Wonen in Kanaleneiland

30-06-2015 08:48 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ga komend jaar studeren in Utrecht en ik zie een aantal kamers voorbij komen in Kanaleneiland.

Maar ik heb vooral veel negatieve reacties over Kanaleneiland gehoord. Zijn er hier mensen/studenten die ervaring hebben met het wonen in deze wijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 30 juni 2015 @ 11:11:

[...]



Tja, sorry, ik vind het niet schokkend voor de A'damse straatweg.Ik ook niet.
quote:matroesjka_ schreef op 30 juni 2015 @ 11:11:

[...]



Tja, sorry, ik vind het niet schokkend voor de A'damse straatweg.Nee, ik ook niet. De Amsterdamse gaat door Zuilen en Ondiep, typische volksbuurten. Overigens zullen dit soort gesprekken in Kanaleneiland en Overvecht vast ook langs komen, maar daar hoor ik vooral Turks en Marokkaans om me heen en dat versta ik niet.
quote:lechatrose schreef op 30 juni 2015 @ 11:22:

[...]



Nee, ik ook niet. De Amsterdamse gaat door Zuilen en Ondiep, typische volksbuurten. Overigens zullen dit soort gesprekken in Kanaleneiland en Overvecht vast ook langs komen, maar daar hoor ik vooral Turks en Marokkaans om me heen en dat versta ik niet.Nou dus als TO dat soort gesprekken niet trekt kan ze beter naar Kanaleneiland en Overvecht
Ik zou bedanken voor Kanaleneiland. Geen fijne plek om te wonen als meisje.
Je kan ook nog in Zeist kijken. SSH heeft daar de Warande. Zit aan de kant van de Uithof, 20 min fietsen. Ook gaan er goede bussen naar centrum en Uithof.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat die wijken zo afstoten voor studenten en vrouwen.. Zullen ook vast wel goede mensen wonen, maar heb geen zin in onveilig gevoel in mijn eigen stekkie en daarom heen.



Parallel aan de amsterdamse straatweg komt ook een plekje vrij, daar ga ik hospiteren. Wat is ondiep voor wijk? In wat voor opzichten wel of niet prettig?
Alle reacties Link kopieren
En wat zijn de zowel betaalbare als leuke wijken om eventueel te kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleurig88 schreef op 30 juni 2015 @ 12:10:

En wat zijn de zowel betaalbare als leuke wijken om eventueel te kijken?



Er staan er een heleboel tussen hoor, zie in de reacties: Tuindorp, Tuinwijk, Vogelenbuurt, Overvecht (niet noord!), Hoograven...



Ondiep is echt geen probleem om te wonen hoor, echt, ik spreek uit ervaring. Je kunt er ook nog voor kiezen om meer richting Oudenoord of Nijenoord te gaan zoeken, dat is Pijlsweerd. Ook Nieuw Engeland of Majellapark is te betalen. Wat internationaler (maar ook met veel yuppen) is Lombok, maar daar heb je vaak geen mooie studentenhuizen, dat is soms nogal vervallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waar in Kanaleneiland had je een kamer op het oog?Ik heb even nagevraagd; de kamer is aan de auriollaan. Ken je dat?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou voor mij precies de plek zijn waar ik niet zou willen wonen, aan de brug.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 30 juni 2015 @ 12:37:

Dat zou voor mij precies de plek zijn waar ik niet zou willen wonen, aan de brug.



Oke, niet doen dus als blond meisje zijnde!



En Enny Vredelaan in oost?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleurig88 schreef op 30 juni 2015 @ 12:50:

[...]





Oke, niet doen dus als blond meisje zijnde!



En Enny Vredelaan in oost?



Daar wordt niet naar gekeken, hoor



Enny Vredelaan is gewoon 'saai' studentenpanden, echt randje utrecht, wel tegen een mooi stukje Utrecht aan en zó op de Uithof, dat is ook wat waard. Je bent ook makkelijk in Rhijnauwen, daar kun je lekker wandelen, hardlopen, fietsen enzo als je daarvan houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Lunetten, Lombok, aan de Amsterdamse Straatweg en in de keurige Vogelenbuurt gewoond.



Alleen in de Vogelenbuurt ben ik ooit vervelend lastig gevallen (door een dronken gek), verder nooit last gehad. Met name Lombok vond ik erg leuk wonen, en het internationale karakter van de wijk heb ik altijd als een voordeel ervaren. Je hebt wel veel meer lol van de stad als je in of om het centrum woont, is mijn ervaring. Kanaleneiland en Overvecht zijn ronduit saai. Zuilen en Lunetten zijn dan weer leuker.





Ik ben eigenlijk altijd probleemloos 's avonds door de hele stad gefietst, inclusief de slechtere wijken. Maar ik ben dan ook niet zo heel bang aangelegd.
quote:lionlily schreef op 30 juni 2015 @ 12:53:

[...]





Daar wordt niet naar gekeken, hoor



Enny Vredelaan is gewoon 'saai' studentenpanden, echt randje utrecht, wel tegen een mooi stukje Utrecht aan en zó op de Uithof, dat is ook wat waard. Je bent ook makkelijk in Rhijnauwen, daar kun je lekker wandelen, hardlopen, fietsen enzo als je daarvan houdt.En met de bus (28) ben je zó in de binnenstad en met andere bus (12), straks tram, zo op het station.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 30 juni 2015 @ 13:10:

[...]



En met de bus (28) ben je zó in de binnenstad en met andere bus (12), straks tram, zo op het station.Precies, ik zou daar geen problemen voorzien, eigenlijk. Prima plek, eventueel voor tijdelijk tot je iets vindt dat helemaal naar je smaak is. Ik zou daar zelf best gaan wonen als ik nog student was
Alle reacties Link kopieren
Oke, thanks dat jullie zo meedenken.



En willem de zwijgerstraat? is dat in een leuke buurt?
Willem de Zwijgerstraat ligt praktisch aan het Wilhelminapark

Erg mooi stukje! Wel heel duur, mijn eerste studentenkamer was daar. 450 voor 9 vierkante meter.

Maar je bent echt zo....overal...haha hele mooie locatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleurig88 schreef op 30 juni 2015 @ 13:23:

Oke, thanks dat jullie zo meedenken.



En willem de zwijgerstraat? is dat in een leuke buurt?Ja, dat is wilhelminapark, erg mooi wonen, alle winkels in de buurt (niet de goedkoopste winkels, het is een rijke wijk!), in 5 minuten hartje centrum met de fiets en met de bus in 15 minuten bij het centraal station, kwartier fietsen Uithof, wel behoorlijk duur soms, maar daar zul je wel naar kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik woon er nu. In de buurt van het ziekenhuis dat leeg staat en gesloopt wordt momenteel. En ik heb nergens last van. Nog nooit nageroepen of onveilig gevoel gehad. Dus ik weet niet van hoe lang geleden jullie ervaringen zijn? Kanaleneiland wordt vernieuwd. Door nieuwbouw en sloop zijn veel mensen die er oorspronkelijk woonden elders (Vleuten/leidsche Rijn) ondergebracht.

Maar ben het wel eens dat het voor een student erg saai wonen is hier.
Mijn ervaringen zijn alweer van een aantal jaar geleden. Goed dat ze de buurt en de sfeer aan het aanpakken zijn. Het was hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
En what about the spaaklaan?
Dat is Kanaleneiland Noord.
Lunetten is betaalbaar voor studenten, en daar zijn ook een paar studentenhuizen via de woningbouw (lees: legaal). Met de trein ben je in 5 min in het centrum, bus 10-15 min, fiets 15 min.

Hoograven wisselt een beetje, over het algemeen zijn de kamers daar redelijk betaalbaar (pakweg 380).

Als je via SSH zoekt en je het geen probleem vindt om naast je huur ook een maatschappelijke bijdrage te leveren, zou je voor die 380-400 euro ook bij het Enik Recovery Center kunnen kijken. Die verhuren ruime kamers aan studenten, vlak bij het centrum (Vaartscherijnstraat).



Wat ga je eigenlijk studeren? Dat maakt ook nog best uit. Sommige studies zitten namelijk in het centrum, anderen vragen meer avonduren, weer andere studies werken samen met Amsterdam/Leiden/Deft... Let daar ook op.



Tenslotte nog een tip: schrijf je ook in bij Woningnet. Kost je nu eenmalig 30 euro, daarna ieder jaar 10 euro. En geloof mij, als jij straks klaar bent met je studie en je hebt al 3-4 jaar wachttijd opgebouwd, ben je hartstikke blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven