Veder gaan na vreemdgaan ben ik te hard voor hem.

27-06-2015 17:57 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder in een topic schreef heeft mijn man een affaire gehad. Het kwam uit doordat zij zwanger werd.

Ik heb mijn spullen gepakt en ben met onze toen 10 weken oude zoon naar mijn ouders vertrokken.



Zijn ex-minnares heeft een miskraam gehad. Iets wat ik niemand gun. Maar klinkt hard; zonder de miskraam had ik niet met hem veder gekund. Ik had net kunnen leven met de gedachte dat hij nog ergens een kind van een minnares had rond lopen. Ik heb niet het recht om het kind zijn vader te ontnemen.



Inmiddels zijn we er over uit dat we rustig willen kijken of het nog gaat werken tussen ons.

Heb hem gevraagd hoe hij het voor zich ziet dat we veder gaan. Het oorspronkelijke toekomst plan is voor hem onveranderlijk gebleven.

Ik heb er ook over na gedacht. En er zijn toch een paar dingen waarvan ik denk, dat nooit meer.

Zo wil ik niet weer de ellende die er achter weg kan komen als we een gezamenlijke hypotheek hebben. Geen gezamenlijke rekening, niet het geld gaat op 1 grote bult. Op een huishoud rekening na. Waar we dan een X bedrag per maan op storten allebei.

Ik koop een eigen auto. Die ook op mijn naam komt te staan. Dan is het heel jammer dat het op zijn naam kwa verzekering goedkoper zou zijn.

En het liefst zou ik ook zien dat ons huwelijk van getrouwd in gemeenschap van goederen omgezet word in op huwelijkse voorwaarde.



Zoals ik in m'n eerdere topic heb geschreven. Is er nog steeds het plan om naar Engeland te emigreren. Zijn 2 oudste kinderen wonen daar. We hebben de papieren rond. Ik weet niet of ik nu wel met hem mee wil.



Ben ik te hard voor hem?
Ik vraag me af of TO bij hem blijft omdat het financieel makkelijker is. Ze werkt in zijn zaak (niet in loondienst) en werkt aangepast omdat ze reuma heeft. Kans op werk is voor haar waarschijnlijk klein. Een scheiding is dus een enkeltje bijstand.



Ik zou niet verder willen met iemand die mijn vertrouwen zo had geschaad. En alle veiligheidswaarborgen die TO nu wil inbouwen geeft ook al aan dat ze zich niet veilig voelt in die relatie. En volkomen terecht.
Alle reacties Link kopieren
Als TO niet meer met haar kind terug in Nederland mag gaan wonen na emigratie, zou ik die hele emigratie sowieso maar uit m'n hoofd laten.



Ben normaal niet voor partneralimentatie, maar aangezien deze vent vreemd is gegaan en ook nog 'ns het land uit wil, zou ik 'm plukken waar ik kan. TO moet gewoon hopen 'n leuke nieuwe vent te kunnen scoren die graag de papa-rol wil overnemen. Kind heeft toch nog geen besef wie zijn verwekker is.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen eigen auto en eigen geld wanneer je bent getrouwd in gemeenschap van goederen.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
@Zas @redbulletje



Natuurlijk hou ik nog van hem, we hebben het hartstikke fijn samen, dat staat uiteraard op 1. Hij is een leuke man en een fantastische vader voor onze kinderen. Dat alles is juist de reden dat ik het nog een kans heb gegeven nadat we deze bizarre situatie hebben doorgemaakt. Hij heeft een grote, onvergeeflijke fout gemaakt met immens grote gevolgen. Zoals gezegd, je mag me loepen. Ik heb niet zo'n behoefte om het hele verhaal hier nog eens neer te zetten of om (opnieuw) verantwoording af te leggen voor mijn keuzes aan mensen die ons niet persoonlijk kennen. Ik denk dat je pas echt weet wat zoiets als dit inhoudt, als je het zelf meemaakt. Oordelen is heel makkelijk vanaf de zijlijn. Ik reageer hier omdat ik denk dat TO misschien iets heeft aan mijn verhaal.
anoniem_177497 wijzigde dit bericht op 28-06-2015 09:40
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
quote:purple1976 schreef op 28 juni 2015 @ 09:25:

@Zas @redbulletje



Natuurlijk hou ik nog van hem, we hebben het hartstikke fijn samen, dat staat uiteraard op 1. Hij is een leuke man en een fantastische vader voor onze kinderen. We houden oprecht nog heel veel van elkaar. Dat alles is juist de reden dat ik het nog een kans heb gegeven nadat we deze bizarre situatie hebben doorgemaakt. Hij heeft een grote, onvergeeflijke fout gemaakt met immens grote gevolgen. Zoals gezegd, je mag me loepen. Ik heb niet zo'n behoefte om het hele verhaal hier nog eens neer te zetten of om (opnieuw) verantwoording af te leggen voor mijn keuzes aan mensen die ons niet persoonlijk kennen. Ik denk dat je pas echt weet wat zoiets als dit inhoudt, als je het zelf meemaakt. Oordelen is heel makkelijk vanaf de zijlijn. Ik reageer hier omdat ik denk dat TO misschien iets heeft aan mijn verhaal.Dan is het goed dat je dit er ook even bijzet. In jouw verhaal proefde ik namelijk alleen maar bitterheid en had ik niet de indruk dat je nog van hem hield. Maar ik vind het echt heel fijn dat dat wel het geval is, dat je verder kunt met hem en dat jullie het fijn hebben, ook voor jullie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 28 juni 2015 @ 09:43:

[...]



Dan is het goed dat je dit er ook even bijzet. In jouw verhaal proefde ik namelijk alleen maar bitterheid en had ik niet de indruk dat je nog van hem hield. Maar ik vind het echt heel fijn dat dat wel het geval is, dat je verder kunt met hem en dat jullie het fijn hebben, ook voor jullie kinderen.Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Gevoelsmatig sta ik momenteel op een kruispunt in mijn leven.

Er moet een keuze gemaakt worden. Beide optie's zijn niet makkelijk.



Ja ik hou van hem. Dit gevoel is ooit weg geweest. Ik wil met hem veder omdat hij ondanks wat hij gedaan heeft een leuke lieve zorgzame man is. Als we er beide bereidt zijn er hard genoeg voor te vechten dan komt het ook goed.

Maar je zal altijd die zwarte bladzijde samen houden. De grote vraag op dit moment in mijn leven is: kan ik met hem veder wetend wat hij gedaan heeft?



Dat is een vraag die ik niet direct kan beantwoorden.



Iemand hier vroeg iets in de trend van heb je zo'n laag zelf beeld?

In eerste instantie wil ik keihard roepen. Nee hoe kom je daarbij. Het is wel de vraag die mij aan het denken zet.



Als pre-puber en puber heb ik het nogal moeilijk gehad in de zin hoe ik mezelf zag. Geen eigenwaarde en zelfvertrouwen. Dit heeft voor nogal wat problemen gezorgd. Waaronder een vriendje die niet helemaal goede bedoelingen had.

Mijn vader heeft mij letterlijk gered. Eerste wat hij tegen mij zei. Je laat je nooit meer zo door wie dan ook behandelen.



Wat betreft wat we samen gekocht even. Ten eerste het is ons bedrijf. Heb het samen met hem opgebouwd. Had het zonder hem niet gered. Hij had het zonder mij niet op kunnen bouwen.

We hebben besproken dat ik mij laat uitkopen. Hij heeft aangeboden dat ik bij hem in loondienst kan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom in loondienst? Als jullie het bedrijf samen hebben opgebouwd, dan kun je toch als V.o.F. verder.



Loondienst geeft een schijnzekerheid. Je kunt er zo uitgeknikkerd worden, met een maar een paar maanden afkoopsom. Dat lukt hem in V.o.F.-verband niet.
quote:purple1976 schreef op 28 juni 2015 @ 09:25:

Hij heeft een grote, onvergeeflijke fout gemaaktMaak jezelf dan niet wijs dat een relatie nog enige kans van slagen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet jij nog zo nodig met hem naar Engeland?



Nadat hij zoiets had geflikt, zouden de toekomstplannen om jou moeten draaien. Wil jij in NL blijven en hij niet? Dan zou ik hem lekker laten vertrekken.



Je hebt toch niks aan een man die niet alleen vreemd gaat, maar dat ook nog onveilig doet en overal kinderen verwekt. Straks heb je nog een SOA. Ik zou me maar laten testen ipv je druk maken om zijn tere gevoelens.



Hij had je een geslachtsziekte kunnen bezorgen waardoor jij dood had kunnen gaan. Heb je je dat al beseft? Die kerel geeft niks om je.



En ik zou inderdaad nog goed nadenken over je lage zelfbeeld. Alleen een vrouw met een laag zelfbeeld zou zich na zoiets druk maken om zijn gevoelens als je nog zulke zwakke maatregelen nam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sszara schreef op 29 juni 2015 @ 09:47:

Gevoelsmatig sta ik momenteel op een kruispunt in mijn leven.

Er moet een keuze gemaakt worden. Beide optie's zijn niet makkelijk.



Ja ik hou van hem. Dit gevoel is ooit weg geweest. Ik wil met hem veder omdat hij ondanks wat hij gedaan heeft een leuke lieve zorgzame man is. Als we er beide bereidt zijn er hard genoeg voor te vechten dan komt het ook goed.

Maar je zal altijd die zwarte bladzijde samen houden. De grote vraag op dit moment in mijn leven is: kan ik met hem veder wetend wat hij gedaan heeft?



Dat is een vraag die ik niet direct kan beantwoorden.



Iemand hier vroeg iets in de trend van heb je zo'n laag zelf beeld?

In eerste instantie wil ik keihard roepen. Nee hoe kom je daarbij. Het is wel de vraag die mij aan het denken zet.



Als pre-puber en puber heb ik het nogal moeilijk gehad in de zin hoe ik mezelf zag. Geen eigenwaarde en zelfvertrouwen. Dit heeft voor nogal wat problemen gezorgd. Waaronder een vriendje die niet helemaal goede bedoelingen had.

Mijn vader heeft mij letterlijk gered. Eerste wat hij tegen mij zei. Je laat je nooit meer zo door wie dan ook behandelen.



Wat betreft wat we samen gekocht even. Ten eerste het is ons bedrijf. Heb het samen met hem opgebouwd. Had het zonder hem niet gered. Hij had het zonder mij niet op kunnen bouwen.

We hebben besproken dat ik mij laat uitkopen. Hij heeft aangeboden dat ik bij hem in loondienst kan.Als je er nu nóg niet van overtuigd bent dat je deze relatie beter achter je kunt laten, kun je tenminste één eis aan hem stellen en dat is dat jullie in Nederland blijven wonen zolang de relatie nog stand houdt. Het is al niet verstandig uberhaupt nog bij hem te willen blijven, maar heel je sociaal leven hier opgeven om hem te volgen waar je alsnog tweede viool mag spelen, is wel het allerdomste wat je kunt doen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 29 juni 2015 @ 18:04:

[...]



Als je er nu nóg niet van overtuigd bent dat je deze relatie beter achter je kunt laten, kun je tenminste één eis aan hem stellen en dat is dat jullie in Nederland blijven wonen zolang de relatie nog stand houdt. Het is al niet verstandig uberhaupt nog bij hem te willen blijven, maar heel je sociaal leven hier opgeven om hem te volgen waar je alsnog tweede viool mag spelen, is wel het allerdomste wat je kunt doen.



Dit dus.



Hij heeft al niet een hoge dunk van je (anders ging hij niet vreemd zonder condoom), maar als je achter hem aan gaat hobbelen naar een ander land nadat hij zoiets gedaan heeft, gaat hij helemaal denken dat hij overal weg mee kan komen.



Deze gaat geheid weer vreemd. Wegwezen dus bij die man (voordat hij je een SOA bezorgt) en een tijdje zonder man zelfvetrouwen opbouwen. Wellicht kan je wat therapie krijgen of het met een positieve goede vriendin bespreken.
Mijn bek valt open echt een leuke man?

Maar goed TO, jij neemt de beslissing. Het is jouw leven, wat het forum ook zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 27 juni 2015 @ 23:55:

Wat is nu de toegevoegde waarde om in deze relatie te blijven? Ben je nog gek op hem, geld, jullie kind? Het is goed om alles vast te leggen maar dan woon je in Engeland en flikt hij het weer? Wat dan? Je kind jaren ouder, geen sociaal vangnet, blijf je dan daar of wil je terug naar Nederland, hoe doe je dat dan met jullie kindje, de zaak, de financiën, woonhuis.



Dit dus. Even los van of ik vind dat je bij deze man moet blijven, en waar dan. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Ik zit nu in de situatie waarbij mijn relatie over is (voordat er vragen komen: niet doordat er iemand is vreemdgegaan en voordat we vertrokken zat alles nog goed), maar mijn kinderen geintegreerd zijn en helemaal op hun plek zijn op school en met hun vrienden en het voor hun écht beter is. Teruggaan naar Nederland betekent dat ik mijn kinderen uit hun vertrouwde omgeving haal en naar een ander land breng dan waar hun vader woont. Terwijl ik dat eigenlijk liever wel zou doen - als zij er niet waren had ik direct mijn koffers gepakt en was ik weer in Nederland gaan wonen. In het belang van mijn kinderen doe ik dit naar alle waarschijnlijkheid niet.



Het is in jouw situatie, die verre van ideaal is, ook heel belangrijk om behalve je financiele zaken goed te regelen, ook na te denken over de sociale en emotionele gevolgen die een definitieve breuk zou betekenen. Ook voor je kind.



EVEN EEN TOEVOEGING: denk ook aan de taal en voedt je kind tweetalig op. Anders wordt een eventuele terugkeer alleen maar lastiger.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je te hard naar jezelf. Waarom plaats je jezelf niet op 1 en laat je hem gaan? Je verdient beter.
Alle reacties Link kopieren
toen ik je vorige topics las, had ik al vermoedden dat je het ging overwegen om bij hem terug te gaan, deze topic komt voor mij niet als een groot verassing, de enigste advies die ik je kan geven is doe het niet.



wat hij heeft gedaan is onvergefelijk. niet alleen jou maar ook naar jullie kind, en juist voor de laatste moet je anders gaan denken/handelen.



een lieve man gaat niet vreemd en bezwangert niet een ander als je zelf ook zwanger bent/bevallen bent.. dat is geen lieve man.



ik weet niet zijn voorgeschiedenis, maar hij heeft 2 oudere kinderen. hoe is die relatie geëindigd ? als dat ook door ontrouw is geweest. dan blijf het waarschijnlijk er in zitten. nog een goede reden om niet met hem verder te gaan..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik had dit ook wel zien aankomen, hij is egoïstisch als de hel en bedriegt je erger dan je ergste vijand je zou doen maar ja. Hij is zo liehief

En ja bij een volgende relatie heb je een muur rond je hart en zal je het daar moeilijk mee hebben maar dan kan je er wel fris vanuit gaan dat die nieuwe man het beste met je voor heeft en jouw geluk en welzijn belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
en als je wel bij hem blijft om welk reden dan ook, gaat het je ook schade als persoon en als relatie.. om zoiets als dit samen te overleven moeten beide het willen en even sterk zijn daarvoor.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Helemaal niet, je bent juist slim bezig! Zo laat je zien dat je een zelfstandige vrouw bent! En je kunt ook beter je eigen inkomen voor jezelf houden met zo'n onbetrouwbaar type. Ik zou er niet aan moeten denken dat als ik met mijn vriend een gezamenlijke rekening zou hebben en hij een minnares had waar een deel van ons geld heen zou gaan....
Alle reacties Link kopieren
quote:Sszara schreef op 29 juni 2015 @ 09:47:

Gevoelsmatig sta ik momenteel op een kruispunt in mijn leven.

Er moet een keuze gemaakt worden. Beide optie's zijn niet makkelijk.



Ja ik hou van hem. Dit gevoel is ooit weg geweest. Ik wil met hem veder omdat hij ondanks wat hij gedaan heeft een leuke lieve zorgzame man is. Als we er beide bereidt zijn er hard genoeg voor te vechten dan komt het ook goed.

Maar je zal altijd die zwarte bladzijde samen houden. De grote vraag op dit moment in mijn leven is: kan ik met hem veder wetend wat hij gedaan heeft?



Dat is een vraag die ik niet direct kan beantwoorden.



Iemand hier vroeg iets in de trend van heb je zo'n laag zelf beeld?

In eerste instantie wil ik keihard roepen. Nee hoe kom je daarbij. Het is wel de vraag die mij aan het denken zet.



Als pre-puber en puber heb ik het nogal moeilijk gehad in de zin hoe ik mezelf zag. Geen eigenwaarde en zelfvertrouwen. Dit heeft voor nogal wat problemen gezorgd. Waaronder een vriendje die niet helemaal goede bedoelingen had.

Mijn vader heeft mij letterlijk gered. Eerste wat hij tegen mij zei. Je laat je nooit meer zo door wie dan ook behandelen.



Wat betreft wat we samen gekocht even. Ten eerste het is ons bedrijf. Heb het samen met hem opgebouwd. Had het zonder hem niet gered. Hij had het zonder mij niet op kunnen bouwen.

We hebben besproken dat ik mij laat uitkopen. Hij heeft aangeboden dat ik bij hem in loondienst kan.

In loondienst?...oh,.. opnieuw mischien ooit op naar de hel dan maar>?

Hij had je er al onder, maar nu nog steeds dus.

.

En wat je vader tegen je zei, ben je even vergeten , zeg maar..

Geeft niet hoor, maar euhh....meestal hebben papa,s wel gelijk.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Zucht....

Nog maar een paar dagen veder. Klinkt heel cliché maar dan nu al merken dat het... Anders is. Kleine dingen zijn irritatie's. Zoals hij neemt alweer zijn telefoon niet op. En als er dan wat van word gezegd worden er aan beide kanten ouwe koeien uit de sloot getrokken. Die we na afloop weer terug drukken zodat we ze vervolgens de volgende keer ze er weer uit kunnen trekken.



Hij had haar, ja haar de minnares geaccepteerd op Facebook. Ik voelde mij verraden! Hij had geen enkele vorm van contact beloofd! Dus ik zeg dat tegen hem. Ja maar jij hebt ook die en die op Facebook en daar heb ik toch ook geen probleem mee! [waaronder de broer van een vroegere vriendin waar ik altijd smoor verliefd op was! ]

Nee maar jullie zouden geen enkele vorm van contact hebben. Ja nou Facebook is niet contact in die zin van contact.

Werd dus een maar discussie.



Bleek hij dus wel met haar gechat te hebben! Godverdomme! Ja ik vroeg alleen hoe het met haar gaat. Is et minste wat ik kan doen. Toen kwam de opperbitch in mij boven: het zal mij echt waar eens een keer jeuken hoe het met die prostituee-heks gaat! Geen contact is geen contact!

Hij op zijn beurt weer boos!



Hij zou vandaag langskomen om z'n zoon te zien. 3 keer raden... Ja een appje vanmorgen. Sorry ik haal et vandaag niet. Waarop ik terug stuur. Maakt niet uit kom je toch een uurtje later. Word hem helemaal vandaag niet. Heb het druk. Ik vragen druk met wat. Gewoon druk.

Kunnen jullie je voorstellen wat ik met hem van plan ben als hij bij haar is? En daarom z'n zoon niet kan zien.



Of het is omdat hij boos is.

Gister vond de 'die jij op Facebook hebt' m'n foto leuk. en dan denk ik er meteen aan. Goh wat was ik vroeger stapelverliefd op hem, die nu m'n foto leuk vind.

Òf

Het is omdat ik na 2 jaar m'n profiel foto heb veranderd. Geen foto van ons trouwen meer maar een foto van mij met zoon.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me duidelijk dan he. Geen enkele reden om nog te proberen die relatie uit het slop te trekken, laat staan ervoor te emigreren. Zorg dat je je eigen bezit veilig stelt en laat je huwelijk zo snel mogelijk ontbinden.
Shoot first, ask questions later!
Volgens mij moet je nu aan jezelf en je zoon denken.



Jij loopt aan je man te trekken en die loopt weer achter zijn minnares aan rennen.



En waar is jullie zoon in het verhaal, die word gebruikt als machtsmiddel.



Ga een scheiding aanvragen en zorg dat de alimentatie aangevraagd word. Wonen jullie samen? Ga verhuizen of zorg dat je huis op jou naam komt.

Laat je uitkopen en zorg dat je ergens een baan vind.



Deze punten Zijn belangrijk om weer voor je zelf en zoon te zorgen. Door dit te regelen krijg jij straks de kracht om je man niet meer als lieve vent te zien maar dan kijk je door onze ogen wat voor loser man je hebt, en waarom je nou zo liet gebruiken door die vent.



Schop jezelf een hele harde onder je reet en pak nou verder aan om wat van je leven te maken, voordat je in loondienst, gebroken in een ander land woont terwijl je man weer of nog steeds vreemd gaat.



Denk aan jezelf en wees eens lief voor jezelf.



Waarom laat je dit toe??
Alle reacties Link kopieren
geef het toch op. laat hem los.

aan je tekst kan je duidelijk opmerken dat jullie geen afspraken hebben gemaakt gezien jullie toch door willen gaan, het gaat nooit lukken, STOP ermee..



en komt die niet voor zijn zoontje dan niet. maar geef hem gewoon op !!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven