Wat helpt nu écht om steekvliegen op afstand te houden?

01-07-2015 21:33 29 berichten
Zit hier heerlijk in de tuin, met naast mij op het tafeltje zo'n Citronella kaarsje aan. Was in de veronderstelling dat er nu geen wespen, vliegen, horzels en ander vliegend ongedierte mij zou komen vergezellen.

Niet dus! Net snel naar binnen gevlucht voor een irritante wesp, nu weer buiten en net een horzel dood gemept (sorry 😊).



Hebben jullie voor mij dé tip?

Ooit eens op een terrasje gezeten waar ze op elk tafeltje een bakje hadden staan, wat wél leek te helpen! Er zat geloof ik ook een kruidnagel in, maar verder?



Ik blijf verder rustig hoor, vind dit zomerse weer heerlijk! Maar zou wel fijn zijn als ik ook écht rustig kan zitten😉...
Wespen houden van zoetigheid en van vlees. Dus een boterham met ham en een fles cola is het beste recept om ze wel te krijgen. Ik drink cola-light, geen wesp te zien (midden in mijn tuin vol bloeiende planten).



Op de tuintafel een bakje water met kruidnagels. Daar ook nog citroen in schijnt effectiever te zijn, maar voor ons werken die kruidnagels prima.



Aan de andere kant van je tuin, ergens ver weg, een schaaltje met wat limonadesiroop zetten. Als je merkt dat ze weer naar jou toe komen, is het schaaltje waarschijnlijk leeg (het duurt wel even eer ze het ontdekken trouwens).



Misschien is het wel de combinatie hoor. Tafel ruikt niet lekker vanwege kruidnagels, elders in de tuin bloemen en siroop, dus dan is de keuze voor de gemiddelde wesp natuurlijk wel snel gemaakt he .
Alle reacties Link kopieren
Rook hebben ze ook een hekel aan. Dus de bbq aan of misschien hou je van sigaretten of een sigaar op zijn tijd?
Alle reacties Link kopieren
Kruidnagels werken hier ook prima. We hebben ze nu (nog) niet nodig, maar vorige zomers stond er hier altijd een bakje op tafel.
Die kruidnagels in koud water leggen?



Dazen zijn inderdaad verschrikkelijk. Op het moment dat ze op je landen dan steken ze al direct en je krijgt er behoorlijk last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven