Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Knutselen haalt de hoarder in me naar boven, hahaha. Ik heb tien verpakkingen tissuepapier gekocht, mailt ze dat ze er nog tien heeft. Ik kon me beheersen, ik heb nu 10 x 5 x 50 bij 70 cm. Da's eh...veel, haha, wel genoeg. Je moet ergens een grens trekken. Die crepepapier is wel vrij hoarderie, in 17 kleuren, tjee, is het genoeg?



Ergens zou workshops geven wel wat voor mij zijn maar dat is een beetje ingewikkeld. Ik vind workshops nl meestal erg duur, ik wil geen dure workshops geven. Of aan mensen die een bedrijfsuitje hebben. Of een feestje waarvan de helft niet van knutselen houdt. En dan moet je een bedrijf worden ofzo. Dus pruts ik gewoon zelf. Ik neem me altijd voor om spullen te gaan verkopen op een creatieve markt maar ik durf dat niet, hahaha. Dus workshops geven, gaat ook niet lukken. Ik heb wel een account op pinterest, vind het altijd leuk als mensen mijn frutsels repinnen!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Spullen verkopen op een creatieve markt is niet eng hoor, dat durfde ik zelfs! In de tijd dat ik nog veel glas-in-lood en tiffany-dingen hier thuis had staan en wel wat kwijt wilde. Leuk hoor, je kraam inrichten en een praatje maken met mensen. Alleen viel de verkoop altijd wel tegen, de keren dat ik het heb gedaan. Net het geld voor de kraam eruit. En dan een hoop gesjouw en inpakken en doodmoe aan het eind, dus ik ben er na een paar keer weer mee gestopt.



Maar als ik het durf, durf jij het ook

(Ik was vroeger altijd het meest verlegen kind van de klas)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Smart, ik doe niets met die dieren. Behalve dat ze leuk staan op een tafel/wc. Binnenkort maak ik er eentje voor schoonma.

EV, wat kun jij toch mooi tekenen.

Gladoortje, wat een mooie fles. Echt wauw.

(kan ik niet tegen de warmte, alles tegen elkaar opengezet als dat ging word ik verkouden......)

Maar de zomer is er idd.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag tenminste lekker temperatuurtje!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Inderdaad een prima weertje vandaag. Morgen weer erg warm heb ik begrepen.



Ik zit te kijken om naailes te nemen. Kwam iets tegen voor 145,- voor 8 avondlessen van 2.5 uur. Klinkt best goed, toch?



Kan ik ontdekken of het wat voor mij is of niet.
Gladoortje, leuk die flessen. Hoe werkt dat precies met dat modge podge? Maak je daar het papier geheel nat mee? Op de basisschool wel eens iets gedaan met van die papieren servetjes op een bloempot plakken, kan ik het daar mee vergelijken? *voelt zich nu niet knutselwaardig*



Steph, waar laat je al die dieren dan? Staan ze gezellig op een plank in een slaapkamer?



Ik moet morgen afscheidkadootjes geven aan de stagiaires bij de kinderopvang. Nou ja, moeten... Helaas door omstandigheden niet kunnen knutselen. Maar ik heb bij de action van die sneeuwbalken gehaald met hartjessneeuw en daar een foto van smarttje in gedaan. Denk dat de meiden dat wel leuk vinden.

Volgend jaar bedenk ik wel iets om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat een leuk idee om in de sneeuwbalken een foto van Smartje te doen. Toch crea bezig.

Geen idee wat naailessen kosten Smart.



Ben sinds de hitte niet meer crea geweest. Moet me toch eens na laten kijken.

De beesten staan nu nog in de woonkamer, in de planning staat dat er een kleine kat op de wc komt. Verder zullen ze overal in huis komen of worden afgegeven aan kinderen die ze nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
























VAKANTIE!!!!!!!!



(Ben er blij mee, valt het op 😄?)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Akakia! Ik word wel draaierig van al die poppetjes, haha. Maak er maar een feestje van.



@smart79, je smeert eerst mod podge op het voorwerp, dan het papier erop, en dan weer mod podge eroverheen. Het is lijm en lak dus, en je hebt dus ook mod podge met een parelmoeren glans of met glitter. Je kunt alle papiersoorten gebruiken maar als papier nat wordt, blijft het niet altijd mooi. Daarom gebruik je er meestal servetten voor, en dan alleen het bedrukte laagje. Of je gebruikt tissuepapier, wat hetzelfde is als 1 laagje servet maar dan zonder puntjes ed, zonder textuur, wat servetten vaak wel hebben. En je kunt dus ook crepepapier gebruiken, alleen geeft dat wel kleur af zolang het nat is. Maar het wordt er erg mooi van, vind ik, een soort elastisch, rubberen vel. Je ziet de kreukels niet meer omdat het licht strak trekt door het drogen. Mod podge is wateroplosbaar maar je hebt ook watervaste soorten voor buiten. Mijn ervaring is, als het na drogen nat wordt, wordt het wit, maar droogt wel transparant weer op.



Ik heb mijn crepepapier ontvangen, boehoehoe, zo moohohohooi! Het zijn 18 kleuren en van elke kleur minstens 8 pakjes. Echt geweldig. Dus eh.. fijne zomer allemaal, ik mot ff knutselen, hahaha. Kijk dan hoe mooi!







Goed weekend en fijne vakantie toegewenst met zoveel knutselplezier als gewenst!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Akakia!



Sneeuwbalk met hartjessneeuw..? Lekker koel met dit weer

en inderdaad een crea idee.



Ik ben vandaag alleen maar met begeleiden bezig geweest in de HK; niets zelf gekleurd of getekend. Maar begeleiden vind ik wel heel leuk hoor. Ik heb mijn tekenspullen gewoon weer mee naar huis genomen. Kijken of er hier iets van komt. Ik vind kleuren en tekenen leuk als ik bijv. een documentaire zit te volgen op tv, waarbij je niet echt de hele tijd hoeft te kijken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ooooh al die kleuren, Gladoortje! Wat moooooi!!

(Ik kleur. Handdoeken die op kleur liggen in een winkel bijvoorbeeld. Of een grote doos kleurpotloden. Of verf. Of.. of.. etc.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook kleurofiel. Er bestaat vast een woord voor. Men zegt dat Vincent vsn Gogh zo goed was in kleurgebruik omdat hij mogelijk leed aan frontaalkwab epilepsie. Dan worden kleuren heel fel, je kunt er ook een soort religieuze hallucinaties door krijgen. Nou, dat heb ik vast ook, haha, zonder de hallucinaties dan. Ik ben verslaafd aan kleuren. Soms ga ik puur voor de fun op we heart it plaatjes kijken met veel kleuren. Ik vind dat braincandy!



Over de kunstmarkt, ik ben niet verlegen maar ik wil sommige mensen niet tegenkomen, zoals familie. En ik kan niet goed tegen drukte, hersenprobleempje. Het kan leuk zijn, ik stond in mijn jeugd vask op de vrijmarkt op koninginnedag. Maar ik vraag me ook serieus af of iemand mijn frutsels wel wil kopen. Ook omdat ik alles felgekleurd maak en dat is niet de gemiddelde smaak. Ach, dan maar onbekend als kunstenaar, maar niet ongeliefd! Mijn vriend vindt alles mooi wst ik maak. Soms haalt ie iets tevoorschijn wat ik jaren geleden heb gemaakt en zet het in huis neer. Als hij maar fan is, vind ik het best!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Akakia, fijne vakantie.



Gladoortje, heerlijk die kleuren. Word je gewoon vrolijk van.



EV, kleuren komt wel weer.



Van het haken is niet veel gekomen. Morgen weer.
Alle reacties Link kopieren
Kleurofiel, wat een leuk woord! Dat ben ik ook!! Potloden, stofjes, wol, fijn op kleur leggen. Is in ons huis goed te zien ook, enkel de muren in de hal zijn wit (want daar hebben we al gekleurde tegels ).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ha, leuk dat jullie ook zo van die kleurenlovers zijn. Braincandy (leuk woord).

Wat die kunst/hobbymarkt betreft ervaar ik dat idd ook zo: veel indrukken en doodmoe na afloop (en net genoeg verkocht om de tafel te betalen) dus ik snap je gevoel zeker wel. Mooi dat je vriend fan is!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
De kleurtjes van @gladoortje zijn mooi. De fijne lijntjes van @Elmervrouw erbij....

Nou, als dat zou kunnen.



Ik heb gisteren van die etnische en grafische prints bekeken op kleding.

Misschien dat je daar iets van zou kunnen bekijken? Iets wat je niet zomaar kan onthouden en zelf zou kunnen maken.

Dat koopt den Hollander niet...



Misschien een paar demonstraties in een zorgcentrum geven? Die vinden alles wat beweegt en praat leuk.

Zitten zelf lekker rustig op een stoel of geven opbouwende kritiek. Zeuren herken je snel.

Nou, ik weet het ook niet. Misschien bouw je zo een netwerk op.



Ik heb een paar kunstenaars die ook kinderboeken illustreren proberen te kopiëren, maar dat valt niet mee...

Daar zitten heel leuke plaatjes bij met kleurtjes. Ik heb een sprookjesboek gevonden bij de bibliotheek en moet je die plaatjes eens kijken....

De stuk gedanste schoentjes van Jane Ray en http://www.bol.com/nl/p/d ... ste-schoentjes/666809188/

Marthe van Pierre Coran en Marie-José Sacré. http://www.bol.com/nl/p/marthe/1001004002074607/

Ik heb ze gekocht voor de plaatjes voor 50 cent. Beschadigd en afgeschreven, maar er zitten nog voldoende goede plaatjes in het boek. Zit wel copyright op. Maar het zijn 2 uitersten.... Je moet er maar op komen. Ik vind ze erg mooi. Net als kikker en Nijntje.



















P R E T T I G __ W E E K E I N D E!



EDIT: Geen bewuste spam. Jammer genoeg verdien ik er helemaal niets mee.... Maar kijk eens wat mooi: PLaatje verwijderd, want ik wil geen gratis spammer zijn. KLik en het inkijkexemplaar. Wauw... en deze .... Vis in de zee ....

OOK mooi reizen, beesten, kleuren ...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 11-07-2015 14:08
Reden: REST LINKS laten liggen :-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de mooiste vis van de zee!

Geweldig! Dat was hét favoriete voorleesboek van mijn kinderen toen ze klein waren. Dochter kon het helemaal uit haar hoofd opzeggen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dit maak ik van het crepepapier, nog niet helemaal af.



Van dichtbij zie je de parelmoer.





Het schijnt ook licht door, daarom doet het me zo aan echte vlinders denken. Ik heb een vlindertic te pakken, haha, ik maak alleen maar vlinders de laatste tijd.



Wie er ook dol op is, op we heart it verzamel ik vlinderfoto's. Ik weet niet of je er op profielnaam kan zoeken maar ik heet daar Zonnebloem.



En deze heb ik nagemaakt, van metaaldraad en crepepapier. Dit is dus de basis, het bovendeel van 1 vleugel. Ik ga er nog kleuren op plakken. Om het te laten drogen, zet ik er een ventilator achter, dan droogt het mooi strak op.





Ik heb genoeg draad, crepepapier en mod podge om wel honderd vlinders te maken. En zat lovertjes ed. Ga ik wel een prive vlindertuin van maken, haha.



Pumps, heel lief van je maar ik maak wel gewoon dingen voor mezelf. Ik heb wat angststoornisjes, om in het openbare mijn kunst te kunnen verkopen, moet ik eerst een decenium in therapie of mijn medicatie vertienvoudigen. Daar ga ik niet blij van worden. Wie weet word ik ontdekt na mijn dood, net als Vincent van Gogh, die ook psychische problemen had. Wel een romantisch idee, alleen vrees ik dat ik niet kan tippen aan het talent van Vincent. Ik vermaak me wel erg als ik knutsel, het is mijn favoriete bezigheid. Maar wel heel lief van je!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Het belangrijkste is toch ook gewoon dat je er plezier aan beleeft. Zo benader ik het tekenen en kleuren in de HK ook. Mensen kunnen nogal eens een beetje faalangst hebben, zo van 'dat kan ik niet' of 'ik kan niet tekenen'. Dan zeg ik altijd: we zitten hier niet meer op school en er worden geen punten gegeven. Gewoon lekker spelen met kleur'. Dat: spelen. Er is al zwaarte en serieuzerigheid genoeg in het leven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, mee eens wat @elmervrouw zegt.



... (Tekst verwijderd. Heb het nagelezen. Stukje geschiedenis erbij geleerd.)
Alle reacties Link kopieren
EV, wat ben je toch een wijze vrouw.



Gladoortje, knap gemaakt zeg Heerlijk een vlindertuin oid voor jezelf maken.



*gaat weer verder met ogen haken*
Alle reacties Link kopieren
Ha Steph, dank je
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
]



De poppendeken is af. Ik geef toe dat het niet heel netjes er uit ziet, maar het is dan ook de oefenversie van de deken voor smarttje.



Ben nu druk tutorials aan het kijken hoe ik de deken netter aan elkaar kan maken. Dmv haken of zo.
Alle reacties Link kopieren
Schattig, dat poppendekentje. Ik vind het er juist speels uitzien, niet zo braaf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Gladoortje, leuk hoor die vlinder. Erg mooi.



Ev, je hebt gelijk hoor. Het doen is de ontspanning op zich. Het eindresultaat hoeft niet altijd te tellen.



Inmiddels een nieuw breiproject bedacht; een omslagdoek. Alleen vrees ik dat ik hem weinig zal gaan dragen maar het idee is leuk. Hoe of wat weet ik verder nog niet. Eerst de deken voor smarttje in elkaar zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven