Zonnescherm gaat steeds omhoog.

02-07-2015 16:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



In december heb ik een huis gekocht met de kamer op het zuiden. Daarbuiten hangt een zonnescherm dat bediend wordt met een somfy afstandsbediening. Heerlijk met dit weer. Alleen gaat het scherm vanmiddag om de haverklap uit zichzelf omhoog. Googelen leert mij dat het ms gebeurt als het volgens dat ding te hard waait, maar googelen leert mij niet of ik er wat aan kan doen. Maar ja, zo hard waait het toch niet. Ik word er nou wel een beetje zat van. Weet iemand of en hoe ik dit op kan lossen?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Tel: (023) 56 25 051



Klantenservice bellen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft iemand in de buurt een somfy afstandsbediening? Ik heb er ook eentje en nog nooit problemen gehad. Ook niet bij wind, dat ding denkt niet zelf. (oke bij sommige dus wel, ik heb de niet-luxe uitvoering )
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet ergens een stekker van het zonnescherm uittrekken? Dan kan hij niet meer zomaar omhoog. Is voor nu ff een goede oplossing denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zit er buiten zo'n sensor op voor de wind ?
Ik heb geen verstand van die dingen hoor. Maar kan je de wind-sensor-ding niet op gevoeligheid afstemmen?
Alle reacties Link kopieren
@Wondergirl, bedankt voor de stekkertip, die heb ik er iig nu uitgetrokken. Ik heb na wat zoekwerk iets van een gebruiksaanwijzing gevonden, maar die ziet er wel heel ingewikkeld uit. Ik zal hem even gaan bestuderen...
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 02 juli 2015 @ 16:40:

Misschien heeft iemand in de buurt een somfy afstandsbediening?Dit lijkt me echt te grappig. Zie het al helemaal voor me
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 02 juli 2015 @ 17:04:

[...]





Dit lijkt me echt te grappig. Zie het al helemaal voor me en die staat dan stiekem te gluren vanachter een gordijn
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem en Somfy gecontacteerd. Blijkbaar maakt de sensor elk kwartier of half uur contact. Als er iets mis is met de verbinding

(door bv. lege batterij/los draadje) gaat het scherm uit voorzorg omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou grappig zijn, maar er schijnen heel veel zenders te zijn, dus de kans is te verwaarlozen dat de afstandsbediening van buren op jouw scherm werkt. In de gebruiksaanwijzing stond wel hoe je windgevoeligheid inschakelt, maar niet hoe je die uitschakelt. Dus ik heb de klantenservice gebeld. Als ik wil dat dit stopt, moet ik die windfunctie uit het geheugen halen. Maar daarvoor moet ik ook bij de sensor zijn en die zit ergens op het dak (na het telefoontje gekeken en ik zie idd iets zitten wat ws de sensor is). Ze denkt dat de sensor stuk is en daarvoor kan ik iemand laten komen. Voorlopig gebruik ik de tip van Wondergirl wel: scherm naar beneden en dan de stekker eruit. Er zijn trouwens twee stekkers, wie weet is een daarvan van de sensor en kan ik het ook oplossen door die stekker eruit te laten. Dat probeer ik vanavond wel even uit...
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Oh zo irritant is dat Wij hadden dat met onze screen. Zijn ze meermalen voor geweest , zelfs nieuwe motor gekregen. Sensor deed het gewoon goed. Maar dat ding bleef op tilt slaan. Uiteindelijk alles vervangen voor rolluik. Maar ze zeiden idd dat het wel degelijk kan als je buren zo'n systeem hebben. Als ze dan op het dak dat ding vergeten om te zetten kan je dit probleem ook krijgen. Aangezien onze buren geen Nederlands/ Engels spreken was dit ook niet met hen te bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven