Wanneer geen volwaardig kattenliefhebbers meer?

05-06-2015 12:03 55 berichten
Hallo allemaal.



Ik zit met een dilemma.



Ik heb t liefste poesje van de wereld. Ze is 14 jaar en ik weet even niet wat ik moet doen.



Al d'r hele leven heeft ze last van allergieën. Ik heb alles al geprobeerd. Allerlei soorten voedsel ik heb zelf een tijd voor d'r gekookt elke dag. Niks hielp. Soms ging t een tijd goed en dan weer niet en Krabte ze zichzelf helemaal stuk, met gevolg grote wonden. Toen kreeg ze op een gegeven moment ongeveer elke 4 maanden een shot van de dierenarts tegen de jeuk, en ging t weer een aantal maanden goed. Zonder die shots was ze waarschijnlijk dood gegaan aan infecties van de wonden.



Sinds een aantal jaren gaat ze achteruit. Eerst had ze genoeg aan om de 2 maanden een shot. Toen begon ze af en toe over te geven. Daarna soms een hele dag lang. Dan weer naar de dierenarts en kreeg ze een shot tegen overgeven. Dat hielp haar er weer bovenop.



Nu sinds ongeveer 1,5 jaar gaat t zo slecht af en toe. haar maag/maagwand is denken we heel dun waardoor ze last heeft van overgeven en misselijkheid. Ze krijgt 3x per dag medicatie. Moet elke 8 uur. Sochtends een pilletje tegen misselijkheid, en een vloeistofje om een beschermlaagje te geven aan haar maagwand. Smiddags weer een pilletje en een vloeistofje tegen jeuk en savonds weer een pilletje en weer iets voor haar maagwand.

Toch komt t er af toe tussendoor en geeft ze de hele dag over. Dan toch weer naar de dokter voor een prik tegen de misselijkheid en dan komt ze er weer bovenop.



Soms ligt ze wel duf op een kussentje. Maar ondanks al deze elende geniet zo grotendeels wel, ze voelt zich namelijk niet elke dag op haar slechts. Ze heeft wel altijd jeuk. Ze wil de heeeeeeele dag knuffelen (letterlijk de hele dag )spint dan ook heel hard, krijgt hier nooit genoeg van. Ook is ze gek op de zon, zodra t mooi weer is ligt mevrouw lekker buiten te zonnebaden en ik zie dan ook dat ze echt geniet, dan is ze even heel gelukkig.



Nu mijn dilemma: hoe lang ga je door tot het genoeg is? Ik worstel hier echt mee. Ik zie dat ze nog volop geniet van veel dingen maar elke dag die jeuk en af en toe episodes overgeven en die medicatie elke dag is echt heel zielig.



Daarnaast is t natuurlijk ook wel lastig af en toe praktisch gezien. Late feestjes gaat niet, moet naar huis voor medicatie. Als we langer dan een dag weg willen moet er iemand in huis verblijven en de medicatie geven. Maar als ik hier aan denk voel ik me enorm schuldig. Dan ga ik toch niet op vakantie of een weekend weg? Zucht



Dus wanneer is het genoeg, wanneer laat je je diertje inslapen? Ik ben bang dat ik t te laat doe uit egoïsme omdat ik r niet kwijt wil. Maar ook bang dat ik t te vroeg doe terwijl ze echt wel geniet nog.



Wanneer is een kattenliefhebbers niet meer een volwaardig kattenleven? Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Ze begrijpen veel meer dan dat jij denkt!! Haal even dat "haha" weg uit je post, staat zo dom!!!
quote:Carenza schreef op 02 juli 2015 @ 13:02:

Haal even dat "haha" weg uit je post, staat zo dom!!!



Dus? Staat helemaal niet dom.



TO; misschien heeft ze het wel aangevoeld en geniet ze nu zoveel mogelijk van het buiten zijn. Ofzo. (Ik ga dat ofzo niet weghalen omdat het zo dom staat, lekker boeiend).
Medicatie kan hele vervelende bijwerkingen hebben. De prikjes tegen de jeuk zijn vermoedelijk prednison geweest (dat is in elk geval het meest gangbare medicijn hiervoor) en dat kan vele bijwerkingen hebben. Mijn kat heeft ook eczeem, normaal is hij heel speels en lekker vervelend en stout, ten tijde van een prednison kuur was hij stil en rustig. Het kan invloed hebben. Heb je al eens een uitgebreid bloedonderzoek gedaan? Prednison is een grote veroorzaker van suikerziekte bij katten. Nu hoor ik niet 1,2,3, de daarbij behorende klachten maar je weet maar nooit. Het is goed om het te kunnen uitsluiten. Daarnaast is ze 14 en kan ze ook los van de allergie en medicatie iets krijgen. Nierproblemen bijvoorbeeld. Daar worden ze lusteloos van en gaan slecht eten en veel overgeven. Ik denk dus zeker dat dit zinvol is.



Ik ben in elk geval blij dat het nu beter lijkt te gaan, ik hoop ook echt dat dit geen tijdelijke verbetering is. Hou het goed in de gaten en ga naar de DA voor een bloedonderzoek.
Ja ik hoop dat ze gewoon lekker buiten wil zijn. Maar t is wel vreemd, t lijkt net alsof ik nu een andere kat heb.

Haha

Haha
Ja ze kreeg prednison. Jaren lang. Ik wist ook dat daar risico's aan vast zaten, maar t hielp en t niet geven was een slechtere optie.

Een bloedonderzoek is wel een goed idee.



T gekke is dat ze niet meer duf is nu. Ze eet gewoon en drinkt ook voldoende. Eigenlijk is t allemaal beter dan ooit. Wel heeft ze nog jeuk. Maar ze komt alleen nog naar binnen om te eten en dan vliegt ze bijna letterlijk weer naar buiten. Zelfs als t regent zit ze onder een bosje, en regen heeft ze altijd een hekel aan gehad. Dus gewoon raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven