help...KEUZES! Welke studentenkamer zal ik nemen?

06-07-2015 14:08 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een heel weekend ben ik aan het malen. Twee leuke kamers bekeken, beide ben ik uitgekozen..

Ze hebben allemaal voordelen en natuurlijk 'nadelen', totaal verschillende kamers.. ik kan gewoon geen keuze maken.

maar vandaag moet het!!!



Ik heb een lijstje gemaakt, welke zouden jullie doen als jullie mij zo horen?

Misschien helpen andere meningen/ogen, die er los van staan, mij tot een goede keuze..





Alvast heel erg bedankt!



kamer 1:

voordelen

- Gemend huis,... wat ik persoonlijk erg fijn vind ivm drama of extreme smerigheid. goede evenwicht.

- net huis,... ondanks geen schoonmaakrooster werkt het heel goed dat iedereen het netjes houd

- woon bij een vriend van mij in huis,... weet daarom dat dit huis gezellig is. Ben er al vaak geweest.

- gezelligheid,... samen koken, eens uitgaan of filmavondjes zijn aan de orde wanneer behoefte er aan is

- Geweldige badkamer!!, met een mega grote douche en een bad.. doooh

- Gemeenschappelijke ruimtes, mijn kamer zit pal naast een balkonnetje, er is nog een klein tuintje en de keuken.

- Nette, rechte (muren) kamer met mooie ingebouwde kast

- chillmaten, ook voor mijn vriend als hij eens alleen op mijn kamer zit. Pilsje met mijn huisgenoot kunnen doen is dan wel chill!

- ik kan er direct in, hoef niet twee keer te verhuizen.



nadelen.

- de kamer is 5-10 euro duurder

- GROOT NADEEL... de kamer is klein (10m2) , maar zou het wel ideaal kunnen inrichten met plankjes

- buiten het centrum en stukje van het station af.



----------------------------------------------------------------------



kamer 2:

voordelen

- grote kamer,... genoeg ruimte voor al mijn spullen

- eigen keuken,... geen afwas van een ander

- nieuwe potentiële vriendinnen,... kon het goed vinden met die meiden op het eerste gezicht.

- gezelligheid,... samen koken, eens uitgaan of filmavondjes zijn aan de orde wanneer behoefte er aan is

- goedkoper, deze kamer is 5 a 10 euro goedkoper

- dicht bij station, kwartiertje lopen!

- andere huizen zijn er nog steeds, kan altijd nog langs die andere kamer voor gezelligheid! omdat ik daar de mensen al ken



nadelen.

- kleine 'vieze' oude badkamer

- ver van stage, centrum en goedkope supermarkten

- GROOT NADEEL: veel gedoe voordat ik er in kan. moet sws eerst bij iemand anders logeren voordat ik er in kan en mijn spullen moeten in die tijd ergens opgeslagen worden. Daarnaast enige onzekerheid wanneer ik er precies in kan.

- Moet veel dingen aanschaffen zoals een koelkast, kast, magnetron..



Ik kom vrijwel nooit meer thuis thuis, hou van gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 06 juli 2015 @ 14:29:

Kamer 1.

Je hebt een kleine kamer, maar je kunt ook op het balkon en zelfs in een tuin zitten! Misschien is er ook nog een gemeenschappelijke ruimte?

Daarbij vind ik hygiene wel een heel belangrijk punt. Als ze bij kamer 2 al geen moeite doen om het er schoon uit te laten zien als er een potentiële huisgenoot komt kijken, hoe ziet het er dan uit in het dagelijks leven???!!Nouja, het was er heeeel donker.. dus dat gaf me de indruk dat het vies is.. En een heeel klein douchje
Alle reacties Link kopieren
Je vind 1 duidelijk leuker. Ga voor je gevoel. Dat is heel belangrijk en dat moet je niet onderschatten. Ik heb in woningen gewoond van 30m2 tot 80m2.

Die van 80m2 had ik gekocht. Mooi, ruim, ik had een nieuwe badkamer en keuken geplaatst. Maar ik was er nooit zo gelukkig als in mijn kleinere woningen. Het was gebaseerd op materialisme. Ik wilde meer, groter en beter , een goede investering, etc.

Ik heb er prima gewoond, maar heb ik mij er echt thuis gevoeld? Nee. En ik zou je niet kunnen vertellen waarom, behalve dat het een pure gevoels kwestie was.

Dus ik zeg kamer 1
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk elfje26, ruimte maakt uiteindelijk niet zoveel uit. Zolang ik mijn vriend of een vriend er normaal kan uitnodigen als het moet. Heb al ideeën om het heel leuk in te richten, bij die andere kamer voel ik het nog niet zo.. Terwijl in die grote kamer veel meer mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar ook al denk ik dat ik 1 moet nemen, toch twijfel ik nog of het de goede keus zal zijn.
Absoluut kamer 1! Klinkt veel leuker! Kamer mag dan mss klein zijn maar je hebt daarnaast ook gemeenschappelijke ruimte(s) schreef je, waar je ook je (studie)vrienden kunt ontmoeten. Zo'n gemeenschappelijke kamer vind ik sowieso wel een pre en juist uitnodigen tot gezelligheid en een beetje interactie. Zeker omdat je de sfeer daar ook al kent.

En ook een voordeel dat het gemengd is. Het klinkt echt leuk.
Alle reacties Link kopieren
Is er een goede verbinding wat betreft het openbaar vervoer?

Kun je om de hoek op de bus stappen? Gaat ie regelmatig naar station of centrum?

Zo ja,dan voor de sfeer gaan en kamer 1.
Alle reacties Link kopieren
Zou zeker kamer 1 doen. 10m2 is klein, maar met die inbouwkast ook weer niet extreem klein. Bed en bureau past er waarschijnlijk prima in en je hoeft ook geen extra kledingkast aan te schaffen.



Zit die keuken bij kamer 2 trouwens in de kamer zelf? Dan moet je namelijk slapen in je eigen etenslucht en zit je steeds tegen je afwas aan te kijken. Niet echt ideaal.

Verder heb ik me tijdens mijn tijd op kamers vooral geërgerd aan de smerigheid die mensen achterlieten in badkamer en keuken en veel minder aan het feit dat mijn kamer klein was (12m2, met zeer onpraktische indeling).

Zoals je schrijft lijk je onbewust ook al voor kamer 1 gekozen te hebben. Zou ik ook doen, gezelligheid is heel wat waard!
Die keuken bij kamer 1, is dat een beetje het idee van een leefkeuken? Dat lijkt me zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
kamer 1, een kleine kamer weegt niet op tegen een goede sfeer, van het andere huis moet je nog maar afwachten of het echt gaat klikken met de bewoonsters.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1 lijkt me de beste optie. Je betaalt misschien wel wat meer, maar voor kamer 2 zou je nog een magnetron etc. moeten kopen zeg je. Ben je nog duurder uit. 10m2 is niet super groot, maar je hebt overdag studie, daarna misschien een baantje of ga je met klasgenoten koffie drinken enzo. Dus je bent er niet 24 uur per dag
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
1! Als de gemeenschappelijke ruimtes groot genoeg en prettig zijn, vangt het het ruimtetekort van de kamer op. 5/10 euro duurder is een schijntje. Dan drink je maar een biertje minder. En het lijkt erop dat je met 2 meer moet investeren in materiaal.



Bij Ikea heb je veel leuke oplossingen voor kleine ruimtes. En kijk ook eens op Pinterest voor ideeen en tips. En bevalt het echt niet, kan je altijd weer verder kijken. Je bent blijkbaar populair!
Alle reacties Link kopieren
Even wat inspirerende plaatjes voor de kleine kamer:











En anders kun je altijd nog voor een hoogslaper gaan, dan bespaar je heel erg veel ruimte.
Alle reacties Link kopieren
1.) pak een munt.

2.) besluit welke kamer kop is, en welke kamer munt

3.) Flip the coin.

4.) bekijk welke kant boven ligt.

5.) ben je teleurgesteld over de uitkomst? Dan wilde je vast diep van binnen toch de andere kamer.



Laat je ons weten wat de uitkomst is?
Alle reacties Link kopieren
quote:bijzonderheidje schreef op 06 juli 2015 @ 14:41:

Maar ook al denk ik dat ik 1 moet nemen, toch twijfel ik nog of het de goede keus zal zijn.

Er bestaat geen ideale optie, en ook geen duidelijk slechte keuze in dit geval.

Je hart ligt bij kamer 1, je kunt leven met het grootste nadeel, en je hebt daar al goede contacten. Tuurlijk zijn andere kamers in sommige opzichten beter, maar je kunt maar in één kamer tegelijk wonen en zodra je een keuze hebt gemaakt zul je zien dat je de andere opties snel vergeten bent.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
wat leuk dat iedereen zo mee denkt!



LoiseauCoureur : Thanks voor de inspiratie! Leuke kiekjes, die 'blokken' aan de muur lijkt me ook wel wat!!

Een hoogslaper gaat m trouwens niet worden, mijn twee persoonsbed 140x200 moet er echt in!

Uiteindelijk zal dat ook wel passen. Samen met mijn bureau 125 x 75 en klein ladenkastje van 75 x 40.

Als ik dan allemaal van die plankjes aan de muur voeg dan moet het lukken! Hoop ik haha



NYC: Een kamer niet echt, alleen dus het tuintje, balkonnetje en keuken!

En de keuken is verder smal, je loopt er ook doorheen voor naar buiten. Weet verder niet hoe vaak ze er zitten!

Er staan wat stoelen en een tafel!



Kiddootje: ja het is sowieso wel goed te bereiken allemaal. En er rijd vast ook wel een bus langs, geloof dat dat wel goed zit!



Valentina: haha puur mazzel denk ik! Maar zit sws vast aan een jaar contract!



Kelso: ik ben erg gevoelloos of mijn geest heeft het spelletje door want ik voel helemaal niks als het kop of munt wordt :')
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jouw geval voor kamer 1 gaan. Je kamer is dan wel klein, maar je hoeft daar toch niet de hele dag door te brengen? Je hebt immers de gemeenschappelijke ruimtes. Ik heb het idee dat jij erg van gezelligheid houdt en kamer 2 misschien toch iets te 'afgezonderd' voor je is.



Stel je eens voor dat je in een van die kamers fijn woont. Dat je in het huis rondloopt, eet met vriendinnen en 's morgens prettig wakker kan worden. In welke kamer zie jij jezelf dan?
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1. Ik had een zelfde ruimte in een leuk huis en eindigde in datzelfde huis in de grootste kamer met als enige een balkon. Je moet je thuis voelen. Waar voelde jij dat het meest?
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1! De kleine kamer overleef je wel joh. Ik maak uit je manier van schrijven op dat je de 1e stiekem leuker vindt. Voor de 5 euro in de maand hoef je het niet te laten (dan maar een biertje of 2 minder) en als je leuke huisgenoten hebt om dingen mee te doen breng je toch niet zoveel in je kamer door. Ik heb ook een kleine kamer gehad en daar sliep ik eigenlijk alleen maar.



Oh en een hoogslaper scheelt ongelooflijk veel. Als je geen schuine muur hebt (zoals ik had in een kamer van 7 m2 no kidding) is dat een ideale oplossing.
Kamer 1 .



Woonplezier is veel afhankelijker van je huisgenoten en hoe je je voelt in dat huis, dan het opp van je kamer. Daarnaast zou ik ook zo dicht mogelijk bij je stage zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft tweepersoons hoogslapers. Ik heb zelf de tromso gehad, maar zou nu eerder voor de houten (stora) gaan, die lijkt me steviger. Hoewel ik er vier jaar prima in heb geslapen, gooide ik voor de wilde nachten het matras op de grond. Vandaar mijn tip voor de houten variant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven