Waarom emigreren veel Nederlanders?

30-06-2015 10:18 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel geïnteresseerd waarom veel Nederlanders vertrekken uit Nederland.
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel geïnteresseerd in waarom jij dat wil weten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even in de actueel pijler kijken. Dan zie je hoeveel mensen Nederland een verderfelijk land vinden.
Ten eerste: is dat zo? Ten tweede: ik denk dat iemand emigreert omdat hij of zij verwacht in dat ander land het beter te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gut o gut weer zo'n TO die topics schijt over van alles en nog wat.
Alle reacties Link kopieren
https://www.emigrerenuitnederland.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Opvallend is ook dat sinds 2003 meer mensen zijn gaan emigreren binnen Europa naar de landen waar het economisch gezien wat beter gaat, uitschieters zijn dan ook Duitsland en de Scandinavische landen waarbij vooral Zweden als zeer aantrekkelijk gezien wordt.



Remigraties spelen ook een belangrijke rol in de toename van het aantal emigranten uit Nederland, van de 1e generatie gastarbeiders in Nederland zijn er groepen die in hun thuisland van hun oude dag willen genieten en daardoor Nederland weer verlaten.



Stijgende lijn van emigraties ook in 2014 verwacht



Toch blijkt uiteindelijk werk de grootste reden waarom in 2012 gemiddeld ruim 12.040 mensen per maand ons land hebben verlaten. Naar verwachting zullen dat in 2013 uiteindelijk ruim 13.000 mensen per maand zijn en dit aantal lijkt niet te gaan afnemen voor 2014.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Canada is nog steeds populair?
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
quote:FaileyRosa schreef op 30 juni 2015 @ 10:27:

Canada is nog steeds populair?Je kan er ook op googelen he.
Alle reacties Link kopieren
quote:FaileyRosa schreef op 30 juni 2015 @ 10:27:

Canada is nog steeds populair?Benidorm ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 30 juni 2015 @ 10:21:

Ik ben wel geïnteresseerd in waarom jij dat wil weten.Opties, het gaat hier niet zo geweldig, ik heb wel een baan mijn vriend ook maar meer om geweld oorlog. Wij zijn niet een neutrale land, een land waar ons kind veilig kan verblijven zou fijn zijn.
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
Alle reacties Link kopieren
quote:FaileyRosa schreef op 30 juni 2015 @ 10:31:

[...]





Opties, het gaat hier niet zo geweldig, ik heb wel een baan mijn vriend ook maar meer om geweld oorlog. Wij zijn niet een neutrale land, een land waar ons kind veilig kan verblijven zou fijn zijn.Probeer Oostenrijk.

http://www.emigratiebeurs ... en-graag-naar-oostenrijk/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je veel gereisd TO? Ik ken weinig landen waar het beter is dan in Nederland. We willen het alleen niet zien.



Ondanks alle bezuinigingen zijn er weinig landen waar zulke goede sociale voorzieningen zijn dan in Nederland. Waar zoveel toeslagen zijn en waar alles zo goed geregeld is.



De misdaadcijfers nemen al jaren af (vorige week nog in het nieuws).



Helaas varen we te veel op sensatiebeluste nieuwssites die alles uitvergroten en hebben we van afzeiken op social media onze volkssport nummer 1 gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je emigreert om de reden dat NL een k*t land is, denk ik dat je vrij snel weer terug in NL bent ;)

Elk land heeft nou eenmaal zijn eigenaardigheden en in het buitenland moet je ook werken, belasting betalen, zijn er spanningen, rare mensen, geweld enz enz enz

mensen emigreren omdat het een droom voor ze is om in een bepaald land te wonen, voor werk, om persoonlijke redenen enz
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hoor van mensen om mij heen is dat ze vinden dat je in Nederland weinig tijd hebt om te genieten en de dingen te doen die je leuk vindt. Je werkt makkelijk 40 uur om rond te komen voor een loon waarbij je gauw het leeuwendeel kwijt bent aan vaste lasten. Vervoer, levensmiddelen enzovoorts. In andere landen is dat vaak iets goedkoper en een hechte cultuur waar genoten wordt in de middag van een uitgebreide lunch of met veel zon. Baankansen zijn ook een fundamentele factor.



Emigreren voor een beter leven is al eeuwenoud en komt in alle lagen van de bevolking wereldwijd voor. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:Razzmatazz schreef op 30 juni 2015 @ 10:43:

Tja, als je emigreert om de reden dat NL een k*t land is, denk ik dat je vrij snel weer terug in NL bent ;)

Elk land heeft nou eenmaal zijn eigenaardigheden en in het buitenland moet je ook werken, belasting betalen, zijn er spanningen, rare mensen, geweld enz enz enz

mensen emigreren omdat het een droom voor ze is om in een bepaald land te wonen, voor werk, om persoonlijke redenen enzMee eens. Vaak zie je dat mensen met zo'n mentaliteit het niet echt redden nee. Te lui om de taal goed te leren en zich voor te bereiden op wat komen gaat. Die denken als een of andere zonnekoning "wel eventjes te emigreren"
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:FaileyRosa schreef op 30 juni 2015 @ 10:31:

[...]

Opties, het gaat hier niet zo geweldig, ik heb wel een baan mijn vriend ook maar meer om geweld oorlog. Wij zijn niet een neutrale land, een land waar ons kind veilig kan verblijven zou fijn zijn.Zo onveilig is NL toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Nou, in Nederland is het echt zo slecht niet hoor! Dus om daarom te emigeren, lijkt me niet zo'n goed uitgangspunkt.



Bij mij is het een beetje toevallig zo gelopen. Nooit echt bewust gekozen voor dit land. We hebben het goed hier, maar het eerste jaar was gewoon echt moeilijk. En sommige dingen zijn beter dan in Nederland, andere dingen zijn beter in Nederland. En zo heeft elk land z'n voor- en nadelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:goddess23 schreef op 30 juni 2015 @ 10:43:

Wat ik hoor van mensen om mij heen is dat ze vinden dat je in Nederland weinig tijd hebt om te genieten en de dingen te doen die je leuk vindt.Het gekke is dat er in weinig landen zo weinig gewerkt wordt als in Nederland. We hebben het part-timen hier zo'n beetje uitgevonden. In andere landen is 40 (+) uur per week eerder de norm.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij emigreerden, zou man ontslagen worden, omdat hij volgens bedrijf te groot risico was voor arbeidsongeschiktheid. Hij had een ongeluk gehad. In dit land waren verschillende vacatures binnen zijn vakgebied en wij wilden toch al graag hierheen, omdat we van dit gebied houden. Hij heeft gesolliciteerd en is na referenties aangenomen. Hij kreeg al snel een vast contract, iets wat in NL inmiddels een rariteit is. We hebben het financieel beter en voelen ons hier beter afgezien van de heimwee momentjes.



Emigreren kan heel heftig zijn, je krijgt te maken met cultuurverschillen, emoties, de taal. Met de taal blijf ik moeite houden, is lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geëmigreerd, niet per se vanuit een droom maar meer omdat het op mijn pad kwam. Ik had het niet verwacht, maar ik kan Nederland soms echt wel missen. Maar vaak ben ik ook blij dat ik er niet meer woon. Die hele zwarte-pietendiscussie heb ik echt met schaamte gevolgd. Maar Nederland heeft ook veel goede dingen, ik vind de mensen er over het algemeen relaxter en ik voel me er vrijer dan hier.

Maar emigreren moet je eigenlijk ook niet doen als je denkt dat het op die andere plek beter gaat zijn. Je neemt jezelf en je eigen problemen altijd mee en daar verandert een andere omgeving echt niks aan. Stel je verwachtingen niet te hoog in, want dan kom je echt bedrogen uit.
Alle reacties Link kopieren
Oja de taal mis ik inderdaad ook. Hoewel ik me hier aardig red is dit mijn moedertaal niet en dat blijf ik lastig vinden. Het zal echt jaren duren voordat ik me de taal eigen heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
In het buitenland kan je idd langer lunchpauze hebben, maar dat betekent ook dat je 's avonds langer door moet werken. parttimen bestaat niet echt, of alleen voor slecht betaalde baantjes met veel precariteit (je mag dan je uren niet zelf "uitkiezen" zoals in NL)

En veiligheid, mij lijkt het dat NL toch wel een veilig land id ? Een stabiele politiek, lage werkloosheid (in tegenstelling tot andere landen dan), geen (of weinig) corruptie, huisvesting voor iedereen, een goed sociaal vangnet. In menig buitenland is het slechter gesteld

Ik ben 12 jaar geleden ge-emigreerd, tot volle tevredenheid en ik ben heel erg blij hier in mijn "nieuwe" land, maar een emigratie is toch wel een beslissing waar je goed over na moet denken alvorens de stap te wagen.



Naar welk land wil je gaan ?
Alle reacties Link kopieren
quote:FaileyRosa schreef op 30 juni 2015 @ 10:31:

[...]





Opties, het gaat hier niet zo geweldig, ik heb wel een baan mijn vriend ook maar meer om geweld oorlog. Wij zijn niet een neutrale land, een land waar ons kind veilig kan verblijven zou fijn zijn.



Je klinkt alsof je al een keertje geëmigreerd bent.



Ik denk dat Canada een goed alternatief is voor Nederland, zou er zelf ook graag heen gaan.
Eigenlijk eens met alles tot nu toe.. Nederlanders klagen vooral over alles wat niet goed gaat, maar ze vergelijken het totaal niet met hoe dingen in andere landen geregeld zijn. En dan flink klagen dat ze maar gaan emigreren, om vervolgens in dat andere land die buitenlander te worden waar ze in Nederland zo'n hekel aan hadden (niet de taal spreken, niet integreren). Ik mis best veel aspecten aan Nederland en ik kom ook vast weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven