facebook groepen

03-07-2015 23:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid van een paar hobby groepen op Facebook. Nu valt het me de laatste tijd op dat er oproepen geplaatst worden van mensen die voor dezelfde hobby een eigen groep starten en iedereen vragen om ook lid daarvan te worden.

Kan iemand mij vertellen wat die mensen daar wijzer van worden? Is dat alleen de (eeuwige) roem of kan het ook nog andere dingen opleveren? reclame voor de verkoop van eigen maaksels bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben ze ruzie gehad en beginnen ze hun eigen groep. Misschien maken ze hun groepje nog specifieker gericht ; ipv een breigroep een breigroep die alleen oorwarmers maakt oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat het alleen maar meer van hetzelfde is. Ik dacht daar moet toch een diepere gedachte achter zitten want het (goed) beheren van zo'n groep lijkt me best veel werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:isolde55 schreef op 03 juli 2015 @ 23:41:

Het lijkt erop dat het alleen maar meer van hetzelfde is. Ik dacht daar moet toch een diepere gedachte achter zitten want het (goed) beheren van zo'n groep lijkt me best veel werk.Ik beheer een groep van zo'n 100 mensen, maar die gedragen zich zo keurig, ik heb geen kind aan ze.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de eer, dat je beheerder bent van een groep.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand en zij is beheerder voor 3 facebookgroepen voor een bepaald spel. 1 voor heel Duitsland, 1 voor een paar vrienden en bekenden en 1 voor de clan waar ze beheert. Reden: specifieke informatie voor alle groepen. Wat kan bijvoorbeeld heel Duitsland wat aangesloten is dan het schelen wat er in de clan gebeurt?
quote:isolde55 schreef op 03 juli 2015 @ 23:41:

Het lijkt erop dat het alleen maar meer van hetzelfde is. Ik dacht daar moet toch een diepere gedachte achter zitten want het (goed) beheren van zo'n groep lijkt me best veel werk.



Misschien is de diepere gedachten juist dat het goed beheren van zo'n groep veel werk is. Wellicht zijn degene die een nieuwe groep beginnen van mening dat de oude niet goed beheerd worden en beginnen ze daarom een eigen groep.

Ik ben bijvoorbeeld lid van een regionale weggeefgroep waarbij ik mij soms ook erger aan de beheerders die mensen die continu reclame plaatsen niet verwijderen van de groep en aanstootgevende foto's heel lang laten staan (pas nadat ik meerdere keren gemeld had dat ik een blote man op een van de advertenties zag werd deze foto verwijderd, heeft er uiteindelijk een halve dag opgestaan). Er zitten ook mensen in de groep die nooit op komen dagen als ze af hebben gesproken iets op te halen, het is algemeen bekend wie dat doen, maar zij worden niet verwijderd.



Nou dan denk ik ook wel eens, dat kan ik beter. En als we maar genoeg mensen dat denken dan krijg je steeds meer dezelfde soort groepen maar dan met andere beheerders.
quote:Aapje0801 schreef op 04 juli 2015 @ 00:00:

Ik ken iemand en zij is beheerder voor 3 l Duits voor een bepaald spel. 1 voor heel Duitsland, 1 voor een paar vrienden en bekenden en 1 voor de clan waar ze beheert. Reden: specifieke informatie voor alle groepen. Wat kan bijvoorbeeld heel Duitsland wat aangesloten is dan het schelen wat er in de clan gebeurt?Heel Duitsland.... WoW....
Alle reacties Link kopieren
Nou, heel Duitsland... Wat aangesloten is natuurlijk. Ik vertel wegens privacy niet te veel, reken op ongeveer 6000 mensen.
Een jaar of tien geleden zat ik bij een groep mensen die ineens allemaal hun eigen forum gingen oprichten, want de bestaande fora werden natuurlijk slecht beheerd en zij konden dat allemaal veul beter.

Dan mocht de oprichter van het ene forum natuurlijk absoluut geen lid worden van het andere forum, maar dan probeerde die dat toch onder een andere naam/emailadres, blablabla...

De speelplaats van een gemiddelde lagere school was er niks tegen



Die mensen die die forums oprichtten deden dat toch vooral ter meerdere glorie en eer van het eigen ego; dat ze hun forum zelf moesten volschrijven, samen met hun 5 volgelingen, dat deerde niet, mààr ze hadden wel hun eigen forum



Ik zie idd ook hetzelfde gebeuren bij weggeef -en verkoopgroepen etc. en ik vermoed dat de insteek daarachter wel iets gelijkaardigs zal zijn.

Dikwijls hebben die mensen ook al een zekere geschiedenis op dat vlak.

Zelfde verhaaltje als toen, alleen een ander medium.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaGeller schreef op 04 juli 2015 @ 10:10:

Een jaar of tien geleden zat ik bij een groep mensen die ineens allemaal hun eigen forum gingen oprichten, want de bestaande fora werden natuurlijk slecht beheerd en zij konden dat allemaal veul beter.

Dan mocht de oprichter van het ene forum natuurlijk absoluut geen lid worden van het andere forum, maar dan probeerde die dat toch onder een andere naam/emailadres, blablabla...

De speelplaats van een gemiddelde lagere school was er niks tegen



Die mensen die die forums oprichtten deden dat toch vooral ter meerdere glorie en eer van het eigen ego; dat ze hun forum zelf moesten volschrijven, samen met hun 5 volgelingen, dat deerde niet, mààr ze hadden wel hun eigen forum



Ik zie idd ook hetzelfde gebeuren bij weggeef -en verkoopgroepen etc. en ik vermoed dat de insteek daarachter wel iets gelijkaardigs zal zijn.

Dikwijls hebben die mensen ook al een zekere geschiedenis op dat vlak.

Zelfde verhaaltje als toen, alleen een ander medium.

Dit gevoel had ik dus ookal, kleuterschool niveau. Het schiet alleen helemaal niet op want alles wordt versnipperd. En van alle groepen lidworden is al helemaal geen optie want dan heb je je Facebook vol staan met tig keer dezelfde berichten. En door dat niet te doen mis je weer een hoop.



Ik vind het erg jammer, maar het is niet anders.
anoniem_56461 wijzigde dit bericht op 04-07-2015 11:45
Reden: foutje
% gewijzigd
Wat ik rete-irritant vind is dat anderen je zomaar aan een groep kunnen toevoegen, vaak zit ik daar helemaal niet op te wachten. Vind dat FB je een berichtje zou moeten sturen waarin je ja of nee kunt zeggen tegen zo'n groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven