Kan niet in slaap komen naast vriend, help!

09-01-2009 19:51 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen naast mijn vriend. Ik kom gewoon niet in slaap. Alleen slaap ik meestal met een kwartier, maar als ik naast hem lig lukt het gewoon niet en ik weet niet waar het aan ligt. Hij snurkt niet, trekt niet alle dekens naar zich toe, of doet andere dingen in zijn slaap die mij wakker zouden kunnen houden. Ook het bed, de omgeving qua warmte etc zijn geen probleem. Alleen in zijn of mijn bed kan ik wel in slaap komen. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips? Het enige wat ik wil is naast hem slapen en naast hem wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Mij lukt het na 2 jaar (latrelatie) nog steeds niet en was ik inmiddels oververmoeid door alle overgeslagen nachten. Nu hebben we de afspraak dat als we uitgerust zijn en niet hoeven te werken, we het proberen. Als het niet lukt gaat hij naar een andere kamer. Als ik al moe ben of we moeten de dag erna werken dan slaapt hij sowieso in de andere kamer. Hij vindt dat heel erg maar we hadden werkelijk alles geprobeerd,..Voor mij een fijne en vooral -rustgevende- oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook! Slecht in slaap komen, en heel licht slapen en steeds wakker worden! Moet zeggen dat ik sowieso snel wakker wordt als ik dingen hoor, dus ws ook als iemand beweegt ofzo.

Overigens heeft een ex me ook wel s een duwtje gegeven - ik ben standaard verkouden en als ik op mn rug lig snurk ik dus, hihi!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben 2 losse dekbedden. Na een tijd tegen elkaar aan te liggen kruipen we weer onder ons eigen dekbed als we gaan slapen. Werkt prima hier.



Hij slaapt sowieso wel slecht, maar het wordt nu niet erger door het samen slapen. We zijn nu al een paar maanden zo aan het slapen en de laatste tijd vallen we wel eens diep in slaap terwijl we nog onder 1 dekbed liggen. Er zit dus vooruitgang in.



Ik slaap eigenlijk altijd wel door, ook al wordt hij wakker. Behalve als ik me erop instel om wakker te worden als hij wakker wordt. Heb ik eens een paar nachten uitgeprobeert. Het werkte maar was nutteloos , dus ben ik er ook maar mee gestopt. Het ging me ook vooral om het idee (zou het lukken of zou het niet lukken).
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels slaap ik heerlijk naast mijn vriend, maar dat heeft wel even geduurd. Als ik alleen lig draai ik veel en moet ik echt zoeken naar de juiste slaaphouding en dat kan natuurlijk niet met een arm om me heen en een lichaam tegen mijn rug Na een aantal nachten heel slecht te hebben geslapen ben ik een tijdje wat later dan hem naar bed gegaan (zodat ik me tegen hem kon aan-nestelen ipv andersom). Dat heeft geholpen en sindsdien zijn we eraan gewend dat we niet in elkaars armen inslapen, maar ik in plaats daarvan wat rond draai, nog even tegen hem aan kruip, weer wegrol etc. Hij vind het allemaal prima (slaapt toch wel door ), dus voor ons was dit de oplossing!



(overigens wonen we niet samen en slapen we om andere redenen toch wel minder als we samen in een bed liggen . Ik vind het dan ook heerlijk om min. één nacht in de week lekker alleen (bij) te slapen....))
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wij wonen ook niet samen Websje, maar als ik mijn vriend hoor over die paar nachten per maand dat hij alleen slaapt, slaapt ie nog beroerder dan bij mij.



Ik vind dat eigenlijk helemaal niet erg. Om eerlijk te zeggen vind ik dat idee gewoon geweldig! Jee, wat ben ik toch een kutvriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen de eerste nacht nooit slapen met iemand naast me.. Nacht nummer 2, direct de volgende dag dus, heb ik nergens last meer van.. Slaap ik daarna weer in m`n eigen bed, begint het liedje van vooraf aan..
Alle reacties Link kopieren
Ik kon voorheen vaak ook slecht slapen als er iemand naast me in bed lag. Waarschijnlijk toch een beetje wat Plukvandepetteflat zegt, bang om iemand wakker te wroelen, te snurken, gekke geluidjes te maken, enz.



Inmiddels heb ik deze onzekerheden niet meer en slaap ik vaak zelfs minder fijn als mijn lief niet naast me ligt.



Oordopjes helpen mij vaak als ik slecht slaap omdat ik veel aan mn hoofd heb. Op de een of andere manier zorgt de stilte ervoor dat ik meer rust in mn hoofd krijg.



Succes en slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Madhe schreef op 12 april 2009 @ 18:37:

Hahaha, wij wonen ook niet samen Websje, maar als ik mijn vriend hoor over die paar nachten per maand dat hij alleen slaapt, slaapt ie nog beroerder dan bij mij.



Ik vind dat eigenlijk helemaal niet erg. Om eerlijk te zeggen vind ik dat idee gewoon geweldig! Jee, wat ben ik toch een kutvriendin.whaha Madhe, ik slaap dan heerlijk, maar krijg s' nachts geregeld smsjes van vriend die me mist (die ik dus pas 's ochtends na acht heerlijke uren slaap lees). Vervelend voor hem, maar --> is ook een kutvriendin blijkbaar
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben net in de fase van bij elkaar slapen en gaat dus nu al mis; we wonen iets van 100 m van elkaar vandaan, maar deze luxe wordt gebruikt om 3 uur s nachts toch maar naar huis te gaan om verder wel te kunnen slapen. Ik word hier nogal onzeker van want dan denk ik; ben je in begin niet altijd een beetje onrustig en is dit een teken dat het t toch niet helemaal is. Mijn `vriend`(ja is heel pril nog allemaal) is gewend op 1 oor te liggen en dan al te slapen en ik lig vaak nog te woelen en voel nu enorme druk ook meteen in slaap te vallen; knuffelen van hem is dan ook echt over. Help! of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 10 januari 2009 @ 09:33:

Herkenbaar....

Ik kan van jongs af aan al slecht slapen met iemand anders in mijn buurt.

Het is puur psychisch, kan me denk ik niet genoeg ontspannen als er iemand in dezelfde kamer is.

Nu bij mijn huidige vriend heb ik het probleem trouwens niet, kan heerlijk samen met hem slapen.

Mijn oplossing was heel simpel: oordopjes. door de stilte leek het net of ik alleen was in mn eigen wereldje zeg maar. Het onderbewust gevoelig zijn voor geluiden en de aanwezigheid van iemand anders verdween hiermee. Misschien ook een tip voor jou! Succes!Exact hetzelfde. Geen moeite mee met mijn huidige vriend, maar voorgaande relaties ook alleen met oordoppen.
wie heeft dan ook bedacht dat je samen moet slapen?
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap prima met mijn man in één bed. Alleen slapen we nóóit tegen elkaar aan. Hooguit de eerste 10 minuten en daarna gaan we liggen zoals we lekker liggen, anders houden we het beide niet vol. We slapen ook graag op de tegenovergestelde zij, waardoor we eerder kont tegen kont liggen



Is het nu zo gebruikelijk dat je als stel ook tegen elkaar aan slaapt (zag ik een paar keer voorbij komen)?
Alle reacties Link kopieren
misschien durf je niet helemaal de controle los te laten.



het is nu eenmaal zo dat als je slaapt dat je dan soms niet opje allercharmantst ligt maar dat moet je gewoon loslaten...



ik kon NOOIT slapen naast mijn 1e vriend, ook niet na 6 maanden. ik voelde me denk ik niet op mijn gemak ofzo, ik lag te gespannen. Mijn tweede vriend, dat was heel vreemd de 1e nacht vielen we samen in slaap maar niet tegen elkaar aan, maar na 4 nachten naast elkaar te hebben gelegen vielen we na het seksen in elkaars armen in slaap en precies zo werden we 8 uur later pas wakker. toen keken we elkaar aan van: huh? haha.... goedemorgen schoonheid zei die en we hebben nooit meer anders geslapen. heeeerlijk. (ook al kwijlde ik af en toe zijn schouder onder hahahah daar moest hij om lachen)weet niet waar dat nou aan heeft gelegen, maar ik had het nooit eerder meegmaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nonbastamai schreef op 31 augustus 2009 @ 11:57:

Hoi allemaal, ik ben net in de fase van bij elkaar slapen en gaat dus nu al mis; we wonen iets van 100 m van elkaar vandaan, maar deze luxe wordt gebruikt om 3 uur s nachts toch maar naar huis te gaan om verder wel te kunnen slapen. Ik word hier nogal onzeker van want dan denk ik; ben je in begin niet altijd een beetje onrustig en is dit een teken dat het t toch niet helemaal is. Mijn `vriend`(ja is heel pril nog allemaal) is gewend op 1 oor te liggen en dan al te slapen en ik lig vaak nog te woelen en voel nu enorme druk ook meteen in slaap te vallen; knuffelen van hem is dan ook echt over. Help! of niet?Na de seks? Want dat klinkt mij in de oren als gewoon niet enthousiast genoeg om te blijven. Dat deden een aantal van mijn SV ook, omdat het dan niet om het totaalplaatje draait en dus helemaal niet interessant is om elkaar te zien als je net wakker bent. Ik vond dat prima, maar ik moet zeggen dat ik mijn vriend (die dus zoals je in dit topic leest ook slecht slaapt) niet serieus zou hebben genomen als hij 's nachts naar huis was gereden (ook 100 km afstand). Inmiddels wonen we samen, en hij slaapt nog beroerd.. maar is er wel aan gewend samen te slapen. Dat mag ook wel na een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar idd...

Thuis slapen we samen in een bedje van 1.40m en dan heb ik ook vaak dat ik niet zo lekker slaap.. Maar als we in een hotel slapen in een lekker groot bed, heb k nergens last van!
Alle reacties Link kopieren
quote:HaagsLoesje schreef op 31 augustus 2009 @ 13:43:

Ik slaap prima met mijn man in één bed. Alleen slapen we nóóit tegen elkaar aan. Hooguit de eerste 10 minuten en daarna gaan we liggen zoals we lekker liggen, anders houden we het beide niet vol. We slapen ook graag op de tegenovergestelde zij, waardoor we eerder kont tegen kont liggen



Is het nu zo gebruikelijk dat je als stel ook tegen elkaar aan slaapt (zag ik een paar keer voorbij komen)?



Zeker niet nu het zo heet is! In de winter af en toe wat beencontact



Ik slaap juist heel goed met vriendin in de buurt. Val veel eerder in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Is ze zo slaapverwekkend JC? Nee toch



Ik slaap overigens ook altijd prima. Als ik moe ben dan lig ik niet lang wakker. Ik ben zelfs eens tijdens het fietsen bijna in slaap gevallen. En ik zat niet achterop, dus dat was even schrikken.

Maar hierdoor vind ik het wel moeilijk voor te stellen hoe het is om slecht in te slapen. Gelukkig voor mijn vriend hebben wij hier een oplossing voor bedacht.
quote:badmeester schreef op 31 augustus 2009 @ 13:31:

wie heeft dan ook bedacht dat je samen moet slapen?

dat vraag ik me ook wel 'ns af, want het is helemaal niet comfortabel of relaxed met 'n ander persoon 'n bed of zelf kamer te moeten delen vind ik



stamt misschien nog uit de tijd dat men zo armoedig was dat men te weinig kamers in 'n huis had, want als je films uit vroegere tijden ziet met rijkere families slapen man en vrouw in 'n aparte kamer, wat zeg ik: in 'n aparte vleugel!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me zo'n gedoe als je zin hebt in een nachtelijke vrijpartij. Eerst heel dat doolhof door, met kaars want dat moest vroeger. En daarna weer terug door die ellenlange gangen op zoek naar je eigen bed. En dan krijg je weer zin, en moet je weer terug. Of rooksignalen zenden naar die ander zodat die ander rond moet wandelen. En daarna weer ieder naar bed, heb je weer zin mag je er weer uit.. Zo onhandig. Zo blijf je bezig. Dan kom je helemaal niet meer aan je slaap toe.



Ik denk dus dat het niet alleen uit gewoonte, maar ook uit praktische overwegingen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madhe schreef op 31 augustus 2009 @ 14:36:

[...]





Na de seks? Want dat klinkt mij in de oren als gewoon niet enthousiast genoeg om te blijven. Dat deden een aantal van mijn SV ook, omdat het dan niet om het totaalplaatje draait en dus helemaal niet interessant is om elkaar te zien als je net wakker bent. Ik vond dat prima, maar ik moet zeggen dat ik mijn vriend (die dus zoals je in dit topic leest ook slecht slaapt) niet serieus zou hebben genomen als hij 's nachts naar huis was gereden (ook 100 km afstand). Inmiddels wonen we samen, en hij slaapt nog beroerd.. maar is er wel aan gewend samen te slapen. Dat mag ook wel na een jaar.Nee het is niet perse na de seks en het is 100 m maar het is allemaal goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een goed matras, dat levert je altijd een goede nachtrust op!

Goedkope matrassen : Goedkope-matrassen.nl levert online slaapkamer meubels veelal 20-40% goedkoper dan regulieren verkoopkanalen. Ze hebben o.a.: Matrassen, Tempur, bedbodems, boxsprings, dekbedden, hoofdkussens, slopen en hoeslakens, en bedden accessoires.

Dit zou je nachtrust aanzienlijk verbeteren
Alle reacties Link kopieren
Man/vrouw! dat je de moeite neemt hier een nick voor aan te maken!



*nu ook zonder goede matras in slaap vallend*
Alle reacties Link kopieren
dit komt bekent voor. Als ik alleen slaap, slaap ik heerlijk en ben ik zo in slaap. als we samen slapen (1 tot 3x in de week). Slaap ik minder, en kom ik niet snel inslaap. Mijn vriend heeft geloof ik een lichaamstemperatuur van 40 haha. Hij is altijd zo warm, en ik zweet het bed uit. Als ik eenmaal in slaap ben, word ik snel wakker. Ik ben dan tegen de muur geduwd of hij heeft alle dekens in beslag genomen. Aan de ene kant is het super fijn als we samen slapen, maar een paar keer in de week alleen slapen is heerlijk. Probeer dat is een keer, bij werkt het een beetje. Wat andere ook zeggen het is een kwestie van wennen. Ik heb 18 jaar lang alleen geslapen, dus ik moest onwijs wennen dat er ineens iemand naast me lag.

Kijk het even aan.

Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Madhe schreef op 31 augustus 2009 @ 21:14:

Dat lijkt me zo'n gedoe als je zin hebt in een nachtelijke vrijpartij. Eerst heel dat doolhof door, met kaars want dat moest vroeger. En daarna weer terug door die ellenlange gangen op zoek naar je eigen bed. En dan krijg je weer zin, en moet je weer terug. Of rooksignalen zenden naar die ander zodat die ander rond moet wandelen. En daarna weer ieder naar bed, heb je weer zin mag je er weer uit.. Zo onhandig. Zo blijf je bezig. Dan kom je helemaal niet meer aan je slaap toe.



Ik denk dus dat het niet alleen uit gewoonte, maar ook uit praktische overwegingen is.Na een nachtelijke vrij partij ben ik juist klaar wakker, maar slaapt mijn vriend binnen 5 minuten, dus dat werkt niet haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven