Bellen enSMS USA?

20-05-2007 15:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Na bijna een uur gefrustreed allemaal sites te hebben bezocht kom ik er nog steeds niet uit.

Ik wil graag smsén met een vriend in NY. HIj heeft een mobiel nummer.

Ik heb 2 mogenlijkheden:



1. Bellen met vaste telefoon. Via KPN dat is me wel helder 01 dan mobiele nummer zonder 0 ( toch?)



2. sms via KPN HI prepaid. Net gedaan krijg vaag smsje dat ik geen 100 moet plaatsen. Maar dat heb ik niet gedaan heb net als hierboven 01 en dan de nummers zoals hij me heeft opgegeven.



Maar dat lukt dus niet. Liefste wil ik sms sturen.



Wat doe ik fout?



Iemand nog andere sugesties?



En ja bellen met KPN Klantenservice kan ook nog
Alle reacties Link kopieren
Hoi she,

ik heb afgelopen week gesmst met mijn man die in New York was met 0031 voor het 06 nummer zonder de de 0 en die kwamen allemaal gewoon aan.

Ik heb overigens wel een abbonnement maar dat zal toch niet uitmaken?

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hi Keek,



Dank voor je reactie, maar het wil nog steeds niet lukken ik heb het volgende gedaan:

+0031en dan het nummer zonder 0 ervoor

0031 en dan het nummer zonder 0 ervoor.



Beide keren kwam deze melding:

Sms-en in het buitenland met Prepay: geen *100* voor het nummer.





Nou schiet mij maar lek....:(



Laatse poging nu met 31en dan het nummer...wish me luck!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er even vanuit dat jouw vriend een Nederlands telefoon abonnement heeft. In dat geval is het inderdaad +316 en de rest van het nummer op je mobiele telefoon. Dit geld voor bellen en sms-en via de mobiel. Kosten van sms-en blijven hetzelfde.

Via jouw huis aansluiting blijft het gewoon 06 en het nummer. Echter als jij naar zijn Nederlandse mobiele telefoon belt dan krijgt hij een gepeperde rekening van € 2.00 per minuut.



Voor hem zou het dan ook veel beter zijn om een Amerikaanse sim-kaart te hebben. Jij kunt dan nog steeds sms-en maar dan +1en het nummer.



Daarnaast is het bellen vanaf een vaste telefoonnummer naar de States goedkoper dan bellen naar een 06 nummer in Nederland.

Via http://www.bellen.com/nl/?taal=nl&land=nl kun zelfs nog een goedkopere vinden dan KPN.



Succes
Alle reacties Link kopieren
met een vast nummer kun je bellen via teledump, heel goedkoop en gewoon via de factuur v kpn, heb t jaren gedaan naar Bulgarije tot ik skype kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad sto, Skype, google talk etc.

Dat werkt verdomd goed, ik gebruik het bijna elke dag.
Alle reacties Link kopieren
ja joh, perfect en erg leuk voor schoonmoeders, gratis praten en kijken



we hebben nu ook een skype telefoon, met een rinkel, net echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven