaal niet kent : je moet ook eens meer eten je bent veel te licht...

Ik vind dat raar.

Dat ze dat denkt, oke kan ik heel goed begrijpen.



Stel dat ik in dezelfde situatie iemand voor het eerst zie en heel dik is hoor zeggen: pff ben me toch uitgeput elke keer.. Ga ik ook niet zeggen : misschien moet je eens wat minder vreten met die dikke pens van je. Komt op hetzelfde neer.



Je weet nooit wat de achterliggende gedachte is waarom iemand zo is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zou 'Dat komt vast door je overgewicht, dat je zo vaak uitgeput bent.' in dat geval op het zelfde neer. Te licht is geen schelden, dikke pens wel.



En de achterliggende gedachte verandert het feit dat het (misschien) zo is niet.



Ik snap wel dat anderen zo'n ongepast vinden, maar de wereld is leuker als je niet lichtgeraakt bent.

En veel opmerkingen in dit topic zijn helemaal niet (zo) lullig bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 29 juni 2015 @ 21:45:

[...]



Ik zou vijf jaar later nog eens naar hem (?) teruggaan en hem een knal voor zijn harses geven...Ze heeft sinds een paar maanden zelf een zoon, binnenkort eens vragen hoe zij het zou vinden over vijf jaar als hij nu dood ging. Heel slecht, maar wel lekker om dit te bedenken :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel erg havermoutje .
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@ Havermoutje.. kan ik me helemaal voorstellen. Ik kreeg ook belachelijke opmerkingen na het overlijden van mijn dochtertje vorig jaar net voor de bevalling. Ik moet zeggen dat ik een stuk harder geworden ben en daar nu op durf te reageren. Ik kreeg de opmerking laatst, ja ik hoop dat we dit jaar een leuke vakantie hebben, vorig jaar was minder (ik heb toen vrienden gebeld over wat er gebeurd was). Of de bekende ik weet helemaal wat je nu voelt, ik heb ook een miskraam gehad met 5 weken (ik wil geen miskraam bagatelliseren, maar voor mij was dat wel even een verschil) . Of de opmerking, oh wat erg, wat moet je nu met al die ongebruikte spulletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:OlympeMaxime schreef op 29 juni 2015 @ 15:55:

Dank je Het is soms bijzonder hoe anderen er mee kunnen zitten dat ik niet zo mooi ben terwijl ik er zelf helemaal niet mee zit. Goede ouders, die me altijd hebben verteld dat schoonheid aan de binnenkant zit. En dat de buitenkant misschien niet aan de norm voldoet, maar dat dat het probleem van de norm is en niet de mijne Ze hebben me nooit iets wijsgemaakt, dat ik wél mooi ben, of wat dan ook. Mijn moeder hielp me altijd met make-up toen ik er eenmaal de leeftijd voor had, en graag wilde dat die asymmetrie wat minder opviel, ze was daar erg handig in en kon met schaduwen wonderen verrichten. Niet dat het mét make-up er allemaal opeens geweldig uit zag, maar toch... In het begin heb ik daar heel veel gebruik van gemaakt (puberteit) en op een gegeven moment heb ik bedacht dat als anderen er een probleem mee hebben, het hún probleem. Ik had eigenlijk helemaal geen probleem met hoe ik er uit zag (en zie). Maar er werden best wel wat opmerkingen over gemaakt, zo door de jaren heen. Daar heb ik hier al een paar keer wat over verteld omdat het wel hele grappige verhalen oplevert. Maar het is grappig omdat ik er niet mee zit. En ik ben me er ook wel van bewust dat diezelfde opmerkingen voor anderen die minder zelfvertrouwen hebben verschrikkelijk pijnlijk kunnen zijn. Dat lijkt me verschrikkelijk.



Ik heb een errug knappe vent weten te scoren waar toch best wel iedereen stomverbaasd over was (eigenlijk heeft hij mij gescoord, heeft hij nog best hard voor moeten werken, want hij stond bekend als nogal een player, en dat hoefde van mij niet zo). En behalve knap bleek hij ook nog eens hartstikke leuk. Zijn reputatie was niet meer dan opgeklopte verhalen gelukkig We zijn ook een rare combi, daar ben ik me bést van bewust. Maar het boeit hem écht niet. Hij vind me écht mooi. Gewoon door mijn uitstraling, mijn karakter, mijn humor, mijn mezelf zijn. En mijn goddelijke lichaam natuurlijk (voor die kop heeft God me aardig gecompenseerd in de lichaamsverhoudingensectie )

En dáár heb ik me toch een boost zelfvertrouwen van gekregen. Terwijl ik al niet te kort kwam door mijn ouders. Ik heb mazzel gehad. Echt mazzel, met zo'n geweldige omgeving die me ziet voor wie ik ben. Mijn mond valt, ondanks de dingen die ik zelf soms naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen, regelmatig open van de botheid, het gebrek aan empathie, het... ik heb er geen naam voor, die 'eerlijkheid' van mensen.



allereerst vind ik lelijk of mooi zijn zeer discutabel.. het is natuurlijk allemaal relatief.

Maar dat gezegd hebbende kan jij gewoon niet lelijk zijn.. jij straalt hier alleen in je tekst al zoveel zelfvertrouwen en pracht uit, je móet gewoon een heel mooi mens zijn!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb zelf ooit, in mijn tienerjaren, iets eruit gefloept naar een meisje in de vriendengroep. Ik mocht haar niet, achteraf voelde ik me bedreigd door haar terwijl dat niet nodig was, maar ja tieners he.... En ik geef toe, het was niet netjes.. We zaten met een groep op het terras en ze was aan het klagen dat er vliegen bij haar zaten, en toen floepte ik eruit : "Ja, die komen op stront af".. Ze heeft het niet gehoord gelukkig, maar nu terugkijkend schaam ik me er diep voor..
Havermoutje



Nav van een ander topic, waarin iemand een in haar ogen schaamtevol iets wb haar uiterlijk beschreef.

Ik liep een keer in een winkel en toen kwam er een winkelmeisje naar me toe.

'uw labeltje hangt uit uw shirt'

Dus ik prop m er weer in en bedank haar.

' u kunt ze er beter uitknippen. Mijn zus heeft ook L , die knipt ze er er GELIJK uit, anders dan ziet iedereen dat u L draagt!'

Het kind keek me aan alsof ze haar ergste nachtmerrie beschreef.

En een Enorm Goede Daad verrichtte door mij zulk goed advies te geven.

Want normaal schat je mij natuurlijk in als een xs.
quote:haakje schreef op 30 juni 2015 @ 10:09:

Havermoutje



Het kind keek me aan alsof ze haar ergste nachtmerrie beschreef. En een Enorm Goede Daad verrichtte door mij zulk goed advies te geven.Want normaal schat je mij natuurlijk in als een xs.Hahaha, eigenlijk vind ik dit wel erg schattig van haar.
quote:mystic24 schreef op 30 juni 2015 @ 09:18:

Ik heb zelf ooit, in mijn tienerjaren, iets eruit gefloept naar een meisje in de vriendengroep. Ik mocht haar niet, achteraf voelde ik me bedreigd door haar terwijl dat niet nodig was, maar ja tieners he.... En ik geef toe, het was niet netjes.. We zaten met een groep op het terras en ze was aan het klagen dat er vliegen bij haar zaten, en toen floepte ik eruit : "Ja, die komen op stront af".. Ze heeft het niet gehoord gelukkig, maar nu terugkijkend schaam ik me er diep voor..



Ik vind hem wel gevat eigenlijk.

Een hele zachtaardige vriendin had deze per ongeluk:

Er zat bij haar in de klas een meisje met enorme acne dat vreselijk gepest werd. Vriendin deed daar niet in mee en had weleens een gesprekje met haar.

Dat meisje had migraine en had dat aan mijn vriendin gezegd.

De docent vroeg met gym of dat gepeste meisje een koprol wilde voordoen. Mijn vriendin gilde: 'nee!niet met dat hoofd!' (dus ivm de hoofdpijn)

Klas lachen want die dachten dat vriendin ook leuk meepestte. Meisje in tranen omdat dat meisje dacht dat vriendin ineens lelijk deed.

Heel genant.
Ik moet diep denken maar er zal me vast nog wel wat te binnen schieten..



In ieder geval met veel plezier alles gelezen
Toen ik zwanger was wel een aantal keer de vraag gehad of het een ongelukje was. Van zowel bekende als onbekende mensen.
Ik vertelde ooit aan een vage kennis dat ze een inktvlek op haar gezicht had, echt, haar halve gezicht zat onder de blauwe inkt.



Bleek dat een litteken oid. te zijn



Sindsdien durf ik nooit meer (goedbedoelde) opmerkingen te maken over iemands uiterlijk, heb toen m'n lesje wel geleerd
Wat mooi geschreven, OlympeMaxim!

En wat een geweldige vent heb je!



Ik maak het wel andersom mee. Niet dat ik zo geweldig knap ben (in tegendeel...) maar hoeveel commentaar ik niet over mijn vriend krijg?



''Wat moet jij met zo'n nerd'', ''die gast ziet er toch niet uit'', ''kan je niet wat beters krijgen''

en op de verjaardag van mn oma hoorde ik mn nichtje zeggen ''je zal maar zo'n kneus als vriend hebben als whisper, ik zou me doodschamen''







Moet wel zeggen dat die opmerkingen me echt verdriet doen. Voor mij is het de liefste, leukste, slimste en ja MOOISTE man van de wereld. Waarom maken anderen zich daar zo druk om? Om hoe hij eruit ziet? Want het gaat puur om zijn uiterlijk

En ja, het is een nerd. Vind ik juist zo leuk aan hem. En hij ziet er verder gewoon verzorgd en schoon uit. Dat hij gezien 'de norm' niet de knapste is... tja, boeiend toch?



Maar het verbaasd me echt hoe druk mensen zich daarom kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
"Rot op naar je kut land" Van mijn oude/gepensioneerde buurman (ook een buitenlander in Nederland, Duitser) omdat ik mijn radio in de tuin aan had in de late ochtend toen ik aan het tuinieren was.



Alle reacties Link kopieren
"Wat fijn dat je zoons zo slim zijn. Ja voor meisjes is dat niet zo belangrijk". Een tante tegen mn moeder. Ik zat ernaast. uiteindelijk verontschuldigd met: "Ja maar ik ben oud. Dan mag je dat zeggen."



Ik ben trouwens ook heel slim
quote:Ikhierhuh schreef op 03 juli 2015 @ 14:48:

"Rot op naar je kut land" Van mijn oude/gepensioneerde buurman (ook een buitenlander in Nederland, Duitser) omdat ik mijn radio in de tuin aan had in de late ochtend toen ik aan het tuinieren was.











Is dat raar een muziekje in de tuin? Nee toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 03 juli 2015 @ 15:54:

[...]









Is dat raar een muziekje in de tuin? Nee toch?

In mijn tuin een zachte muziek is meer dan normaal, in de tuin van de rest van mijn buren ook, behalve dan in de tuin van mijn oudere/gepensioneerde buurman. Ah, volgens oudere/gepensioneerde buurman kinderen horen niet te mogen spelen in de tuin. Mag eigenlijk niet zo veel van oudere/gepensioneerde oude buurman.



Alle reacties Link kopieren
Mogen vreemde nonchalante acties ook? In elk geval:

Ik wacht op de trein, en een vrouw vraagt of ze wat mag vragen. Natuurlijk!

Meteen pakte ze me bij mijn elleboog vast, zoals een oud vrouwtje zou doen als je haar de trap af helpt oid. Het was een 'normale' vrouw van midden 50. Geen ondersteuning nodig. En ze reageerde echt heel verontwaardigd toen ik aankondigde dat ze me niet hoefde aan te raken.
quote:slwhisper schreef op 03 juli 2015 @ 14:47:

Voor mij is het de liefste, leukste, slimste en ja MOOISTE man van de wereld. Waarom maken anderen zich daar zo druk om? Om hoe hij eruit ziet? Want het gaat puur om zijn uiterlijk

En ja, het is een nerd. Vind ik juist zo leuk aan hem. En hij ziet er verder gewoon verzorgd en schoon uit. Dat hij gezien 'de norm' niet de knapste is... tja, boeiend toch?
quote:japin schreef op 03 juli 2015 @ 16:01:

Mogen vreemde nonchalante acties ook? In elk geval:

Ik wacht op de trein, en een vrouw vraagt of ze wat mag vragen. Natuurlijk!

Meteen pakte ze me bij mijn elleboog vast, zoals een oud vrouwtje zou doen als je haar de trap af helpt oid. Het was een 'normale' vrouw van midden 50. Geen ondersteuning nodig. En ze reageerde echt heel verontwaardigd toen ik aankondigde dat ze me niet hoefde aan te raken.Ben nu wel erg benieuwd naar haar vraag aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit met mijn moeder bij V&D toen kwam er een ontzettend dikke vrouw aan. Ik stoote mijn moeder aan (ja ik weet fout) toen kwam ze naar me toe en zei: het dikke van mij gaat eraf maar die lelijke kop van jou niet..



En pas zei iemand tegen me tussen neus en lippen door, jij hebt echt een dikke kop gekregen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven