Perfectionistisch

01-07-2015 13:09 34 berichten
Ik ben vrij perfectionistisch van aard. Dus ook in bed.... ik wil dat het goed gaat, ik wil op een lekkere manier klaarkomen... maar het lukt niet. Mijn orgasmes zijn vaak een domper, juist doordat ik niet kan ontspannen. Vind het vooral naar voor mijn vriend die zo zijn best doet. Faken vind ik uit den boze, dus ik zeg hem ook wel eerlijk dat het niet goed lukt. Wat hij doet vind ik lekker dus daar ligt het zeker niet aan. Mijn gedachten omzetten werkt ook niet. Dit is echt balen.



Iemand tips of herkenning? Bedankt alvast!
Verstand op nul en de seks ervaren. Probeer je hoofd leeg te maken/houden. Heb geen verwachtingen, want verwachtingen zorgen voor teleurstellingen.



Misschien kan jij jouw partner iets meer sturen in het geen wat prettig voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
Je zal moeten loslaten, er is geen andere remedie. Ik zou het eens proberen met een aardige slok alcohol achter je kiezen.
...
Loslaten en niet nadenken.
Alle reacties Link kopieren
In het gewone leven zal je vaak genoegen moeten nemen met een minder dan perfect resultaat.



Als dingen die er echt toe doen maar zo goed mogelijk verlopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit doet me denken aan Hyacint Bucket
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt Boekee!
...
Alle reacties Link kopieren
je bent niet persee perfectionistisch maar je focust op een vrij beperkt onderdeeltje....

als je een meervoudig doel hebt (no pun intended) dan is je vrijpartij sneller geslaagd.



het is namelijk ook;

intimiteit-tijd samen

investeren in je relatie (denk ook aan je partner)

sportief/goed voor je lijf



op die manier is het toch knap falen...?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
En wat is dan voor jou een perfectionistisch orgasme?

En lukt je dit wel als je het zelf doet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Rooss4.0 schreef op 01 juli 2015 @ 13:47:

Je bedoelt Boekee!Zo moet je het inderdaad lezen ja.
Lol, Hyacinth Bucket, zo erg is het bij mij nou net niet! Maar kon wel altijd lachen met die serie!

Dat perfectionistische orgasme is voor mij dat je na het hoogtepunt die warm/koude tinteling door je lichaam voelt. Jaren geleden had ik dat wel eens, maar toen was ik nog vrij jong en dacht ik nog niet zo na. Of kan het zo zijn dat je orgasme in de loop van de jaren (door stress en zo) verandert?



Ik moet er wel effe bij zeggen, door exen ben ik eigenlijk altijd alleen aan de buitenkant gestimuleerd en mijn vriend heeft dat voor het eerst in mijn leven ook van de binnenkant gedaan, waardoor ik ook regelmatig ben klaargekomen. Tijdens de daad is er nooit een orgasme geweest bij mij.
Bij mij is het ene orgasme anders dan het andere orgasme. De ene keer intenser, de andere keer explosiever, een volgende keer zachter. Er is voor mij niet zoiets als een perfect orgasme en daar streven we dus ook niet naar.



Is het wel perfectionisme? Heeft het niet meer te maken met de controle niet willen verliezen?
Dat is de hele grap, ik weet zelf niet eens waar het probleem ligt en probeer al van alles te bedenken waar het mee te maken kan hebben. Was er maar iemand met een glazen bol die even kon zeggen waar het probleem lag XD (maar ik dacht misschien dat het daarmee te maken had omdat ik, zoals ik al zei, zelf perfectionistisch ben)
Je denkt teveel, veel teveel.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 01 juli 2015 @ 14:11:

Bij mij is het ene orgasme anders dan het andere orgasme. De ene keer intenser, de andere keer explosiever, een volgende keer zachter. Er is voor mij niet zoiets als een perfect orgasme en daar streven we dus ook niet naar.



Is het wel perfectionisme? Heeft het niet meer te maken met de controle niet willen verliezen?



Dat inderdaad.

Je moet afstappen van je idee dat een orgasme perfect moet zijn, want als je daarin blijft hangen (en dat zit tussen je oren he?) dan gaat het altijd tegenvallen. Geniet van het moment, en wat is er erg aan niet tijdens de daad klaarkomen? Als dat je streven is kun je waarschijnlijk nog lang naar perfectie streven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
probleem? welk probleem?



ik lees hier vooral dat je het geluk hebt dat je een partner hebt die het je graag naar de zin maakt en ik zou een beetje uitkijken met ontmoedigende dingetjes zeggen, he schatje,dat was het net niet voor mij
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Neem even een wijntje van te voren ;)
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Gooi er een paar La Chouffes in zou ik zeggen...
Alle reacties Link kopieren
waarin eigenlijk?
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 01 juli 2015 @ 17:26:

waarin eigenlijk?
quote:turquasi schreef op 01 juli 2015 @ 14:30:

probleem? welk probleem?



ik lees hier vooral dat je het geluk hebt dat je een partner hebt die het je graag naar de zin maakt en ik zou een beetje uitkijken met ontmoedigende dingetjes zeggen, he schatje,dat was het net niet voor mij



Dit.

Want wie zegt dat hetgeen wat jij nastreeft wel haalbaar/mogelijk is?

Ik denk dat je zomaar eens de lol van je partner kan bederven als hij z'n best doet en het voor jou steeds niet goed genoeg is.

Niks mis mee hoor om je wensen mbt tot seks kenbaar te maken maar je kan t ook overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Perfectionisme blokkeert.....begin gewoon en along the way ontwikkelen dingen zich. Niet denken maar doen gaat vaak op.
.
Haha, ik zeg juist niet tegen mijn partner dat het niet goed is wat hij doet, of dat ik er niet van genoten heb. Ik geniet juist wel van wat hij doet en dat vertel ik hem ook. Ik vertel hem alleen dat mijn orgasme niet zo goed ging in plaats van dat ik het fake. Daar ben ik wel eerlijk in. Maar hij krijgt ook genoeg complimentjes van me op dit gebied! :-)

Nu nog de omschakeling maken van denken naar doen. Lastig voor een piekeraar maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Maak het dan zelf af.
Realiseer je dat je lichaam geen machine is. Het ene orgasme is het andere niet. Dat maakt een minder heftig orgasme niet iets dat 'niet zo goed ging', kom op zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven