Welk wasmiddel gebruik jij?

25-06-2015 10:24 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar een leuke vraag!
Ik koop alles van Robijn -nou ja, niet alles- Wit, Color, Fijn en Zwart. Vind het heerlijk ruiken en handig af te meten.



Wasverzachter gebruik ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
In ouderlijk huis gebruikten we altijd Dixan, zowel poeder als vloeibaar. Is een hele tijd moeilijk verkrijgbaar geweest, dus was het pakken wat je pakken kan. Ander wasmiddel gaf vaak allergieën, zelfs de anti allergie wasmiddelen. Als wasverzachter ook azijn.



Nu ik samenwoon gebruiken we Ariel wit en color, alleen poeder. Ook vanwege allergie van vriend alleen Ariel. Kopen vaak een grote verpakking bij de Macro als het in de aanbieding is. Doen we dan wel mee tot de volgende aanbieding. Wasverzachter gebruiken we niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week voor het eerst wasmiddel gekocht, robijn. Ik gebruik altijd een wasbal.
Alle reacties Link kopieren
Als het in de aanbieding is Robijn Black Velvet en de blauwe wasverzachter.

Anders Una Zwart (en Wit en Fijn) en de blauwe wasverzachter. Allemaal van de Aldi.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik meestal fleuril zwart en color wasmiddel. Ruikt lekker fris en is vaak in de aanbieding bij de blokker en kruidvat. Van die grote flessen voor 5 euro. Nu toevallig colorwasmiddel van de lidl omdat de fleuril op was. Voor de witte was heb ik nog een partijtje robijn wasmiddel staan. Als wasverzachter gebruik ik altijd Lenor, de blauwe, roze en donkerroze. Dat wissel ik vaak af. Ik gebruik er niet te veel van, dan ruikt het iets te sterk.
Alle reacties Link kopieren
Altijd Ecover of sensitive van Albert Heijn.

Dat heb je helaas met een hele gevoelige huid.

Maar werkt super!

Ik vind de wasverzachter sensitive van Lenor ook heerlijk.

Daar kan ik toevallig wel weer tegen!
Alle reacties Link kopieren
Waspoeder van de Lidl en wasverzachter van Robijn.
Pluk de dag
wasmiddel alleen robijn, krijg van heel veel anderen uitslag en jeuk.

wasverzachter ook vaak azijn, voor de dekbedovertrekken soms een lekkere robijn.



ik koop van robijn die megaflessen van 5 liter als ze op de aanbieding zijn bij kruidvat, en dan gelijk een stuk of 6. voorraad begint nu aardig te slinken dus die aanbieding mag wel weer een keer!
Vloeibaar wasmiddel van Lidl.

Ik vind n.l. vrijwel alle andere wasmiddelen veel te sterk ruiken. Mijn buurvrouw heeft nu haar was buitenhangen en ik word echt niet goed van het sterke en kunstmatige parfum dat mijn tuin in komt walmen.
Alle reacties Link kopieren
Lidl waspoeder, van robijn (vloeibaar) gaat de was op de een of andere manier stinken.

Wasverzachter (niet voor de was in de droger) van robijn 1+1 gratis of als het stinkt naar zweet met azijn.
..
Alle reacties Link kopieren
Witte Reus en Color Reus

Vloeibaar wasmiddel van de Lidl

Wasverzachter Lidl
Alle reacties Link kopieren
Ik maak sinds kort zelf vloeibaar wasmiddel van Sunlight zeep met water. En voor de witte was nog wat soda erbij. Bevalt heel goed! Het is super goedkoop en het ruikt prima, lichte geur van de zeep. Fris en schoon.



Ik rasp ongeveer 40 gram zeep en meng dat in een pan met 2,5 liter kokend water (en voor de witte was mik ik daar een handje vol soda bij) Even doorroeren, door laten koken. Als het goed gemengd is haal je de pan van het vuur. Je laat het een nachtje afkoelen. Daarna even met de handmixer of staafmixer erdoor. Klaar is Kees. Even overgieten in een oude fles wasmiddel. In ieder geval iets wat afsluitbaar is en waar je goed uit kan gieten.

Ik gebruik ongeveer een theekop per was.

In zo'n pak Sunlight zitten 2 repen zeep van 150 gram per stuk. Zo'n pak kost ergens tussen 1 en 2 euro. En Soda kost 80 cent ofzo.

Is zooo veel goedkoper dan wasmiddel kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosekapje schreef op 25 juni 2015 @ 12:32:

wasmiddel alleen robijn, krijg van heel veel anderen uitslag en jeuk.

wasverzachter ook vaak azijn, voor de dekbedovertrekken soms een lekkere robijn.



ik koop van robijn die megaflessen van 5 liter als ze op de aanbieding zijn bij kruidvat, en dan gelijk een stuk of 6. voorraad begint nu aardig te slinken dus die aanbieding mag wel weer een keer!De aanbieding was 2 weken terug dacht ik...
Alle reacties Link kopieren
quote:gevondenvoorwerp schreef op 25 juni 2015 @ 13:13:

Ik maak sinds kort zelf vloeibaar wasmiddel van Sunlight zeep met water. En voor de witte was nog wat soda erbij. Bevalt heel goed! Het is super goedkoop en het ruikt prima, lichte geur van de zeep. Fris en schoon.



Ik rasp ongeveer 40 gram zeep en meng dat in een pan met 2,5 liter kokend water (en voor de witte was mik ik daar een handje vol soda bij) Even doorroeren, door laten koken. Als het goed gemengd is haal je de pan van het vuur. Je laat het een nachtje afkoelen. Daarna even met de handmixer of staafmixer erdoor. Klaar is Kees. Even overgieten in een oude fles wasmiddel. In ieder geval iets wat afsluitbaar is en waar je goed uit kan gieten.

Ik gebruik ongeveer een theekop per was.

In zo'n pak Sunlight zitten 2 repen zeep van 150 gram per stuk. Zo'n pak kost ergens tussen 1 en 2 euro. En Soda kost 80 cent ofzo.

Is zooo veel goedkoper dan wasmiddel kopen.



ik doe dit ook maar dan met marseillezeep (op vakantie in frankrijk koop ik dan een hoop kleine blokjes met lekker geurtje, dan doe ik er iedere keer een klein beetje daarvan door en lekker steeds een nieuwe luchtje eraan) maar volgens mij mag je alleen soda gebruiken als er geen aluminium leidingen in je wasmachine zitten. Voor de witte was doe ik een schepje zuurstofbleek erbij in het vakje. Overigens is het bij zelfgemaakt wasmiddel wel beter het in een bol in de trommel te zetten, het is wat dikkiger en lost iets langzamer op dus kan het anders bij iets te ruim doseren verstopping geven.



ik dacht... vul je even aan voor wie het nu ook gaat uitproberen:) volgende keer ga ik het ook eens met sunlight maken. Dat ruikt een beetje citroenig toch? Ben benieuwd of het heel anders is dan met marseille...
Alle reacties Link kopieren
quote:boontje89 schreef op 25 juni 2015 @ 17:51:

[...]





ik doe dit ook maar dan met marseillezeep (op vakantie in frankrijk koop ik dan een hoop kleine blokjes met lekker geurtje, dan doe ik er iedere keer een klein beetje daarvan door en lekker steeds een nieuwe luchtje eraan) maar volgens mij mag je alleen soda gebruiken als er geen aluminium leidingen in je wasmachine zitten. Voor de witte was doe ik een schepje zuurstofbleek erbij in het vakje. Overigens is het bij zelfgemaakt wasmiddel wel beter het in een bol in de trommel te zetten, het is wat dikkiger en lost iets langzamer op dus kan het anders bij iets te ruim doseren verstopping geven.



ik dacht... vul je even aan voor wie het nu ook gaat uitproberen:) volgende keer ga ik het ook eens met sunlight maken. Dat ruikt een beetje citroenig toch? Ben benieuwd of het heel anders is dan met marseille...



Goede aanvulling! Dankje!

Marseille zeep had ik ook al van gehoord ja, waar ruikt die naar?

Ja die Sunlight ruikt inderdaad naar citroen. Als je eenmaal gewassen hebt zit er maar een hele milde geur aan. Ik hou juist wel van de wasmiddelgeuren. Ik begreep dat je aan het zelfgemaakte wasmiddel wat etherische olie kan toevoegen voor de geur. Ik heb dit echter nog niet geprobeerd. Maar ik zou het wel lekker vinden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 1keer geprobeerd met etherische olie (sinaasappelgeur) maar dat bleef niet echt hangen vond ik. Misschien had ik meer moeten gebruiken. Ik doe het eigenlijk nooit omdat zoon (helaas) wasbare luiers nkdig heeft en deze er dan niet meer mee kunnen.

Ik doe altijd half groene en half witte marseillezeep (ooit gelezen dat beide zijn voor- en nadelen had dus nu doe ik het maar zo) en dat ruikt eigenlijk alleen heel vaag zepig. Vandaar dat ik in frankrijk altijd deze zeepjes in geurtjes koop;)
Alle reacties Link kopieren
Ariël waspoeder die koop ik in een Duitse supermarkt en robijn wasverzachter.
Het leven is wat je er zelf van maakt
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort overgestapt naar waspoeder. Gebruik nu goedkope van de AH. Mn was is schoner dan met vloeibaar wasmiddel. Als wasverzachter gebruik ik soms azijn.
Alle reacties Link kopieren
Robijn, die kleine sterke waar je maar een beetje van hoeft te gebruiken. De gewone ruikt lekker en die voor witte was super lekker, die voor zwarte eigenlijk te sterk. Ik heb nu het wasmiddel voor bonte was met een apart geurtje en die valt me een beetje tegen, de originele is het lekkerst.



Overigens heb ik een zwak voor wasmiddel, het moet lekker ruiken en dan koop ik het eigenlijk zo vaak mogelijk . Persil vind ik ook lekker ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Altijd de waspoeder van de lidl vaak ook wel 2 pakken voor 5 euro,wasverzachter robijn of lenor,die haal ik vaak bij de action of de op=op winkels.Ik betaal er niet de volle pond voor.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Robijn Color (alleen de oranje fles, geen bloemengeuren voor mij) en Robijn witte was!

Bij Blokker 2 euro per fles, tenzij er een aanbieding voorbij komt bij AH of Deka!
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug Ariël, dat vond ik altijd zo lekker ruiken...ik vind het nu te duur....overgestapt op het wasmiddel van de Lidl....maar daar kom ik niet meer zoveel. Bij de Action hebben ze vaak de Dash in de aanbieding....die vind ik nu weer heerlijk ruiken..
Alle reacties Link kopieren
Robijn in de varianten color, zwart, wit en wol.

En als wasverzachter Soupline lavendel vanwege de heerlijke geur
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Dreft al jaren. Zeer tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 25 juni 2015 @ 10:48:

Ik heb net mijn Nenuco wasmiddel en verzachter binnen, heb gelijk heel enthousiast mijn dekbedden gewassen en die hangen heerlijk geurend in de tuin te drogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven