Facebook tijdlijn: likes van vrienden

06-07-2015 22:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Sinds enkele weken wordt mijn tijdlijn van Facebook overspoeld met likes van vrienden. Plots zie ik van totaal vreemden een nieuwe profielfoto, statusupdates of vakantiefoto's gewoon omdat 1 van mijn vrienden deze geliked heeft of hierop gereageerd heeft. Mijn hele tijdlijn staat letterlijk vol met berichten die voor mij totaal niet interessant of relevant zijn. Ook vraag ik me af of mijn vrienden al mijn likes of reacties op hun tijdlijn te zien krijgen.



Het is echt opvallend sinds enkele weken, ook mijn vriend hoorde ik erover bezig dus het is niet enkel bij mij blijkbaar.



Wie herkent dit en heeft de oplossing zonder dat ik bij al mijn vrienden afzonderlijk mijn instellingen moet gaan aanpassen? Een rondje instellingen heeft me niet verder geholpen, al heb ik tot nu toe alleen de kans gekregen om mijn instellingen te bekijken op de mobiele versie en nog niet op de desktop versie.
Deze vriend op niet volgen zetten, of in een aparte groep zetten.
Van facebook af gaan
Alle reacties Link kopieren
Het gaat jammer genoeg niet om 1 specifieke vriend maar om de likes van al mijn vrienden... Ik hoop echt dat er een oplossing bestaat waarbij ik niet mijn hele lijst op niet volgen moet zetten want dan hou ik niets over op mijn tijdlijn



Het probleem is dus niet dat ik geen berichten van vrienden wil zien. Ik hoef alleen niet alles te zien van wat zij geliked hebben van hun andere, niet gemeenschappelijke vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik baal ook van die wildvreemden op mijn tijdlijn. Het is de laatste tijd wel erg veel. Volgens mij heb je dan ingesteld dat vrienden van vrienden je tijdlijn kunnen zien. Je moet deze dan op 'alleen vrienden' zetten volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
facebook =saai
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 06 juli 2015 @ 22:26:

Ja, ik baal ook van die wildvreemden op mijn tijdlijn. Het is de laatste tijd wel erg veel. Volgens mij heb je dan ingesteld dat vrienden van vrienden je tijdlijn kunnen zien. Je moet deze dan op 'alleen vrienden' zetten volgens mij.



Maar dit geldt dan voor alle wildvreemden die ik te zien krijg bedoel je?



Bij mij staat alles ingesteld op enkel vrienden, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe anderen dit ervaren mbt mijn profiel...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zien vrienden van vrienden jouw berichten dan niet als ze geliked worden. Of het ook zo werkt dat jij likes van vrienden niet meer ziet, weet ik niet zeker eigenlijk. Mss ff q&a van fb lezen of googelen.
Ik heb dit altijd al gehad? Maar je doet er niets aan. En ja, ze zien dit ook van jou.
Ik zie ook berichten van totaal wild vreemde maar als je kijkt naar het bericht zelf zie je staan dat deze mensen dat bericht met iedereen dit bericht hebben gedeeld. En daardoor kan jij ze zienl
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik heb dit ook sinds een aantal weken/maanden en ik zou het ook graag willen uitzetten. Blijkbaar liken je vrienden iets van iemand met een openbaar profiel en krijg je dat daarom in je newsfeed te zien. Ik wil eigenlijk alleen maar zien wat vrienden aan eigen berichten op hun tijdlijn zetten, dat zou een heleboel opschonen! Iemand die weet hoe dit moet?
Alle reacties Link kopieren
Dit kun je helaas niet uit zetten, dit is een "service" van Facebook.



Wat je wel kunt doen, boven aan het bericht dat je vriend heeft geliked staat rechts een v tekentje in licht grijs. Als je daar op klikt kun je zeggen: alles van Pietje verbergen. Als Pietje geen vriend van jou is, dan zie je niet meer zijn updates op jouw profiel. Dit zal een beetje helpen.

Heb bijv een vriendin die elke dag meerdere keren berichten liked van een bepaalde band. Als ik die band op negeer zet, dan scheelt me dat zo al 6 berichten in mn timeline die ik nooit meer hoef te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven