Tapijt leggen trap

01-07-2015 07:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil tapijt leggen op mijn trap met open zijkanten.

Ik krijg als commentaar van verschillende mensen dat ik het niet zelf moet doen. Als advies heb ik doorgekregen dat ik het beste door een vakman kan laten leggen.



Weet jij een goedkoop tapijtlegger voor op de trap met 12 treden?
Alle reacties Link kopieren
Open zijkanten?



Waarom zou ie het niet zelf kunnen doen dan? Gewoon stukken tapijt op maat knippen en deze vervolgens goed vastplakken of nieten. Ik neem aanndat het een houten trap is?
quote:Boarn schreef op 01 juli 2015 @ 07:42:

Open zijkanten?



Waarom zou ie het niet zelf kunnen doen dan? Gewoon stukken tapijt op maat knippen en deze vervolgens goed vastplakken of nieten. Ik neem aanndat het een houten trap is?



Er komt wel meer bij kijken dan zomaar stukken op maat knippen. Het is vakwerk of anders moet je daar zelf heel handig in zijn. Als het knoeiwerk wordt, zit je daar steeds op te kijken.

Misschien is het bij Kwantum of Leenbakker niet zo duur als je het daardoor laat doen?
Bij carpet right en dat soort zaken heb je nog weleens een aanbieding van gratis leggen... Hoewel ik me nu afvraag of dit voor trappen geldt, ik denk het eigenlijk niet. Bij speciaalzaken krijg je vaak een prijs incl leggen, afhankelijk van je tapijt 400/500 euro voor de hele trap. Is idd wel echt vakwerk hoor
Alle reacties Link kopieren
Google gewoon even, hier kost een trap 185 / 195 euro. Binnen een half uur hebben ze je trap gestoffeerd...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier in noord Limburg mijn trap laten leggen voor ¤175, alles incl.

De beste man is een echte vakman én had er zo mee gespeeld.

Persoonlijk zou ik dan zelf niet gaan "prutsen", wetende dat een vakman het er veel beter uit laat zien voor slechts een paar tientjes meer.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je een loper? Dat is echt niet zo makkelijk zelf te doen.

Bovendien wil je niet dat het tapijt op een gegeven moment loslaat als jij naar boven of beneden loopt. Ik zou het laten doen.
Als het gaat om een rechte trap kan je dat best zelf. Ik ga er vanuit dat je een soort loper voor ogen hebt. Losse trapbekleding is ook goed zelf te leggen.

Wil je de hele trap bekleden en zit er een kromming in dan kan je misschien het wel beter uit besteden. Een vakman kan vast beter tapijt snijden dan jij.

Voor het geld hoef je het niet te laten, maar soms is het toch leuk om lekker zelf te prutsen? Vooral als het niet moeilijk is.
Ik zou het absoluut niet zelf doen.



Wij hebben een oaat maand geleden onze beiden trappen opnieuw laten bekleden door de Carpetright.

2 dichte trappen van 13 treden en allebei met 1 zijkant. Waren iets meer dan ¤1000 kwijt.

Laat je goed informeren over het soort tapijt want niet alles is geschikt voor trappen! Zo kregen we bij de kwantum en leen bakker waardeloos advies!

Een vakman heeft het binnen no time oo de trap liggen. Wij hadden zelf de oude bekleding er al af gehaald dus dat scheelde wel tijd. Hij is om 10.00 begonnen en was om 16.00 klaar met alles!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze dichte trap met 13 treden, inclusief de zijkanten en een enkele draai laten bekleden door een familiebedrijfje uit onze stad. We hebben keurig advies gekregen.

Uitleg over de verschillende soorten tapijt welke geschikt is voor een trap, kregen kleurstalen mee naar huis om te kijken en nadat we het gekozen hadden zijn ze dezelfde week nog komen bekleden.

De beste man is om 09.00 gekomen en was om 15.30 klaar.

Het ligt er inmiddels al 4 jaar en het ziet er nog uit alsof het net gelegd is.

Waren 500 euro kwijt en dat was het meer dan waard! Kon goedkoper maar dan hadden we ander tapijt moeten nemen
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een trap niet met tapijt doen. Een loper kan want die is niet geplakt. Tapijt blijft namelijk niet je leven lang goed en moet er dus ook een keer weer af. Tapijt word helemaal verlijmt tegen het wegglijden. En dat afbijten van de lijmresten is echt monnikenwerk. Lekker verven en dan van die maantjes er op als je graag stof onder je voeten hebt. Of idd een loper met roedes.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee trappen laten doen, 2000 euro. Belachelijk duur vond ik zelf. Via Hornbach, er zaten verborgen kosten en onverwacht meerwerk bij ineens. Als ik dat vantevoren had geweten :(

Zelf doen is een beetje een uitdaging maar een vriendin van mij is het gelukt. Ze heeft eerst de treden 'opgemeten' met patroonpapier en het tapijt zelf met een nietmachine (gehuurd) bevestigd. Als het er ooit af moet dan is het zo gepiept en het ziet er netjes uit.
quote:nina1966 schreef op 01 juli 2015 @ 09:48:

Ik zou een trap niet met tapijt doen. Een loper kan want die is niet geplakt. Tapijt blijft namelijk niet je leven lang goed en moet er dus ook een keer weer af. Tapijt word helemaal verlijmt tegen het wegglijden. En dat afbijten van de lijmresten is echt monnikenwerk. Lekker verven en dan van die maantjes er op als je graag stof onder je voeten hebt. Of idd een loper met roedes.Het oude traptapijt eraf halen was hier geen enkel probleem. Was verlijmd, maar konden we er zo aftrekken.
quote:guirne schreef op 01 juli 2015 @ 09:50:

Ze heeft eerst de treden 'opgemeten' met patroonpapier en het tapijt zelf met een nietmachine (gehuurd) bevestigd.



Heb je daar dan een speciale nietmachine voor nodig?

Ik heb er 3, waarvan de duurste 50 max was.
Wij konden het oude tapijt er ook zo vanaf trekken. Ik zou het persoonlijk niet gaan nieten maar misschien wordt het wel heel mooi. Ben wel benieuwd naar het eindresultaat mocht je zelf aan de slag gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 01 juli 2015 @ 10:09:

[...]





Het oude traptapijt eraf halen was hier geen enkel probleem. Was verlijmd, maar konden we er zo aftrekken.Wat een mazzel! Bij een vriendin zijn ze echt dagen bezig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ons oude tapijt was er met een beetje trekken ook zo af, maar toen moest de lijmlaag er nog af...

Dat is de reden waarom de traptreden nu om en om groen en paars zijn. De andere treden moet ik nog kaal maken.

Voor ons geen gelijmd tapijt straks op de trap, maar een mooie loper!
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2015 12:38
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Vabetap schreef op 08 november 2015 @ 12:07:

-Ik heb je gestaft wegens reclame.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2015 12:39
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alles kun je zelf doen. Het is een beetje welke kwaliteit je wilt en hoe lang je er plezier van wilt hebben.

Een trap bekldenden kost ca 3 tot 4 uur arbeid voor een stoffeerder. Allemaal een beetje afhankelijk van de voorbereidingen, bereikbaarheid en het soort tapijt. Verder adviseren wij altijd ronde trapneuzen op de treden te nieten. Veminderdt de slijtage van het tapijt op de kopse kant van de treden en ziet er mooier uit.

Voor wat extra comfort kun je nog een rubberondertapijt op de trede's (laten) lijmen.



Dus wat iets kost is sterk afhankelijk van je wensen.

Ook als je het uitbesteed. Wil een goedkope stoffeerder die na jou trap nog een complete woonkamer moet doen op een ander adres op dezelfde dag. Of iemand die met de grootst mogelijke zorg jou trap stoffeert en klaar is als alles gestofzuigd is en jij elke tree hebt nagekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven