Het gaat te snel

30-06-2015 10:32 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Graag jullie visie op het volgende:



Sinds een maand date ik met een jongen waar ik stiekem een beetje kriebels voor krijg. Ik heb hem twee maanden geleden leren kennen en vorige maand bleek het toch wel heel goed te klikken en besloten we te gaan daten.



Onze dates zijn vooral op zijn initiatief geweest. We hebben in totaal 5 dates gehad, waarbij we alle keren behoorlijk wat uurtjes samen zijn geweest. Afgelopen weekend is hij voor de eerste keer blijven slapen, ook weer op zijn initiatief. We hebben toen ook seks gehad.



Gister merkte ik aan hem dat hij wat afstandelijker deed. Ik ging er maar vanuit dat hij erg moe was en het daar aan lag (hij was ook heel moe, had ie zelf aangegeven). ’s Avonds kwam echter het hoge woord eruit: hij vond het wat snel gaan tussen ons.



Hier even over gepraat. Ik moest me geen zorgen maken, hij vindt me zeker leuk maar wil me graag nog beter leren kennen voordat we intiem zijn/blijven/worden, geen idee hoe ik het moet noemen. Hij wil een klein stapje terug doen. Hij speelt geen spelletjes, daar moet ik me geen zorgen over maken, hij is juist heel serieus. Hij wil me dus erg graag blijven zien.



En nu weet ik niet meer hoe ik moet doen tegen hem. Hij heeft aangegeven dat het zeker niet aan mij ligt, maar dat hij zelf te enthousiast is geweest. En dat is ook zo, ik ben juist afwachtend geweest en heb goed naar hem gekeken/geluisterd, waarbij ik wel voldoende bevestiging heb gegeven dat ik hem leuk vind en graag tijd met hem doorbreng, zonder verder druk op hem te leggen.



Zelf ken ik het begrip ‘te snel gaan’ niet zo goed, als ik iemand leuk vind en graag tijd met hem spendeer dan volg ik altijd gewoon mijn gevoel en gaat het vanzelf. Ik hoef niet meteen een relatie maar als het goed voelt en gezellig is, is het voor mij goed.

Op dit moment is er bij mij dus een beginnende verliefdheid aan het ontstaan. Maar het spontane is er voor mij wel een beetje af. Moet ik hem wel goedemorgen sms’en? Of moet ik het juist van hem laten komen? Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik er klaar mee ben, ik wil hem best de tijd geven om me beter te leren kennen, maar ik heb ook geen zin om straks hotel de botel verliefd te zijn en misschien afgewezen te worden. Hoewel ik wel denk dat hij me oprecht een leuke meid vindt, het risico blijft dat hij zich uiteindelijk bedenkt en dan wil ik niet met een gebroken hart achterblijven (oke, zo dramatisch is het niet, maar jullie snappen me hopelijk).



Zijn hier ervaringsdeskundigen? Mensen met tips? Wat adviseren jullie me? Ik wil sowieso wel een soort van deadline voor mezelf aanhouden. Ik ben ik, what you see is what you get, dus ik vind dat hij best binnen een X periode een goed beeld kan hebben van wie en wat ik ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 30 juni 2015 @ 16:50:

[...]

Das heel persoonlijk. En je moet er ook maar de tijd voor hebben.Dat is helemaal niet persoonlijk. Wellicht zijn er minieme verschillen, maar het grappige is juist dat mensen op dat gebied veelal hetzelfde gedrag vertonen. Durf je dat allemaal niet aan, of heb je geen tijd, dan ben je blijkbaar niet klaar voor een relatie en moet je er ook niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ai... Opmerkingen als "ik wil een stapje terug doen" in dit stadium betekenen negen van de tien keer het begin van het einde. En ik spreek zowel uit eigen ervaring als uit ervaring van anderen ;) Ik zou daarom de eer aan mezelf houden en 'm laten gaan ipv op te draven als meneer daar even zin in heeft. Maargoed, mijn keuze hoeft niet de jouwe te zijn. Houd wel even de opvallende timing van deze boodschap in je achterhoofd. Just sayin'...
Alle reacties Link kopieren
Heb gevraagd of we deze week wat gaan drinken en poolen en hij antwoordde meteen: ja, leuk! Graag



Ik zal jullie naderhand een update geven!
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 30 juni 2015 @ 11:09:

Sja hij heeft seks gehad en veel mannen ontwikkelen exact daarna bindingsangst of zijn ze niet toe aan een relatie en vinden ze het te snel gaan. Heel frappant is dat.Zo komt het op mij ook over. TO, voorlopig maar even een Wilhelminaatje tussen je knieën .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:wa3ustah schreef op 30 juni 2015 @ 22:36:

Heb gevraagd of we deze week wat gaan drinken en poolen en hij antwoordde meteen: ja, leuk! Graag



Ik zal jullie naderhand een update geven!



Heb je dan helemaal niets geleerd van dit topic?

Naja, ik hoop dat het leuk wordt en dat er inderdaad niets aan de hand blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, ik hou al jullie reacties absoluut in mijn achterhoofd want jullie hebben mijn angst bevestigd. Oke, angst is een groot woord, maar ik vind het zelf ook behoorlijk typisch dat hij het na een nacht samen ineens te snel vindt gaan terwijl alles op zijn initiatief is geweest.

Maar om een beter idee/gevoel te krijgen van hoe hij erin staat, wil ik hem liever face to face zien en spreken.



Benen worden sowieso niet meer geopend
Heel apart dat hij aangeeft dat zijn ogen zijn geopend na het gesprek met jouw moeder! Hij had daar kort na dat gesprek weinig last van, gezien hij nog wél seks met je kon hebben



Maar goed, het valt me op dat je alle dingen nu aan het 'goedpraten' en verdedigen bent, duidelijk dat jij gewoon erg graag wil dat hij helemaal gek van je is. Ik denk nl dat hij dat helemaal niet is, want om nou meteen af te knappen op een dronkemanspraatje in de kroeg met je moeder.......geloof er helemaal niks van. Als volwassen vent neem je dat toch met een korreltje zout, zeker als je de dochter helemaal geweldig en leuk vindt.
Ik hoop voor TO dat ze zich niet om laat praten door die knul om toch weer de koffer in te duiken....
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 01 juli 2015 @ 13:18:

Ik hoop voor TO dat ze zich niet om laat praten door die knul om toch weer de koffer in te duiken....

Ik denk niet dat hij dat gaat doen, of ik moet hem wel heel verkeerd inschatten

Probeert ie het wel, dan weet ik genoeg. Het zal hem niet lukken en dan ben ik er klaar mee.
wat een gedoe om niks. wat een invullen en conclusies trekken. Mensen vertonen vaak gelijksoortig gedrag maar niet altijd. Dit kan nog alle kanten op en To moet gewoon nog eens afspreken en kijken hoe ze zich dan voelt en hoe hij zich gedraagt.

Is hij wat terughoudend dan weet TO genoeg, is hij gewoon lekker enthousiast dan ook. En duik vooral het bed in met hem als je daar zin in hebt.

Ik vind het heel aso, een dronken moeder. Iemand zou voor mij echt treden zakken, wat zeg ik door de trap storten. En ouders zeggen best wat over iemand zeker als je er nog woont. Dus dat hij daardoor terugdeinst vind ik niet raar. Even de situatie her-ijken, zoiets.



to, gewoon lekker daten en je merkt het vanzelf als je naar je gevoel luistert.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt rrinkje Ik zou ook zeker mijn vraagtekens krijgen als de situatie andersom was geweest. Dus ik begrijp ook zeker wel dat hij een stapje terug doet.



Via de app is hij gewoon nog lief en geïnteresseerd, dus ben erg benieuwd naar onze date
Alle reacties Link kopieren
Gister zijn we op date gegaan en het was heel leuk. Eerst was er een beetje een afstand, ik denk doordat we het allebei wat ongemakkelijk vonden na het gesprek, niet goed weten hoe we tegen elkaar moesten doen. Gelukkig was dat al snel over en waren we lekker aan het kletsen, grapjes maken, raakten we elkaar stiekem aan en hebben veel lol gehad. Als afsluiter goed gezoend en geknuffeld. Ik denk dat er nog wel een kans van slagen is als we het voorlopig zo aanpakken.



Hij appte naderhand nog dat hij het erg leuk vond samen.
leuk! rustig door gaan en je merkt het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, geniet van elkaar!
Jeeeeeej, geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven